Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 178
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Siste skudd på stammen i stua er en DacMagic fra Cambridge. Ikke fått testet den så mye enda. Håper muligheten til litt lytting kommer en dag ganske snart. Ble veldig overrasket over hvor stor den er i virkligheten.
    Rakk du å handle før nyttår, eller?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Rakk du å handle før nyttår, eller?
    Bestilte den helt tilbake i november og fikk den til gammel pris.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du barn selv? Barn er veldig nysgjerrige og liker å utforske litt. Bare å leve med det, men prøve å kontrollere det. Finnes ting som er farligere enn det han gjorde med høyttaleren også...

Bikkja er snill hun. Rolig og fin, men er litt vaktbikkje - liker å passe på. Har egentlig ikke lært henne så mye heller.... :roll:
    Jada, vi lagde en avtale om "nærgrense" da hun var rundt 18mnd. og det har fungert strøkent. Helt til nevøen min kom innom og han hadde jo aldri sett slikt (uten frontstoff). Den knappen i midten (som var 3uker gammel) ble for fristende for ham. Stakkar, han var utrøstelig etter utbruddet mitt ;-)
    Det er en del år siden og de høyttalerne er solgt for lengst.
    Men det er lettere enn man ofte tror å ha "forbudte" områder.

Så du risikerer ikke at innbruddstyven og bikkja leker sammen når du kommer hjem, hehe :-) ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jada, vi lagde en avtale om "nærgrense" da hun var rundt 18mnd. og det har fungert strøkent. Helt til nevøen min kom innom og han hadde jo aldri sett slikt (uten frontstoff). Den knappen i midten (som var 3uker gammel) ble for fristende for ham. Stakkar, han var utrøstelig etter utbruddet mitt ;-)
    Det er en del år siden og de høyttalerne er solgt for lengst.
    Men det er lettere enn man ofte tror å ha "forbudte" områder.
    Han har blitt bedre, men er enda ikke helt bra. Platespilleren står tryggt plassert i skapet enda-

Så du risikerer ikke at innbruddstyven og bikkja leker sammen når du kommer hjem, hehe :-) ?
    Neppe.... Har et fenomen her ute jeg bor - polske bildeselgere. Kommer på døra og er etter sigende fattige studenter som liker å male. Skal selge deg bilder. Dem pleier å bli stive når hun knurrer og kretser rundt bena dems... Er så lei dem. Kan i grunn sammenliknes med telefonselgere. Var nesten som det ble håndgemeng med en slik fyr en gang, når jeg var fyllesyk i morgenkåpe og ba han til ******* å komme seg bort!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har blitt bedre, men er enda ikke helt bra. Platespilleren står tryggt plassert i skapet enda-

Neppe.... Har et fenomen her ute jeg bor - polske bildeselgere. Kommer på døra og er etter sigende fattige studenter som liker å male. Skal selge deg bilder. Dem pleier å bli stive når hun knurrer og kretser rundt bena dems... Er så lei dem. Kan i grunn sammenliknes med telefonselgere. Var nesten som det ble håndgemeng med en slik fyr en gang, når jeg var fyllesyk i morgenkåpe og ba han til ******* å komme seg bort!
    Dissa er ekle. Kjeppjaga en ifra gamleheimen en gang, gir seg jo **** ikke, trenger seg på og..

Enda en god grunn for å få seg bikje

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager mer OT, men har sett en del av disse tidligere år, med Mercedesen gjemt borti gata ;-)

Men en gang ville jeg ha en afrikaner inn. Nysingel og hadde ikke noe på veggene. Han hadde gått forbi en ytterdør og banket på den neste, som jeg ikke kunne åpne. Så jeg ba ham om å "go back where you came from". Han forsvant. Meget effektivt, selv om det var en misforståelse og jeg hadde en ekkel følelse etterpå :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mer OT, men har sett en del av disse tidligere år, med Mercedesen gjemt borti gata ;-)

Men en gang ville jeg ha en afrikaner inn. Nysingel og hadde ikke noe på veggene. Han hadde gått forbi en ytterdør og banket på den neste, som jeg ikke kunne åpne. Så jeg ba ham om å "go back where you came from". Han forsvant. Meget effektivt, selv om det var en misforståelse og jeg hadde en ekkel følelse etterpå :-)
    Fikk faktisk to stk helt inn i kontorlandskapet på jobben.... Vi jobber kun med taushetsbelagte opplysinger. Plutselig virra dem rundt og spurte om vi skulle kjøpe kunst. Daglig leder var så sint så han skalv og "kunstnerene" kom seg ut døra....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi!

Fornøyd med DacMAGIC'en?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi!

Fornøyd med DacMAGIC'en?
    Hallo! Står det bra til på Løken?

Litt flaut, men tida har ikke strukket helt til om dagen. Driver med litt andre ting. Mye jobb, skrur litt bil i garasjen (en som skal selges - må få fingeren ut av **** og bli kvitt den....) og familie. Samt at nettverket på pc'en jeg streamer fra har falt ned - for det ikke opp igjen. Tror jeg må reinstalere alt på nytt.

Det jeg har drevet litt med, er utforsking av romkorreksjon og sub. Fikk virkelig en ny giv etter å ha vært på kurs hos Hjemmekino. Hadde en kalibrering av sub fra Flageborg som grunnstamme. Etter han var her, har jeg flytte sofa (som forøvrig er byttet uter en den tid - påvirker sikkert lyden det også) litt frem og nærmere tv'en. Den gangen han var her, hadde jeg Denon 2807. Lydbildet ble meget bra. Byttet reciver til Onkyo 875 - noe som var en positiv virkning på det aller meste, men fikk aldri et oppsett som jeg følte var like godt og omfavnet meg slik det gjorde etter Flageborg var her.

Justerte front rekka på best mulig måte med målebånd. Prøvde meg litt frem og tilbake med vinkling av bakhøytalerene - noe som ga et relativt stort utbytte lydmessig.

Har etter min fattige evne justert litt på sub, forsøkt å flytte den rundt i rommet uten at det ble nevneverdig bedre av den grunn. Satte tilbake til oppsettet Flageborg justerte seg frem til og justerte litt på det. Prøvde ut litt forskjellig med plassering av mic. Vipps, så hadde jeg et helt nytt anlegg - dvs det føltes i hvertfall slik...

Føler at jeg blir mer omsluttet av lyden og alt er mer sømløst. Selv om jeg vet at subben står på gulvet en meter i fra meg, høres det ikke slik ut. Høres sikkert veldig rosenrødt ut, men er meget fornøyd nå. Uansett frister det veldig med en ny reciver - først og fremst Yamaha 3900. Det som sier nei, er tanken på at Dolby's nye PL IIz med 9.1 kanaler ala presence fra Yamaha (med fire bakhøytalere mot Yamaha's 2 når man benytter presence). Presence er noe jeg er veldig, veldig nysgjerrig på. Blir nok at jeg drøyer en generasjon før jeg bytter reciver.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet åssen det føles, deilig når man kan dille litt uten at det koster noe og få mye bedre lyd. Tror ikke du trenger oppdatere receiver enda

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo! Står det bra til på Løken?

Litt flaut, men tida har ikke strukket helt til om dagen. Driver med litt andre ting. Mye jobb, skrur litt bil i garasjen (en som skal selges - må få fingeren ut av **** og bli kvitt den....) og familie. Samt at nettverket på pc'en jeg streamer fra har falt ned - for det ikke opp igjen. Tror jeg må reinstalere alt på nytt.

Det jeg har drevet litt med, er utforsking av romkorreksjon og sub. Fikk virkelig en ny giv etter å ha vært på kurs hos Hjemmekino. Hadde en kalibrering av sub fra Flageborg som grunnstamme. Etter han var her, har jeg flytte sofa (som forøvrig er byttet uter en den tid - påvirker sikkert lyden det også) litt frem og nærmere tv'en. Den gangen han var her, hadde jeg Denon 2807. Lydbildet ble meget bra. Byttet reciver til Onkyo 875 - noe som var en positiv virkning på det aller meste, men fikk aldri et oppsett som jeg følte var like godt og omfavnet meg slik det gjorde etter Flageborg var her.

Justerte front rekka på best mulig måte med målebånd. Prøvde meg litt frem og tilbake med vinkling av bakhøytalerene - noe som ga et relativt stort utbytte lydmessig.

Har etter min fattige evne justert litt på sub, forsøkt å flytte den rundt i rommet uten at det ble nevneverdig bedre av den grunn. Satte tilbake til oppsettet Flageborg justerte seg frem til og justerte litt på det. Prøvde ut litt forskjellig med plassering av mic. Vipps, så hadde jeg et helt nytt anlegg - dvs det føltes i hvertfall slik...

Føler at jeg blir mer omsluttet av lyden og alt er mer sømløst. Selv om jeg vet at subben står på gulvet en meter i fra meg, høres det ikke slik ut. Høres sikkert veldig rosenrødt ut, men er meget fornøyd nå. Uansett frister det veldig med en ny reciver - først og fremst Yamaha 3900. Det som sier nei, er tanken på at Dolby's nye PL IIz med 9.1 kanaler ala presence fra Yamaha (med fire bakhøytalere mot Yamaha's 2 når man benytter presence). Presence er noe jeg er veldig, veldig nysgjerrig på. Blir nok at jeg drøyer en generasjon før jeg bytter reciver.
    Jada, så godt som! Hehe.. Mye stress om dagen, men det dabber av med ting å gjøre (eller nei vent - hus betyr vel bare oppussing hele tiden - og når man er ferdig, da begynner man på nytt ? :-P )

Skrur bil? i 10-15 minus?! Må virkelig være mye verdt den bilen isåfall. hehe!

Rosenrødt og rosenrødt, er da bare bra å være fornøyd med oppsettet!
    Presens-kanaler virker litt spennende, ettersom de som har det påstår de får mye mer høyde i lydbildet, og at det er en helt annen "verden" enn uten presens.

Det eneste som er "dumt", er jo at slike ting kommer jo nytt omtrent annenhver måned - litt som med en PC, dritgrom den første halve måneden, og etter det er den moden for loppemarked omtrent.. Satt veldig på spissen, selvfølgelig :-P (Jeg sliter på min trofaste traver siden 2004 enda. )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vet åssen det føles, deilig når man kan dille litt uten at det koster noe og få mye bedre lyd. Tror ikke du trenger oppdatere receiver enda
    Nei, har slått det fra meg for en stund. Venter en generasjon til.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, så godt som! Hehe.. Mye stress om dagen, men det dabber av med ting å gjøre (eller nei vent - hus betyr vel bare oppussing hele tiden - og når man er ferdig, da begynner man på nytt ? :-P )

Skrur bil? i 10-15 minus?! Må virkelig være mye verdt den bilen isåfall. hehe!
    Oppussing? Når du er ferdig med alt - kan du bare begynne på nytt Er vel rundt 15 grader i garasjen, så det er ikke så kaldt der. Bilen er ikke mye verdt, men jeg kunne godt tenkt meg en liten bunke penger i stede.

Rosenrødt og rosenrødt, er da bare bra å være fornøyd med oppsettet!
    Presens-kanaler virker litt spennende, ettersom de som har det påstår de får mye mer høyde i lydbildet, og at det er en helt annen "verden" enn uten presens.

Det eneste som er "dumt", er jo at slike ting kommer jo nytt omtrent annenhver måned - litt som med en PC, dritgrom den første halve måneden, og etter det er den moden for loppemarked omtrent.. Satt veldig på spissen, selvfølgelig :-P (Jeg sliter på min trofaste traver siden 2004 enda. )
    Selvsagt kommer det noe nytt hele tiden..... Trodde faktisk ikke at det skulle utvikle seg såpass raskt etter at HD lyd var implementert i mellomklasse reciverene. Sist reciver hadde jeg i to år. Den før der i seks år. Forsterker og forforsterker før den gang (to-kanals) hadde jeg i 8 år. Må prøve å ha utstyret i minst to år, noe som på enkelte felter har vært vanskelig.....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppussing? Når du er ferdig med alt - kan du bare begynne på nytt Er vel rundt 15 grader i garasjen, så det er ikke så kaldt der. Bilen er ikke mye verdt, men jeg kunne godt tenkt meg en liten bunke penger i stede.
    Kækse! Hehe.. 15 grader er sånn passe, greit å ikke ha det for varmt heller når man holder på

Selvsagt kommer det noe nytt hele tiden..... Trodde faktisk ikke at det skulle utvikle seg såpass raskt etter at HD lyd var implementert i mellomklasse reciverene. Sist reciver hadde jeg i to år. Den før der i seks år. Forsterker og forforsterker før den gang (to-kanals) hadde jeg i 8 år. Må prøve å ha utstyret i minst to år, noe som på enkelte felter har vært vanskelig.....
    Er da lov å bytte ut litt, vel? Sålenge man ikke taper altfor mye på å bytte litt utstyr, så er det jo greit

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da lov å bytte ut litt, vel? Sålenge man ikke taper altfor mye på å bytte litt utstyr, så er det jo greit
    Er heldigvis det. Har ikke brukt så mye det siste året at det har gått mye utover det ordinære husholdningsbudsjettet. For vente til sommeren når skattepengene kommer i retur til meg. Da blir det ny senter og bakhøytalere (fra 5.1 til 7.1).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er heldigvis det. Har ikke brukt så mye det siste året at det har gått mye utover det ordinære husholdningsbudsjettet. For vente til sommeren når skattepengene kommer i retur til meg. Da blir det ny senter og bakhøytalere (fra 5.1 til 7.1).
    godt integrert dette systemet ditt =)

Hvilken senter kommer du til å gå for? =)

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    godt integrert dette systemet ditt =)

Hvilken senter kommer du til å gå for? =)

MVH
    Lars B
    Blir nok B&W HTM61. Synes prisen er litt høy om dagen. Blir uansett ikke noe før sommeren, hvis det ikke dukker opp et godt kjøp på avtorget eller liknende sted. Må uansett være i Kirsebær. Du som er HiFi Klubben-mann - Kirsebær er ikke på vei ut i denne serien?

Om det er godt integrert - for andre bedømme. Men er ganske fornøyd om dagen.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser du har samme høytalere som meg og har reciver i det segmentet jeg er ute etter! Jeg kjører idag med nad t753 med oppgitt effekt på 6x70watt. Frontene trenger mer og jeg har blitt nysjerrig på onkyo. Hvordan takler din reciver c8 uten effekt trinn? vurderte litt tx-sr806 men har mulighet til å kjøpe en brukt 905 til ca samme pris. Har du noen tips råd til denne problemstillingen? håpet å klare meg uten effekt-trinn.... selfølgelig er andre modeller også interesante

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Hei, ser du har samme høytalere som meg og har reciver i det segmentet jeg er ute etter! Jeg kjører idag med nad t753 med oppgitt effekt på 6x70watt. Frontene trenger mer og jeg har blitt nysjerrig på onkyo. Hvordan takler din reciver c8 uten effekt trinn? vurderte litt tx-sr806 men har mulighet til å kjøpe en brukt 905 til ca samme pris. Har du noen tips råd til denne problemstillingen? håpet å klare meg uten effekt-trinn.... selfølgelig er andre modeller også interesante
    Hallo!

Har bare brukt en måned på å ikke forandre signatur - har i dag B&W 683. Men..... Jeg har kjørt Concept 8 med Onkyo 875. Det fungerte greit uten effektforsterker, men det ble et tydelig løft når jeg fikk effektrinnet.

Ny 806 eller brukt 905 til samme prisen? 905 - helt uten tvil. Tror hodet mitt tok det valget på 2 sekunder. Hvorfor? 905 har mer effekt enn 806 og etter sigende en bedre dac. Onkyo er bra etter min mening, men kanskje litt vel displinert?

Andre modeller? Jeg ville nok sett på Yamaha 1900 som ligger nesten i samme prisklasse eller 3900. Har kun andre hånds erfaring med Yamaha og har lest veldig mye lovord om dem. Vurderer selv 3900 bla pga av muligheten til presence (noe du kan lese en del om andre steder på forumet) og en mye bredre justeringsmulighet etter romkorreksjon. Romkorreksjonen hos Onkyo er helt låst når du har kjørt den - kun justering av delefrekvenser, "gain" pr høyttalere, avstand og størrelse på høytalerene.

En annen mulighet jeg ville sett på er Pioneers siste serie. Prøvde den billigste med romkorreksjon hos en kompis og jeg ble veldig overraksket over hvor bra det låter på film etter romkorreksjon. Behøvde ikke noe justering av oppsettet etter å ha satt det opp med romkorreksjon - bortsett fra størrelsen på høyttalerene. Det var en sikkelig spenning i lyden og veldig bra prossesert!

Onkyo er helt ok og et tryggt valg, men det finnes andre spennende produkter og se på også. Hva de andre bringer av matching opp mot Concept 8, vet jeg ikke. Der er Onkyo et tryggt valg etter min del. Denon ville jeg ikke sett på en gang - det er for kjedelig for min del. Har hatt det og tenker ikke på det igjen før dem gjør noe radikalt.

Lykke til med valget og forhør deg med flere. Hva med å sende en mail til dem som tester recivere i bladene man for kjøpt. Dem har helt sikkert en mening og er nesten garantert glade for å få spørsmål fra en engasjert leser. Ingen har hogd hodet av meg enda

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig svar, ja det er en j......... jungel av valg og det er ikke lett å bestemme seg. :-D

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •