Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 178
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer! Var godt tilbud på 683 det gitt.

Jeg får min DAC i morgen, og har vurdert å avbestille mange ganger, men nå får vi se... Kjekt å ha uansett...

Bilder er oblig vet du forresten!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer! Var godt tilbud på 683 det gitt.
    Det var faktisk så godt at kona syntes det var greit - hvis jeg kjøpte med noe hjem til henne også.... Blomster holdt heldigvis! Hadde "flagget" at et slikt sett høytalere skulle kjøpes inn til sommeren, men det var ordinærprisen som hadde blitt 25 % høyere i og med dette tilbudet var det faktisk over kr 4 500 lavere pris. Jeg klarte ikke å si nei til meg selv - noe kona var enig i.

Jeg får min DAC i morgen, og har vurdert å avbestille mange ganger, men nå får vi se... Kjekt å ha uansett...
    Samme her også. Gleder meg til å parre den med Duet!

Bilder er oblig vet du forresten!
    Skal se om jeg for til noe i kveld. Kona jobber kveldsvakt og da er det bare å få junior i seng tidlig nok. Henger litt etter på bildefronten om dagen....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, i svarte............... har du konvertert???

Men det ble jo en fin oppgradering da. Og pene er de jo også!
    En annen teknologi og lydsignatur enn Dali så jeg er spent på hva du synes om lyden og bassen - du får nå 2 x6,5'' mens du hadde 2x8'' på hver av Concept'ene.

Og 683 krever vel endel mere av forsterkeri.

Gleder meg til bilder og lytteinntrykk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Å, i svarte............... har du konvertert???
    Fra Dali tenker du på? Gøy å bytte etter samme høyttaler i over 2 1/2 år.

Men det ble jo en fin oppgradering da. Og pene er de jo også!
    En annen teknologi og lydsignatur enn Dali så jeg er spent på hva du synes om lyden og bassen - du får nå 2 x6,5'' mens du hadde 2x8'' på hver av Concept'ene.
    De er etter min mening veldig pene - noe kona også var enig i. Selve trykket og den fysiske følelsen, er ikke det som teller mest for meg. Har svært sjelden mulighet til å pøse på for full guffe lenger med barn i huset. Tror også lydsignaturen passer meg bra, det lille jeg har hørt på dem fra tidligere.

Og 683 krever vel endel mere av forsterkeri.
    Har jo Tact SDA2175'en da - var en baktanke den gangen jeg kjøpte den Skal visst nok være en god match med 683.

Gleder meg til bilder og lytteinntrykk.
    Lytteinntrykk blir det nok en stund til, men bilder forhåpentligvis i løpet av kvelden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har det vi kaller en "plassbesparende oppgradering" - hehe

Fornuftig - men Concept oppsettet ditt var også lekkert

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye. Frem med kameraet når høyttalerne og DAC er i hus!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringer som for en til å virkelig dra på smilebåndet :)

Da har jeg fått hørt litt på dem. De langt fra ferdig innspillet enda, men det lover godt. Har heller ikke fått tid til å plassere dem, prøve noen de medfølgende pluggende til bassrefleksrørene eller noe annet - kun litt prøvelytting. Første inntrykket er en mye klarere mellomtone. Alt virker så mye mer frigjort og løst. Stemmene og instrumentene synes å sitte så mye bedre og kan plasseres lettere. Akkurat det synes jeg var noe jeg manglet med Dali Concept'ene.

Det siste skal jeg forklare litt rundt hvorfor jeg ikke bekymret meg så veldig mye om tidligere - det har sin grunn... Høyre øret har nedsatt hørsel og tinitus. Noe jeg trodde medførte at hørselen ble litt vridd. Bruker høreapparat til vanlig, men tar det ut når jeg hører på musikk. Til min store glede var det mest sannsynlig bare Conceptene som strulet det litt til uten at jeg fikk gjort noe med det. Tror - jeg sier tror - dette har noe med høyre hjørne å gjøre. Nå har jeg blant annet blitt kvitt bassrefleks rør bak på høytaleren, noe jeg tror hjelper.

Så jeg ser med stor spenning på tiden som kommer. Dette skal bli virkelig gøy! Nå er det sikkelig gøy å skru på anlegget. Det skal sies at Concept 8 ikke er noe dårlig høyttaler i mine øyne, bare at B&W 683 passer nok meg og mitt rom bedre. (Nei, det er ikke pga at jeg skal selge dem at jeg roser dem ) Skal bli enda mer gøy når jeg kan se hva Dac Magic kan gjøre for oppsettet.

Har etter beste evne - med min noget begrensede fotografiske og photoshop'iske evner fått frem noen bilder. Kvalitet og farger er begredelig, men et inntrykk for dere nok.

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-w1-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-w2-jpg
    Dro frem Jonas Fjeld - Amerikabesøk. En innspilling fra Drammen Teater med flere gjester som spiller med. Det var nok ikke som å være i salen, men jeg følte meg mye nærmere Drammen Teater under den fabelaktige "When Morning Come To America". Er altetende av musikk (med unntak av klassisk), men jeg har perioder hvor enkelte plater høres mer på enn andre. I disse tider har det vært mye fra denne plata.

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-w3-jpg
    Som dere ser, benytter jeg samme center som tidligere - Dali Concept CT. Den må jeg nok ha til sommeren og skattepengene kommer i retur. Vet ikke hvordan det vil fungere enda.

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-w4-jpg
    Med fronter.

Når Pioneer plasmaen kom i hus, ble den "gamle" Panasonic PV60'n flytta inn på soverommet. Er nå ferdig med å dra kabler inne i veggen og bak ei ny innkjøpt vegghylle. Kjøpt en brukt dvd spiller med HDMI av Kjelle her på forumet. Nå som antennelaget legger om til ukrypterte digitale signaler over kabelnettet, er det lagt klart på toppen av hylla med antenne-, scart- og strømkabel. Gjelder bare å finne en tuner for kabel tv som ikke behøver kort for å fungere.... Her er i hvert fall noen bilder:

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-soverom3-jpg
    Fra senga.

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-soverom-jpg
    Fra siden.

For de observante, så vil de se noen hull og dobbeltsidig tape på veggen. Dette var tidligere mitt kontor og veggen tv'en sitter på er full av hull. Skal tette hull og male veggen til sommeren. Vi tok nylig over dette soverommet når vi byttet rom med Jr. Msport.

I 2008 ble det ny Tv. Byttet ut PS3 i Samsung BDP1400 som senere ble byttet ut i Sony BDP-S350. Kjøpte meg Denon DCD1500AE cd spiller som ble byttet ut i Logitech Sqeezebox. Solgte min Denon 2930 dvd spiller og kjøpte en billig Pioneer med 576i ut som også ble solgt.... I tillegg ble den en Sony 32" v4500 som i dag er tv på barnerommet (!!!) - noe som skyldes stygge merker i veggen og hull til kabelgjennomføringer.... Heldig JR. fikk seg splitter ny tv når vi byttet soverom.

Planene videre? Kommer en Dac Magic i neste uke - må bare vente med å hente den ut fra postkontoret før lønna kommer på konto. Må jo ha brød og bleier også! Blir nok en ny senter (B&W HTM61) og fire nye bakhøyttalere (Focal Dôme eller Mirage omnisat V2 står øverst på lista) til sommeren. Ut over det blir det ikke noe mer endringer i år. Jeg er i ferd med å bli meget tilfreds

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ett par flotte høytalere. Bildene var ikke så helverste de heller. Det første var direkte kongebra, mens ett par av de andre hadde litt for mye rødt i seg. Men det er jo nettopp det som gjør fotografering til en så interresant hobby; man lærer hele tiden noe nytt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Tror dem skal passe min stil ganske godt.

Hadde faktisk foto som valgfag i 9 klasse. Men da var det ikke digitalt utstyr akkuratt... Må kalibrere skjermen på kontoret sikkelig også. Vurderer om jeg skal melde meg på et eller annet kurs om redigering for dummies eller noe slikt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, sånne kurs er ikke så dumme. Har vurdert det sterkt selv, men har funnet ut at jeg ikke har tid. Enten så jobber jeg, eller så sitter jeg stort sett på avforum, hm, det hørtes egentlig ikke helt sund ut men...

Blir spennende å følge prosjektet ditt videre også med tanke på planene dine. Spesielt gleder jeg meg til å høre dine erfaringer rundt denne dac'en som veldig mange kjøper seg nå om dagen. Så om du noen gang er på trøxas kanten og den ligger i baksetet er det bare å stikke oppom en tur
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Spesielt gleder jeg meg til å høre dine erfaringer rundt denne dac'en som veldig mange kjøper seg nå om dagen. Så om du noen gang er på trøxas kanten og den ligger i baksetet er det bare å stikke oppom en tur
    Nå skal du ikke sette veldig lit til mine erfaringer, men invitasjonen tas gjerne i mot!

Når det gjelder tid til kurs, tror jeg neppe det blir noe før høsten for min del. Har en 50-60 regnskaper som skal gjennomgås før det blir sommer. Kan tenke meg det er billag for mellom 2-300 mill som skal bedømmes av meg..... Heldigvis slipper jeg å se på alle Så våren for nok sine bein å gå på

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, flott oppsett du har nå, jeg fikk min DAC i dag og den er verd hver krone.

Skyter du med SLR eller kompakt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, flott oppsett du har nå, jeg fikk min DAC i dag og den er verd hver krone.

Skyter du med SLR eller kompakt?
    Takk for det! Litt stressende i kveld - kona jobber kvelden og både jeg og jr. på snart 20 måneder var begge slitene. Så kvelden ble litt tung og mye å gjøre. Fikk dog med meg de flotte bildene og den lille, lovende omtalen du hadde av Dac Magic'en. Det lover bra. Gleder meg enda mer til jeg for den!

Bruker Nikon D50 med Sigma 18-125mm og Nikon 50mm 1.8. Har også stativ og litt annet utstyr. Er veldig fornøyd, men jeg knoter litt for mye med Raw filene i Photoshop.... Ser ikke behovet for noe nyere enda.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder og en flott stuekino selv om jeg synes Concept oppsettet også var kjempebra.

B&W mellomtonen, den "gul/oransje", har jeg selv hørt på noen steder og ja, den er fantastisk.

Ser at både disse nye og Concept 8 har bassporten i front så det skal da bli samme fordel/ulempe. Men hva med basselementene? Hva hører du av forskjell i selve bassregisteret?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at både disse nye og Concept 8 har bassporten i front så det skal da bli samme fordel/ulempe. Men hva med basselementene? Hva hører du av forskjell i selve bassregisteret?
    Concept 8 har bassport bak i tillegg. Har dessverre ikke fått lyttet noe spesielt enda....

Derimot fikk jeg en spesiell mail i dag av han som kjøpte de Concept 8 av meg: "Fant dessuten en smokk, en telefon, et plastdeksel til en klesrulle og en liten leke inne i den ene høyttaleren. Hehe." Jeg begynte virkelig å rødme når jeg leste det.... Rart jeg og kona ikke merket noe når vi pakket dem inn. Heldigvis kom de nesten hele frem til Trøndelag - en liten skade på føttene visstnok, men fungerte knallbra!

Nå gjenstår bare mysteriet med hvem som har puttet en smokk, en telefon, plastdekslet til klesrulla mi og leka til jr. høytaleren.... Pus, bikkja, kona og jr. skal inn til avhør

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Concept 8 har bassport bak i tillegg. Har dessverre ikke fått lyttet noe spesielt enda....

Derimot fikk jeg en spesiell mail i dag av han som kjøpte de Concept 8 av meg: "Fant dessuten en smokk, en telefon, et plastdeksel til en klesrulle og en liten leke inne i den ene høyttaleren. Hehe." Jeg begynte virkelig å rødme når jeg leste det.... Rart jeg og kona ikke merket noe når vi pakket dem inn. Heldigvis kom de nesten hele frem til Trøndelag - en liten skade på føttene visstnok, men fungerte knallbra!

Nå gjenstår bare mysteriet med hvem som har puttet en smokk, en telefon, plastdekslet til klesrulla mi og leka til jr. høytaleren.... Pus, bikkja, kona og jr. skal inn til avhør
    I sence it's the pussycat! hehe, godt han ikke fant katta der da, kompis av meg sliter med at katta hans har inntatt C-V!ene hans :-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    I sence it's the pussycat! hehe, godt han ikke fant katta der da, kompis av meg sliter med at katta hans har inntatt C-V!ene hans :-P
    Jeg vet nok hvem synderen er. Han går på to bein, er snart 21 måneder og lyder navnet Jørgen - garantert! Heldigvis gikk det bra med dem, det var i grunn det viktigste....

Edit: katta har er mer intresert i de ny høytalerene, men jeg tror jeg har fått henne til å la være. Bikkja gjør aldri, aldri noe galt - på 5 1/2 år har hun ett tygg på en sko og forsøkte seg på knotten på nattbordet en gang... For å få snillere bikkje, må du nok nok skyte ei.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet nok hvem synderen er. Han går på to bein, er snart 21 måneder og lyder navnet Jørgen - garantert! Heldigvis gikk det bra med dem, det var i grunn det viktigste....

Edit: katta har er mer intresert i de ny høytalerene, men jeg tror jeg har fått henne til å la være. Bikkja gjør aldri, aldri noe galt - på 5 1/2 år har hun ett tygg på en sko og forsøkte seg på knotten på nattbordet en gang... For å få snillere bikkje, må du nok nok skyte ei.
    Hehe, det er ikke værst!

Men det som forundret meg mest - ingen som har savnet telefonen?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet nok hvem synderen er. Han går på to bein, er snart 21 måneder og lyder navnet Jørgen -
    Og det er tydeligvis det eneste han lyder?
    Spesielt at du har funnet deg en bikkje som er lettere å styre enn din egen sønn :-) :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Og det er tydeligvis det eneste han lyder?
    Spesielt at du har funnet deg en bikkje som er lettere å styre enn din egen sønn :-) :-)
    Har du barn selv? Barn er veldig nysgjerrige og liker å utforske litt. Bare å leve med det, men prøve å kontrollere det. Finnes ting som er farligere enn det han gjorde med høyttaleren også...

Bikkja er snill hun. Rolig og fin, men er litt vaktbikkje - liker å passe på. Har egentlig ikke lært henne så mye heller.... :roll:

Siste skudd på stammen i stua er en DacMagic fra Cambridge. Ikke fått testet den så mye enda. Håper muligheten til litt lytting kommer en dag ganske snart. Ble veldig overrasket over hvor stor den er i virkligheten.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •