Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 178
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Satt og leste på tråden din her, flott stuekino dere har! Ble litt nyskjerrig på denne RGB til component-kabelen du har mellom decoder og reciver. Hvor får du tak i en sånn? Trenger noe sånt selv, men visste ikke at det fantes...

Mvh Erling

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erkil
    Hei!

Satt og leste på tråden din her, flott stuekino dere har! Ble litt nyskjerrig på denne RGB til component-kabelen du har mellom decoder og reciver. Hvor får du tak i en sånn? Trenger noe sånt selv, men visste ikke at det fantes...

Mvh Erling
    Hei!

Jeg kjøpte den her: www.fyndbörsen.se - Scart till YUV-konverter

Fungere veldig fint - man for i hvertfall utnyttet signalet så godt som mulig!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig lite som har skjedd på av fronten hjemme. Eneste som er verdt å nevne er ny fjernkontroll - Logitech Harmony One. Det var virkelig en god investering i WAF og forenkling av betjeningen. Eneste gangene jeg tar frem original fjernkontrollene ved bruk, er HDD opptakeren – den er mye enklere og bruke. Ellers er det svært, svært sjelden…. Har fra tidligere en Logitech Harmony 525, noe som ga meg skrekken for universal/programerbare fjernkontroller – den skrekken er nå borte. Var ikke veldig mange timene som gikk med før tilnærmet alt gikk som smurt. Ser mye bedre ut – mye enklere å hjemme en fjernkontroll enn 5-6 stykker for junior. Og ikke minst en blidere kone som ikke snakker om alle fjernkontrollene hver dag

Videre har jeg satt meg ned med å organisert alt av fysiske filmer hjemme i DVD Profiler. En Dymo LetraTag etikett maskin, Cue Cat strekkodeleser fra E-Bay og program ble innkjøpt. Har gått sykemeldt en liten stund etter fjerning av mandler, så jeg ”tuslet” litt med dette en liten stund hver dag. Nå er jeg endelig ferdig – og kan telle opp til 99 BD og 359 dvd’er (en del er samlebokser, som for eksempel Olsenbanden). For å få det oversiktlig hjemme, begynner BD på nr 1, DVD på 1 000, Samlebokser på DVD på 2 000, div serier fra 3 000 og barnefilmer fra 4 000 – dette fungerer veldig fint så langt. Online profilen er her.

Planlegger å bygge en ny tv-benk, men ikke noe konkret foreløpig annet enn at jeg har kjøpt inn glass dører som skal passe ypperlig. Ei CD/BD hylle er også på vei – materialer er kjøpt inn. Men dette er ikke noe som skjer i ”morgen”.

Videre er det ikke mye spennende som skjer hjemme på avfronten…. Men hvem vet – plutselig får man for seg at ting skal byttes ut?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Videre er det ikke mye spennende som skjer hjemme på avfronten…. Men hvem vet – plutselig får man for seg at ting skal byttes ut?
    Fra Concept til Lektor kanskje? Eller kanskje direkte til Ikon?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Fra Concept til Lektor kanskje? Eller kanskje direkte til Ikon?
    Nja.... Nå leveres ikke noen av dem i kirsebær/cherry dessverre - noe som er et must for min del. Hadde dem gjort det, hadde nok saken stilt seg annerledes. Ønsker den fargekombinasjonen som følge av hvordan resten av stua er bygd opp. Uansett kommer det jo stadig vekk noen brukte par med Mentor tilsalgs også. Jeg er ikke fremmed for å kjøpe et pent brukt par. Men dette er en god stund frem i tid..... I hvertfall ikke noe før sommeren vil jeg tro.

Uansett er det andre ting som står på ønskelista før det. Som feks ny BD spiller. Lurer litt på OPPO. Dog bare hvis den havner innenfor rimlighetens grenser. Men slikt er så langt frem i tid. Profil 1.0 spilleren min duger meget godt til mitt bruk enda. Kanskje greit å holde kona på gli også

For se litt hvordan det utarter seg. Har dessuten fått oss katt. En hjemløs, meget snill liten pus av ukjent kjønn stod på døra vår her en dag. Har etterlyst eierene i avisen, men til ingen nytte. Og jeg tar ikke livet av et friskt, snillt kjæledyr - det har jeg ikke hjerte til.... Er det ei lita puse frøken, passer Tallulah som navn meget godt. Har en hund som heter Emma fra før. Da er det jo bare 1+1= så forstår du hva jeg står å roper på trappa..... Blir spennede å se hvordan katta oppfører seg i forhold til høytalerene - gått veldig bra hittil.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ønsker cherry så kan jeg anbefale deg Suite.........

Skjer det noe nytt i tettstedet med den store siloen da?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ønsker cherry så kan jeg anbefale deg Suite.........

Skjer det noe nytt i tettstedet med den store siloen da?
    Lurer litt på dem også, men er det ikke en utgående modell? Kjøp ligger et godt stykke frem i tid (ut i 2009), så jeg ser faren for at de er utgåtte før den tiden... Å handle i dag er ikke aktuelt av flere grunne - den viktigste er nok å beholde fred i huset før jul

Uansett har jeg vært en liten tur ute og lyttet litt på en aktuell kandidat. B&W 683. Det er nok en aktuell kandidat.

I tettstedet med den store siloen skjer det ikke mye.... Er ikke Siloen pen: Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-bjl-20silo-jpg

Virkelig et landemerke.... Det værste er at dem hadde en 20 eller 25 års garanti på malinga på bygget som dem fikk brukt for. Den ble malt på nytt. Hvem farge ble det? Samme..... Jeg ser ikke på det bygget på vei hjem fra puben (går forbi bygget på vei hjem) hvis jeg er litt dårlig etter et par pils for mye.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke siloen er stygg. Det er en landemerke og gir assosiasjoner til en mindre by i USA, midt-vesten. "On the road again....."

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jo ikke oppgradere noe de neste månedene..... Det ble med tanken! "Kjapt og gæli" som vi sier her ute på bygda, så ble det bestilt en Pioneer PDP-5080XA. Litt ommøblering og flytting av ting her i huset og når kona foreslo at vi kunne kjøpe oss en 50" (som jeg hadde snakket om, men ikke mast om i følge henne) som jeg hadde lyst på. Dagens tv, en Panasonic 42" PV60 går alderdommen i møte på soverommet.

Drømmesituasjonen hadde vært nye generasjonen (509), men egentlig er jeg i en drømmesituasjon uansett - hadde aldri forestilt meg at det skulle bli en slik flott skjerm på veggen de neste par åra. Er faktisk så fornøyd, at jeg må nesten stille meg spørsmålet om det har gått opp for meg

Dette blir ei knall god uke! Nå blir det bare å finne et slankt, fint veggfeste.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jo ikke oppgradere noe de neste månedene..... Det ble med tanken! "Kjapt og gæli" som vi sier her ute på bygda, så ble det bestilt en Pioneer PDP-5080XA. Litt ommøblering og flytting av ting her i huset og når kona foreslo at vi kunne kjøpe oss en 50" (som jeg hadde snakket om, men ikke mast om i følge henne) som jeg hadde lyst på. Dagens tv, en Panasonic 42" PV60 går alderdommen i møte på soverommet.

Drømmesituasjonen hadde vært nye generasjonen (509), men egentlig er jeg i en drømmesituasjon uansett - hadde aldri forestilt meg at det skulle bli en slik flott skjerm på veggen de neste par åra. Er faktisk så fornøyd, at jeg må nesten stille meg spørsmålet om det har gått opp for meg

Dette blir ei knall god uke! Nå blir det bare å finne et slankt, fint veggfeste.
    Tøft, gratulerer så mye! Vi har også Pioneer 508 i stuen og en Panasonic plasma (PA30) på soverommet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Tøft, gratulerer så mye! Vi har også Pioneer 508 i stuen og en Panasonic plasma (PA30) på soverommet.
    Dette blir sikkelig stas! Hva bruker du av veggfeste? Det har jeg ikke bestilt enda.

Kona trodde 42" ble litt stort på soverommet, men trøstet henne med at det blir det neppe

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir sikkelig stas! Hva bruker du av veggfeste? Det har jeg ikke bestilt enda.

Kona trodde 42" ble litt stort på soverommet, men trøstet henne med at det blir det neppe
    Jeg vet ikke hva festet heter, men det er uansett ikke noe å anbefale. Feil farge, dyrt og ikke kraftig nok, synes jeg. Skal ha skikkelige saker når jeg engang bytter til 60".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med god tv

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Msport - håper du klarer å lese teksten når du nå går fra 42'' til 50'' - hehe

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjoner!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen kommer Pioneer PDP-5080XA inn døra og BD spilleren ryker på auksjon i morgen kveld (kommet inn bud). Og jeg som sa jeg ikke skulle oppgradere utstyret på en stund....

Ny BD spiller er ikke bestilt enda, men det er jo Electroworld 2008 til uka. Det er jo nesten mer salgsmesse enn et sted man går for å lytte og se seg rundt. Har vært der de to siste årene og det er vel mye mas for min del... Fordelen er at jobben ligger bare 10 minutter gange unna messa (var enda kortere sist år, da lå jeg på Hotel Arena på fagkonferanse ), så jeg skal nok gå en tur bort for å se hva man kan få kjøpt. Usikkert hva jeg kommer til å gå for - avhenger helt av pris, ytelse og utsende. Sony sin 350 og 550 er nok hete kandidater sammen med Samsung sin 2500.

Time will show som dem sier i Flåklypa

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny BD spiller? Oppo, say no more...... hvis du kan vente litt da.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny BD spiller? Oppo, say no more...... hvis du kan vente litt da.
    Det er min svakhet - å vente.... Blir veldig "rastløs".... Dessuten tror jeg Oppo blir hakket over hva jeg (og kona) vil legge i en BD spiller nå. Det hadde nok vært en god kandidat.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut cd og dvd spiller for salg. Har lyst på noen annet. Skal kjøpe meg enten en Sony BDP-350 eller 550 til å spille av dvd og BD. Ønsker å minimere antall "bokser" i racket til et minimum til jeg skal bygge meg et nytt rack/benk. Da for jeg forhåpentligvis plass til platespilleren inne i racket bak ei dør jeg håper å kunne gjøre mulig å låse for junior.

Det kjedligste å selges unna, er nok dvd spilleren. Etter at jeg oppgraderte den med en uorginal FW, ble den meget brukervennling. Slutt på menyer, reklame osv før filmen - begynner rett på filmen. Det blir nok et savn. Selger også unna noen "gadgets" som jeg ikke benytter lenger, men er i fullgod stand.

Skulle ha reist på demo hos HiFi Klubben i morgen, men det går ikke..... Var på konsert nede på den lokale puben i går i forbindelse med et utdrikkningslag. Har alltid vært glad i å bruke det vi lærte på Swing-kurset vi hadde i 8-klasse. Endte med kneet ut av ledd, men det smatt heldigvis på plass igjen med en gang. Derimot er det ikke sagt at det ikke gjør vondt i dag - håper jeg klarer å kjøre på jobb i morgen!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jammen meg nye høytalere på meg... Ble fristet av tilbudet på B&W DM683'ene i Kirsebær i siste tilbudsavisen fra Hi-Fi Klubben til kr 7 998,-. Noe som er over kr 4 500 under ordinær pris..... Ringte omtrent samtlige avdelinger hos HFK på østlandet i dag. Grensen, Marcus Thranes Gate, Ski, Sandvika, Sarpsborg, Fredrikstad og Lillehammer. Hamar svarte ikke på telefon. Så jeg ga egentlig litt opp.... Ble forbannet - tok meg ei røykepause og bannet HFK opp i mente. Et siste forsøk.... Ringte Hamar og en hyggelig fyr i andre enden fortalte "ja, vi har et par igjen - skal jeg reservere dem til deg?" "Ja takk", svarte jeg med litt tørr munn. Er jo bare 11-12 mil til Hamar.....

Så det ble en tur til Hamar etter jobb. Nå gleder jeg meg virkelig til å dem er ferdig innspilt og høre hva jeg kan få ut av dem med min begrensede kunnskaper. Center skal også byttes, men det blir først til sommeren (da den opprinnelige planen for å kjøpe 683'ene var satt).

Concept 8'ene blir forhåpentligvis solgt ganske raskt. Fikk første mailen etter en time.

Andre ting som står på trappene, er Dac Magic. Denne ligger et sted i systemet til posten. Har lenge vurdert å avbestille den og vente på et gunstigere tidspunkt å handle på, men den har steget en god del i pris så den skal jeg nok ha.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •