Zcum's kjellerkino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zcum's kjellerkino

Hei og velkommen til min kjellerkino.

Har akkuratt fått dilla på lyd og bilde, før var det vell mest lyd som var tingen, men var innom en gammel venn av meg for noen dager siden, og han hadde et hjemmekino anlegg. Og det blei jeg sittende i noen timer, med gåsehud over hele kroppen....Ja, jeg var bitt av en epedemi, AV kalles den, og er farlig for både koner og store lommebøker. men heldigvis/uheldigvis så lider jeg ikke av noen tingene, men besettelsen er der!

UTSTYR

Projektor:
    Benq PE8720, har lest meg gal på alle de forskjellige projektorene som er på marketed, men som en start så ser det ut til at jeg slår meg til ro med denne.

Forsterker:
    Grunnet tynn lommebok så må det nøye seg med en 2.1 lyd enn så lenge, så har kun en integrert stereoforsterker av typen Harman/Kardon 970.

Høytalere:
    Høytalerne jeg bruker er Dynavoice Challenger M-65, og jeg må si at jeg er kjempefornøyd med de, de gjengir lyd veldig bra med tanke på prislappen dens.

Subwoofer:
    Til subwoofer har jeg en Cerwin Vega CLS-12S, når jeg kjøpte denne så hadde jeg ikke satt mine føtter innenfor forumet enda, så det var vell mer et impulskjøp fra min side. Den er kansje ikke så presis, men den har jaggu meg mye kraft i seg, og rumler godt! Jeg syns generelt at CV er bedre til film den musikk, så tror den kommer til å boltre seg fint inn i hula mi (og mellomgulvet mitt forhåpentligvis)

Lerret:
    Lerret er desverre noe jeg må vente med å kjøpe, så har planer om å lage et DIY lerret. skissen på hvordan den skal se ut kan dere se nedenfor (sett bakfra)

KINOROMMET
    Som sagt er dette et opprinnelig kjellerrom, så det er ikke like stort som en kinosal, men jeg syns det var kjempegreit som en start på hjemmekino karrieren min iallefall, (en skisse over rommet kan dere se nedenfor)

Har også tatt et lite bilde av rommet som det står nå samt ca sånn hvor lerretet skal være. Beklager rotet, men er akkuratt i en rydde periode slik at jeg kan få alt til å passe. (PS: Bildet er tatt med mobilkamera, så kvaliteten er deretter)

PLANER
    Som dere kan se på bildet så er rommet hvit, og det er vell ikke helt slik vi liker det i et kinorom er det? så jeg skal snart ut og kjøpe meg litt svart maling for å male hele rommet svart, og hvis dere har idèer på hva slags maling som er billig og bra, så please tell.

Jeg har også sendt hu mor i huset til å skaffe meg noen solide (sorte) rullgardiner, slik at vinduet ikke slipper igjennom lys.

Takk for at dere tok dere tid til å lese, og håper at dere likte det dere så

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik.
    Da har jeg akkuratt kjøpt min egen BenQ PE8720 av Homecinema her på forumet. Utrolig hyggelig kar!

Nå bare klør det i fingrene etter å komme hjem å prøve ut projektoren (tar bilder når jeg kommer hjem)

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder