JBT's Hjemmekino. nov 2010 RIP...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBT's Hjemmekino. nov 2010 RIP...

Status: lister, stereobenk,opphøyning av gulv under bakerste sofa

Hei, Jone her.
    Jeg har flyttet inn i en leilighet i Sandnes(Rogaland) og skal bruke det ene rommet i kjelleren til hjemmekino/stereo/spillerom. Huset er gammelt og i kjelleren er det lavt under taket, murvegger og ujevnt gulv.

Gulvet kommer til å bli urørt da jeg ikke har økonomi til å borre vekk masse får å planere eller øke høyden mellom gulv og tak. Begynner med å rive vekk panel og kle inne murvegg i ene delen av rommet, rive takplater får å legge en bjelke fra ene til andre siden får å slippe 2 søyler mitt i rommet. takplater blir erstattet, men panel blir skiftet ut med gipsplater.

Har gått til innkjøp av lyddempingsmatter som blir skjult på vegger tak osv får å ungå den hule kjellerlyden.

rommet er på ca 18,5kvm. 4,85m x 3,85m takhøyden er på 2,02meter(lavt under tak)

rommet skulle egentlig alt vært ferdig men siden både den ene og den andre tingen har hent siden vinter har jeg ikke startet før nå.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

11/6-07

"lyttekvelden"
    Idag tømte jeg rommet får esker,skap og skrot å sto igjen med en del av stereoanlegget. trengte hjelp med å flytte unna høytalere og stue dem vekk slik at rommet ble klart til ombygging, fikk da ideen til å ha en lyttekveld før overhalingen begynnte. inviterte andreas "vegamannen" på besøk. stillte opp forskjellige diverse høytalere som skulle selges og dem som jeg bruker nå.
    Dali 400 (tilslags) , Dali 909 (tilsalgs) og Dali ikon6 (i bruk). Vi tok utgangspunkt i noen forhåndsbestemte sanger fra div cd'er som skulle spilles og vurderte etterpå høytalerne mot hverandre. begynnte med Dali 400, gamle høytalere men overasket på rock og akkustisk musikk, svak i bass og litt tilbakelent diskant. mellomtonen kom derimot tydelig frem og helhets inntrykket var positivt i forhold til alder. Neste deltaker var Dali 909,disse hadde ikke vært i bruk på lengre tid å det viste seg at de trengte innspilling. først syntes vi det var svak diskant og litt romlete lyd men mot slutten løsnet lyden opp og diskanten kom klarere frem, bra trykk i høytalerne og passet best til den mer rocka musikken vi testet med. Ikon 6 var helt klart den beste høytaleren uten tvil (hadde heller ikke andre forventninger enn dette så det var ikke noe sjokk:-D ), antydning til at dem ble litt lyse i toppen under høyt volum men utenom dette er det en høytaler med mye trykk i forhold til størrelse! musikken vi testet med var tracey chapman,kent,muse,ashlee simpson,nils lofgren og madonna. komponenter var pioneer og nad.

bildene som følger er fra kvelden

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli veldig bra dette. Fin størrelse på rommet.

Bilder setter vi stor pris på.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder fra lyttekvelden

andreas hjelper til med å mekke sammen noen supra lorad 2.5 strømkabler med clas ohlson støpsler på det ene bilde. ble merkbart mindre støy ved 0 volum.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble Dali 400 solgt, etter at Dali 909 blir solgt begynner jeg å rive takplater og sette opp bljelke i taket. har de siste dagene planlagt rommet å hvordan problemer kan løyses. å dem er det litt av gitt!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blei solgt ja? Det var bra. Bra du fikk lagt ut bilder

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    andreas hjelper til med å mekke sammen noen supra lorad 2.5 strømkabler med clas ohlson støpsler på det ene bilde. ble merkbart mindre støy ved 0 volum.
    Der er jeg i full sving ja. Det ble litt mindre støy. Men jeg har fortsatt tro på at om du rydder opp i salaten vil det forsvinne Og noen skikkelige kabler. Du skal ikke kjøpe og lodde det selv?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja må få rudda opp, men det va jo bare provosorisk. handle kabler når kinoen nærme seg ferdig. om det blir egenkomponert eller kjøpt vet jeg ikke. hvor mye har høytalerkabel til bakre høytalere å si i et hjemmekino oppsett?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott dette her.. Da blir det treff snart da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestillt nye fronthøytalere ikon 8. er en som muligens skal kjøpe dali 909 av meg til helgen så da får jeg begynnt med kjelleren på ordentlig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 909 er nå ute av hus, dali ikon 8 komt i hus. pakket dem opp å prøvde dem ut, magiskt!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaringer med dårlig laminat på murgulv? vurerer å ha teppe på gulv i steden. har varmekabler. er det mulig å bare legge teppet direkte på laminaten???? slik som i butikkene? de 4-kanta rutene som du setter i sammen???

håper på tilbakemelding!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tegnet skissen over planen, rommet ble litt mindre i bredde pga at jeg kler ut den venstre veggen(murvegg innvendig i huset) og at jeg tar 2 lag gips plater i front.(kansje bak også).

paintkongen

dette er altså planen. sofa valget er helt åpent har ikke tenkt så mye på det enda, men fant bare et par eksempel får å se hvordan en stooor sofa ville blitt!

en ting til: hvordan lage en støydempende boks til projector???

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra detta Du må prøva deg i 3d program

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag til JBT?

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt du har Jone!

Hvofor skal du ha en støydempende boks til PJ ? De lager jo såvidt lyd og trenger luften.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tror det går greit uten boks til pj alikevell, blir mye mas siden mottakeren til fjernkontrollen er på oversiden...

har nå tatt vekk søylene som sto midt i rommet å skal nå fore ut den ene sideveggen + 2 lag gips overalt og 1lag gips i tak pluss takplater.

legger ut noen bilder av rotet i morgen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle lagt ut bilder nå men digitalkameraet ble levert til reklamasjon idag, har satt batteriene til kamera nr 2 på lading nå.

i dag var elektriker på besøk å vi la en plan for det elektriske med tanke på å gjemme vekk kabler i vegger og å legge opp ledninger til lys og prosjektor, samt lage 8 stikk kontakt uttak bak stereobenk i forhold til de 2 som er der pdd. så nå begynner jeg å se lyset i tunellen. å lommeboka bunnen... forsvant 4800kr i takplater,gips plater, skruer og litt til.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •