JBT's Hjemmekino. nov 2010 RIP... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

begynnelsen av februar

her har jeg tatt me et par farge prøver bare får å se hvordan det ville se ut på veggen iforhold til på de små papirlappene i butikken. det ble ikke disse fargene. her har jeg også skrudd opp dvd og cd hyller rundt veggene i den bakerste delen av taket (det er en bærebjelke så skiller fronten og sittegruppa i kjeller rommet.)

litt sparkling måtte på beregnes her også.

pusur likte godt å være med å hjelpe i kjelleren, han strøk seg til de nysparkla flatene slik at jeg måtte vaske katten å sparkle vegger må nytt.

montering av cd og dvd hyllene langs taket

her har jeg malt første strøket av sideveggene å døren med den endelige fargen å ville da se hvordan det ble me prøvene av de forskjellige teppene.
    har også fyllt i masse i hullene der hvor noen stendere stod i rommet før tverrbjelken i taket ble oppført. den gråe flekken på gulvet

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt8) Blir et suverent rom å dyrke hobbyen i:-D Blir spennende å følge med når utstyret skal plasseres8) Lykke til

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    resten da?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

siste halvdel av februar

fikk gjort ganske mye i denne perioden, malte taket med jotun n7000 matt og veggene ble malt ferdig 3 strøk med jotun n5000 matt. ble så mørkt i rommet etter dette at jeg måtte til med ekstra lys når jeg var der nede!

jeg handlet vegg til vegg teppe, det ble det nesten sorte teppe som jeg hadde tatt med hjem prøve av. var god overflate(lett å holde rent) å mykt på undersiden. det er også sånn syntetiskt som trekker til seg støvet som sviver i luften (fordel når en har prosjektor og allergi).

ledninger henger provosorisk og boksen til lerrete er bare festet slik at den ikke hang løs. denne skal festes til taket. men siden ikke elektrikker har vært her på dette tidspunkt var ikke strøm til lerret å lys koblet til slik at jeg måtte finne på en petter(ikke alltid) smart løsning:-D

nesten samme bilde men her vises også den hvite boksen lerrette går i, den skal også males en mørk farge pluss jeg skal ha en bred list som skjuler alt av ledninger og lamper samt lerretts boks. denne blir 3,75cm bred og stikker ned ca 15cm ned fra tak(listen altså)

front vegg skulle det monteres en slags skum dempe matte så her har jeg ikke brydd meg om at det er litt forskjellige malingsferger og div. alt dette vil bli grått.

her er det ene hjørne bak, her ser du også en provosorisk løsning i venting på elektrikker. men lampene kunne jo henges opp forde. under vinduet nede til venstre ser dere et dobbelt stikk uttak til f.eks bærbar pc,ladere til batteri til xboxkontroller eller mobiltellefon. ved siden av er et hull hvor surroundside høytalere kabelen til venstre side er(identisk på motsatt side av rommet.

det andre hjørne bak. det ble 2 lamper bak med 3 spotter i og 4single spotter foran.

puktene nede på gulvet i hvert hjørne bak er dobbel stikk kontakter yttrest og høytaler tilkoblinger innforbi. en sub kabel kommer ut mitt på bakveggen for eventuellt romperistere etterhvert.

her ble det et problem, jeg brukte ikke heftgrunn på dvd/cd hyllene så malingen ville ikke feste seg så jeg ga opp maling av disse inntil videre( kjekk pottle jobb får kona) det ser mye lysere ut en det det egentlig er i rommet på dette bilde pga blitzen.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 siste ukene

jeg kunne ikke dy meg lengre å måtte prøve kjelleren litt å satte inn 2 stoler får å prøve lyd å bilde litt smått, fikk virkelig godfølelse når jeg tok på en film å kunne slappe litt av. fikk testet litt xtz 10.16 subben også. hadde den bak får å stille litt på baksiden mens jeg så film, men denne er satt forran nå. pusur ligger i stolen ved siden å koser seg i det som er stolen hans.

her har jeg begynnt å planlegge stereobenk foran, måtte vatre av den første plata med ca 3-4 cm pga skjevt gulv. slik at lerret , stereobenk står i vater i forhold til hverandre. høyglanspolerte stein heller ligger oppå plata. her ser dere også en av skumplatene som skal på hele frontveggen og på døra.

flere bilder kommer senere ikveld ----->

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sist helg

fått opp flere skumplater på frontvegg

skjermbilde(ikke lett å holde kamera i ro)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig bra JBT. Gleder meg til musikk kveld hos deg. Dette ble en utrolig bra kino. Vi må ha oss en musikk kveld snart

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Ser ut som det blir et bra rom dette her Hvilken merke er akustikk platene dine? å tykkelse?

Har nettop blitt ferdig med mitt eget rom, å i srivende stund holder jeg på å eksprimenterer med akustikk plater. Veldig spennende å lærerikt.

de skumplatene er spesialverktøyskoffert innlegg å har kun lav demping (så å si identisk til dm6000 i avtorgets online katalog)

35mm tykk polyesterskumplate med "eggeprofil". Platen har lav absopsjon under 700Hz, og bør benyttes sammen med Akustilux eller Acoust-Q, noe avhengig av brukssituasjonen. Platen limes mot kabinettveggen og gir i tillegg til en akustisk ujevn overflate, noe demping av kabinettet. Kan også benyttes til demping av refleksjoner fra tak/vegg.

det er denne jeg har kjøpt inn en del av , men kommer nok også til å se etter noe som kan dempe bedre til første refleksjon i tak og sidevegger samt en lyd oppbryter som AP2424 (my theater produkt) denne reduserer ekko. ja jeg tipper jeg også vil ha en del 10 talls timer med å prøve meg frem men skal prøve å skjule mye bak bilder, lerret og lignende. lykke til med testing og prøving selv. med ditt oppsett får du nok mer ut av rom korreksjoner en det jeg gjør

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Spennende prosjekt8) Blir et suverent rom å dyrke hobbyen i:-D Blir spennende å følge med når utstyret skal plasseres8) Lykke til

ja det blir bra å sitte i eget rom å spille å høre musikk, slippe: skru ned, det rister i glassene, skal du sitte der å spille i mangen timer? greys anatomi begynner om 5 min.:-D utstyre kommer jeg nok til å bruke litt tid på å plassere. har laget et utkast av stereobenk men ikke gjort det ferdig. kommer nok til å prøve litt forskjellige vrier får å få komponentene som skal inni til å passe best mulig også når det gjelder kryssing av strøm og signalkabler på baksiden. dette gjør jeg nok ikke før rommet er ferdig listet og opphøyd kasse der sofaen bak i rommet står. det står høyest på må gjøres listen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sende meg tegningene av stereobenken, så skal jeg få tegnet en i 3d til deg

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mini prosjekt

skal i gang med å lage en opphøyning til den bakerste sofaen, vurderer nå om jeg skal bygge den opp med 2stk 2x6" eller 2 stk 2x4" noen som har gjort dette før?

lager en ramme og har gulv spon plater over er det smart å ha den me åpninger i front å fylle denne kassen med isolasjon?glava/rockwool? ikke noe hensikt?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utkast 1

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utkast 2

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utkast 3

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva blir den beste løysningen på en slik ramme? noen tips?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar til vegamannen

ja vi må få til det! skal sende noen skisser av benken med en gang så ordner du tegninger til meg hvordan går det forresten med planleggingen av stuen i den nye leiligheten din?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik ble det me sofaene