BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 130
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue?

Hei og velkommen til min HIFI

Jeg er 19 år gammel kar fra Bryne i Rogaland, ny etablerer og flytter i huset mitt i løpet av sommeren. Huset har 2 etg. Første etasje vil bli hovedetasjen, den står klar i løpet av August / September og 2 etg. står u-innredet og vil bli innredet når jeg har bruk for den!

Per dags dato sitter jeg med dette utstyret:

CD: ARCAM FMJ CD17
    Forsterker: ARCAM FMJ A38
    Effekt forsterker: ARCAM FMJ P38
    Høytaler: Kef iQ9

Utstyr ikke i bruk:
    Yamaha NS-C444
    Yamaha NS-333

Ønskeliste

HIFI Stue:
    - Kef XQ40

Hjemmekino Loftstue:
    - Ikke fastsatt da loftstue vil stå klar om en ganske lang stund..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved to bilder av huset hvor det nye anlegget skal holde hus

Under her ser dere en planoversikt over blant annet stuen helt til venstre der hvor anlegget skal stå! Som dere ser er det ikke det beste rommet for større hjemmekino system.

Lite bildet av huset utvendig Hehe..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget flott ut dette her.. Meget pent hus.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjeeeelp, hifi eller surround??

Jeg skal handle ny forsterker i nærmeste fremtid, men usikker hva jeg skal gå for! Som dere ser tegningene over tror jeg ikke det egner seg helt for bak-høytalere osv, så da tenker jeg på vanlig stereo forsterker!

Jeg har hatt hjem ett par demo forsterkere på iQ9, blant annet Hegel H-200, Arcam A90 (som jeg eiier per dags dato), Abrahamsen og Yamaha RX-V1800. Eneste jeg var skikkelig fornøyd med er Arcam, så nå selger jeg A90'en og håper på en liten oppgradering innen Arcam. Har sett meg ut litt forskjellig, blant annet den nye Arcam A38, som vil fungere fet på Kef iQ9, og når en evt høytaler oppgradering kommer har jeg mulighet og hive på ett effekttrinn Arcam P38 for så og bi-ampe høytalerne. Høres det fornuftig ut?=)

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ser meget flott ut dette her.. Meget pent hus.
    Takker Skal bli bra dette, når eg først klarer og bestemme meg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Hjeeeelp, hifi eller surround??

Jeg skal handle ny forsterker i nærmeste fremtid, men usikker hva jeg skal gå for! Som dere ser tegningene over tror jeg ikke det egner seg helt for bak-høytalere osv, så da tenker jeg på vanlig stereo forsterker!

Jeg har hatt hjem ett par demo forsterkere på iQ9, blant annet Hegel H-200, Arcam A90 (som jeg eiier per dags dato), Abrahamsen og Yamaha RX-V1800. Eneste jeg var skikkelig fornøyd med er Arcam, så nå selger jeg A90'en og håper på en liten oppgradering innen Arcam. Har sett meg ut litt forskjellig, blant annet den nye Arcam A38, som vil fungere fet på Kef iQ9, og når en evt høytaler oppgradering kommer har jeg mulighet og hive på ett effekttrinn Arcam P38 for så og bi-ampe høytalerne. Høres det fornuftig ut?=)

Mvh
    Send spørsmålet til rogaland-tråden, sikkert mange (meg ink.) som kan ta turen bort med forsterkere som du kan prøve.. Det er derfor vi har lydlauge.. (bl.a. da..)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vet ikke hvor seriøs jeg egentlig er da. Per dags dato har jeg ikke verdens største kraav egentlig! Jeg elsker lyden fra A90'en min, men merker at mer effekt og kontroll hadde vært greit, derfor jeg kvitter meg med den. Men ønsker og holde meg i samme merke (Arcam) da dette er noe jeg er virkelig fornøyd med.

Som mange andre har jeg blant annet veldig bra priser på Arcam produkter, noe som gjør at eg holder meg litt til dette frem til jeg blir hakket mer seriøs Hadde jo en Hegel hjemme for test, kjempe forsterker. Men tror det blir Arcam, ikke bare for prisene jeg har da, men liker faktisk lyden utrolig godt! Spiller fantastisk på min type musikk

Derfor gjør A38 meg veldig interessert, er bare redd jeg ikke får noen spess oppgradering i forhold til A90en jeg kvitter meg med nå. A38 er jo nesten lik den "gamle" A32 til Arcam, så håpet noen her på forumet som har lyttet til blant annet A90 og A32 kom over tråden min og kunne fortelle sin mening om denne oppgraderingen. Eller om jeg burde ta ett steg til opp, feks A38 + P38, eller C31 + P38 eller noe..

Kravet mitt er veldig enkelt, mer effekt, mer krefter en A90. OG de skal i fremtiden klare få ut den lyden XQ40 har og gi

Send spørsmålet til rogaland-tråden, sikkert mange (meg ink.) som kan ta turen bort med forsterkere som du kan prøve.. Det er derfor vi har lydlauge.. (bl.a. da..)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med et flott hus!:-D

Surround i en stua handler jo i stor grad om kompromisser i en eller annen retning...
    Skulle jeg noen gang "oppgradert" til surround i stua vet jeg at jeg i allefall ikke skulle hatt store høytalere rundt hele. Hadde nok basert systemet rundt et godt stereo system, dvs. gode fronter med små satelitter rundt. Stereo integrert\komponent anlegg med bypass funksjon til en surround reciver ville vel passa greit til et sånt formål...

Av høytalere hadde jeg antagligvis vurdert Gallo Dué eller adiva som senter og surround, men det er ikke særlig objektivt da jeg bruker Gallo som fronter også

Dué :

Adiva :

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut Bjørni. Blir spennende å se hvordan det går med deg å prosjektet ditt

Forresten, fått solgt Arcamen nå?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Dette ser bra ut Bjørni. Blir spennende å se hvordan det går med deg å prosjektet ditt

Forresten, fått solgt Arcamen nå?
    Ey man =D Yes idag blei den solgt, blir henta imårå tenke eg. 6000 kr, veldig billig men måtte meste bare bli kvitt an, kan ikke dra med noe gammelt inn i nytt hus vett du =D hehe neida..

Ja ska bli spennande, blir jo mer og mer hekta, ska nok se at eg blir sittande med 100 000 kr ekstra i lån fordi jeg har kjøpt meg dyr stereo hehe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ey man =D Yes idag blei den solgt, blir henta imårå tenke eg. 6000 kr, veldig billig men måtte meste bare bli kvitt an, kan ikke dra med noe gammelt inn i nytt hus vett du =D hehe neida..

Ja ska bli spennande, blir jo mer og mer hekta, ska nok se at eg blir sittande med 100 000 kr ekstra i lån fordi jeg har kjøpt meg dyr stereo hehe
    Deiligt. Du har stresset lenge med å få solgt den nå. 6000 kr er billig for denne forsterkeren, men nå får du den hvertfall ut av hus.

Heheheh.. fare for det ja! Derfor jeg handler mest mulig nå, slik at jeg slipper å få store hifi rekninger når leiligheten står klar, da tror jeg jeg får nok å henge fingrene i. Jeg likte best planen din med rent 2-kanals anlegg til å begynne med, så får du heller lage til noe kino greier når du innreder 2 etg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes tru nok det blir reint stereo oppsett på meg og, får vente med hjemmekinoen ja

Har sett litt på brukt marked og hørt litt med folk her på forumet, er mye interessant ute og går, så selvfølgelig vis noen har ett bra tilbud og komme med på forsterkere som Hegel eller Bladelius Tyr kan det alltid være aktuelt. Siste nevnte (Bladelius) ble jeg anbefalt ikveld og skal inn til byen (stavanger) og lytte til i helgen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en tur til meg med det samme, er hjemme hele lørdag'n.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes tru nok det blir reint stereo oppsett på meg og, får vente med hjemmekinoen ja

Har sett litt på brukt marked og hørt litt med folk her på forumet, er mye interessant ute og går, så selvfølgelig vis noen har ett bra tilbud og komme med på forsterkere som Hegel eller Bladelius Tyr kan det alltid være aktuelt. Siste nevnte (Bladelius) ble jeg anbefalt ikveld og skal inn til byen (stavanger) og lytte til i helgen.
    Bladelius selges på Resonans. Har hørt på det jeg også

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius selges på Resonans. Har hørt på det jeg også
    Bladelius Tyr eller den større Thor? Ka syns du?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en tur til meg med det samme, er hjemme hele lørdag'n.
    Ja kanskje jeg får tid til det, skal høre med privat taxien min (beslaglagt førerkortet for 6 måneder siden) Noe herk og komme seg frem og tilbake:\ Hvor holder du til i Rogaland?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius Tyr eller den større Thor? Ka syns du?
    Tror faktisk jeg har hørt de begge, skal ikke si det helt sikkert men. Jeg likte lyden veldig godt i Bladelius, noe av det bedre i mine ører. Tyr eller Thor? Njaa, det får vel økonomien din bestemme

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg har hørt de begge, skal ikke si det helt sikkert men. Jeg likte lyden veldig godt i Bladelius, noe av det bedre i mine ører. Tyr eller Thor? Njaa, det får vel økonomien din bestemme
    Det blir Tyr tror jeg, ihvertfall den jeg har sett på, leste en veldig god test av Thor i Lyd&Bilde, ska inn til Resonans i Stavanger på lørdag og høre de, håbe eg Ser det ligger en Bladelius Tyr ute på brukt børs nå til grei pris Saaaavner dypbass og kontroll på høyt volum.. Trenger noe som sparker skikkelig liv i Kef'ene

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir Tyr tror jeg, ihvertfall den jeg har sett på, leste en veldig god test av Thor i Lyd&Bilde, ska inn til Resonans i Stavanger på lørdag og høre de, håbe eg Ser det ligger en Bladelius Tyr ute på brukt børs nå til grei pris Saaaavner dypbass og kontroll på høyt volum.. Trenger noe som sparker skikkelig liv i Kef'ene
    Du får hvertfall sparket liv i Kefene og mere til med Tyr bak rattet, det lover jeg deg. Men, om det er en god match med Kef? Det får du nesten høre selv.

Det er jo ikke så altfor mange lappene fra Tyr og opp til Thor. Spare litt ekstra, så har du jo råd. Ellers, kan du jo prøve deg på en god pris hos Resonans. De er virkelig hyggelige der. Og finner du nye høyttalere du også vil kjøpe der, kan du sikkert fikse deg en kjempe pakkepris.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får hvertfall sparket liv i Kefene og mere til med Tyr bak rattet, det lover jeg deg. Men, om det er en god match med Kef? Det får du nesten høre selv.

Det er jo ikke så altfor mange lappene fra Tyr og opp til Thor. Spare litt ekstra, så har du jo råd. Ellers, kan du jo prøve deg på en god pris hos Resonans. De er virkelig hyggelige der. Og finner du nye høyttalere du også vil kjøpe der, kan du sikkert fikse deg en kjempe pakkepris.
    Mhm, får stikke innom en tur der på Lørdag om jeg får tid Skal jeg ha en sånn blir det nok og finne en beste pris på Bruktbør Økonomien er ikke noe av skryte av etter huset ble klart ;P Hvor i Stavanger holder Resonans til? Nærheten av Hifi Klubben og Maxwell?

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •