BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 130
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som dere ser er jeg fortsatt i tenkeboksen på hva jeg skal gå for av høytalere. I topic nevner jeg jo flere typer jeg har vært interessert i. Hva mener dere folkens?

Kef XQ40, Vienna Acoustic Grande Beethoven, Canton.

Elektronikken ER og FORBLIR Arcam A38 og P38 effekttrinn

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg liker både VA og Kef.

De er ikke like i lyd, VA_GB synes jeg spiller mere rolig, men kan gi fra seg godt..
    Kef XQ40 fikk meg til å dra på smilebåndet første gang jeg hørt den. Utrolig spilleglede gir de ut..

Ikke lett det der.

Jeg personlig hadde nok valgt VA'n tror jeg, men mest fordi jeg har hørt disse på mitt Talk-sett, og det låt
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått solgt KEFene nå da, Bjørni?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Fått solgt KEFene nå da, Bjørni?
    Nei har ikke det, komme ikke te å handla ny høytaler før øve nyåret, skal til alpene i vinter så må spare penger til det først og fremst! men rekne med og få mulighet og bytta ut over i mars / april. Så derfor vil eg prøve å finne ut av litt først, så begynner og undersøke tidlig

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hei, jeg liker både VA og Kef.

De er ikke like i lyd, VA_GB synes jeg spiller mere rolig, men kan gi fra seg godt..
    Kef XQ40 fikk meg til å dra på smilebåndet første gang jeg hørt den. Utrolig spilleglede gir de ut..

Ikke lett det der.

Jeg personlig hadde nok valgt VA'n tror jeg, men mest fordi jeg har hørt disse på mitt Talk-sett, og det låt
    Oki! Men hva vil du si er den mest krevende høytaler av XQ40 og VA_GB da? Det spiller jo også litt inn siden jeg ikke har de mest strømsterke forsterkerne. Det jeg ser med Vienna ht'en så har jo denne 3x 7" som sannsynligvis trøkker litt mer en XQ40? Jeg savner jo litt trøkk i lyden fra iQ9. Synes også det er viktig med ett stort lydbilde.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke XQ'n har jeg ikke prøvd med Talk'n..

Du får ta med forsterkern din til Resonans, de har jo begge..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Nei har ikke det, komme ikke te å handla ny høytaler før øve nyåret, skal til alpene i vinter så må spare penger til det først og fremst! men rekne med og få mulighet og bytta ut over i mars / april. Så derfor vil eg prøve å finne ut av litt først, så begynner og undersøke tidlig
    Det blir morsomt å se hva du velger tilslutt. Meget fornuftig å begynne tidlig, slik at du får god tid til å høre på litt forskjellig, og valget ditt ikke blir så forhastet

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke XQ'n har jeg ikke prøvd med Talk'n..

Jeg har prøvd og ringe Resonans i heeele dag. Får ikke tak i de! Tør du si om de har begge tilgjengelig for demo nå? Vet de forhandler begge merker ja. Hvor tung dreven er VA Grande da? Denne kjenner du jo litt til

XQ40 har 90dB og 8 ohm. Jeg synes ihvertfall at lille iQ9 virker litt tungdreven til og være en så "liten" høytaler

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan han låne høyttalerene med seg hjem i sitt eget rom i ro og mak noen dager. Resonans går helt sikkert med på det

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Eller så kan han låne høyttalerene med seg hjem i sitt eget rom i ro og mak noen dager. Resonans går helt sikkert med på det
    Yepp det e jo genialt då, men eg e litt skeptiske te å frakta me meg ett par høytalara te 30 000 kr, plutselig muste eg an ;D hehe:P

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Du får med deg en kamerat og to, så fikser dere det lett. Kanskje ikke den lureste tida nå akkurat, på denne glattisen men

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også i tankeboksen om jeg skal få meg en surroundreciever og bygge ut til ett lite hjemmekino for og få litt større filmopplevelse. Grunnen til at jeg ikke har gjort dette enda er for at jeg ikke har funnet noen passende bakhøytalere, trenger noen helt flate eller noe siden sofaen min står heeelt inntil veggen.

Noen som har en god løsning på plassering av bakhøytalere daa?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en kul høytaler, faktisk fra Vienna Acoustic, samme serie som Grande. Concert Grand Series bakhøytaler, perfekt om jeg skulle gå for Beethoven

Siden jeg er mest opptatt av design og at den skal passe godt inn i stua, og i tillegg gi grei lyd så er sikker den der god nok evt. Trenger ikke noe high-end bakhøytaler til 15-20.000 ;D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo eg falt litt for Vienna Acoustic Grand Beethoven, så vise det seg jo at den driden har bare 1 høytaler kontakt, altså ikke mulighet for bi-wiring, og eg som kjører intigrert + effekttrinn får vel ikke brukt begge forsterkerne nå? Kossen ska disse ble kobla dåå? Dritt =P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg tenkte jeg kunne begynne og planlegge litt hvordan jeg skal ha det i loftstuen i 2 etg. håpte jeg fikk ett lite kino/gutterom Skal begynne og isolere og kle veggene over nyåret.

Men som dere ser på arbeidstegningen nedenfor har jeg jo skråtak, og høye vinduer i det ene hjørnet, hvor blir den optimale plassering av hjemmekinoen? Planene er og kjøre ett 5.1 system med prosjektor.

Sjekk det nederste bildet, det er på den veggen eg sjøl meine anlegget bør stå, så ser du bildet over igjen, der må sofa være.

Noen med andre forslag?

Hvordan vil det skråtaket påvirke lyden i rommet? Dette blir jo mer ett hobby rom, er ikke meningen og bygge ett proff kinorom som flere av dere på forumet har, siden jeg ikke har det optimale kinorommet. Det blir også vanskelig for plassering av bakhøytalere grunnet skråtaket og døren som kommer bak der.

-arbeidstegninger-loft-jpg

Utsikten
    -loft1-jpg

Her ser jeg for meg at sofaen skal stå.
    -loft2-jpg

-loft3-jpg

Bildet under viser at jeg ikke har delt opp rommene i etasjen, her vil det komme en vegg som stenger for det dere ser lenger ut over bildet er der hvor soverommet kommer, sjekk arbeidstegninger heilt øverst så ser dere hvordan rommene blir delt inn.
    -loft4-jpg

Og sette sofa her.
    -loft5-jpg

Planen min var og bruke denne veggen til anlegget.
    -loft6-jpg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett lite forslag jeg kom på i farten.

Kunne dette vært noe kanskje? Noe jeg kom på i farten!

-forslag-kinorom-loft-jpg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump* ingen som har noen tilbakemeldinger her?:P Trenger hjelp fra personer med erfaring8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger også forslag til en eller to subber som kan passe oppsettet mitt til både film og musikk. Stort sett musikkbruk. Men i fremtiden skal den også passe større kinosystem. Forslag noen? Høytalere pr.dags dato iQ9, fremtiden XQ40.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei
    Du må jo ha et godt utgangspunkt i det rommet, og plasseringen på den siste tegningen din er jo et fint utgangpunkt.
    Jeg er ikke så heldig å kunne ha et eget rom til min kino, derfor blir det jo mange kompromiss. Er ikke noen ekspert på dette her heller.

Dersom jeg ikke har missforstått helt gjør det vel ikke så mye for lyden om du har noen skråtak, selvfølgelig hindrer det fleksibilitet på plassering ol.

Lykke til med prosjektet, vil bli spennende og følge med.:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite respons fordi de med skikkelig byggeerfaring o.l. sitter i "kinoen" sin og nyter gode filmer sammen med noen andre .

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •