BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 130
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    BUMP!! Er det ikke mulig og få ett lite stykke hjelp her i tråden min? =P Gir snart opp hele tråden og hele forumet..
    Du er ikke alene om å ha monolog i egen tråd...

Tror ikke jeg har sett denne eller anlegget ditt tidligere! Meget pent oppsett med gode komponenter

Når det gjelder teppe, vil jeg vel si at det ikke er lett å uttale seg om... Du skriver jo at du kan lytte i timesvis på dette oppsettet uten å bli lyttetrett, som burde være et greit argument for at det låter ok? Mer teppe skader sikkert ikke, men virker med andre ord ikke tvingende nødvendig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan være til hjelp muligens, hvis dere er av de som ikke vet av den:
    http://avforum.no/forum/generell-inf...t-tidsrom.html

Og nei, du er ikke alene om å ha monolog. Nå har iallefall jeg abonnert på tråden din, så skal nok sjekke den ut litt oftere. Mye bra utstyr!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg som regel å oppsummere sitt eget anlegg i en personlig tråd, men å lage egne tråder for direkte spørsmål i de forskjellige kategoriene om man ikke finner nyttig info under søk funksjonen.
    Helt klart mye lettere å få svar på f.eks tv spørsmål i tv avdelingen :-D
    Mange tråder her, og vi er veldig glad for at så mange legger inn sin egen historie under "Hvilket utstyr har ......." Fortsett med det da disse trådene er de mest interessante, og lever lengst her inne.

Virkelig et lekkert anlegg du bygger opp, og jeg kommer til å følge med her fremover
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding Imorgen begynner innredningen, da skal sofa, stuebord og HIFI på plass i nytt hus og ny stue, blir spennende og høre lyden! Rekner med det ikke blir optimalt med det første siden det er ganske åpent og lite bilder og stæsj på veggene som kan være med og forme lyden. Jeg skal ta med meg ett teppe hjemmefra og prøve med og uten, og se hvordan lyden blir påvirket, stabile steinfliser har jeg liggende i huset som jeg kan prøve og sette høytaleren på, blir veldig interessant!=D

Kommer tilbake med kommentarer da jeg får testet litt, legger også ut bilder så fort ting er på plass

Vennlig hilsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir helt knall Bjørni

Rekner med du forer oss med bilder når du har fått ting på plass i det nye huset?

Og, blir det snart bestilt nye Kef høyttalere eller?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra den nye stua!

Tja, møkka elendig kvalitet, men har glemt og flytte med kamera, så skal få tatt noen skikkelig bilder så fort kamera er på plass i nærmeste dager

Vil også bli mye bedre når jeg får ett par bilder opp på veggen, fikk testet lyden med og uten teppe framfor høytalerne, og sånn rommet står nå (med lite pynt og bilder) ble det veldig mye ekko i lyden, da hjalp teppene betraktelig

Får bare beklage den dårlige kvaliteten bildene har, tatt med en sliten W890i ;p

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen mulighet til å plassere utstyret på langveggen?
    Slik det står nå får ikke fronthøyttalerene like arbeidsforhold, da den ene står alt for nære sideveggen. Trass i en noe begrenset spredning oppover må du nok ha litt luft rundt KEFene dine for å få de til å spille overbevisende.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du noen mulighet til å plassere utstyret på langveggen?
    Slik det står nå får ikke fronthøyttalerene like arbeidsforhold, da den ene står alt for nære sideveggen. Trass i en noe begrenset spredning oppover må du nok ha litt luft rundt KEFene dine for å få de til å spille overbevisende.
    Jeg har desverre ikke mulighet for det pga spisebord kommer i veien, har irritert meg litt over det sjøl, snakket med Acoustic Tuning også og de nevte det om jeg heller ikke kunne plasere de på langveggen, de hadde noen akustikplater og anbefale på vegg og takk, men vet ikke kor interessert jeg er i det med tanke på at det skal være i en stue. nå har jeg jo ikke fått mulighet og lytte så veldig mye ettersom det har våre full kjør i innflyttinga! Men sånn som det er plassert der, med ulik avstand til vegg har høytalerne alltid vært plassert i tidligere stue og slik vil det nok forbli i denne stua også :\ Takker for kommentarer etc, tar imot all hjelp jeg kan få

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns stua de ser flott ut. Flott gulv, vegger å spotter! Blir vel ganske likt sånn det blir i leiligheten min med tanke på farger, utenom at jeg ikke skal ha spotter men lys på skinner.

Du må fortsette å legge ut bilder, etterhvert som du innreder nye rom

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg syns stua de ser flott ut. Flott gulv, vegger å spotter! Blir vel ganske likt sånn det blir i leiligheten min med tanke på farger, utenom at jeg ikke skal ha spotter men lys på skinner.

Du må fortsette å legge ut bilder, etterhvert som du innreder nye rom
    Takker =D skal gjøre det ja, ska ta nogen nye bilde av steroen med digital kamera så fort eg får tid. Litt domt det at høytaleren står så nærme vegg! Kossen blir det sjå deg?=D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Takker =D skal gjøre det ja, ska ta nogen nye bilde av steroen med digital kamera så fort eg får tid. Litt domt det at høytaleren står så nærme vegg! Kossen blir det sjå deg?=D
    Det må du gjøre vet du. Skal selv ta kontakt med Acoustic Tuning når jeg er kommet inn i ny leilighet, for å forbedre lyden.

Joda, de har nå begynt å bygge nå, så det kommer seg. Viss du går innpå tråden min, og titter i post 1069, og 1089 så vil det ligge noen bilder av arbeidet sålangt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det innredet hele stereoen og greier, er det nødvendig og laste inn bilder her da minHiFi er oppdatert med nye bilder?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så veldig bra ut! har ikke hørt lyden av arcam før, er det fyldig lyd? kan anbefale en kabelgate mellom tv å stereobenk. og virker som tven henger høyt på veggen eller er det stereobenken som er lav? ellers synes jeg dette ser veldig clean ut. står ht'ene på spikes eller rett på parkett biten?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, lenge siden! men nå har jeg ett lite spørsmål, etter jeg flyttet i nytt hus har det selvfølgelig blitt flere seine kvelder med mye bra musikk lytting, da ofte på høyt volum. Men det jeg er plaget med er at elektronikken går ofte varm og slår seg av, både den intigrerte Arcam A38 og effekttrinnet P38 går varm. På displayet til A38 står det at forsterkeren er for varm osv..

Dette er litt irriterende, men hvorfor skjer det? Krever høytaleren for mye? Det er jo ikke spesielt store høytalere Kef iQ9. Tenker bare på hvordan det vil bli når jeg engang oppgraderer meg til XQ40 som jeg lenge har ønsket.. Men som sagt, det skjer kun på veldig høyt volum opp mot 95% av volumet, og det skjer ikke heeeele tiden.

Har også opplevd at effekttrinnet A38 har plutselig slått seg av på visse sanger som kanskje er litt bass krevende, og da har det skjedd når volumet er 80-85%. Litt rart..

Hjelp meg litt her karer, om det er mulig Ønsker ihvertfall forklaringer..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at jeg kan så mye om det, men det høres ut som at du spiller meget høyt, og det fører til at forsterkeren din ikke liker det = for liten forsterker, for strømsvak eller for lite watt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ikke det at jeg kan så mye om det, men det høres ut som at du spiller meget høyt, og det fører til at forsterkeren din ikke liker det = for liten forsterker, for strømsvak eller for lite watt..
    Ja er jo nødt og være det. Men er så skeptisk til oppgradering da til XQ40, vil ikke denne høytaleren kreve enda mere?

Og bytte ut komponenter nå blir uaktuelt, med tanke på økonomi, men og få solgt iQ9 skulle jeg nok alltid klart oppgraderingen til XQ40, men da må jeg være sikker på at elektronikken duger.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ikke lett å si uten å prøve..

Nå står noen Duetto høyttalere hos meg og stor koser seg på en digital forsterker (Sonic Super T-amp) som yter 2x12watt. Disse høyttalerne har følsomhet på 88db@6ohm..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ikke lett å si uten å prøve..

Nå står noen Duetto høyttalere hos meg og stor koser seg på en digital forsterker (Sonic Super T-amp) som yter 2x12watt. Disse høyttalerne har følsomhet på 88db@6ohm..
    Sant det, har hørt rykter om at resonans skal ta inn kef og kanskje da xq40, får høre med de om det er mulighet for og rigge opp elektronikken min for en demo der om de evt skulle få disse inn.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare rykter, de har masse Kef i hus..

Hvor bor du? Det kan jo være mulig at du t.o.m kan låne de med hjem, noe som er ennå bedre.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare rykter, de har masse Kef i hus..

Hvor bor du? Det kan jo være mulig at du t.o.m kan låne de med hjem, noe som er ennå bedre.
    Stemmer, skal innom der så fort jeg får tid. Jeg bor på Bryne

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •