BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 130
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har forslag hva jeg kan bruke som avspilling for å få god lyd på DVD konsertene? Har tenkt på en vanlig Pioneer DVD-spiller for dette er ikke noe jeg gidder bruke mye penger på..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Som topic sier, da var stereoen på plass, står og spiller i bakgrunnen nå med low/medium volum og Nils Lofgren på stereoen, selv om jeg sitter i andre enden av rommet kjenner eg vibrasjonen i tastaturet her jeg sitter og skriver, dette blir bra=) Gleder meg kjempe masse til det blir spilt seg godt og varm, da skal det testes

Jeg har bare mobilkamera (W890i) tilgjengelig nå, så det sier seg selv kvaliteteten på bildet er rææva, men skal få lagt inn noe skikkelig når kamera er på plass og jeg får ryddet litt

Første inntrykket jeg fikk da jeg guffet opp litt er mangel på støy, tidligere utstyr jeg har hatt, blant annet Arcam A90 var jeg voldsom plaget med støy på roligere sanger, har testet disse sangene på det nye oppsettet mitt og nå er det rolig som natten=)) Skal bli en drøm og lytte til musikk fremover..!

-arcam-fmj-1-jpg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo bare latterlig lekkert ut Bjørni Håper det spiller like bra som det ser ut!

Fant du ut hvordan du skulle koble det forresten? Og, har du kjøpt deg nytt rack også?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut, bjorlien. Arcam er kremprodukter, det er det ingen tvil om!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det så jo bare latterlig lekkert ut Bjørni Håper det spiller like bra som det ser ut!

Fant du ut hvordan du skulle koble det forresten? Og, har du kjøpt deg nytt rack også?
    Nop har ikke nytt rack =D Men skal kjøpe tenkte jeg, har sett meg ut ett som jeg falt litt for, bilde nedenfor.

Og ja fant ut kossen det skulle kobles Kjører diskant/mellomtone på A38 og bassene på P38 Funker fet det..

-rack-jpg

kenti: Takk takk, Ingen tvil om at Arcam er kjempe produkter, blåser liv i de "små" iQ9ene mine dette ja Er kjempe fornøyd!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilige bilder

Var forresten ute og kikket litt på møbler til huset, kom over mange stilige musikalske bilder som kan få opp stemningen rundt stereoen i det nye huset

Noen som vet andre steder de har lignende bilder kanskje med gitar, munnspill og trekkespill osv??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Nop har ikke nytt rack =D Men skal kjøpe tenkte jeg, har sett meg ut ett som jeg falt litt for, bilde nedenfor.

Og ja fant ut kossen det skulle kobles Kjører diskant/mellomtone på A38 og bassene på P38 Funker fet det..

-rack-jpg
    Da var det sånn jeg sa du skulle koble da, glimrende

Lekkert rack du har sett deg ut også, da mangler du bare Primare produktene. Haha, neida Hva er prisen på racket btw?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det sånn jeg sa du skulle koble da, glimrende

Lekkert rack du har sett deg ut også, da mangler du bare Primare produktene. Haha, neida Hva er prisen på racket btw?
    HAHA morroklumpen=D Har ikke fått pris enda, han jeg handler gjennom er på ferie og tilbake i August^^

Men fyttikatta for en lyd i stereoen da, sitter bare her og smiler

Største inntrykket til nå: "Kom igjen, gi meg noe mer, gi meg noe større??" Arcam leker med kef'ene dette var rått..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA morroklumpen=D Har ikke fått pris enda, han jeg handler gjennom er på ferie og tilbake i August^^

Men fyttikatta for en lyd i stereoen da, sitter bare her og smiler

Største inntrykket til nå: "Kom igjen, gi meg noe mer, gi meg noe større??" Arcam leker med kef'ene dette var rått..
    Okei da. Racket så veldig flott ut, så kan tenke meg det har en veil pris på noen tusinger ja.

Rå lyd ja? Lyden i stereoen har nok steget betraktelig noen hakk nå kan jeg tenke meg

Noe mer å større ja! Hm. Lurer på om ikke det hørtes ut som meg for noen månder siden, når jeg akkurat hadde fått Hegel riggen min i hus. Det er det jo nå gjort noe med, så forhåpentligvis er det ett par Pioneer S-1EX som venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da. Racket så veldig flott ut, så kan tenke meg det har en veil pris på noen tusinger ja.

Rå lyd ja? Lyden i stereoen har nok steget betraktelig noen hakk nå kan jeg tenke meg

Noe mer å større ja! Hm. Lurer på om ikke det hørtes ut som meg for noen månder siden, når jeg akkurat hadde fått Hegel riggen min i hus. Det er det jo nå gjort noe med, så forhåpentligvis er det ett par Pioneer S-1EX som venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb
    Det er godt, nå som sertifikatet er i boks igjen kan jeg ta meg en dagstur opp og få en liten demo

Morsomt og høre musikk nå ja, nå har stereoen spilt i 5-6 timer og blitt god og varm, selv om det sikker mangler mange mange timer til før det løsner skikkelig? Men uansett, jeg har spart en av favoritt platene til slutt nå Springsteen The Boss med Ghost of Tom Joad, og en skala fra 1-10 på gåsehudfaktoren ble det garantert 10 da Ghost of Tom Joad og munnspillet spilte for full volum her. Platen Ghost of Tom Joad har ofte vært en av de beste demo cdene jeg har da jeg synes denne platen er en av de beste Bruce har kvalitet messig, og en av de mest krevende av cd samlingen min med tanke på munnspill og vokal til bruce Så kort sagt, nå har jeg ett oppsett som mestrer denne platen uten antydninger til svikt og forvrenging, så nå er jeg i mål

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt, nå som sertifikatet er i boks igjen kan jeg ta meg en dagstur opp og få en liten demo

Morsomt og høre musikk nå ja, nå har stereoen spilt i 5-6 timer og blitt god og varm, selv om det sikker mangler mange mange timer til før det løsner skikkelig? Men uansett, jeg har spart en av favoritt platene til slutt nå Springsteen The Boss med Ghost of Tom Joad, og en skala fra 1-10 på gåsehudfaktoren ble det garantert 10 da Ghost of Tom Joad og munnspillet spilte for full volum her. Platen Ghost of Tom Joad har ofte vært en av de beste demo cdene jeg har da jeg synes denne platen er en av de beste Bruce har kvalitet messig, og en av de mest krevende av cd samlingen min med tanke på munnspill og vokal til bruce Så kort sagt, nå har jeg ett oppsett som mestrer denne platen uten antydninger til svikt og forvrenging, så nå er jeg i mål
    Serfiktatet er i boks ijen nå altså? Kjempe det Du kan godt ta deg en tur opp nå, men det beste hadde vært om du venter til jeg flytter inn i den nye leiligheten sånn at jeg prøver å det mest mulig 100%.

Har ikke denne cden selv, men har hørt den mangen ganger. Den er utrolig bra. Tenkte selv å bestille de to Chris Jones cden som du kan få kjøpt hos Soundplanet. Fikk høre litt på den ene, når jeg var på demo hos kakehode, og det er skikkelig rå "test" musikk. Anbefaler det på det sterkeste

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serfiktatet er i boks ijen nå altså? Kjempe det Du kan godt ta deg en tur opp nå, men det beste hadde vært om du venter til jeg flytter inn i den nye leiligheten sånn at jeg prøver å det mest mulig 100%.

Har ikke denne cden selv, men har hørt den mangen ganger. Den er utrolig bra. Tenkte selv å bestille de to Chris Jones cden som du kan få kjøpt hos Soundplanet. Fikk høre litt på den ene, når jeg var på demo hos kakehode, og det er skikkelig rå "test" musikk. Anbefaler det på det sterkeste
    Nå er sertifikatet i boks ja, skal aldri være i siste liten og levere tippekuppongen igjen, domme purk..:evil:

Chris Jones ja, ka det går i? Sjanger? **** har vært uten anlegg en god måned nå så har lånt ut cder til foreldre, mangler jo halve samlingen min!!:evil:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er sertifikatet i boks ja, skal aldri være i siste liten og levere tippekuppongen igjen, domme purk..:evil:

Chris Jones ja, ka det går i? Sjanger? **** har vært uten anlegg en god måned nå så har lånt ut cder til foreldre, mangler jo halve samlingen min!!:evil:
    Hvilken sjanger ja, nå spør du godt. Jeg fikk som sagt bare lyttet til ett par spor hos kakehode, så jeg vet ikke helt hvilken sjanger jeg vil legge Chris under. Tror nok det kan plasseres under mer en en sjanger.

Det er hvertfall veldig gode innspillinger, og låtene gir anlegget ditt full mulighet til å vise hva det er godt for. Det var hvertfall mitt intrykk når vi spilte gjennom noen spor på demoen hos kakehode.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Vis det skulle være interessant for noen kan dere få sett bilder av hele HIFI'en min på MinHifi, tror ikke det er nødvendig og laste inn bilder i tråden her også, kjekt om dere tar en titt og slenger ut en liten kommentar, alltid kjekt og lese folks meninger etc

BjorLien's HIFI link

Men kan vel fortelle litt kort her om opplevelsene jeg har fått fremfor steroen min etter den har begynt og løsne litt og fått spilt seg inn. Kan begynne med og si at jeg har blitt utrolig fornøyd, og den spiller over all forventning! Idag var jeg ute og handlet inn noen nye plater, blant annet Katie Melua Pictures, og hver sang ga meg gåsehud fra topp til tå, fantastisk plate, og en nydelig kontroll, dynamikk og trøkk i Arcam oppsettet

Noe av grunnen til jeg kvittet meg med A90 og gamblet på Arcam FMJ var mangel på kontroll og trøkk på det høyeste volumet til A90, hadde ikke hørt FMJ serien noen steder, men tok sjangsen på at det ville gi meg det samme som A90 ++ det jeg savnet fra den forsterkeren, og akkurat det gjør denne kombinasjonen, den spiller med en kraft, dynamikk og varme, som jeg personlig aldri har hørt maken til tidligere, lydbildet er ENORMT, både på høyt og lavt volum!!

Jeg har ingenting negativt og komme med fra denne kombinasjonen, da tenker jeg til min musikk smak og det jeg har testet det på! Så er du en som liker pop, lettere rock, akustisk, jazz og blues kan dette være noe for deg!!

Kef iQ9 imponerer..
    Kan også skryte litt over høytalerne, Kef iQ9, det som imponerer meg her, er om volumet står på max, 100% og spiller veldig krevende musikk, munnspill, vokaler og gitar etc, så har ikke iQ9 sviktet eller gitt opp noen gang, disse høytalerne spiller kanon sammen med Arcam A38 og P38, fantastisk faktisk! Har lyttet til musikk i times vis på høyt og lavt volum uten iQ9 blir sliten eller lei, det synes jeg er imponerende av en høytaler til omkring 13 000 kr!!!

-cimg0008-jpg

Flere bilder på minHIFI..

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surroundlyd

Nå som jeg skal inn i hus kan det nok friste med surround lyd til film, skal handle inn en liten 50" flatskjerm også, så da vil det være ekstra fristene med full surround da jeg kommer til og se mye mer film når jeg flytter ut.

Hva anbefaler dere folkens? Greit om jeg får brukt hifi-utstyret jeg allerede har, vis jeg ikke har forstått helt feil er det jo prosessor inngang på Arcam A38 Så da kan jeg isåfall bruke forsterkerne som effekttrinn til frontene.

Jeg har hatt god erfaring med Yamaha tidligere da jeg har prøvd flere recievere; RXV-661, RX-V861 og RX-V1700. Så og gå på en Yamaha reciever kan være veldig aktuelt.

Har tenkt litt på RX-V1800, har hørt denne hos en kamerat også, minner veldig mye om RX-V1700 som gjorde en super jobb hos meg tidligere

Men finnes det andre aktuelle merker? Har sett Onkyo får mye skryt på surroundfronten.. Hvordan er Pioneer vs Yamaha vs Onkyo etc?

Surround høytalerne vil bestå av samme serie, så XQ-serie eller iQ-serie fra Kef.

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff, må ærlig si det ikke var så nødvendig med egen tråd for og spørre om diverse sp.mål, Lite hjelp og kommentarer og få på tråden min

Synes det er mye bedre tilbakemeldinger om en starter nye tråder under Høytalere og Receivere/forsterkere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da ska eg i gang å handla flatskjerm te stuå, har satt meg ett par krav:

- Bra design, sort
    - "Optimal" eller god mot fotball
    - God på film
    - 46" ++++ (sitter ca 5-6 meter fra tvbord)

Den vil også bli brukt til litt spilling, men ikke mye. Stort sett blir det fotball og film/tv-titting, 90% fotball

Budsjett: 10-15000 kr.

Har sett meg ut en modell sjøl, LG 50PG6000/50PG6010 (denne har eg sitt sjøl på fotball og synes fungerte veeeldig godt egentlig).

Har også planer om og bestille inn LX01 fra Pioneer til hjemmekino surround bruk, sånn eg kjører seperat HiFi anlegg og surroundanlegg. Noen som har bedre anbefalinger av komplette hjemmekino anlegg til 15-25 000 kr?

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg snart begynne og innrede den nye stua og det nye huset mitt, og håper og få begynt til helgen! Har ett par ting jeg er usikker på rundt stereo'en min da,

Vil dere anbefale ett større teppe fremfor høytalerne? Golvet består av laminatt som ligger på betongdekke.

Og om jeg setter høytalerne oppå ett par med fliser for og beskytte laminatten for merker etter spikes'a, vil det påvirke lyden noe?

Og til de som har sett bildene mine av stua på første side, har dere noen anbefalinger som kan hjelpe meg og få optimalt lydbilde i den nye stua?

Litt info, i det siste har jeg komt litt tilbake på det med surround, og tror Pioneer LX01 er utelukket så kjører jeg på med en grei surround forsterker og handler inn iQ1 (bak) og iQ6 (center). Jeg har tidligere veldig god erfaring med Yamaha recievere (RX-V861 og RX-V1700 og !800) og synes dette har vært ypperligte recievere, men har tidligere i denne uken lest en god test på Pioneer VSX-LX51 fra Lyd & Bilde som gjør det interessant og prøve meg på Pioneer, testet blant annet bedre en Yamaha RX-V863 som har samme prisklasse. Designet på Pioneer er også veldig stilig synes jeg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP!! Er det ikke mulig og få ett lite stykke hjelp her i tråden min? =P Gir snart opp hele tråden og hele forumet..

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg snart begynne og innrede den nye stua og det nye huset mitt, og håper og få begynt til helgen! Har ett par ting jeg er usikker på rundt stereo'en min da,

Vil dere anbefale ett større teppe fremfor høytalerne? Golvet består av laminatt som ligger på betongdekke.

Og om jeg setter høytalerne oppå ett par med fliser for og beskytte laminatten for merker etter spikes'a, vil det påvirke lyden noe?

Og til de som har sett bildene mine av stua på første side, har dere noen anbefalinger som kan hjelpe meg og få optimalt lydbilde i den nye stua?
    Jeg ville hatt et floss teppe fremfor høyttalerne. De er gjerne tykke og myke og vil hjelpe med å dempe rommet betraktelig.

Fliser fungerer nok bra, men hvis du har noe med mer vekt, som en steinhelle i granitt eller noe lignende vil det kanskje bli enda bedre. Mener og tror at lyden ikke blir dårligere, men kanskje bedre hvis du lar høyttalerne stå fritt på en overflate som er hard og stabil som en steinhelle.

Mtp akustikk har jeg ikke fått sett et helhetlig bilde av stua di, men regner med at akustikkplater på sideveggene vil gjøre susen, i tillegg til å ha et tykt teppe mellom lyttepos og høyttalerne.
    Inline har akkurat startet å selge noen akustikkplater som er relativt billige, fikk bra omtale i bladet hjemmekino, er nok verdt å teste ut. Koster 900pr par 60x60cm, får også 120x60cm.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •