BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 130
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ska sei du har testet / vurdert mye den siste måneden. Her er nyttig informasjon om strøm på Abrahamsen: http://avforum.no/forum/receivere-fo...brahamsen.html

Ellers så ser jeg i starten av tråden at du allerede har testet Abrahamsen:

Hva er grunnen til at du tenker å teste en gang til innen 1 måned?
    Hehe idag var jeg hos Resonans og Maxwell i Stavanger. Lyttet til Tyr, Yba og Unico Secondo hos Maxwell.

Tyr var vanvittig bra, satt godt over en time og lyttet til denne forsterkeren og ble mer og mer sikker på at det var denne jeg skulle gå for, men da jeg var på vei ned til bilen gikk jeg forbi Maxwell og måtte selvfølgelig innom her en tur Han selgeren der begynte og vise meg litt forskjellige forsterkere, blant annet Sugden (samme som forgje gang jeg var innom, må være god brutto på den boksen der ) uansett, den likte jeg ikke. Da eg fekk fortalt litt ka eg var ute etter satt han på Unico Secondo, fytti den der forsterkeren spilte! Etter å ha bestemt meg for Tyr ble jeg like usikker igjen Men Unico er SVÆRT aktuell, han koblet de sammen med Kef Reference høytaler og spilte som f... med trøkk, dynmaikk og stål kontroll!! Skal innom og høre denne forsterkeren sammen med XQ40 over helgen, noe jeg GLEDER meg til

Men grunnen til jeg vurderer Abrahamsen igjen er at jeg har lest endel her på forumet at det er to forskjellige verdner med 1 og 2 slutt-trinn! Da jeg hadde ett slutt trinn til Yamaha recieveren følte jeg det ble bare rot på stereo, likte det ikke en plass Så kom jeg på at vis jeg kjører full abrahamsen oppsett ett for-trinn og 2 slutt-trinn skulle det være litt mer trøkk Men ja, usikkert!

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha som pre spiller bås, så jeg antar du ikke egentlig kan skylde på Abrahamsen. Lite poeng i å betale mye for elektronikk uten en ordentlig signalkilde / DAC, er nå min erfaring.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er jo fult klar over det, derfor eg vurderer full Abrahamsen oppsett nå! Jeg vet hvor viktig det er med god for-forsterker / cdspiller i ett oppsett Men de lytteopplevelsene jeg fikk idag ble jeg ganske betatt av Unico SE Håper å få høre den sammen med XQ40 hos Maxwell de nærmeste dagene!

Yamaha som pre spiller bås, så jeg antar du ikke egentlig kan skylde på Abrahamsen. Lite poeng i å betale mye for elektronikk uten en ordentlig signalkilde / DAC, er nå min erfaring.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeen Arcam A38 + Arcam P38 er bare veldig fristende! Har allerede fikset meg veldig godt tilbud på disse to, min samlet pris på A38 og P38 vil være rimeligere en full pris på Tyr! Og Arcam komboen får jeg BI-ampet høytalerne og litt sånn, kan ikke forstå at det skal være mangel på krefter og kontroll da!!????

Grr.. Jeg som trodde det var vanskelig og velge kjøkken og fliser til huset, er det noe som er vanskelig er det akkurat dette!:evil: :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du ikke får prøvd Arcam-comboen, og derfor må kjøpe den uhørt. Kjøp den, fordi du vil ha den. Hifi-utstyr er gjerne vanskeligere å velge ut enn fliser, men på den annen side så er du mer stuck med fliser.

Hva er det du egentlig savner i lyden? Vurdert nye høyttalere fremfor elektronikk...da høyttalerne påvirker lyden mer enn elektronikken.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du ikke får prøvd Arcam-comboen, og derfor må kjøpe den uhørt. Kjøp den, fordi du vil ha den. Hifi-utstyr er gjerne vanskeligere å velge ut enn fliser, men på den annen side så er du mer stuck med fliser.

Hva er det du egentlig savner i lyden? Vurdert nye høyttalere fremfor elektronikk...da høyttalerne påvirker lyden mer enn elektronikken.
    YESS, da var forsterkerne bestilt Endte opp med Arcam A38 intigrert, Arcam P38 effekt og Arcam CD17 CD-spiller. Forsterkeren skal være i hus i slutten av neste uke!!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiaaai! Baade ny intergrert, ny effekt OG ny cd spiller?!! :-o Gratulerer da

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    YESS, da var forsterkerne bestilt Endte opp med Arcam A38 intigrert, Arcam P38 effekt og Arcam CD17 CD-spiller. Forsterkeren skal være i hus i slutten av neste uke!!

Gratulerer, det kommer til å bli knall!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    aiaaai! Baade ny intergrert, ny effekt OG ny cd spiller?!! :-o Gratulerer da
    Takktakk Hehe ja huff, ble litt over budsjettet, men har funnet ut jeg vil kjøre rent stereo vet du, da ble det og kvitte seg med dv135, så kjekt og ha alt i samme FMJ serie til Arcam

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Gratulerer, det kommer til å bli knall!
    Takk takk, får håpe det ja =) Gleder meg til en test...!=D Så blir det høytalere i vinter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk Hehe ja huff, ble litt over budsjettet, men har funnet ut jeg vil kjøre rent stereo vet du, da ble det og kvitte seg med dv135, så kjekt og ha alt i samme FMJ serie til Arcam
    Konge. Dette blir helt sjef. Gleder meg til en tur innom deg naar alt er i boks :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ihvertfall det ekstra sett med kablene i hus, kjøpt fra InterConnect, MonsterCable M1.2s Høyttalerkabel og Monster M850 RCA cable

Venter fortsatt på forsterkerne som håper blir levert før helgen :-P :-P

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en liten ting eg lure litt på, ka blir riktig kobla når eg kjøre Arcam FMJ A38 integrert og Arcam FMJ P38 effekt sammen, bi-ampa høytalerane.

Oppsett:

Eks 1. A38 tar seg av bassene, og P38 tar seg av mellomtone/diskant?

Eks 2. A38 på venstre høytaler og P38 på høyre?

Eks 3. Eller ska eg kobla på en heilt aen måte?

Ble lite med forsterkere til helgen Håper de kommer rett over da..!!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en liten ting eg lure litt på, ka blir riktig kobla når eg kjøre Arcam FMJ A38 integrert og Arcam FMJ P38 effekt sammen, bi-ampa høytalerane.

Oppsett:

Eks 1. A38 tar seg av bassene, og P38 tar seg av mellomtone/diskant?

Eks 2. A38 på venstre høytaler og P38 på høyre?

Eks 3. Eller ska eg kobla på en heilt aen måte?

Ble lite med forsterkere til helgen Håper de kommer rett over da..!!
    Ingen som vet?? Får utstyret imorgen!:P

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker selv, men ville trodd eks 1 høres mest rett ut.

Men, kanskje du burde koblet P38 på bassene, og A38 på mellomtone/diskant? Vet ikke hvorfor jeg sier det, men jeg mener det høres mest riktig ut. Kanskje det hadde vært greiest med rein effekt på bassene, da disse trenger nok mest power.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at A38 på mellomtone/diskant og P38 på bassene vil gi best resultat..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt valg foresten. Blir sepenende å høre hva resultatet blir med høyttalere. Utrolig fornøyd med mine XQ40 og anbefaler de på det sterkeste. Midt i blinken for meg i alle fall. Spørs om jeg ikke må møte samme problemstilling som deg mtp nye forsterkere snart.. Vurderer også å bytte EC4.7 mot EC 4.8, men er usikker på om det er dette som gir meg resultatet jeg er ute etter. Ønsker å stramme opp en del i nedre skikt og få en mer oppløst topp.. Noen som har testet EC4.7 opp mot EC 4.8?
    Meninger?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Jeg regner med at A38 på mellomtone/diskant og P38 på bassene vil gi best resultat..
    Stemmer, tror også det vil være det optimalet

Selv kjenner jeg ikke EC spesielt, egentlig aldri lyttet til det Men ser du er fra Stavanger og når jeg får opp de nye forsterkerne her er du velkommen til en liten demo Kanskje det er noe i samme duren du er på jakt etter

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet. Du skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet der.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Takk for tilbudet. Du skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet der.
    Jepp du får bare gi meg en PM når du ser jeg har fått opp utstyret osv, så fikser vi alltid en kveld der det passer Det beste vil være når jeg får flyttet inn i huset, nå vil hifi'en bli stående i en rotete kjellerstue som er dårlig for lytting. Satser på å være inne i det nye huset i løpet av 1-2 måneder.

Mvh

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •