BjorLien's HiFi - Hvilke materiall bruker folkene på tak,vegg og gulv i en loftstue? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 130
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Mhm, får stikke innom en tur der på Lørdag om jeg får tid Skal jeg ha en sånn blir det nok og finne en beste pris på Bruktbør Økonomien er ikke noe av skryte av etter huset ble klart ;P Hvor i Stavanger holder Resonans til? Nærheten av Hifi Klubben og Maxwell?
    Resonans ligger rett opp forbi Maxwell. Når du passerer Maxwell, å går opp mot sentrum fra kaien på akkurat sammen siden er det UMULIG å gå feil. Fortsetter du på akkurat samme siden fra Resonans, rett over veien kommer du også til Hifi Klubben. Du finner lett frem. Alle lyd/bilde butikkene ligger rett på siden av hverandre der.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Resonans ligger rett opp forbi Maxwell. Når du passerer Maxwell, å går opp mot sentrum fra kaien på akkurat sammen siden er det UMULIG å gå feil. Fortsetter du på akkurat samme siden fra Resonans, rett over veien kommer du også til Hifi Klubben. Du finner lett frem. Alle lyd/bilde butikkene ligger rett på siden av hverandre der.
    Yes den er god, vet kor det ligger Gleder meg.. Nå er det legge tid (vis jeg får sove) blir alltid liggende og tenke på forsterkere og hus idèer ;P trøttende det der..

Folkens, kom gjerne med forslag til forsterkere opp til 15 - 20 000 kr! Skal drive ett par iQ9 til og begynne med, men tenker litt fremtidig da høytaleren og skal oppgraderes engang, da blir det nok en XQ40?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes den er god, vet kor det ligger Gleder meg.. Nå er det legge tid (vis jeg får sove) blir alltid liggende og tenke på forsterkere og hus idèer ;P trøttende det der..

Folkens, kom gjerne med forslag til forsterkere opp til 15 - 20 000 kr! Skal drive ett par iQ9 til og begynne med, men tenker litt fremtidig da høytaleren og skal oppgraderes engang, da blir det nok en XQ40?
    Haha! Sliter av og til med det samme du. Tenker på alle planene jeg har. Skulle vært millionær

Men, før du enten havner på nye Kef eller Vienna Acoustics som du også nevnte for meg. Hør rundt på forskjellige, både hos Maxwell, Resonans, Soundgarden og Hifi Klubben. Du kan gjerne få deg en overraskelse?

Men, nå får jeg også finne senga. Sove noen timer før jeg skal ha den elendige prøven i morgen, go natt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjennskap og synspunkter på Primare I30 intigrert forsterker? Sammenlignet med feks Arcam A38, Hegel H-200 og Bladelius Tyr?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var A90 ut av hus, trist men :P Har vært litt i tenke boksen idag og lyttet litt ekstra til Arcam A90'en før den forsvant. Lyden er faktisk utrolig bra, og etter allerede hatt en H-200 hjemme på demo tror jeg ikke det er så mye meer og tenke på! Så valget blir nok ett Arcam produkt, og er jeg heldig får jeg bestilt imorgen, skal ta en telefon til akustikk og høre hva de har tilgjengelig! Skulle de ha en sort FMJ A38 på lager komme jeg til og bare hoppe i det og bestille, muligheten for oppgradering deretter er jo fin med ett ekstra effekttrinn FMJ P38 som gir meg mulighet for bi-amp.. Tror dette blir veldig bra..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gjør som meg, sats på et kompakt men bra hjemmekinoanlegg (SVS er en bra start) og ha stereo separat

Vedlegger bilde av mitt Work In Progress rom. Fant ut at jeg ville ha kompakt surround med ordentlig gøy faktor for film og spill, samt et ordentlig stereoanlegg ved siden av. Så jeg valgte å holde de to anleggene separat...

TV kommer innen måneden, receiver (Harman/Kardon 255 med støtte for nyeste lydformater og HDMI 1.3 kommer i morgen, hvis HiFi Center Kjeden har den på lager) også skal jeg henge noen bilder og malerier for å fylle veggen samt spotlights... Bilde;
    http://i117.photobucket.com/albums/o...ynneblibra.jpg

Med recievern så er surrounden komplett! Men stereoen kommer til å forbli "a neverending story" for å si det sånn hehehe...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan være en fin løsning, tenkte på det tidligere idag faktisk! Såg bildet ditt og det ser veldig bra ut, blir kanon det når du får fjernsynet på plass osv ja.. Stor sjangs for jeg gjør noe lignende etter hvert når jeg får flyttet ut Så kjører jeg på med Arcam FMJ A38 nå til og begynne med

Mvh

Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Gjør som meg, sats på et kompakt men bra hjemmekinoanlegg (SVS er en bra start) og ha stereo separat

Vedlegger bilde av mitt Work In Progress rom. Fant ut at jeg ville ha kompakt surround med ordentlig gøy faktor for film og spill, samt et ordentlig stereoanlegg ved siden av. Så jeg valgte å holde de to anleggene separat...

TV kommer innen måneden, receiver (Harman/Kardon 255 med støtte for nyeste lydformater og HDMI 1.3 kommer i morgen, hvis HiFi Center Kjeden har den på lager) også skal jeg henge noen bilder og malerier for å fylle veggen samt spotlights... Bilde;
    http://i117.photobucket.com/albums/o...ynneblibra.jpg

Med recievern så er surrounden komplett! Men stereoen kommer til å forbli "a neverending story" for å si det sånn hehehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp Jeg var også veldig usikker i begynnelsen men mye nettbesøk har gjort meg endel sikrere. Blir sikrere for hva jeg ønsker for hver dag som kommer.

Innen lørdagen er effekttrinn koblet til XTZene, receiveren er koblet til og litt annet. Så er målet innen måneden også å oppgradere suben (den er gjemt foran høyre høyttaler, med DVDene på) fra 10" til 12" - jeg håper jeg får spenn nok til en SVS 12" DA blir det storinnkjøp av Bluray og PS3 spill

Veldig fint hus forresten. Jeg har et rom, jeg Skal lage tråd når ting faller mer på plass, det blir en fin sommer.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut

Takker, skal bli spennende og komme seg ut, bli litt selvstendig ja :-D

Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jupp Jeg var også veldig usikker i begynnelsen men mye nettbesøk har gjort meg endel sikrere. Blir sikrere for hva jeg ønsker for hver dag som kommer.

Innen lørdagen er effekttrinn koblet til XTZene, receiveren er koblet til og litt annet. Så er målet innen måneden også å oppgradere suben (den er gjemt foran høyre høyttaler, med DVDene på) fra 10" til 12" - jeg håper jeg får spenn nok til en SVS 12" DA blir det storinnkjøp av Bluray og PS3 spill

Veldig fint hus forresten. Jeg har et rom, jeg Skal lage tråd når ting faller mer på plass, det blir en fin sommer.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var A90 ut av hus, trist men :P Har vært litt i tenke boksen idag og lyttet litt ekstra til Arcam A90'en før den forsvant. Lyden er faktisk utrolig bra, og etter allerede hatt en H-200 hjemme på demo tror jeg ikke det er så mye meer og tenke på! Så valget blir nok ett Arcam produkt, og er jeg heldig får jeg bestilt imorgen, skal ta en telefon til akustikk og høre hva de har tilgjengelig! Skulle de ha en sort FMJ A38 på lager komme jeg til og bare hoppe i det og bestille, muligheten for oppgradering deretter er jo fin med ett ekstra effekttrinn FMJ P38 som gir meg mulighet for bi-amp.. Tror dette blir veldig bra..
    A90 er koblet opp hos meg og biampet med en gammel Arcam Delta 290. Ifølge Arcam skal alle effektrinn etter 1995 være tilpasset med deres integrerte forsterkere. Komboen ble meget bra, men det kommer nok bedre Arcam effekt inn etterhvert.
    Kjøpt nytt?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    A90 er koblet opp hos meg og biampet med en gammel Arcam Delta 290. Ifølge Arcam skal alle effektrinn etter 1995 være tilpasset med deres integrerte forsterkere. Komboen ble meget bra, men det kommer nok bedre Arcam effekt inn etterhvert.
    Kjøpt nytt?
    Heihei, da er eg endelig tilbake, har vært veldig opptatt de siste ukene med husbyggingen, og HIFI kjøpet har blitt satt litt på vent, da eg skulle ringe og bestille A38 var Akustikk gjengen på weekend i Spania og fikk ikke bestilt før 2 dager, så pengene gikk heller opp i fliser til badet! Så nå blir jeg nødt og vente til August før det blir handel. Nå som Akustikk skal slutte og importere ARCAM gjorde ikke valget lettere, fra og med 1 september tar HI-FI-KLUBBEN over all importering og salg av ARCAM i Norge. Blir spennende og se om Akustikk finner en erstattning for ARCAM nå som Akustikk ikke har forsterkere.

men men, valget er ennå usikkert, utrolig hvordan pengene flyr ut vinduet når en bygger hus, så alt kommer an på økonomien, derfor venter jeg til jeg har flyttet inn før jeg bestemmer meg.

Høytalerne skal også byttes ut iløpet av høst/vinteren. Så må finne en elektronikk som passer de høytalerne jeg vil ha, og hva jeg vil ha er ikke bestemt :P Canton vs KEF

Og velge HIFI utstyr er NESTEN vanskeligere en å velge fliser til badet og maling på veggene :s

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom Akustikk slutter med Arcam pga mye service og reklamasjoner på Arcam produkter har jeg sett på ett par andre som kan være aktuelle.

Atoll AM-100 Atoll PR-200 komboen og Bladelius Thor II.

Noen som kjenner Arcam og kan fortelle kort hvilken av de forsterkerne ovenfor som kan minne mest om lyden til Arcam? Bladelius Thor kan være veldig aktuell vis jeg kommer over ett veldig godt bruktkjøp. Har sett litt på forumet her og alle de forskjellige testene..

Om noen som er fra Stavanger kjenner til om Maxwell har Atoll AM-100 og PR-200 tilgjengelig for demo?? Reiser ikke inn til han uten å være sikker at den er til demo, gal mann=D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg bekjent skyldes problemene med Arcam surround produktene. Blant annet hadde avr300 samme feilen på alle reciverene til langt inn i produksjonen.
    Bladelius Tyr og Thor har forskjellige lydsignatur. Har kun hatt Tyr selv og kan anbefale den. Liker fortsatt Arcam bedre
    Har ikke Resonans Atoll?

NB! Skal du ha prosessorinngang er det Thor II og Tyr som har muligheten

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans har atoll ja, lånte pre'n dere hjem en gang og ble meget skuffet, synes lyden ble utrolig slapp her. Nå skal jeg ikke si at atoll er dårlig har hørt det på triangle en del ganger - og det låter meget bra, men det kan være for at triangle er litt hard i lyden. Så jeg jeg synes at hvis en ikke liker meget tilbakelendt lyd eller sliter med harde lyden er høyttalerne sine så kan atoll fort bli litt "feil". Bladelius pleier jo å være et godt valg, det samme med Arcam.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Meg bekjent skyldes problemene med Arcam surround produktene. Blant annet hadde avr300 samme feilen på alle reciverene til langt inn i produksjonen.
    Bladelius Tyr og Thor har forskjellige lydsignatur. Har kun hatt Tyr selv og kan anbefale den. Liker fortsatt Arcam bedre
    Har ikke Resonans Atoll?

NB! Skal du ha prosessorinngang er det Thor II og Tyr som har muligheten
    Prosessorinngang kan være greit og ha, brukte det ihvertfall på A90en

Du skriver at lydsignaturen på Tyr og Thor er forskjellig. Hvis en er ute etter varm, detaljert lyd og masse kontroll, har du noen forslag hvilken som vil gjøre best jobb med iQ9'ene mine?

Er også viktig at den forsterken jeg skulle ende opp med har samme kontroll over høytalere som Canton Vento 890 og Kef XQ40

Hvis det går an og svare på dette, hva er hovedforskjellen på Bladelius og Arcam forsterkere? Med tanke på lyd

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dette oppsettet spille kontra Hegel H-200 og Arcam A90:

- Abrahamsen ABRV30PRA
    - 2x Abrahamsen ABRV40POA

CD-spilleren blir jo Arcam DV135 foreløpig.

Noen med kommentarer?

Jeg hadde jo en ABRV40POA koblet til Yamaha RX-V657 eller noe tidligere, og det var RÆVA kombinasjon! :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dette oppsettet spille kontra Hegel H-200 og Arcam A90:

- Abrahamsen ABRV30PRA
    - 2x Abrahamsen ABRV40POA

CD-spilleren blir jo Arcam DV135 foreløpig.

Noen med kommentarer?

Jeg hadde jo en ABRV40POA koblet til Yamaha RX-V657 eller noe tidligere, og det var RÆVA kombinasjon! :P
    Hegel ble ikke en hitt hos meg. Har høyttalere som er en smule lyse i diskanten kombinert med H200 ble for mye av det gode. Selv satser jeg på A90 biampet. Ble for meg en bra kombinasjon. Abrahamsen har jeg kun hørt hos Tiger. Send han en pm!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okok, sendte han en melding Men noen som vet hvor strømsterk en V4.0 effekt-trinn er?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska sei du har testet / vurdert mye den siste måneden. Her er nyttig informasjon om strøm på Abrahamsen: http://avforum.no/forum/receivere-fo...brahamsen.html

Ellers så ser jeg i starten av tråden at du allerede har testet Abrahamsen:

Jeg har hatt hjem ett par demo forsterkere på iQ9, blant annet Hegel H-200, Arcam A90 (som jeg eiier per dags dato), Abrahamsen og Yamaha RX-V1800. Eneste jeg var skikkelig fornøyd med er Arcam, så nå selger jeg A90'en og håper på en liten oppgradering innen Arcam.
    Hva er grunnen til at du tenker å teste en gang til innen 1 måned?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Dobbelpost.