Electra`s koserom. Kosar seg med Mc 501.. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 514
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    ruxxy: Tja. Om det er ein stor overgang vil tiden visa. :-)
    Eg kjøpte ein som var "ubrukt" på finn. 60gb versjon med 2 spel og 1 blu ray film + hdmi kabel for 4k. Var eit bra kjøp etter min meining.

Skal og innvistere i 2 stk PB 13 Ultra for å ha framme. Da blir plus 2`ane sett bak. Kan bli ein inntersesang opplevelse. :-)
    Ok, ikke dårlig pris det Hva synes du om, PS3 på DVD kontra dedikerte DVD spillere?

Haha, jeg har ikke ord for det siste du sa der... 12/2 bak og PB 13 fremme du liksom; GRIS!:twisted:

Eller; Grævla løye - Bra nynorsk? (En liten stavanger vri?)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikkje fått testa den mot min Yamaha S 2700 enda. Jobbar i huset for å få det ferdigt.

Det blir å teste det ja. Kan hende eg går over til 4 tuber og. 1 i kvart hjørna.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Stove anlgget tek form.

Da var eg innflytt. Har laga til eit lite koseleg anlegg i stova som består av:

Panasonic PV70
    Klipsch RF 10
    HTPC
    Playstation 3
    Grundig bakkenett tuner
    Yamaha RX-V 1800
    Shanling SP 80
    Shanling TC 200

Er godt fornøgd med det Klipsch RF 10 presterar. Småtassane er kanon artige å spele med.

Driver enda å snikkrar på kino romme. Har stått litt stille no, men er snart i gang igjen. Reknar med det er klart til Z11 og Ultra er komme til Arendal.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende oppsett. Sleng ut noen bilder etterhvert både an stue og kinoen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen bygge log for det nye rommet ditt Stian?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Da var eg innflytt. Har laga til eit lite koseleg anlegg i stova som består av:

Panasonic PV70
    Klipsch RF 10
    HTPC
    Playstation 3
    Grundig bakkenett tuner
    Yamaha RX-V 1800
    Shanling SP 80
    Shanling TC 200

Er godt fornøgd med det Klipsch RF 10 presterar. Småtassane er kanon artige å spele med.

Driver enda å snikkrar på kino romme. Har stått litt stille no, men er snart i gang igjen. Reknar med det er klart til Z11 og Ultra er komme til Arendal.
    Fint lite stueoppsett dette

Bilder er bestandig morro!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har du noen bygge log for det nye rommet ditt Stian?
    Det kjem. :-) Vurderar faktisk å gå opp litt i Klipsch størrelse no. Har virkelig fått sansen for dei.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må eg frigjere litt kapital til å bygge vidare på kino rommet. Dessutan skal jo eg skifta ut litt utstyr og.

Det som ryk ut er:

Shanling SP 80
    Shanling CD T200
    2x SVS PB 12plus/2
    Midgard Audio 6.1

Skal ha Yamaha Z11 og 2xSVS PC Ultra til erstatning med ein gang rommet er klart..

Kan vell lage ein ny tråd for rommet?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag en ny stor bildetråd! Bestandig spennende!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bruka litt cash i stad.. ;-) Z11 og 2 stk PCi5-31 vart bestilt. Har hatt Z11 lenge i "bestilling" og i dag rauk eg på den. PCi`ane er kun i startfasen. Dei skal ned i stova og da blir det Ultra i Kinoen. 2 eller 4. Spørst om eg galen nok!

Livet er herligt!!!

Edit: He he. Har og handla Klipsch RS 52 av devilej. RC 64 er og på veg. Har virkeligt fått sansen for klipsch i det siste. 63 og 83 er sikkert heilt enorme. Dei må eg høyra.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er gal nok til det ja.:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har hevet deg på Z11-bølgen du også ja, gratulerer med sikkert en knall forsterker!

Ja, vi får virkelig bare håpe du overlever med bare 2 stk SVS 25-31 i påvente av noe annet

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lese skrivertiet til Akto så var valget enkelt. Sov jo ikkje heile natta etter alt det deilige han hadde notert. Måtte ha faktor! Hadde sikkert hatt den før om ikkje hjemmekino bladet vart sendt til mi gammle adressa, men det var mi eiga feil.

Ultra kjem fortare en forventa trur eg. Sitter berre å funderar på dei.. Me want.:-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som har kjøpt Z11 nå, og du kommer ikke til å angre! Jeg får ikke tid til å bygge om kinoen min nå allikevel, så jeg kommer til å montere opp noen små høyttalere som presence enn så lenge. Må ha det, bare MÅ ha det. Film blir aldri det samme igjen.

Jeg hørte litt annen info om Z11 i dag som gjør det hele enda råere. De aller fleste mastringsenhetene for surround, som majoriteten av filmene i Hollywood blir mikset på (ta forbehold om terminologien, jeg husker ikke i farta) bruker den samme modulen som sitter i Z11. Den eksakt samme modulen! Det er ikke rart dette er et fyrverkeri av en forsterker.

Gled deg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Sørg for at dette blir en bildetråd nå da

Pci i stua og ultra i kinoen, håper du har solid grunnmur

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    De aller fleste mastringsenhetene for surround, som majoriteten av filmene i Hollywood blir mikset på (ta forbehold om terminologien, jeg husker ikke i farta) bruker den samme modulen som sitter i Z11. Den eksakt samme modulen! Det er ikke rart dette er et fyrverkeri av en forsterker.
    Nå ble jeg nysjerrig på hva denne "modulen" er for noe. Det må jo være en del av DSP?

Sikkert en rå forsterker, men akkurat det høres ut som glossy brosjyreprat.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del av en DSP, helt korrekt. Modul blir sikkert feil, men DSP-en er sikkert pakket inn i en fysisk modul. Det kan selvfølgelig være markedsprat (all den tid det var en representant for Yamaha som fortalte dette), men jeg er så godtroende at jeg stoler på at folk ikke lyver mens de ser meg i øynene.

En annen ting som visstnok er tilfelle med denne DSP-en er at den skal kunne kjenne igjen en masse lyder som vann, fly, skudd, fugler, piler, kjøretøy av ymse slag, skritt, osv osv. Med den infoen lager DSP-en et lydbilde som skal passe i forhold til høyde på lerretet, eller avstanden mellom senter, fronter og presence. Dette gjør at lydene plasserer seg "korrekt" i forhold til hvor slikt vanligvis skjer. Dette er bra avanserte saker, i alle fall hvis det stemmer. Jeg tror i alle fall på det etter hva jeg har opplevd i det siste.

Jeg er så sikker på at dette er en av de råeste surroundforsterkerne som noensinne er laget, at jeg er villig til å stille min kino til disposisjon for duell når som helst, mot hva som helst

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med handling, Z11 blir flott har lyst på selv....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del av en DSP, helt korrekt. Modul blir sikkert feil, men DSP-en er sikkert pakket inn i en fysisk modul. Det kan selvfølgelig være markedsprat (all den tid det var en representant for Yamaha som fortalte dette), men jeg er så godtroende at jeg stoler på at folk ikke lyver mens de ser meg i øynene.

En annen ting som visstnok er tilfelle med denne DSP-en er at den skal kunne kjenne igjen en masse lyder som vann, fly, skudd, fugler, piler, kjøretøy av ymse slag, skritt, osv osv. Med den infoen lager DSP-en et lydbilde som skal passe i forhold til høyde på lerretet, eller avstanden mellom senter, fronter og presence. Dette gjør at lydene plasserer seg "korrekt" i forhold til hvor slikt vanligvis skjer. Dette er bra avanserte saker, i alle fall hvis det stemmer. Jeg tror i alle fall på det etter hva jeg har opplevd i det siste.
    Det er vel ikke noe nytt dette med at Yamaha pakker deres produkter inn i mange flotte ord (noe de selvfølgelig ikke er alene om). Det var ikke lenge siden deres toppmodell hadde samme DSP som en Yamaha studio-mikser til rundt 1 mill. Tidligere har det ikke vært *all that*, selv om Yamaha selvfølgelig har hatt meget gode produkter. Derfor er jeg skeptisk. På samme tid så pirrer dine opplevelser selvfølgelig min nysjerrighet. Det høres unektelig spennende ut med precence-høyttalere.

Jeg er så sikker på at dette er en av de råeste surroundforsterkerne som noensinne er laget, at jeg er villig til å stille min kino til disposisjon for duell når som helst, mot hva som helst
    Du som meg vet jo at den utfordringen står relativt trygt (så fremt vi holder oss til kinolyd), da denne receiveren er en av de første virkelig dyre og avanserte som støtter HD-lyd. Du som journalist har nok mye å glede deg til, for dette er nok bare starten på en rekke gode produkter fra ulike produsenter i tiden fremover.

Jeg vet at det på en receiver ikke har så ekstremt mye for seg, men i den prisklassen hadde jeg ikke sagt nei takk til XLR-utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg vet at det på en receiver ikke har så ekstremt mye for seg, men i den prisklassen hadde jeg ikke sagt nei takk til XLR-utganger.
    Enig...

I gamle dager hadde vel hvis minnet mitt ikke er helt feil en dedikert surround pre som hadde innebygget effekt til de to (på den tiden) precence kanalane. Det hadde vært saken i dag, forforsterker delen til Z11 med 7.2 XLR ut samt fire innebyggede effektforsterkere til de 4 prescene kanalene (gjerne med minst 6 hdmi inn på baksiden og en i front).

DEN vil jeg ha.... NÅ!!!

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •