Cognitos student "kino"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cognitos student "kino"

Jeg har endel spørsmål angående min hjemmekino og tenkte det var likegreit å start en egen topic her. Før eller siden vil det nok bli et mesterverk som alle de andre flotte hjemmekinoene her, men inntil videre så starter vi med følgende :
    Samsung LE-40F71BDX 40 tommer LCD skjerm.
    Onkyo Tx SR-876
    Xbox 360 med hdmi
    Toshiba HD-DvD HD-EP35 (ventes i posten )
    HTPC med BD
    Grundig DTR 8740 MHP dekoder til rikstv.
    Høytalere:
    Eltax Discovery 5.0 pakke.
    Xtz 80 Center.
    Og alt blir styrt med en logitech Harmony One
    Jeg ser mest film og spiller mye spill på min hjemmekino. Det spilles også litt musikk i ny og ne men relativt lite.

Videre vil jeg gjerne få noen forslag fra dere til hva som kan anbefales av nye komponenter.

Høytalere som jeg har sett på er først å fremst KLIPSCH sine RF-82 fronter og RC-62 center og RS-52 bak. Nå synes jeg faktisk at XTZ også har kommet med endel fine løsninger, er veldig nyskjerrig på 99.26 sammen med de 10 tommers subbene 99 W10.17P.

Jeg har lagt ut min hjemmekino som dere kan se bilder av her:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/cognito

Håper noen vennlige sjeler kan hjelpe meg litt med tips til hva jeg kan gjøre framover.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da fant jo jeg ut at grundig dekoderen har jo ikke RGB så da får toshiban bruke RGB kabelen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mange som leser her men noen titter vel innom engang i blant, så jeg fortsetter å oppdatere .

Jeg måtte gjøre om på min ordre på ep30, meeter.no sa de hadde den inne men det var jo da ikke tilfelle. Så nå har jeg bestilt en ep35 istede. Blir vel sikkert mere fornøyd med den
    Den har jo analoge outputs også så jeg sparer en optisk ingang på receivern inntil jeg får råd til en bedre receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv problemet med for mange signalkilder i forhold til innganger på TV. Jeg kjøpte meg en billig HDMI 3-1 switch, den er 1080p og HDMI v1.3b kompatibel. Ser ikke noe tap i kvalitet. Sitter selv på gjerdet og er usikker på hva jeg skal gjøre med kabelrot osv pga at min reciever (Vincent SV-388 ) heller ikke har hdmi switching. Er selv MEGET godt fornøyd med lyden så vil helst ikke bytte den ut. Dersom du er usikker på hva du skal kjøpe kan jo dette være en midlertidig løsning.

Dette er switchen jeg kjøpte: Hardware.no - Prisguide

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lumi1
    Hadde selv problemet med for mange signalkilder i forhold til innganger på TV. Jeg kjøpte meg en billig HDMI 3-1 switch, den er 1080p og HDMI v1.3b kompatibel. Ser ikke noe tap i kvalitet. Sitter selv på gjerdet og er usikker på hva jeg skal gjøre med kabelrot osv pga at min reciever (Vincent SV-388 ) heller ikke har hdmi switching. Er selv MEGET godt fornøyd med lyden så vil helst ikke bytte den ut. Dersom du er usikker på hva du skal kjøpe kan jo dette være en midlertidig løsning.

Dette er switchen jeg kjøpte: Hardware.no - Prisguide
    Tusen takk for hjelp, Skal se på den der ja. Men etter litt forskning ser det ikke ut til at component skal gi noe særlig bildetap kontra hdmi. Så tror jeg kommer til å bruke component (RGB) på toshibaen, også heller vente på kjøp av ny receiver.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å bygge HTPC fordi jeg klarte å ødelegge min macbook pro så jeg har ikke noe til å spille musikken min fra.

Her trenger jeg litt tips til software fra dere. JEg vil veldig gjerne kjøre mac os x på denne maskinen men er redd det blir mye styr. Hva er det beste media centeret til windows? hvis jeg får mac os x til å kjøre bra så bruker jeg OSXBMC (eller plex2 som det skal hete fra nå av).

Foreløpig så har jeg kun bestilt dette;

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Asus P5E-V HDMI, G35, Socket-775, DDR2,

Kingston DDR2 2gb minne

Silverstone SST-LC17 HTPC kabinett, Sort

Samsung SpinPoint T166 250GB, 16MB, 7200RPM, SATA 3.0 Gbps

En gammel dvd rom intill jeg får råd til en bluray drev.

2 x western digital mybook pro Eksterne HDDer på tilsammen 1,3tb til lagrinigsmedie av film bilder og musikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som jeg har funnet softwaren som kan erstatte mitt gamle media center. Media Portal, virker som et meget godt alternativ.

Bestilte også et DiNovo mini trådløst tastatur og trackpad til å styre vidunderet med.
    Så imorgen skal jeg sette sammen herligheten og teste litt ut hva som fungerer bra.

Så får vi håpe at Asus sitt Xonar HDAV 1.3 kommer snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedd noe mere her?
    Jeg er int i å høre mere om mediasenter oppsettet ditt! Media Portal osv
    Gjerne bilder osv

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd endel siden sist her ja. Media Portal fungerer fortsatt veldig bra. Får ikke Bluray til å spilles av i det men det overlever jeg.
    Nå har jeg også fått en ny forsterker, Onkyo tx-sr876 så hdmi problemet er borte.

Nå sitter jeg her og vurderer hva slags høyttalere jeg skal ha til receivern.
    Vipper mellom XTZ 99.26 og Klipsch sine stativhøytalere RB61 og RB81 vet ikke helt hva som vil gi mest lyd for penga.
    Film er hva som er viktigst, musikken jeg spiller er av passe laber kvalitet og det går stort sett i spotify på lørdager/fest.

Noen som har en formening om hva jeg bør kjøpe?

Nå har jeg sett endel på MA sine RS5 også, de så utrolig lekre ut. kanskje de kunne vært noe også?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips til Ny BD spiller... Ble små forbanna igår når jeg ikke fikk Quantum of Solace til å spille i Powerdvd.
    Ser på BD60 fra panasonic og Samsung Sin BDP1650. Har lekt endel med begge og synes samsung sin spiller virker mye raskere.
    Men hva tror folk om hva som gir best bilde og lyd ved BD?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så godt som ikke forskjeller på lyd og bilde på de forskjellige BD-spillerne når du kjører de via HDMI. Det er andre ting som gjør prisforskjeller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel det intrykket jeg sitter igjen med og, lyddelen bør jo bli lik iallefall med tanke på at jeg kommer til å bitstreame alt til onkyoen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •