Hjemme hos Megawatt. 1 Måned til innflytting! what to buy? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 151 av 151
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppussingen jeg først hadde i tankene for kinoen blir avlyst. Jeg har kjøpt meg en tomt hvor jeg planlegger å bygge et nytt hus innen et par år, så da ser jeg ingen vits i å pusse opp til et dedikert kinorom i kjellerstua, da jeg tror dette slår mer negativt enn positivt ut ved et salg.

Så planen er at det skal få stå som det står frem til husbyggingen begynner. Nå må vi bruke mest mulig penger til å betale ned på lån og spare slik at det nye huset blir lettere å få satt opp.

Hadde ikke sett for meg noen oppgraderinger i kinoen i det hele tatt frem til byggingen av det nye huset, men fant ut at det var en ting jeg manglet, så jeg klarte ikke å styre unna en effektforsterker.:???:

Sendte betalingen for xpa-5 til Emotiva i går, så da blir det forhåpentligvis litt mer guffe til høyttalerne når Avatar endelig skal sees.

Forsvarte også investeringen ovenfor meg selv med at en slik effekt også kan brukes i det nye huset til å drive forskjellige soner.

Du er enig du også ja Arild??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er jeg det. En effektforsterker går ikke av moten ved det første. :-D

Kjenner du til Vest Sandblåsing, jeg jobbet hos de for en del år siden og de holdt vel til på Hitra mener jeg å huske.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, vest sandblåsing kjenner jeg til. Har ikke jobbet der selv, men vet om flere som har gjort det. Nå er firmaet konkurs og i rettsforhandlinger med diverse kreditorer og kunder. Det har vært noen år med skikkelig dårlig styring fra ledelsens side.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff det var ikke bra. Det er vel rundt 15 år siden jeg jobbet hos de og da var de et stødig firma.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skull gjerne hjelpe deg og blitt kvitt centeren, men har ikke penger til den enda :-/

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ringte en i dag og skulle ha den så den er nok solgt nå. Men det kommer da vel flere muligheter for deg senere. Er jo en del som har den her inne.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, håpe en kommer over en brukt når en har penger nok til og handle

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 Måned til innflytting!

Det nye huset er straks ferdig og tankene på hvilket AV-utstyr som skal kjøpes har surret rundt i hodet en liten stund nå.

Hadde store planer hele tiden, men det viser seg at å bygge et nytt hus er ganske dyrt i 2012.......

Per i dag har jeg ingen tv, så å få tak i det er 1.pri når det kommer til hva som skal handles inn av underholdning. Må si jeg ble noe skuffet over både LG og Samsung som ikke leverer noen tv jeg føler er stor nok denne våren/sommeren.

Sitter ca 5 meter fra tv-veggen, og da føler jeg 55 tommer blir for lite. Nå er det nok kun LED-LCD som er aktuellt i mitt tilfelle da jeg har ganske store vinduer i stua som vil slippe inn en del lys, så er redd de fleste plasma-tver gir for mye reflekser/refleksjoner (hva sier man egentlig? ) i skjermen.

Føler jeg må opp i 70" for å bli fornøyd, og da er det kun Sharp så vidt jeg vet som leverer LED-LCD i denne størrelsen.. Så da blir den nok en slik, om ikke noen annen leverer gode tips her?

Stereo/surroundanlegget vil nok bli i budsjettklassen. Har ganske mye som må kjøpes inn så pengene strekker bare så langt. Mulig jeg går for kun stereo i starten også. Det viktige er at høyttalerne har en brukbar WAF-faktor i tillegg til mye lyd for pengene. Noen alternativer som surrer rundt i hodet er JBL LS60/LS40 (på tilbud nå), System audio Mantra 60, Canton reference 9 (mener å ha sett denne på salg) Audio Pro Blue diamond v3 pakke.

Noen innspill til alternativer evt. råd? Kan i farten nevne at stua er ca 45m2, skråtak fra 2,4m-4m med 2 store dragere. tv veggen er ca 3,8m bred og har ikke sidevegger.. ALT i gips. mye glatte flater altså. Lyd og bilde mener JBL LS serien passer bra her pga liten spredning i diskant/mellomtone..

Noen som kan komme med litt betrakninger om type høyttaler for en slik stue?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om pris ikke er et hinder kommer vel en 80" fra LG snart tilgjenglig, til nesten like mange tusenlapper.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njaaa,jooo.. hadde vært drømmen det, men 70" sharp er heeelt på grensen til hva jeg vil ta meg råd til også.. vi får se når det kommer mer konkret info om LGen..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpen er nok fornuftig. Det jeg har sett av Sharp har i allefall falt i smak.

Geir Arne

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •