Hjemme hos Megawatt. 1 Måned til innflytting! what to buy? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 151
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker og bukker Tigernberget! 1 glass med captain morgen er i magen. Godt med friturn fra arbeid!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så bare for meg at den ville snurre rundt dersom noen sparket i den :-)

Her er min løsning, forøvrig:

http://static1.avforum.no/minhjemmek...6ce1912213.JPG

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, en center of attention pakke :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må selvfølgelig holde uvedkommende langt vekk fra podiet. Ser ut som din står ganske så trygt ja. Det er med senterstøtte på 2.3C eller?

Eneste negative med senteren er at den avgir refleksjoner fra lerretet, men det blir nok en vanesak. Er kun en liten stripe med lys den avgir. Hvis ikke får jeg legge litt tøy eller noe på toppen av den.. Men den er jo så vakker..

Det kan vel også kalles det ja Harman/Kardon.

Gammel senter vs Ny:

-swans-og-gammel-jpg

Og et bilde av HW15:

-sony-hw15-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.3C har medfølgende fot (som er fastmontert - men svingbar av en eller annen grunn!). Jeg har gitt foten myke sko fra Auralex (MoPADS).

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har kommet et stykke videre etter at du kjøpte mine gamle B&w 604S2
    Grattis med flott utstyr og en lekker kino!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Anders. Du vet hvordan det er med denne hobbyen. Mye vil ha mer.. Men nå må jeg nok roe ned for en stund, hvis ikke er jeg redd det kan gå på husfreden løs.

Det er bare å ta seg en tur innom for litt kaffe dersom du beveger deg ut til øyene.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummel hobby, det skal være sikkert
    Har byttet ut samtlige komponenter sjøl siden du var på besøk. Har bestemt meg for å roe ned litt nå, men man vet jo aldri hva som venter ved neste korsvei Må innrømme at ny PJ frister voldsomt, men fruen setter nok ned foten etter tv kjøpet jeg gjorde i går uten å si fra først..

Nå er jeg ikke mye ute i havgapet, men om det blir en tur så skal jeg søke audiens. Bor du på Fillan forresten?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Skummel hobby, det skal være sikkert
    Har byttet ut samtlige komponenter sjøl siden du var på besøk. Har bestemt meg for å roe ned litt nå, men man vet jo aldri hva som venter ved neste korsvei Må innrømme at ny PJ frister voldsomt, men fruen setter nok ned foten etter tv kjøpet jeg gjorde i går uten å si fra først..

Nå er jeg ikke mye ute i havgapet, men om det blir en tur så skal jeg søke audiens. Bor du på Fillan forresten?
    De fleste kjøp nede i kjellerstua gjøres også uten å si fra først.. lettere å be om tilgivelse enn tilatelse og de greiene der..

Bor en 5 minutters kjøretur unna Fillan.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    De fleste kjøp nede i kjellerstua gjøres også uten å si fra først.. lettere å be om tilgivelse enn tilatelse og de greiene der..
    Helt korrekt. Man må være en taktikker og ha et godt vokabular. Da kommer man langt.
    F.eks sorte komponenter kontra sølv ser jo helt likt ut for WAF.
    SVS AS-EQ1 er jo en glimrende søt liten komponent som få registrerer at den plutselig er der...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    SVS AS-EQ1 er jo en glimrende søt liten komponent som få registrerer at den plutselig er der...
    Den hadde ALRDIG blitt oppdaget hjemme hos meg. Det kan faktisk godt hende jeg blir nødt til å prøve en slik hvis det viser seg å bli mye stress med å få til et godt resultat med subene nede hos meg. Skal prøve å kjøre et ukalibrert sinussveip i dag, og poste resultatene her så jeg får noen tanker fra flere om hvordan utganspunktet er.

Fankern også, må kanskje låne meg en PC for å få laget en kurve i exel? Er jo mange slike maler ute på nettet.. hos kringlyd for eksempel.. Sitter med en Mac her hjemme og det blir kanskje værre å få laget en slik graf på den?

Skulle ønske jeg var mere nerd..ops:

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt utstyr. Den senteren er rimelig imponerende - og noe jeg fantaserer om å skaffe meg en gang selv. Du handla den fra Soundwave?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Grattis med nytt utstyr. Den senteren er rimelig imponerende - og noe jeg fantaserer om å skaffe meg en gang selv. Du handla den fra Soundwave?
    Takk for det Backstreets.

Viste jo at den var svær før jeg dro på posten for å hente den, men at den var SÅ stor og tung, det ble jeg overasket over.

kjøpte den fra Avshop samtidig som jeg kjøpte projektoren fra de.. Men det er Soundwave som har levert den ja.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye duppedingser. Du klarte ikke å dy deg nei med senterkjøp. Når du hører forteller stemmen i Transformers 2 helt i begynnelsen av filmen skjønner du at du ikke har en pingle senter lengre i hus.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk antiloop! Nei jeg hadde ikke sjangs... Etter å ha hørt blant andre deg og andrewerdenskrieg fortelle om kvalitetene på denne senteren ble jeg sittende å skule på den lille senteren min og tenke: "Hva er det du ikke forteller meg?":-D

Skal bli morsom å få testet den skikkelig, men skal ta hensyn med tanke på innspillingstid osv før jeg drar på for fullt.. Transformers er filmene hvor jeg tror man virkelig drar nytte av en stor senter for å få den fulle opplevelsen.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye godsaker i hus!

HW15 frister veldig for meg også... Hvordan er sortnivået i forhold til DLP som du hadde før?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer med nye godsaker i hus!

HW15 frister veldig for meg også... Hvordan er sortnivået i forhold til DLP som du hadde før?
    Takk og god morgen freddie!

Sortnivået er betraktelig bedre. Er jo en stor oppgradering på alle nivåer i forhold til 8720. Men det skulle jo bare mangle.

DLP er like god på skarphet. Det er det eneste jeg kan komme på hvor min gamle kan måle seg med hw15. Resten ser jeg på som ren utklassing i HW15´s favør.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde ALRDIG blitt oppdaget hjemme hos meg. Det kan faktisk godt hende jeg blir nødt til å prøve en slik hvis det viser seg å bli mye stress med å få til et godt resultat med subene nede hos meg. Skal prøve å kjøre et ukalibrert sinussveip i dag, og poste resultatene her så jeg får noen tanker fra flere om hvordan utganspunktet er.

Fankern også, må kanskje låne meg en PC for å få laget en kurve i exel? Er jo mange slike maler ute på nettet.. hos kringlyd for eksempel.. Sitter med en Mac her hjemme og det blir kanskje værre å få laget en slik graf på den?

Skulle ønske jeg var mere nerd..ops:
    Jeg vet linux bruker noe som heter 'wime' når windowsapplikasjoner skal emuleres, dette har vel mac også?

Om du har en radioshack (m/kabler til line in), stativ og og REW på datamaskinen er du kommet langt. Det er langt enklere å forstå de nyere versjonene enn det var for et par år siden. Lykke til!

Dritlekre komponenter forresten!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir det hodepine nå?

Da har jeg sittet litt her på morgenkvisten og prøv meg frem på subwooferkalibrering.

Har fulgt hellnoob sin guide, men har støtt på problemer allerede i punkt 2..:neutral:

Etter å ha juster gain på sub 1 slik at den spiller på samme nivå (80db) som med frontene ved 50hz, får jeg ikke økningen på 6db ved fasejustering på sub når sub 1 spiller SAMMEN med frontene(satt som fullrange). Maks økning jeg får er 4db... Hva gjør jeg feil her/hva forårsaker dette?

Edit: Kan også nevne at før jeg begynnte satte jeg sublevel inne på reciever til 0.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sittet litt her på morgenkvisten og prøv meg frem på subwooferkalibrering.

Har fulgt hellnoob sin guide, men har støtt på problemer allerede i punkt 2..:neutral:

Etter å ha juster gain på sub 1 slik at den spiller på samme nivå (80db) som med frontene ved 50hz, får jeg ikke økningen på 6db ved fasejustering på sub når sub 1 spiller SAMMEN med frontene(satt som fullrange). Maks økning jeg får er 4db... Hva gjør jeg feil her/hva forårsaker dette?

Edit: Kan også nevne at før jeg begynnte satte jeg sublevel inne på reciever til 0.
    Du skal ikke få 6db økning før du kobler inn 2 subber sammen med frontene.
    Hvis frontene spiller 80db og subb 1 alene spiller 80 db så skal du få 83-84 db når de spiller sammen. Da er subb 1 faset inn sammen med frontene.
    Så setter du subb 2 til 80db og faser den inn med subb 1 slik at de spiller 83-84db.
    Da er begge subbene og frontene i fase.

Sikkert mange bassguruer som er flinkere enn meg, men dette funka hos meg ihvertfall.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •