Hjemme hos Megawatt. 1 Måned til innflytting! what to buy? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 151
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Da har jeg lekt meg litt med kameraet i dag og fått lagt ut bilder av kjellerstua på Min Hjemmekino. Hadde ikke stativ og skjelver en del på hendene, men er sånn noen lunde fornøyd med bildene. Ta en titt dere som ønsker.
    Lett å få skjelven med nye lekkerbisker i racket :-)

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg solgt min kjære BenQ PE8720.
    Det skal bli spennende å se hvilken projektor jeg ender opp med. Får vel ikke noen erstatning før ute i oktober/november, da det kommer en del nye modeller fremover.

Hadde i utgangspunktet sett for meg TW5000 som erstatter, men det har utgått med tanke på de problemer,ventetid ved service osv som er rapportert inn av brukere her inne.

Det bir utrolig spennende å lese AK´s test av den nye Sony VPL HW15. Det er mest sannsynlig jeg går for en slik dersom det viser seg at den gir like mye for pengene som sin "lillebror" HW10.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid gøy å oppgradere! Blir spennende å se hva du ender opp med.

Hvordan opplever du Z7 som surroundreceiver uten effektforsterkere?
    Har den nok krefter til å spille høyt uten å forvrenge på anlegget ditt?

Jeg lurer på om effektforsterkerne mine er litt overkill da jeg aldri har prøvd alle høyttalerne rett i receiveren.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z7 gjør en flott jobb. Det spiller klokkerent selv ved meget høye volum, så jeg vet rett og slett ikke om jeg trenger en effekt. Men du vet hvordan det er, må sikkert prøves det også å da regner jeg med det blir en Halo A52. Men det blir en stund til den kommer i racket for å si det slik.
    Regner med recieveren får seg en skikkelig test den dagen Transformers 2 kommer på blu-ray. Da skal jeg jage dama og ungene ut av huset og skru opp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z7 gjør en flott jobb. Det spiller klokkerent selv ved meget høye volum, så jeg vet rett og slett ikke om jeg trenger en effekt. Men du vet hvordan det er, må sikkert prøves det også å da regner jeg med det blir en Halo A52. Men det blir en stund til den kommer i racket for å si det slik.
    Regner med recieveren får seg en skikkelig test den dagen Transformers 2 kommer på blu-ray. Da skal jeg jage dama og ungene ut av huset og skru opp.
    Interessant. Må kanskje "bite i det sure eplet" og trekke ut benken for omkobling og teste jeg også på min Z7.
    Bare for å ha testa liksom...:wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jo bare å teste, men at du får en bedre lyd med effekt på er vel mest sannsynlig. Men jeg sitter med intrykket av at det er en kraftig forsterker. Det virker som den har bedre kontroll enn min forrige RX-V2700 ihvertfall, selv om det ikke er mye som skiller de på papiret.

Må si jeg misunner deg blurayspilleren du har stående i racket... Må gi meg et hint dersom du tenker på å selge den en gang.

Er du godt fornøyd med HD350 da Tigerberget? Har jo gått ned mye i pris den nå ettersom det kommer en nyere utgave snart. Frister også med en slik i hvit farge, men jeg er usikker på om jeg klarer å presse potensialet ut av den ettersom det virker som at man må kunne å kalibrere litt profft for å utnytte den ordentlig?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på pc'n på jobb og surfer frem og tilbake på forumet.. Så kjenner jeg at en snikende følelse kommer smygende og blir sterkere og sterkere. Nye høyttalere? Klipsch RF-serien....? RF83 og RC64??

Hvorfor i huleste skal jeg nå begynne å fantasere om nye høyttalere igjen? Er jo storfornøyd med de jeg har i dag! Ser bra ut i stua gjør de også. Men, RF83 ser jo så fete ut...!

Det skulle ha vært en liten pille du kunne tatt når dette "oppgraderingsspøkelset" kommer luskende. "dæææ...Dæm va tøff! Spælle sekkert som f derran der.." *svelg* "men dæm trøng æ itj no"... faren over..

For meg er det typisk at spøkelset viser seg dersom det er like før lanseringen av en ny film som jeg har ventet lenge på.. Da gjelder det som regel at jeg får lyst på noe nytt på lydsiden. Eller dersom det kommer et nytt spill.. Barnslig som jeg er.. Da får jeg lyst på ny projektor... Har allerede solgt min gamle..:???:

I helgen som var traff jeg gammle kjente som ville ha meg med på jakt. Før var jakt og fiske det store for meg. Etter denne praten med kompisene så ble det til at jeg betalte inn jegeravgiften, og har nå satt av en langhelg for rypejakt i høst. Dette kan bli et sunt avbrekk fra det å sitte i sofaen og se time etter time med film. At det kan roe ned oppgraderingspøkelset har jeg også troen på. Som regel får jeg en aha-opplevelse når det er en stund siden sist jeg var nede i kjelleren og lyttet til musikk eller så en god film. Alt virker så mye bedre når ørene og øynene har fått en pause.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.Ble rett og slett frusterert når jeg nå fikk lyst på nye høyttalere igjen. Man blir rett og slett aldri 100% fornøyd virker det som. Det finnes alltid et svakt ledd i oppsettet. Og når dette er utskiftet, dukker det jammen meg opp enda et nytt svakt ledd..

Det er det som er minus siden med denne musikk/film lidenskapen.
    Den kan bli svært så kostbar.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jo bare å teste, men at du får en bedre lyd med effekt på er vel mest sannsynlig. Men jeg sitter med intrykket av at det er en kraftig forsterker. Det virker som den har bedre kontroll enn min forrige RX-V2700 ihvertfall, selv om det ikke er mye som skiller de på papiret.

Må si jeg misunner deg blurayspilleren du har stående i racket... Må gi meg et hint dersom du tenker på å selge den en gang.

Er du godt fornøyd med HD350 da Tigerberget? Har jo gått ned mye i pris den nå ettersom det kommer en nyere utgave snart. Frister også med en slik i hvit farge, men jeg er usikker på om jeg klarer å presse potensialet ut av den ettersom det virker som at man må kunne å kalibrere litt profft for å utnytte den ordentlig?
    Jeg er godt fornøyd med HD 350 ja. Det er min første projektor ever så jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag.
    Det er nok HD750 som har mest å hente på kalibrering siden den har enda flere innstillinger for å få det perfekte bildet.
    Jeg kopierte innstillingene til en annen forumbruker som hadde kalibrert sin HD 350, og jeg synes det ble bra, selv om noen påstår at det er forskjell fra projektor til projektor.
    At den bare støyer 19dB, og ikke har støyete iris, synes jeg er et stort pluss.
    Jeg vurderte også TW5000 siden jeg er avhengig av bra lensshift pga plassering av projektor. Kunne ikke valgt SONY som jeg også har sansen for pga for lite lensshift.
    Det stod mellom HD 350 og TW5000, men alt tullet med Epson sin skremte meg vekk, så da ble det JVC her.
    Tror nok at barnesykdommene er lagt bak seg slik at det er et trygt kjøp nå. Det kommer jo nye modeller slik at du kanskje kan gjøre et bra kjøp på TW5000?

Blu-rayspilleren min ja....:-D
    Meget god spiller. Ser den ligger på rett rundt 9000,- nå, og da får du også gleden av en habil cd spiller på analogutgangene på kjøpet.:-D

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.Ble rett og slett frusterert når jeg nå fikk lyst på nye høyttalere igjen. Man blir rett og slett aldri 100% fornøyd virker det som. Det finnes alltid et svakt ledd i oppsettet. Og når dette er utskiftet, dukker det jammen meg opp enda et nytt svakt ledd..

Det er det som er minus siden med denne musikk/film lidenskapen.
    Den kan bli svært så kostbar.

Ærlig innlegg! Kjenner meg igjen i mye av det du sier her...

Man må nesten sette en grense en plass, hvor mye tid/penger skal man bruke på en slik lidenskap? Hva skjer når du er gått lei av neste "oppgradering"?

Selv synes jeg det er viktig å prøve å fokusere på hva man har pr dags dato og heller benytte tiden til å glede seg over hva dette presterer. Hvis man sitter og hele tiden leter etter "feil" forsvinner også all bruksgleden...

Sett deg i sweetspot, ta med en pils/cognac/vin/kaffe (pick your poison )sett på en god plate og SLAPP AV! Tøm hodet, nyt musikken og drit i å lure på om gresset er grønnere på andre siden :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Ærlig innlegg! Kjenner meg igjen i mye av det du sier her...

Man må nesten sette en grense en plass, hvor mye tid/penger skal man bruke på en slik lidenskap? Hva skjer når du er gått lei av neste "oppgradering"?

Selv synes jeg det er viktig å prøve å fokusere på hva man har pr dags dato og heller benytte tiden til å glede seg over hva dette presterer. Hvis man sitter og hele tiden leter etter "feil" forsvinner også all bruksgleden...

Sett deg i sweetspot, ta med en pils/cognac/vin/kaffe (pick your poison )sett på en god plate og SLAPP AV! Tøm hodet, nyt musikken og drit i å lure på om gresset er grønnere på andre siden :-D
    Her slo du spikeren på hodet Mindwaste. Det er slik en må tenke dersom man skal kunne slappe av med denne "hobbyen". Med å slappe av mener jeg å kunne sette seg i sweetspot slik du selv så glimrende beskriver, og samtidig ha god samvittighet overfor din kjære og evt barn. Den dagen jeg har brukt så mye på meg selv at resten av familien har blitt bortprioritert, ja da blir det ikke til at jeg kan nyte en film i kinoen, uansett hvor bra den i utgangspunktet måtte være.

Takk for et svar som skremte spøkelset tilbake til mørket. :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg er godt fornøyd med HD 350 ja. Det er min første projektor ever så jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag.
    Det er nok HD750 som har mest å hente på kalibrering siden den har enda flere innstillinger for å få det perfekte bildet.
    Jeg kopierte innstillingene til en annen forumbruker som hadde kalibrert sin HD 350, og jeg synes det ble bra, selv om noen påstår at det er forskjell fra projektor til projektor.
    At den bare støyer 19dB, og ikke har støyete iris, synes jeg er et stort pluss.
    Jeg vurderte også TW5000 siden jeg er avhengig av bra lensshift pga plassering av projektor. Kunne ikke valgt SONY som jeg også har sansen for pga for lite lensshift.
    Det stod mellom HD 350 og TW5000, men alt tullet med Epson sin skremte meg vekk, så da ble det JVC her.
    Tror nok at barnesykdommene er lagt bak seg slik at det er et trygt kjøp nå. Det kommer jo nye modeller slik at du kanskje kan gjøre et bra kjøp på TW5000?

Blu-rayspilleren min ja....:-D
    Meget god spiller. Ser den ligger på rett rundt 9000,- nå, og da får du også gleden av en habil cd spiller på analogutgangene på kjøpet.:-D
    Sitter uten projektor nå og savner det store bildet. Nå har jeg en ren "lyttestue". Men på Avnytt popper det stadig opp nye modeller, så det blir så jeg sitter på gjerdet en god stund til, slik at markedet har fått roet seg litt og eventuelle negative/positive tilbakemeldinger på de nye modellene har kommet. Ser flere brukere her inne fortsatt sliter med diverse problemer på tw5000 selv etter en lang oppgraderingstur til Frankriket, så den tør jeg ikke ta sjansen på.
    Det blir nok så jeg kjøper en eller annen ny modell, slik at jeg får det "siste" i den prisklassen jeg kan ta meg råd til. Min tankegang er "nyest og best mulig, slik at den varer lengst mulig."

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns dine Triangle ser mye finere ut enn Klipsch, det er besides litt gøyere å ha noe ikke alle andre har
    Ikke helt sikker på hvordan Z7 er på effektsiden, men har du vurdert å teste noe svære monoblokker eller lignende?
    Med 91dB trenger de ikke urmye for å låte fett, så jeg ville prøvd litt forskjellig.

Har selv testet litt diverse Rotel effekter, blant annet 981(bridged) og 985(kjørte y-ledd), samt en acurus, men det ble ikke fett før jeg testet MA 6.1, men jeg landet til slutt på D-Sonic.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Lil-H

Jeg har en rotel RB1070 stående som jeg brukte på de da jeg hadde RX-V2700. Den synes jeg fungerte bedre enn kun 2700, men etter at jeg fikk Z7 har jeg ikke tatt meg bryet med å koble den opp da jeg ikke har troen på at den kan tilføre spesiellt mye til lyden nå. Så den flyttes opp til dama.

Midgard har jeg egentlig ikke tenkt så mye på men det kan jo kanskje være noe? Ser de ofte ligger ute på brukten så det kan jo være mulig å få en god pris på de.

Emotiva synes jeg virker meget spennende. Har ikke lest mye annet enn ros rundt det merket. Liker samtidig meget godt designet og valgmulighetene de gir. Har jo kommet en del av de til norge nå så de kan også være mulig å oppdrive på brukten om en stund.

D-sonic er faktisk litt ukjent for meg. Skal undersøke litt rundt den også.

Z7 virker en god del sterkere en min gamle 2700, men det er klart den ikke gir optimal utnyttelse av høyttalerne mine. Desverre må nok effekt bortprioriteres en stund til da jeg skal gå til innkjøp av ny PJ i høst. Samtidig som at pengeforbruket rundt kjellerstua mi må tøyles inn litt. :-D Jeg begynner å bli litt bortskjemt. Ihvertfall hvis du går til side 1 i denne tråden og ser hva jeg startet med. Jeg synes selv det har gått ganske fort i svingene og nå begynner jeg nesten å få litt vondt i magen ved tanken på kjøp av enda mere utstyr. Skal være 110% sikker på at dama og barna er storfornøyde før det blir mere morosaker på far.

Er ikke mere enn 2 timer siden jeg satt og fantaserte om nye høyttalere. Men etter litt hjelp fra Mindwaste har jeg fått roet meg ned og ser litt mer nøkternt på situasjonen igjen. Takker også for rosen du gir høyttalerne mine.:-D

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville no hvertfall prøvd med 1070'n. Om du har mulighet for biamping av frontene kunne det kanksje vært en idé å bruke 1070 til LF, og Z7 til HF?
    Jeg regner med Z7 har mulighet for biamp den også, så du må bare prøve deg frem.
    Testet et par Ikon 8 på Denon 2808, og selv på en så liten forsterker ble det mye mer kontroll ved å biampe. Samme resultat oppnådde jeg ved å biampe mine Infinity Kappa 600 med Sony 5200ES.

Om du har mulighet for å låne med det effekt hjem, så hadde det vært aller best. Jeg var ikke langt unna å kjøpe Emotiva XPA3 selv, men grunnet varmeproblemer i mitt rom valgte jeg å gå for en ICE denne gang. 2000W@8Ohm og den blir ikke på langt nær like varm som Rotel 985 eller Onkyo 875!

Godt at kone og barn er hovedprioritering.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 Herlige lekkerbiskener er kommet i hus! Ble årets farsdag,jule og muligens neste års bursdagaver dette..

-swans-1-jpg

Har fått testet HW15 en stund nå og er meget godt fornøyd med den. Et STORT løft fra min gamle 8720. Swansen fikk jeg i dag og fikk satt den på plass nå ikveld. Ikke fått gjort så mye annet enn å kjørt autosetup på reciever og sett noen klipp på moderat volum. Skal bli artig å få testet den på Transformers 2 med skikkelig volum. Har koblet min RB1070 på den for litt ekstra juice i forhold til reciever..

Noen bilder av unboxingen:

-swans-2-jpg

-swans-3-jpg

En flott kveld! Skal feire med et glass captain morgan og cola. Kanskje det kan hjelpe til med å kurrere influensaen også?8)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med new shit

Skal bli artig å få testet den på Transformers 2 med skikkelig volum.
    Jeg anbefaler at senterhøyttaleren "mykes" opp litt (spilles inn) en stund før du overdriver hardkjøringen av den.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye hellnoob! ja senteren skal behandles som et nyfødt spedbarn.

Legger ved et bilde med senteren på plass.

-swans-4-jpg

-swans-5-jpg

Ble ikke tid til subkalibrering i dag..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senterstativet er vel litt ustabilt for den lange tungvekteren?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Megawatt!
    Herlige komponenter!!! :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tanken slo meg også ja idet jeg tok krabaten ut av eska.. Men satte den på plass og prøvde stabiliteten med den på stativet, og den står faktisk fjellstøtt..
    Veier ganske mye stativet også og platen senter ligger på er skrudd i stativstammen med 6 skruer og er 48cm bred og 30cm dyp. Ser kanskje litt spinkelt ut med bildet rett mot front men.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •