Hjemme hos Megawatt. 1 Måned til innflytting! what to buy? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 151
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tilbakemeldingen gorg! du skrev innlegget akkurat i det jeg drev å la ut bildene tror jeg. Kommer bilder av resten av akustikkplatene strax.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er først et bilde av stua før jeg hengte opp de halvferdige akustikkplatene, møblene er kommet på plass. det samme har persiennene. MEN, mangler enda gardinene. Er ingen syerske, men det kommer.

-oversikt-1-jpg

Slik ble racket seende ut etter noen strøk beis å lakk. komponentene er også kommet på plass:

-rack-med-komponenter-jpg

Her er det kommet opp akustikkplater med molton over peisen:

-akustikkplate-peis-jpg

Her, hjørnet ved racket:

-akustikkplate-hj-rne-med-rack-jpg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ikke noen nyere bilder ikveld. Er kommet et godt stykke lenger, så skal knipsen noen i morgen og legge de ut så fort jeg kan.

Akustikkplatene var verdt hver krone, så dersom noen spekulerer på måter å forbedre lyden hjemme hos seg kan disse være til god hjelp!

Skal prøve å få ferdig "Min Hjemmekino" profilen min iløpet av helgen. Skal få tatt noen mye bedre bilder da, for jeg er ikke noen ekspert på kameraet mitt enda. Bruker for lang lukketid med tanke på hvor skjelven jeg er i hendene..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har oppgraderingsspøkelset vært på ferde igjen og jeg har nå solgt 604, og håper på å få solgt RC35 iløpet av uka her..

Har lenge klødd etter å få tak i nye høyttalere, så nå blir det skikkelig jul. Skal bli morro å se hvordan disse skiller seg ut i forhold til 604, ihvertall siden jeg kjøper "ulyttet".

Har mistanker om at det kommer til å bli et merkbart løft ihvertfall.

Skal legge ut bilder her og gjøre ferdig MinHjemmekino-profilen så snart de står i kjellerstuekinoen min.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slike plater noe egentlig funksjon?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker en god forskjell før og etter ja. Spesiellt ved "klappe-testen". Før jeg monterte platene hang lyden fra klapping med hendene igjen lenge etter at klappinga sluttet. Så ekko-problemet har blitt betraktelig redusert hjemme hos meg. Kan også spille en del høyere uten at lyden blir forvregnt. Spesiellt i diskantområdet.

Har sikkert kunne brukt flere akustikkplater og fått enda mer "ro" i rommet, men det lar seg vanskelig gjøre grunnet dets utforming. Men, jeg skal legge noen plater i taket på det nest siste felte mellom bjelkelagene mot frontveggen før jeg gir meg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant jo noen mere oppdaterte bilder av hjemmekinoen på jobb-pc nå. Så de kan jeg like godt legge ut.

POTC At Worlds end:

-film_p-_s-jpg

Scene, frontvegg og akustikkplater er ferdige

-kino_1-jpg

-kino_2-jpg

-kino_3-jpg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOOoops. ble litt større enn jeg planla, men shit la gå..

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig lekkert dette, smart med denne sceneoppbygginga, får et ekstra kinopreg over rommet :-)

604 UT skjønner jeg...hva skal INN?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker Mr.Globe.

Har bestemmt meg for å gå for Triangle Antal EX i front med Triangle Noxa Major senter. I Cognac finish.

Mye annet jeg også hadde lyst til å prøve, men det ble Triangle i denne omgangen. Har trua på de. Synes også de er pene å se på...

Regner med de ankommer engang i neste uke. så da blir det å kjøre på med innspilling.

Må si ifra dersom du beveger deg mot hitra da Globe. ta deg en tur innom.

skal til byen på tors og fredag i denne uka men går da i band etter kvinnfolket..:-?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye fronter og senter på plass. Stativet til senter er forsinket og kommer etter jul.

-triangle-1-jpg

-triangle-2-jpg

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nice ut, hvilke treplater bruker du på racket, og hva er prisen på dem?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Racket laget jeg av 2"x3" og en benkelpate i 22mm tykkelse. Kjøpte alt på bygger´n. Nå husker jeg ikke prisen i farten, men rundt 3-4 hundre for benkeplaten tipper jeg. Hobbyplate kan jo også brukes. Men de blir gjerne tynnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerende

flott rom, jeg liker at du har klart å bevare stuepreget. Det blir litt hyggeligere da, enn et mørkt kinorom. Hvordan opplever du de nye høyttalerne?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er skikkelig fornøyd. De spiller bredere og har et utrolig luftig og detaljert lydbilde. Lyden i diskant og mellomtone er skikkelig "sprø" og klar, i mangel på et bedre ord. Bassen er ikke like fet som på 604ene, men nå har jeg ikke fått spillt mange timene på de enda. har rundet 10 timer kanskje..

det skal visst være mange timer innspillingstid på de, men det er helt greit for meg det. synes de spiller helt konge ut av eska, og dersom de bare blir bedre får jeg nyte det time for time.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den positive tilbakemeldingen forresten.

Nå driver jeg bare å venter på at min personlige syerske (mamma ja) skal få lagt opp gardinene mine. Er ingen racer på dette jeg faktisk...

Det viser seg at hun slett ikke er noe bedre enn meg på å få ting gjort.. :twisted:

Når det er gjort så må jeg prøve å få lagt opp profilen min på MinHjemmekino.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt Pioneer BDP-51FD! Gleder meg til å få denne i hus. Blir vel sendt med posten fra Avshop i morgen så håper den ankommer iløpet av fredag/lørdag. Da blir det en herlig filmhelg!!

Er også meget spent på å få høre cd på denne i forhold til min gamle Sony BDP S300, som jeg forøvrig har lagt ut til salg på avtorget.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lekt meg litt med kameraet i dag og fått lagt ut bilder av kjellerstua på Min Hjemmekino. Hadde ikke stativ og skjelver en del på hendene, men er sånn noen lunde fornøyd med bildene. Ta en titt dere som ønsker.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kinosjef ansatt!

-dsp-z7-3-jpg

I går fikk jeg denne "lille" pakken. Skal si jeg koste meg med å pakke ut og koble opp herligheten.

-dsp-z7-1-jpg

Den var en del større enn jeg trodde i forhold til min gamle 2700, og den tok seg mye bedre ut i racket.

-dsp-z7-2-jpg

Fikk ikke startet opp å lyttet før sent i går kveld, så det ble ikke tid til romkorreksjon eller noe spesiellt justering, men lydkvaliteten ga meg hakeslipp! Dette var som natt og dag i forhold til 2700. Lydbildet er av en helt annen dimensjon! Fantastisk detaljert og varm og god lyd. Hørte på Sara Mchlachan eller hva hun heter. Var sikker på at surround stod på selv om det stod "stereo" i displayet. Satt bare å kniste som en skolejente.

Måtte selvfølgelig også teste en bluray med DTS HD-MA. Har jo ikke kunnet høre på dette før med RX-V2700 og en Pioneer 51FD som ikke har hatt mulighet til å dekode dette før i går.(Ny firmware på plass).

La Die Hard 4.0 i skuffa og satte meg tilbake i sofaen. Har vært ganske fornøyd med lyden på denne filmen med rx-v2700 også, men med Z7 bak rattet og full utnyttelse av HD-sporet så fikk jeg virkelig oppleve hva god lyd er! Er 200% storfornøyd! Gleder meg til film ikveld!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny receiver. :-D