Hjemme hos Megawatt. 1 Måned til innflytting! what to buy? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 151
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Har enda ikke skjønnt hvordan i huleste jeg får opp bildene i sin faktiske størrelse istedet for de bittetittesmå forhåndsvisningene..
    Vet jeg har lest hvordan det gjøres men husker ikke hvor, om det var i en info tråd eller???

EDIT: En tråd her..http://avforum.no/forum/misc.php?do=bbcode

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver og søker jeg også.. men lite nyttig foreløpig.. for bare fortsette til jeg finner frem..:razz:

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

driver og søker jeg også.. men lite nyttig foreløpig.. for bare fortsette til jeg finner frem..:razz:

står noe om bilder nederst i den tråden jeg linket til....er ikke sikkert det er det de bruker for jeg har ikke testet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er måten å gjøre det på:
    Du går inn på "behandle vedlegg" og laster opp det bilde du vil vise. Når det er lastet opp kopierer du det ved å høyreklikke og limer det inn i kolonnen du ser under. Da kommer det opp et stort bilde. Husk å rezise bildet til 800X600 eller noe rundt der...

[img]kopi av bildet du har lastet opp[/img]

Står også lit forklaring i byggetråden min under her i signaturen. Tror det er på side 2.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for hjelpen gutter!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,ja.. Da viser det seg at det kommer ekstra kostnader på budsjettet denne sommeren..

Laptopen ga fra seg en smell, påfulgt av et røykgufs igår, så nå må jeg ta med prisen for en ny god bærbar i kostnadsberegningen for kinoen..

Mine drømmer om SVS i front blir nå akkurat det, drømmer.. Siden jeg ikke klarer tanken på å utsette premierekvelden på kinoen noe lengre enn jeg allerede har, så ringte jeg i dag til Surround.no og bestillte 2 stk Xtz 99 W12 i pianolakk..

Har lest en del om denne subben fra før, og det virker som det kan være et fornuftig kjøp fra min side med tanke budsjettet slik det ble nå, og det at jeg SKAL ha 2 subwoofere. Det blir mye penere og mere symmetri i bassen, forhåpentligvis.

Synes det er hele greia er trist, hadde vært skikkelig morro og fått prøvd SVS, men slik ble det altså ikke.. I denne omgangen ihvertfall..:-?

Mange delte meninger om akkurat W12 her inne, så har nøkterne forventninger til sub'ene. Har ikke hørt skikkelig gode sub'er før, så forhåpentligvis blir jeg kurrant fornøyd. Det man ikke har hørt, tar man ikke skade av... eller hur..?:-D

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortvil ikke, hvis du fortsatt har lyst på SVS så vil det nok bli det etterhvert.
    Det er ihvertfall slike med meg, jeg får det somregel til, det er bare spørsmål om tid.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir minstemann til SVS på mandag alikevel. Må ha det, bare må ha det.

Ble ferdig med scenen denne uka også. Mangler å trekke den i moltonet enda men. Tok noen bilder men fikk ikke lastet de opp før jeg dro på jobb. Skal se om ikke det blir ordnet med bilder på lørdag. Ble uansett fornøyd med resultatet. Kabler er lagt inne i scene og alt er klart for tøydekking.

Venter nå på akustikkplatene fra rockwool. Kommer forhåpentligvis neste uke så da begynner jeg på veggen rundt lerretet.

Det som gjenstår etter det er å bygge en vegg bak racket som kablene skal skjules i, legge opp kabelkanalene og bygge et centerstativ. Når det er ferdig kan megawatt roe seg ned og nyte frikveldene!! Med film og xbox live..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir minstemann til SVS på mandag alikevel. Må ha det, bare må ha det.
    Da blir det 2stk 25-31PCi istedet.. Cybervision sin oppfordring..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte subene idag!! Gleder meg som en litn drittunge på juleaften til å få de i hus! Da skal det bli bass så det holder håper jeg!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DA, er det nesten så jeg kan si meg ferdig!

Da har jeg endelig kommet i mål!

Jeg har fått bygget scenen, trukket den i molton, fått plassert ut akustikkplater som er sminket med molton og beisede rammer, samt trukket hele frontveggen, som også har fått akustikkplater på seg, med molton.

Baren er også blitt trukket om i samme moltonet så nå begynner det å se litt bedre ut der nede. Jeg ble også ferdig med å legge kabelkanalene i før jeg dro på jobb. Disse skal males når jeg kommer hjem, så skal det knipses bilder for Min Hjemmekino-profilen min som har stått tom frem til nå.

Selfølgelig er også oppgraderingssyken kommet, og jeg håper på å få skiftet ut frontene og senteren om ikke så alt for lenge. Men alt til sin tid. Akkurat nå koser jeg meg bra med utstyret slik det er.

SVS tvillingene har nå fått spillt en stund, og jeg må si meg strålende fornøyd. Jeg har aldri opplevd en slik dypbass før, ikke kan jeg ha noe kraftigere der nede heller, så de blir nok stående noen år. Etter at jeg har fått sett noen filmer på skikkelig volum har ting begynnt å riste noe forferdelig. Døra jeg satte inn i stua før kinobyggingen var tett og fin, men nå rasler den som noen kastanjetter når volumet når en viss høyde. Dette fixet jeg med vinduspakninger fra 3M. I tillegg må den gamle ruta som står i kjelleren skiftes, da vinduet har ristet så mye at tetningsmassen mellom glasset og treet har sprukket. Nå er dette som sagt et gammelt vindu, men alikevel, ting settes i bevegelse der nede.

For å beskrive dypbassen litt bedre, jeg og brodern satt en kveld og koste oss med litt Captain Morgan og en film. Etter en stund sa han: "Det e faans så snedi.. vi kainn setta å snakk heilt vanlig, men sofan reste som faan.. Det har itj æ opplevd før..." Det er skikkelig morsomt!

Nå gleder jeg meg til å få lagt ut bilder! Dersom noen er noen kløppere med Canon EOS400D kameraet så fortell meg gjerne om noen tips til hva som er de beste innstillingene, dersom jeg skal ta bilder i et medium opplyst rom, ikke skal bruke blitz, og er litt ustødig på handa.

Forøvrig har jeg fått utvidet filmsamlingen ganske kraftig på en kort stund, noe dama ikke bestandig er helt fornøyd med.. "NY FILM NO IGJÆN??!!"

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder??

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mac, jeg skulle gjerne lagt ut noen akkurat nå, men sitter på arbeid ute på sjøen, og bildene mine er på pc'n hjemme.. Så får ikke lagt ut noen før jeg går av skift i morgen.

Jeg skal legge ut bilder som viser hvordan jeg har lagt akustikkplatene, hvordan scenen ble bygd osv i morgen. that's a promise!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg prøve å få lagt ut noen bilder. Jeg begynner med scenekonstruksjonen min som jeg prøvde å få til med de små "snekkerferdighetene" jeg besitter..

Scenen er lagd av metersvis med 2"x6", glava isolasjon og gulvspon.

Jeg skrudde stenderne til veggen med vanlige treskruer og forsterket sammenføyningene med vinkler. I tillegg skar jeg ut spor for høyttaler og signalkabler, samt egne spor for strømkablene til subene.

Golvsponplatene la jeg slik at det blir et utstikk på scenen på sirka 3cm. I tillegg ordnet jeg "inspeksjonsluker", slik at jeg kan dra ut stikkontaktene til subbene og komme til kablene dersom det skulle skje et eller annet.

-scnene-jpg

-scene-2-jpg

-scene-3-jpg

-scene-halvferdig-1-jpg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen bilder fra scenen etter at gulvsponet er kommet på, og høyttalere og suber blir testplassert.

-scene-halvferdig-oversikt-jpg

-testplassering-sub-1-jpg

-testplassering-sub-2-jpg

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært pent :-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget kult! Men jeg ser ingen bilder av akustikkplatene

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen Kimba! Driver å legger opp flere bilder as we speak.

Hang on..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg fått lagt scenemolton på gulvsponet og laget rammeverket som jeg skal bruke for å trekke veggen med molton.

Jeg har også fått prøvd frem å tilbake med akustikkplater i front og på førsterefleksjon. Dette funket dritbra! Ble en helt annen stillhet i rommet etter at de kom opp.

-scene-og-akustikkplater-front-1-jpg

-scene-med-molton-akustikkplater-ved-vindu-jpg

-scene-akustikkplate-jpg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS!

Akustikkplatene på førsterefleksjon er her bare halvferdige. Det kommer beiset treramme på de som dere snart skal få se.. Ser ikke akkurat bra ut slik de var der..

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •