TO's Hjemmekino kabler og 7.0 på plass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TO's Hjemmekino kabler og 7.0 på plass

Først litt om meg. Jeg er 35 år, ufør, gift og 1 sønn i værst ta-på alder(3 år) Da har vi flyttet inn i nytt hus med eget hifirom. Rommet er 4.40meter bredt og 6.04meter langt. Det er skråtak hvor taket begynner med 1.66meter og går opp til ca 3.50 meter. Endret

Anlegg som er køpt inn eller er under innkjøp:

Rom:

Dedikert hjemmekinorom/stue. Stue i Andre etasje med skråtak opptil ca 3.5 meter. Stua er 4.4m bred og 6.04 lang.

Bilde:
    1. Philips 46PFL9704H 46" LCD LED
    2. Samsung UE46B6050XXE LCD LED Endret
    3. EPSON EH-TW5500 LCD-projektor Endret
    4. DreamScreen Tab V4 DynaGrey White 16:9 230cm / 106" Endret
    GET i begge stuer

Kilde:
    BDP-LX91 Blu-ray spiller. Endret
    DV-610AV-K DVD-spiller med HDMI 1080P DVD-A og SACD via HDMI Endret

Forsterker:

Yamaha DSP-Z11 Kjøpt
    Effektforsterker fra Midgard Audio Bestilt
    Theseus Forforsterker/DSP fra Midgard Audio Bestilt

Høytalere:

Titania fronter og Capri Senter fra Midgard blir nok best value for your money. Bestilt
    Adam Classic Column MK3 Aktivekjøpt Disse står i front til titania blir ferdig, deretter skal de selges.
    Adam HM 2 Bakkanaler kjøpt
    Adam HM 1 X2 Presence kjøpt
    ED A7 - 350 Sub X2 1300W Bestilt

Kabler:

Signalkabler og
    Høytalerkabler - ca 9.000,- for alle kabler.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her høres ut som en plan!:-D
    Tror nok den yamaha'n driver S-3EX greit. Du kan jo evt. kjøre på med effektforsterker når økonomien tilsier det. Har selv Onkyo 905 på Swans F2.2 noe som fungerer meget bra, men kommer til å prøve ut med effekt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Økt budsjett

Da var budsjettet økt til 250.000,- kr for å få plass til egen(e) forsterker(e) til Pioneer S-3EX Front og Pioneer S-7EX Senter. Har så 50.000 å bruke på effektforsterkere og eller integrert forsterker med prosessorinngang.

Har tenkt på det å bruke CD og integrert forsterker med balansert ut/inngang til musikk, og prosessorinngang til hjemmekino.

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli moro dette:-)

Bruker selv Nad M25 bi-ampet på S-3EX hvilket er rikelig til å holde stålkontroll på de boksene. Den holder faktisk kontrollen med bare én forsterker tilkoblet - ihvertfall til det når meningsløse volumer. Du vil da også ha mulighet for å bi-ampe den monstrøse senterkanalen fra Pioneer som garantert krever sitt.

Har ikke hørt Z11 selv, men etter hva jeg har lest så skal du bruke heftig med penger på en intgrert forsterker for å få noe som er såpass mye bedre enn den at det gir mening. Ville lyttet først og evt handlet etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lange samtaler med A*** og G*** hos Hjemmekino og Bjørn hos Norcin(en kjempetakk til dere), har jeg skjønt at jeg kan spare mye på billigere(og bra) kabler, bruke Z11 til å drive senter og bruke ekstern Dac.

Utdatert(Det blir Benchmark DAC1 PRE Sammen med Harman/Kardon DVD47(for de få ganger jeg legger plata direkte i en spiller og ikke på HDisk) og Sonos Wireless), Pioneer PDP-LX6090H 60" Plasma og Hegel H4ASE effektforst. som har blitt bestemt/endret. Leier inn Bjørn fra Norcin til kalibrering av rom og anlegg. Han lager også dempeplater og racket.

Total fullpris ligger vel på 313.000,-, men jeg håper å komme ned i 280.000,-

Kom gjerne med tips til overnevnte anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye endringer

Da har det blit nye endringer.

Det som nå er satt i stein er:
    April Music Stello DA220 MK2 DA Converter med usb til Laptop, derfra wireless til Server et sted du ikke hører den.

Yamaha Z11 blir brukt som forforsterker til Hifi-delen.
    Hegel H4ASE, Chapter Audio 200S eller McInTosh MC402 Effektforsterker til Fronter, må høre før jeg velger. Endret

Jeg holder fremdeles en knapp på:
    Pioneer S-3EX Front
    Pioneer S-7EX Senter

Men, som kjerringa sa, skal sjekke demobrukte JBL Array 1400 Front og Array 880 Senter. Hu sa også at Array lignet ølflasker og hvis jeg skulle finne på å kjøpe dem, måtte jeg pent sette dem der hu ikke ser dem.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Da var budsjettet økt til 250.000,- kr for å få plass til egen(e) forsterker(e) til Pioneer S-3EX Front og Pioneer S-7EX Senter. Har så 50.000 å bruke på effektforsterkere og eller integrert forsterker med prosessorinngang.

Har tenkt på det å bruke CD og integrert forsterker med balansert ut/inngang til musikk, og prosessorinngang til hjemmekino.

Noen forslag?

Hva med hegel H200 ? En knallgod intregret forsterker med prossesorinngang.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja med tanke på at du vil kombinere stereo og hjemmekino så bør du vurdere en integrert stereo forsterker med HT inngang. Jeg har selv kjørt en del med yamaha reciver som pre, det fungerer greit. Men det kan ikkje måle seg med pre delen i hegelen. Det som jeg føler er en fordel, er at yamaha ikkje har så ulik klangbalanse i forhold til hegel effekt trinnet, noe som gjør at ting flyter bedre sammen i surround. En annen ting er at om du kjører h4 på fronter så vil du få en vesentlig effekforskjell i front rekka di, da vil du nokk merke behovet for mere futt på senteren din etter en stund:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. her har vi mannen som har en nese for exellent kvalitet.

Det er mye å ta tak i her, og jeg ser du har snakket med ett par hyggelig herrer i hjemmekino, deres kunnskap er gull verdt.

Min betrakninger er som følger:
    Test gjerne ut mcintosh 402 og se hva du synes. Personlig har jeg ikke hørt dette trinnet på s3ex, men jeg har endel erfaring med det på array 1400, hvor jeg blei skitskuffa for å si det mildt. Hvor hegel h4se er en liten morroklump med en perverst stor strømforsyning ble mc'en langt mindre engasjerende, rolig og til dels småfeit i klangen. Pluss at det var nada problem å tømme den på arrayene, varsellampene lyster som et amerikansk juletre. Men som sagt, dette er noe du teste ut selv siden dine ører godt mulig foretrekker andre saker enn hva andre gjør

Jeg ser du har fått noen forslag om å gå for en integrerte hegel h200 fremfor h4se til s3ex. Må innrømme at jeg stiller meg meget undrende til dette forslag. Jeg har selv vært inne hos hjemmekino og hørt komboen yamaha z11\hegel h4se\pioneer s3ex og jeg skal ærlig innrømme at jeg blei blåst litt ut av kinosetet. Riktignok kan ikke yamahen måle seg mot en dedikert sterefor(for)sterker i samme prislasse, men den gjorde allikevel en overraskende god jobb at jeg ble bare sittende å nyte musikken. Det er stoooooooooor forskjell mellom denne yamahaen og de billigste modellene!!

Pluss at du låser deg litt ved å kjøpe en integrert stereoforsterker. Hvis du føler at du må ha mer effekt en dag må du bytte ut hele greia, du mister jo rett og slett fleksibiliteten ved en separat løsning. Tror nok det på lengre sikt vil lønne seg å kjøre yamaha\h4se\s3ex\s7ex og heller investere i et effektrinn til centeren når økonomien tillater det, og så heller investere i en god stereopre med prosessorinngang hvis behovet melder seg - noe jeg tviler på at det gjør på en meget god stund.

Skal dog bli spennende å følge med på hva du gjør fremmover, detta høres snasent ut!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Wow. her har vi mannen som har en nese for exellent kvalitet.

Det er mye å ta tak i her, og jeg ser du har snakket med ett par hyggelig herrer i hjemmekino, deres kunnskap er gull verdt.

Min betrakninger er som følger:
    Test gjerne ut mcintosh 402 og se hva du synes. Personlig har jeg ikke hørt dette trinnet på s3ex, men jeg har endel erfaring med det på array 1400, hvor jeg blei skitskuffa for å si det mildt. Hvor hegel h4se er en liten morroklump med en perverst stor strømforsyning ble mc'en langt mindre engasjerende, rolig og til dels småfeit i klangen. Pluss at det var nada problem å tømme den på arrayene, varsellampene lyster som et amerikansk juletre. Men som sagt, dette er noe du teste ut selv siden dine ører godt mulig foretrekker andre saker enn hva andre gjør

Jeg ser du har fått noen forslag om å gå for en integrerte hegel h200 fremfor h4se til s3ex. Må innrømme at jeg stiller meg meget undrende til dette forslag. Jeg har selv vært inne hos hjemmekino og hørt komboen yamaha z11\hegel h4se\pioneer s3ex og jeg skal ærlig innrømme at jeg blei blåst litt ut av kinosetet. Riktignok kan ikke yamahen måle seg mot en dedikert sterefor(for)sterker i samme prislasse, men den gjorde allikevel en overraskende god jobb at jeg ble bare sittende å nyte musikken. Det er stoooooooooor forskjell mellom denne yamahaen og de billigste modellene!!

Pluss at du låser deg litt ved å kjøpe en integrert stereoforsterker. Hvis du føler at du må ha mer effekt en dag må du bytte ut hele greia, du mister jo rett og slett fleksibiliteten ved en separat løsning. Tror nok det på lengre sikt vil lønne seg å kjøre yamaha\h4se\s3ex\s7ex og heller investere i et effektrinn til centeren når økonomien tillater det, og så heller investere i en god stereopre med prosessorinngang hvis behovet melder seg - noe jeg tviler på at det gjør på en meget god stund.

Skal dog bli spennende å følge med på hva du gjør fremmover, detta høres snasent ut!!
    Må si meg helt enig med skrotnisse i det han sier her, men har selv testet noen av dei dyrere yamahaene og rent stereomessig så sliter dei opp mot hegel pre. Var litt rask med å anbefale integrert, ser du skal ha eget rom for dette og da er det jo bare å kjøre på med komponenter.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3e1
    men har selv testet noen av dei dyrere yamahaene og rent stereomessig så sliter dei opp mot hegel pre.
    ellers så ville jo mesteparten av bransjen kunne legges ned om ikke en dedikert stereoforsterker var bedre enn en surroundboks. Dog vil jeg ikke si at z11 direkte sliter, men at hegel er bedre er nok hevet over enhver tvil. Men husk også på at det er en betydelig forskjell i klangsignaturen mellom h200 og h4se. På en annen side har jo alle produketer både fordeler og bakdeler, håper inderlig at trådstarter virkelig tester ut ting og holder oss oppdatert, for detta kan bli både mojjo og interresant
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE]
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ellers så ville jo mesteparten av bransjen kunne legges ned om ikke en dedikert stereoforsterker var bedre enn en surroundboks. Dog vil jeg ikke si at z11 direkte sliter, men at hegel er bedre er nok hevet over enhver tvil.
    "sliter opp mot" er et utrykk som beskriver nettopp det du beskriver her, med andre ord enige.

Men husk også på at det er en betydelig forskjell i klangsignaturen mellom h200 og h4se.
    Var ikkje klar over at det er betydlig forskjell på klangsignaturen til H200 og H4se som effekttrinn, hadde vert intresant om du kunne forklare litt mer om dette.

]

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flere innspill ønskes

Takk for innspill så langt.

Når det gjelder Z11 som preamp, har jeg hørt alt fra: "hæ? Z11? hvilket merke er det?" til(og dette fra person jeg anser for å ha peiling):
    "Vi har test Z11 opp mot dedikerte stereo preamper som alene koster langt mer enn Z11, i anlegg som koster mye mer enn hva du (jeg) har planer om å bruke, og Z11 gjorde så bra at prisen på disse dedikerte preampene kan vanskelig forsvares. Bruk heller penga på en overordentlig effektforsterker!"

Har selvfølgelig hørt alt innimellom disse to yterpunktene, men jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med Z11 (bevis meg gjerne feil eller rett, men husk at jeg ikke har råd til dedikerte preamper på 40-50-60.000).

Når det gjelder McIntosh hører jeg mer "negativ" enn positivt, så der må det nok en lytteprøve til.

Hegel H4ASE så har jeg hørt mye godt om, samt noen få "ikke fullt så bra som denne XXXX effektfor. som bare koster 20-30.000 mer"...bare...

Chapter Audio 200S har jeg så langt ikke hørt noe dårlig om, og jeg ser virkelig frem til å teste denne med S-3EX. Hvis det er noen som har erfaringer med 200S vs. H4ASE evt. MkII, eller enda bedre, de har hørt 200S eller Precis på S-3EX, så ønsker jeg gjerne innspill.

Ang. April Music Stello DA220 MK2 DA Converter med usb så har jeg hørt mye bra og lest gode tester:
    http://www.andervikaudio.no/Stello/T...fidelity25.pdf
    SoundStage! Equipment Review - Stello DA220 Mk II Digital-to-Analog Converter (4/2007)
    Disse ligger ute hos Andervik Audio
    Så vidt jeg har skjønt finnes det ikke noe som jeg har råd til som kan matche DA220 MK2 når riktig OS, driver og software brukes gjennom USB ved lagring på harddisk(bevis meg gjerne feil eller rett, men husk at jeg ikke har råd til CD-spiller på 40-50-60.000 eller mer). DA220 MK2, samt dugelig laptop med Vista kommer på ca 22.000. Har allerede wlan og server med masse diskplass.

Når det gjelder kabler blir det nok BetterCables på meg for alle peng...lommerusket det egentlig koster (igjen jeg tar gjerne imot utfordringen hvis du mener at du kan vise meg kabellyset).

Nå har jeg mottatt mange invitasjoner invitasjoner i Oslo og omeng for å høre både det utstyr jeg ønsker, og andre som mener jeg må hører det de foreslår for å matche/overgå det utstyret som jeg planlegger. Og jeg tar gjerne imot flere. Alle forslag mottas med takk.

Hvis du ser en litt husky kar kommer med en 1 1/2-årig gutt med øreklokker, da vet du at Henriksen & Sønn nærmer seg for en prøvelytting. Siden jeg er ufør, har jeg "frivillig" blitt hjemmepappa som kjerringa kaller meg(med min huslige innsats blir det litt galt å kalle meg husfar sier hun).

PS!! Nå skal det være sagt at jeg ikke har særlig peil på HIFI. Dog vet jeg av erfaring at jeg hører selv små forskjeller. Jeg var så dum at jeg stakk innom Hifiklubben rundt 2000-2001 og ba om å få høre på den gang Tact Millenium Mk et eller annet, som de solgt til halv pris. Jeg fikk sitte en stund og hørte på et par dali og B&W til rundt 40-45.000. Jeg skulle aldri ha gjort det, fordi jeg hadde jo ikke råd den gangen. Jeg ble så deppa over lydkvaliteten i mitt eget anlegg, at jeg ikke hørte på musikk på 2 år. Etter å ha musikk-deppa i 2 år eller noe sånt, kom TDA2200 ut og den så ut til være oppnåelig på pris, men dengangei. Enten så er den mye dårligere enn Millenium, eller så må hifiklubben ha rota til matching av utstyr, eller så husker jeg så feil om milleniumen, for det selv om TDA2200 spilte rent og åpent, så var den noe som manglet...det ble rett og slett kjedelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer til S-3EX

Etter mye overveining og samtaler med kjerringa, har jeg bestemt meg for å finne den subwoofer som er best på Hifi(musikk) og så får film heller være litt mindre optimal.

Etter å ha lest rundt omkring ser det ut til at det JLaudio fathom F113 subwoofer som er nærmest å matche S-3EX. er det noen som har erfaringer her?
    Vil jeg trenger 2 stk evt. til film? kanskje gå for 2 stk JLaudio fathom F112 isteden for en 113...

Jeg bruker subwoofer til musikk når jeg hører på klassisk, hiphop, noen liveopptak samt når jeg hører på musikk på litt lavere nivå.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest rundt omkring ser det ut til at det JLaudio fathom F113 subwoofer som er nærmest å matche S-3EX. er det noen som har erfaringer her?
    Vil jeg trenger 2 stk evt. til film? kanskje gå for 2 stk JLaudio fathom F112 isteden for en 113...
    Jeg har hørt både en og to JL F113 subwoofere, og selv om to stykker gir mere trykk, sparker det virkelig godt med bare en også. Det er forøvrig fantastisk gode subwoofere, som etter min mening ikke kan sammenlignes med mange av sine rimeligere konkurrenter.
    Om du trenger en eller to stykker vil komme ann på rommet også, men er du veldig basshungrig er som alltid høyere antall bedre

Er det forøvrig noen god grunn til at du ikke vil gå for projektor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Er det forøvrig noen god grunn til at du ikke vil gå for projektor ?
    Vel, jeg har ikke helt bestemt hva jeg skal gå for der...Det er 2 løsninger jeg har problemer med å velge i mellom..grunnet min manglende erfaring:
    1. Pioneer PDP-LX6090H 60" Plasma og ingen projektor...eller
    2. Pioneer PDP-LX5090H 50" Plasma og Sony VPL-VW60 Prosjektor
    Siden jeg ikke har noen erfaring på området, er alt jeg går ut ifra basert på andres erfaringer. Her er noen av argumentene til jeg ikke skal ha prosjektor:
    • Ser mest på TV(digitalt dog ikke hd) og hører på Hifi, 4-5 timer Tv om dagen, 1-2 timer musikk om dagen, og kanskje 1-3 filmer (dvd og Blu-ray) i uka. Pluss noe fotball da...
    • Prøver å overtale kjerringa til å bruke storstua til anlegget, og lillestua til "annet" bruk. Dette pga. det sosiales med sønnen etc. Derfor blir det et lyst rom, dog lys kan dempes og vinduer dimmes. Jeg ønsker heller ikke et mørkt rom der jeg skal hører musikk.
    • Sikkert masse som jeg ikke har tenkt på...
    Men, jeg skal ærlig innrømme at det vært noe inni ... kult med 100"+ stor skjerm til guttekvelder med fotball og film. Selv kjerringa kunne tenkt seg chick-flick kvelder på stort lerrett.

Jeg som sagt novise på både hifi og bilde området, så jeg tar gjerne imot råd fra dem med erfaringer på disse områdene...f.eks det med prosjektor i lyse rom.

Jeg har også lurt litt på om jeg skal kjøre B&W DS3 på både Bakhøytalere og surround, istedet for B&W DM603 S3 på Surround(jeg har dem allerede).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Designplanene klare...

Endelig! Har blitt enig med kjerringa om layout av hus vi ønsker å kjøpe. Det blir hovedanlegg i storstua i minimalistisk design. En mindre stue/spisestue blir innredet som sittestue(en liten 40" LCD med Samsung HT-BD2 komplettanlegg). Evt. skille vegg med solid støydemping mot sittestua.

Storstua hvor hovedanlegget skal stå blir meget minimalistisk og med lyse vegger og tak, samt parkett.

Foruten anlegget(se over) blir det 3 lenestoler på ca 3 meters avstand hode til skjerm, samt bak der igjen en elevert platting med en treseters recliner/sofa. Ellers blir det bare bilder og skjermede lys på vegene...åsså 4 stk. B&W DS3 selvfølgelig. Nix mer B&W DM603 S3 gulvstående til surround. Et kompromiss jeg kan leve med.

Har til og med fått lov til å henge opp dempeplater på veggen ved frontene og sette matter på gulvet foran dem. For lov til å gjøre det som trengs for å få det riktig...så lenge det ser estetisk ut og passer inn i minimalismen.

Det eneste hu ikke rikker på, er prosjektor og lerret...det må ikke vises. Ergo det må bygges/kles inn. Her ser jeg for meg store saktegående vifter for inn-og uttrekk av luft.

Alle kabler blir lagt i vegg eller skinner. Alt for å gjøre det hele mer sosialt. Har til og med snakket med møbelsnekker for å få en løsning der jeg kan ha et uttrekbart "gjerde" for å beskytte fronter og komponenter mot junior på 17 mnd.

Jeg må bare rette en STOR takk!! til Knoll for måten han har satt opp anlegget og delt det med oss. Det var bilder av hans hjemmekino som overbeviste kjerringa om at hjemmekino kan bli "pent".

Nå gjenstår det å finne hus, stikke innom på lytteprøver her og der, velge Effektforst. til fronter og evt. center og sist men ikke minst...Prosjektor or no Prosjektor...Her ønsker jeg innspill fra dem som har prosjektorer i lyse rom.

Detta blir bra! Jeg for gåsehud bare ved tanken. Jeg begynner å skjønne at planlegginga er halve morroa. Klarer å se hvorfor noen blir addicted på "prøve" nye komponenter/bygg om allerede dedikerte rom .

PS: er det rart jeg er glad i henne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budsjett økt og skal bygge sub...

Budsjettet er nå økt slik at jeg kan bruke inntil 400.000 nkr. Dette fordi jeg skal ha like effekter til front og senter. Det skal også settes inn prosjektor og lerret sammen med PDP-LX5090H 50" Plasma skjerm. I tillegg så skal jeg bygge en egen subwoofer inn i en L255cm X D160cm X H40cm stor kasse for elevere stolrad 2. Vi snakker innvendig +/- 1356 Liter. Denne skal bare flytte luft ved 10?-35hz ved film.

I subben skal jeg bruke minst 2 par med 2 elementer stående mot hverandre, muligens 3 par siden størrelsen på elementene blir begrenset av høyden på boksen. Regner med minst 2000 watt til disse elementene.

Jeg skal bruker 2,5 cm tykke plater i hardt tre til alle flater og innvendige støtter og vegger. Når jeg får tegningene ferdig har jeg snekker som skal bygge kasse etter spec. Hvis det er nødvendig av lydtekniske hensyn kan høyden på kassa økes til 50cm.

Dette gir plass til 2-3 par 13"-17" elementer, så her skal bli bra skyv.

Siden jeg har NULL peil på subwoofer bygging trenger jeg all hjelp som kan gis.

Alt jeg vet er at jeg skal ha jordskjelv når jeg ser film.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir en rå hjemmekino!
    Ser du vurderer LX70A, denne er kjent for å være litt treg.
    Om du ikkje har veldig hastverk så hadde jeg ventet til LX71 kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3e1
    Dette blir en rå hjemmekino!
    Ser du vurderer LX70A, denne er kjent for å være litt treg.
    Om du ikkje har veldig hastverk så hadde jeg ventet til LX71 kommer.
    Jeg har det ikke travelt i det hele tatt. Skal prøve LX71 til høsten.:-D

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •