TO's Hjemmekino kabler og 7.0 på plass - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nemo AW600

Prisen på 2 Chapter Audio 200S tilsvarer 2x Nemo AW600 samt 1 AW180 til senter fra EC. Definitivt noe som må testes. 2 stk AW180 brokoblet er i praksis AW600, så jeg kan oppgradere senere.

Så mye godt å velge mellom. Må prøve å få til en stortest iløpet av sensommer/høst. Gleder meg...hvis jeg ikke finner noe jeg liker blant dette kan jeg like gjerne gi opp
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Titania av Snickers-Is

Etter mange samtaler med aktører innen hifi i Norge og utland, har jeg kommet frem til at Titania bygget av Snickers-Is/Kviserud på Midgard gir mest valuta for pengene, da de kommer med forforsterker, avansert romkorreksjon og effekt i høytalerene. Pris rund 200.000,-

Alt. skal jeg også kikke på R1 og DD66000. Men jeg tror det skal mye til før pris vs. ytelse...

Dog skal jeg uansett ha S3 fra Pioneer som referanse sammen med Hegel H4Mk II eller SE.

I tillegg skal Snickers-Is bygge et sub anlegg til meg, med 4 stk 2x15" subwoofere på mange, mange tusen watt.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi Oi Oi SYKE planer på gang!

8*15" og 6000-7000 watt = :twisted: :twisted: :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soundgarden i Vika, Oslo

For de som ikke har fått det med seg, så er jeg ufør etter en yrkeskade som inkluderte bla. en høyspentstolpe. Som følge av skaden tar jeg smertestillende 6x om dagen. Når jeg skal ut å gjøre noe dvs. kjøre bil, må jeg la være å smertestillende ca 10 timer før jeg skal ut.

I dag var dagen da all teori og bortimot mange hundre timer i tlf og på nettet skulle bli omgjort til "lytte" praksis. Jeg ringte soundgarden i vika utpå dagen da jeg kjente at jeg kunne klarer noen timer til uten smertestillende. De sa kom ned for en lyttesesjon.

Jeg brukte 1 time i en stillestående rush på og komme tid...og jeg gledet meg som en hund. Jeg ankom butikken litt før 1600, og tenkte nå har jeg en hel time på meg, kanskje 45 min hvis det er mye kunder.

Jeg kommer inn..og så sier jeg at det var jeg som avtalte å komme. For til svar at pga dvs ting er dem bare 2 stk igjen på jobb og han må passe kasse siden den andre er i lytte rom med en kunde, så jeg måtte vente litt.

Så vi blir stående å prate, jeg nevner litt av utstyret jeg trenger fra dem, og at jeg skal handle for tilsammens 500.000 +moms når jeg er ferdig.

Etter en stund hvor vi tar litt teori frem og tilbake, kikker jeg meg litt rundt mens jeg venter...og venter...og venter...Og jeg har ikke noe imot å vente, siden jeg venter på noe godt.

Ca 15 min stengetid begynner han ved disken å hinte om at det kanskje ikke blir noen lytteprøve idag...Jeg bestemmer meg for å vente løpet helt ut. 1653 kommer han ved disken og sier at det nok ikke blir noe lytting idag, og jeg bør prøve å ring å avtale tid en annen dag...igjen.

Jaha..tenker jeg...jeg var for oppgitt til å bli verken irritert eller noe annet. I hodet mitt begynte jeg å kalkulere hvor mye jeg egentlig har tenkt å handle for hos soundgarden, minimum 205.500 full pris, muligens mer. 1 times overtid ala 300 kr. vs. 205.500,- i omsetning...Skal jeg nevne det for ham? Nei, jeg har jo allerede gjort det.

Skit la gå tenkte jeg å gikk. På vei ut sa han bak disken, du får komme tilbake en annen dag...Ikke i... tenkte jeg og sa vi får se... Og brukte 1 time hjem i rushen.

Jeg har erfart at selv om man selger highend-utstyr, betyr det ikke at butikken er "highend". Jeg trodde at de ansatte skulle være mer enn bare 9-4 ansatte(11-17 i deres tilfelle), men dengangei!

Jeg sa ikke at jeg var ufør, men har jeg ikke sagt det til Hifiklubben heller, hvor jeg mang engang har vært lenge etter stengetid..Det finnes noen mellomsure ansatte der også, men det er få av dem.

Det at jeg hadde avtalt å komme ned, skulle være nok til at de var (mer) fleksible!
    Det at jeg skal bruke en nesten en kvart mill(dog før kvantumsrabatter etc) det burde vært et clue til hvilket servicenivå de burde ligge på.
    Det at det kostet meg så mye helsemessig å komme dit kommer bare som glasur på hele kaka.

Jeg skal handle det meste jeg trenger hos soundgarden, men aldri i livet i vika! Det blir nok hos Soundgarden i drammen, hvor jeg har fått god hjelp før.

Mvh.
    Oppgitt nestenkunde hos soundgarden i vika...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig surt resultat av mange timer med planlegging, venting og smerter

Hva er det du skal ha hos Soundgarden til den prisen om Midgard skal levere store deler av anlegget, forresten?

Har stor tro på at sluttresultatet ditt uansett blir bra, da hele opplegget virker godt gjennomtenkt, og du legger såpass mye penger i det at du kan plukke utstyr meget langt opp i hylleseksjonene hos de ulike produsentene.

Håper det lykkes bedre på neste lytterunde!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Utrolig surt resultat av mange timer med planlegging, venting og smerter

Hva er det du skal ha hos Soundgarden til den prisen om Midgard skal levere store deler av anlegget, forresten?

Har stor tro på at sluttresultatet ditt uansett blir bra, da hele opplegget virker godt gjennomtenkt, og du legger såpass mye penger i det at du kan plukke utstyr meget langt opp i hylleseksjonene hos de ulike produsentene.

Håper det lykkes bedre på neste lytterunde!
    Hos Soundgarden
    Plasmaskjerm
    Prosjekter
    Lerret
    Kabler
    Cd-spiller
    Anlegg til stue nr 2...konebil..mener anlegg!
    Akg hodetlf
    platespiller og Riaa
    S3 og HEgel h4
    et par blu og dvd spillere
    plus noe mer som jeg ikke husker i farta

Som sagt det blir nok i Drammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Vel det er endel ting
    Skal ha Titania Helaktive front og senter høytalere. Disse kommer med pre/meget avansert rom og høytaler/delefilter korreksjon(disse er separert), høyoktan dac og effekttrinn. Skal ikke gi meg inn på de tekniske detaljer da Snickers-Is kan disse uendelig bedre enn meg.

Han skal også bygge en 4 subwoofere med 2 stk 15" i hver og 1200 watt per element(mer enn nok med andre ord), rom og høytaler korreksjon av disse blir meget avansert. Disse elementene skal kunne gjengi hifi like bra som resten av anlegget, og i tillegg gå meget dypt til flim pga evener som jeg overlater til Snickers-Is å forklare.

Han skal selvfølgelig installere sin del av anlegget, gjøre demping av rom, plasseringer av 11.4 anlegget til det er perfekt satt opp...deretter kjører han høytaler korreksjon etterfulgt av rom korreksjon.

Han guider meg ang. resten av utstyret og det har vært veldig greit selvom jeg er like sta som han er kunnskapsrik...

Det er også mulig at jeg skal ha platespiller fra ham...spennende prosjekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå,-.. har det blitt noe anlegg på deg?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville nok kjøpt det meste du skal ha over internet, da er det lett å få gode pakkepriser på ting. Og du kan spare deg for de lange turene til butikkene for å hente det når de har fått inn det du skulle ha.

Greit å gå på lytte runder, men kjøpe er somoftest best på internet i mine øyner. Finner ofte det du skal ha på brukten (som er så godt som NY) ellers er det masse tilbud på hifibutikkene over nettet.

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Vel det er endel ting
    Skal ha Titania Helaktive front og senter høytalere. Disse kommer med pre/meget avansert rom og høytaler/delefilter korreksjon(disse er separert), høyoktan dac og effekttrinn. Skal ikke gi meg inn på de tekniske detaljer da Snickers-Is kan disse uendelig bedre enn meg.

Han skal også bygge en 4 subwoofere med 2 stk 15" i hver og 1200 watt per element(mer enn nok med andre ord), rom og høytaler korreksjon av disse blir meget avansert. Disse elementene skal kunne gjengi hifi like bra som resten av anlegget, og i tillegg gå meget dypt til flim pga evener som jeg overlater til Snickers-Is å forklare.

Han skal selvfølgelig installere sin del av anlegget, gjøre demping av rom, plasseringer av 11.4 anlegget til det er perfekt satt opp...deretter kjører han høytaler korreksjon etterfulgt av rom korreksjon.

Han guider meg ang. resten av utstyret og det har vært veldig greit selvom jeg er like sta som han er kunnskapsrik...

Det er også mulig at jeg skal ha platespiller fra ham...spennende prosjekt.
    Hva skjer her da.. stoppet prosjektet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjekt som detta tar lang tid å planlegge. Skal bruke mye penger med stort sett null returrett. Må være sikker før jeg kjøper/bestiller custom anlegg.

Men tilbake til planene. Subbene skal custom bygges og bygges på en slik måte at det synes minst mulig. Plassering blir avhengig av rommet. I hus jeg ikke har kjøpt ennå. Leter ennå etter et tilnærmet perfekt hus.

Dvs...det finnes masse hus på markedt som passer perfekt, men da blir det ikke mye tilovers til anlegg, da disse gjerne koster mer en dobbelt av hva jeg tenker å betale.

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord du driver med dag drømming

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoundMan
    Med andre ord du driver med dag drømming
    Egentlig ikke. Mye av planleggingen er unnagjort, dog den blir revidert å og da ettersom teknologien utvikler seg.

Å kjøpe hus er ikke bare bare. Man må sjekke skoler/barnehager til ungen. Skal kona bytte jobbe eller pendle og i så fall offentlig transport(tog). Trenger vi en eller to biler, avstand til tog må passe med barnehage/skoler.

I tillegg skal huset og hage være egnet for en smårolling, og ikke minst skal kona like huset og stedet/byen.

Oppå alt dette må huset ha rom eller mulighet for rom som er egnet som hifi/kjemmekino.

Tilslutt ønsker jeg ikke kaste bort alle penga mine på hus, så da blir det hus i et område hvor prisene er lave.

Lista er egenlig veldig mye lenger, but you get the point... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var huset i boks og anlegg bestilt

Hei og hå!

Har ikke vært aktiv på en stund, men nå er hus kjøpt og anlegg bestilt (se først post).

Det er Yamaha, Pioneer, Philips, Midgard og Adam som går igjen.

Har akkurat hentet Canon EOS 7D, så det kommer en post på den også om noen dager...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også ha 7D!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Hei og hå!

Har ikke vært aktiv på en stund, men nå er hus kjøpt og anlegg bestilt (se først post).

Det er Yamaha, Pioneer, Philips, Midgard og Adam som går igjen.

Har akkurat hentet Canon EOS 7D, så det kommer en post på den også om noen dager...
    Det var da en kjempe oppgradering fra blokkleilighet og headsett det her
    Blir spennende å følge med på hva som skjer fremmover.

Skal du ha classic senter også da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Skal du ha classic senter også da eller?
    Nei...jeg har noen Store Jamo stående som jeg skal bruke som senter inntil Capri Front og senter blir klar.

De har et veldig klart og åpent lydbilde som passer "litt" til Adam Column.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg nesten skal følge med på denne tråden....

Må bare riste på hodet av den historien hos Soundgarden. Enten så har de ikke trodd deg når du sa hvor mye penger du ville handle for eller så bryr de seg ikke fordi de ansatte får samme lønn uansett.
    Du har i alle fall valgt noe veldig spennende og annerledes. Har veldig tro på custom made anlegg. Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk ikke hørt et anlegg uten enten seriøs lydkorreksjon eller akustiske tiltak som jeg syntes virkelig låt bra. B&W Signature Diamond i et stort rom med god avstand til veggene er et unntak, men de låt kun bra ned til ca. 50Hz og rulte da pent av.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette burde bli veldig bra :-D Når er det ventet at Theseus blir ferdig? og har du også noe mer informasjon rundt denne? Hvor mange kanaler inn/ut vil den ha, og hvordan utstyr er den basert på?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ja dette burde bli veldig bra :-D Når er det ventet at Theseus blir ferdig? og har du også noe mer informasjon rundt denne? Hvor mange kanaler inn/ut vil den ha, og hvordan utstyr er den basert på?
    Theseus er en produktplattform som tilpasses den enkeltes behov. DSP'n bla kalkuleres av en PC-prosessor.

Jeg f.eks. skal ha:
    Balansert og ubalansert innganger. Front og Senter + 1
    spdif
    phono
    2x sub inngang. Fra Z11

Utganger
    Front og center
    2x sub
    Men som sagt dette er opptil det enkelt hva han vil ha/trenger.
    Det skal være ferdig utpå nyåret.
    For nærmere info send en PM til Snickers-is.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •