Stapedius sin hjemmekino - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 22 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 439
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk alle sammen Har ventet i spenning en stund nå og må si meg veldig fornøyd med resultatet! Akto kan ta bilder, for å si det sånn. Et par ting var ikke korrekt i teksten (bl.a. at døren ikke er skiftet ut. Dèt er den; har en ny lyd-dør på 35db der. Det som gir ulyd er et skranglete dørhåndtak som skal byttes ut).

Men for all del; svært bra reportasje med et lite hint av humor (som Atle er flink til å sjonglere med, hehe!)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Kjempe bra repotasje må si de akustikk platene du har er helt konge. Hvor får du tak i de med bilde på ?
    Acoustic Tuning , et firma i Trondheim. Koster litt men gir deg drømmen i oppfyllelse

Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Ang blurayspiller : PS3 tar alle HD format, har den selv og spiller DTS HD MASTER uten problem. Og ja den bråker ganske mye når vifta er på maks, men ingenting iforhold til andre spillkonsoller.
    Var vel nærmest 100% sikker på at PS3 kun klarer PCM. Er den oppgradert, eller er det noe andre (og meg selv) ikke har fått med seg her på forumet?

PS3 bråker så mye hos meg at jeg tviler på at noe annet element verdig en plass i et skikkelig rack bråker i nærheten så mye.. Men jeg oppfatter det slik som at dette er noe 'individuelt' av alle ting.. Atle reagerte en god del på den støyen fra PS3.. Den bråker omkring 5 ganger mer enn aircondition-anlegget på max!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Meget fint rom og oppsett du har her!

Kunne du lagt ut et bilde eller beskrevet litt mer hvor i rommet akustikktiltakene er plassert (frontvegg/sidevegger/bakvegg etc.) i forhold til refleksjoner?

Vurderer en pakke fra Acoustic Tuning selv, nemlig...
    Limer inn et svar jeg gav en annen bruker på PM som anført under:

Jeg tok kontakt med Acoustic Tuning som holder til i Trondhjem. Der fikk jeg anbefalinger etter å ha beskrevet rommet og sendt bilder. De er nok ikke de billigste, men kan gi deg det du trenger. Mange kjøper dempeplater fra andre steder og gjør hele jobben selv. Jeg har ikke målt og studert en eneste graf, og tror vel neppe dette er nødvendig egentlig.

Når det gjelder plassering så bør du først og fremst tenke på å dempe det vi kaller 'førsterefleksjonen', dvs den lyden som går direkte fra fronthøyttalerne dine via veggen og mot sweetspot, altså der du/dere sitter. Denne beregner du ved å tenke at lyden går ut fra veggen i samme vinkel som den kom inn. Benytt gjerne et speil om du har. Plasser speilet på veggen og sett deg ned i stolen. Dersom du ser hele høyttaleren i speilet bør du henge akustikkplaten der speilet henger. Husk at du bør dekke diskant og mellomtone først og fremst, så heng platen i det nivået disse elementene befinner seg. Mange er nok fristet til å henge platene høyere pga estetikk, men det er jo i dette tilfellet lyden som teller!

Dempematter har jeg også i taket. Der har jeg plassert 12 stk plater, og hovedfunksjonen til disse er å dempe refleksjonen fra flisene i gulvet, selv om jeg har dekket det meste av gulvet med et teppe.

Videre har jeg 4 stk basspaneler, 1 i hvert hjørne. Disse har betydelig effekt på den romlingen som gjerne oppstår i hjørnene der all bassen samler seg.

Bilder kommer snart. Se min hjemmekino om ca 1 ukes tid, da har jeg forhåpentlig mottat bildene fra Atle og vil legge de ut. Ellers kan du jo kjøpe Hjemmekino-bladet allerede i dag og se der

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott omtale i bladet ja. Skjønner godt at du vil bytte ut din gamle bilder med de Akto har tatt. Nå blir det snart kino på meg også igjen. Snekkerne har begynt på nytt golv..:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, antiloop Lykke til, jeg følger med!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene Atle har tatt er bare makeløse

Dersom jeg selv hadde brukt like mye tid på å lære meg fotokunsten i stedet for å sette meg inn i hjemmekino, så ville jeg hatt gleden av å presentere fantastiske bilder av ... 'ingenting'

(Men etter Atles besøk får jeg i pose og sekk, hihi)

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mucho Kudos :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    ...Var vel nærmest 100% sikker på at PS3 kun klarer PCM. Er den oppgradert, eller er det noe andre (og meg selv) ikke har fått med seg her på forumet?
    Den dekoder alt etter en firmwareoppdatering, min nye 80Gb gjorde det rett ut av esken.
    Sender det så ut over HDMI som PCM til receiver.

Gratulerer med "hjemme hos" og bilder som viser hvor lekker kinoen din virkelig er!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk freddie

Men jeg har den forrige versjonen ac PS3 og har lest flere steder at den kun tar PCM.. Har de oppgradert ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den oppkoblet til internett? Hvis ikke må du gjøre det for å få den oppdatert til nyeste firmware.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har du den oppkoblet til internett? Hvis ikke må du gjøre det for å få den oppdatert til nyeste firmware.
    Ah.. Er det enkelt å koble til trådløst nettverk? Kanskje bare i menyen vil jeg tippe..?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å bruke menyen i PS3 ja. Søk etter trådløse nettverk..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det skal jeg gjøre. Takk for kommentarene alle sammen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også i reportasjen i bladet at du kunne tenkt deg en streaming enhet. Der er jo også PS3 meget god sammen med programmet TVersity som du bruker på din PC. Ønsker du i tilegg en avansert fjernkontroll med fargeskjerm til PS3 kan du innvestere i en PSP.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, kunne godt tenke meg en streaming enhet. Men når det først skjer så bør systemet være nokså foolproof for å si det sånn. Kommer jeg over det rette produktet så er jeg nok solgt. Har hørt mye bra om bl.a. Linn..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flott reportasje! Akkurat lest den og må si det ble flotte bilder

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Grattis med flott reportasje! Akkurat lest den og må si det ble flotte bilder
    Takker og bukker Ingen tvil om at Atle fra Hjemmekino KAN det med bildetaking

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Jo, kunne godt tenke meg en streaming enhet. Men når det først skjer så bør systemet være nokså foolproof for å si det sånn. Kommer jeg over det rette produktet så er jeg nok solgt. Har hørt mye bra om bl.a. Linn..
    PS3 systemet fungerer helt topp til streaming det. Selv har jeg en 250gb USB disk som jeg har musikken på. Denne er da koblet opp til PS3 og som fjernkontroll bruker jeg en PSP. Jeg kikket og hørte på systemet til LINN på messa i Trondheim. Lyden er sikkert noen hakk bedre enn PS3 men bruker vennligheten synes jeg er mye bedre på PS3. Hvis du trenger hjelp med streamingen så er det bare å kauke ut..:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    PS3 systemet fungerer helt topp til streaming det. Selv har jeg en 250gb USB disk som jeg musikken på. Denne er da koblet opp til PS3 og som fjernkontroll bruker jeg en PSP. Jeg kikket og hørte på systemet til LINN på messa i Trondheim. Lyden er sikkert noen hakk bedre enn PS3 men bruker vennligheten synes jeg er mye bedre på PS3. Hvis du trenger hjelp med streamingen så er det bare å kauke ut..:-D
    Jeg har trålet litt i forumet ang hvorvidt man kan forvente like bra lyd fra en digital enhet (PC e.l.) som fra en skikkelig god CD-spiller. Jeg fikk i grunnen inntrykk av at man får nærmest like god, om ikke vel så god, lyd fra en lagringsenhet. Men det skal visst komme litt an på DAC'en som benyttes. Jeg er svært 'uinnvidd' når det gjelder dette emnet. Derfor er jeg også litt tilbakeholden.

Noen meninger om dette? (ville være deilig å kunne samle all musikk et sted og vite at gjengivelsen er like bra som en high-end CD-spiller..)

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott reportasje i hjemmekino. Fantastisk kino du har fått deg!

Etter det jeg forstår, dersom du har lagret musikken din i lossless format, skal ett streaming-oppsett med en god intern/ekstern dac ikke stå tilbake for en god cd spiller når det gjelder lyd-kvalitet.

Jeg har Squeezebox duet med en billig ekstern DAC (Beresford), og ble overrasket over hvor vellydende dette var. For ikke å snakke om hvor enkelt det hele er. Jeg ser meg ihvertfall ikke tilbake til tiden med skifting av cd`er.

I det øvre streaming skiktet har linn, T+A flere modeller, og Transporter da.

her er en sammenligning/test fra lyd og bilde for de ovennevnte:

Test av Linn Akurate DS / Majik-I - Tester - Lyd og Bilde

Side 9 av 22 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •