Stapedius sin hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 439
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann Responderer ikke like raskt på ferie som ellers. Jeg husker kjølemontøren sa et antall db som var omtrent nøyaktig lik verdien for projektoren. Mener det var omkring 25db eller no. Uansett ikke mye, tro meg. Airconditionen er nesten ikke hørbar på de to laveste viftehastighetene, og med lyd på anlegget er den helt borte.

Jeg fikk den lakket sort matt, den kom kun i hvit.

Har ikke typebeskrivelsen her på hytta dessverre, kan sjekke når jeg får muligheten.

Newcomer DareDungeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Superbt

Nydelig kino mann!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer seriøst å anskaffe en effektforsterker til frontene og senter. Finnes det 3 kanals effekt-forsterkere? Eller må jeg gå til anskaffelse av monoblokker for kun å dekke 3 høyttalere i så måte? Alle tips imøteses med største takknemmelighet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første har du en sinnsykt bra kino...spør du meg kvalifiserer du til reportasje...litt skryt er fint
    Når det gjelder effekt har jeg lurt på det samme. Vet at Rotel hadde en, men om det er match til B&W vet jeg ikke? Vet også at Earthquake cinenova hadde en tre kanals, men ifølge Mor10 lager de den ikke lenger. Rart i grunn at ikke flere lager det, når så mange ønsker samme effekt og signatur i front? Kanskje ikke så mye til hjelp men....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vurderer seriøst å anskaffe en effektforsterker til frontene og senter. Finnes det 3 kanals effekt-forsterkere? Eller må jeg gå til anskaffelse av monoblokker for kun å dekke 3 høyttalere i så måte? Alle tips imøteses med største takknemmelighet
    Electrocompaniets AW 3x120-M burde duge?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perfekt match til B&W er Earthquake Cinenova Grande. Den kommer i 3, 5 og 7 kanals. 5 kanalsen har de inne her i norge no.
    Da kan du exp biampe frontene og bruke siste på sentern, eller du kan kjøpe 7 kanalsen og biampe senter og frontene.
    Ville ivertfall ambefalt att du testet den ut fordi når eg hadde B&W Matrix 802 S3 så låt det bedre enn alt annet eg har hørt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt om Earthquake Cinenova Grande og det påstås at denne er litt slank i bassen, noe jeg også synes B&W N803 i utgangspunktet er.. men muligens endrer dette seg med mer power..

Når det gjelder Electrocompagniets AW 3X120-M så vil jeg tro 120W er litt i minste laget..

Har for øvrig startet en ny tråd for å lufte spørsmålet ytterligere

http://avforum.no/forum/receivere-fo...803-htm3s.html

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn et svar i tråden din. Parasound er en god match til B&W, og A21 + A23 som ligger på torget burde passe perfekt ettersom A23 kan brokobles til centerdrift
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    La inn et svar i tråden din. Parasound er en god match til B&W, og A21 + A23 som ligger på torget burde passe perfekt ettersom A23 kan brokobles til centerdrift
    Hva gjør man i praksis for å brokoble?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å flytte en bryter bak på forsterkeren. Den går da fra stereo til mono drift
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Electrocompagniets AW 3X120-M så vil jeg tro 120W er litt i minste laget..

Det er ikke forståelig for meg. Hva er det du er ute etter da?
    Det er ikke bare å lese seg til hva for prestanda man kan få.
    Det er jo derfor så mange snubler ut fra Hifi-klubben eller Soundgarden med en McDonalds meny av en hjemmekino.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Er ikke 120W lite for drift av N803?

Slik jeg forstår det er det svært gunstig å få skikkelig power til tungdrevne høyttalere som f.eks. nettopp denne(?)

Har jeg gått glipp av noe her?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 120W lite for drift av N803?

Slik jeg forstår det er det svært gunstig å få skikkelig power til tungdrevne høyttalere som f.eks. nettopp denne(?)

Har jeg gått glipp av noe her?
    Effekt er ikke det samme som effekt.
    Alle produsenter måler forskjellig og hva man opplever av kvalitetsforskjeller baseres sjelden kun på en effektøkning.

I ditt oppsett vil du neppe omsette så store mengder strøm, selv ved høyt volum. Det er viktig å ikke se seg blind på oppgitt effekt.

(Jeg har forresten 400w til rådighet selv, og jeg promoterer ikke utstyr med lav effekt fremfor høy. Headroom er utvilsomt viktig for dynamiske utladninger.)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... de som sier eller føler Earthquaken er slank i bassen har nok bare hatt feil pre eller matchingen passet ikke. Har selv hatt den på B&W Matrix 802 S3 med Pioneer LX70 som pre. Og det låt som en drøm ! Angrer litt på att eg solgte de matrix'ene. Men eg kommer nok til å kjøpe 801 til neste år og bruke det til musikk i stuen.

Har selv ikke hørt parasound, men de skal vere en god match med B&W etter ting eg har lest og hørt fra andre. Ville nok testa begge to før du kjøpte en.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt er ikke det samme som effekt.
    Alle produsenter måler forskjellig og hva man opplever av kvalitetsforskjeller baseres sjelden kun på en effektøkning.

I ditt oppsett vil du neppe omsette så store mengder strøm, selv ved høyt volum. Det er viktig å ikke se seg blind på oppgitt effekt.

(Jeg har forresten 400w til rådighet selv, og jeg promoterer ikke utstyr med lav effekt fremfor høy. Headroom er utvilsomt viktig for dynamiske utladninger.)
    Jeg er fullstendig klar over at 'effekt ikke er det samme som effekt', at "elkjøp-watt" er noe annet enn NAD-watt etc etc etc. Men for å være ærlig så trodde jeg vel at de seriøse produsentene som da f.eks. electrocompagniet, parasound etc opererer med 'mer eller mindre' korrekte watt og at de da ikke skiller seg 'veldig' fra hverandre når man skal sammenligne hvor mange watt man får.

Altså vil jeg tro at Parasound sin Halo A21 med oppgitte 250 watt yter klart mer enn f.eks. Electrocompagniet sine 120 watt... Jeg vil da ut i fra dette foretrekke 250 watt til N803 (det høres bedre ut i mine ører i hvert fall).

Min forsterker Yamaha DSP Z-11 yter 140 watt pr kanal, dette er vel også nokså 'riktige watt'.

Mange mener uansett at mer power er en stor fordel til B&W nautilus serie, da disse trenger det for å kunne gi rett 'punch', spesielt i bassen hører jeg de sier.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har PM:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    du har PM:-D
    Det har du òg :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil da ut i fra dette foretrekke 250 watt til N803 (det høres bedre ut i mine ører i hvert fall).
    Du får ganske sikkert mer effekt, men er du sikker på at det er noe behov for det? Låter det bedre med mer effekt, kun med basis i effekten? Det er andre vesentlige ting ved forsterkerkonstruksjon som er minst like viktig som totaleffekten.
    Kjøp hva du føler er riktig. Men hør i det minste på flere kandidater, i alle fall den du kjøper før du legger pengene på bordet. Alt annet er tåpelig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ganske sikkert mer effekt, men er du sikker på at det er noe behov for det? Låter det bedre med mer effekt, kun med basis i effekten? Det er andre vesentlige ting ved forsterkerkonstruksjon som er minst like viktig som totaleffekten.
    Kjøp hva du føler er riktig. Men hør i det minste på flere kandidater, i alle fall den du kjøper før du legger pengene på bordet. Alt annet er tåpelig.
    Ja, du har nok rett i at andre ting er vel så viktig, og når sant skal sies er jeg ikke akkurat ekspert på området. Jeg skulle svært gjerne fått hørt på forskjellige løsninger, men hvordan i huleste skal man få til det?? Tror ikke forhandlerne er så veldig lystne på å kjøre demo i min kino. Da blir jeg nok i så fall avhengig av å få samme forhandler til å bringe inn de reelle alternativene. Og da er man jo også avhengig av at èn forhandler fører alle produktene..

Tips i så måte? ..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har nok rett i at andre ting er vel så viktig, og når sant skal sies er jeg ikke akkurat ekspert på området. Jeg skulle svært gjerne fått hørt på forskjellige løsninger, men hvordan i huleste skal man få til det?? Tror ikke forhandlerne er så veldig lystne på å kjøre demo i min kino. Da blir jeg nok i så fall avhengig av å få samme forhandler til å bringe inn de reelle alternativene. Og da er man jo også avhengig av at èn forhandler fører alle produktene..

Tips i så måte? ..
    De aller fleste forhandler (i denne smale nisjen) er genuint interessert i å selge produktene sine, bedrive god service og levere et produkt som kunden vil beholde.

Hjemlån på produkter er ingen stor bøyg, i verste fall må man betale et depositum tilsvarende en del av salgsprisen.

Det mest vesentlige må være å etablere at det man kjøper også låter godt hjemme hos deg, med ditt utstyr under de forhold det skal spille om du ville ha kjøpt det. Om ikke synes jeg det er en dårlig måte å bruke penger på. Både med tanke på at du kanskje kunne fått noe bedre for prisen og at man kan unngå å bytte igjen, om litt fordi man ikke er helt fornøyd.

Jeg ville brukt tråden du har opprettet til å få på plass så mange kandidater som mulig, for så å ta kontakt med forhandlerene og undersøke hvorvidt det lar seg gjøre med et hjemlån.

Når det dreier seg om produkter som Parasound, EC, Rotel eller tilsvarende er det så mange som har forhandlerstatus at man har gode odds for å treffe på noen som er villige til å gå litt lenger enn de som selger det samme, for å få salget i boks.

Denne bransjen er tuftet på å skape god lyd, da må synergieffekten være tilstede. Forhandlere som kun selger produkter uhørt er useriøse og vil ikke få meg som kunde i alle fall.

Om det gjelder bruktkjøp fra private så tror jeg de aller fleste svært gjerne ville la deg prøve utstyret før du kjøper, så får de muligheten til å bsøke den flotte kinoen din også.

Side 5 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •