Stapedius sin hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 439
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Oki, da er det vel inkludert alt material og slikt ?
    Ja, det er inkludert alt. men maleren kommer i tillegg..

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, det er jo ikke så alt for gale da. Har vel kansje råd om eg og kjerringen tar lån og kjøper leilighet hus om 1 år eller 3

Kommet noe lengre i kinoen da ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det meste av rammeverket i boks. Det er nå duket for oppstart av elektrikeren på mandag. Skal bli spennende å få litt kabelsalat i rommet

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spenende

Gleder meg til å se hvordan det blir når du er ferdig

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble en del av rørene lagt. Eneste som ikke er avklart er i grunnen om jeg trenger noen form for kjøling; aircondition/varmepumpe), samt belysning langs forhøyningen. En annen ting er hvilken maling som skal velges.. Tenkte sort tak og mørkegrå vegger i matt. Tips? Hva med filt (scene molton) i forkant?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ikke tatt filt som scene ting framme... synst ikke rommet blir like fint da.
    Det tøffeste eg synst er når det er litt trivelig og lyst med lys på og når lyset går av er det kullsvart og ingen refleksjon på vegg, golv eller tak fra lærrete.

Men alle har jo sin smak da :P

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    I dag ble en del av rørene lagt. Eneste som ikke er avklart er i grunnen om jeg trenger noen form for kjøling; aircondition/varmepumpe), samt belysning langs forhøyningen. En annen ting er hvilken maling som skal velges.. Tenkte sort tak og mørkegrå vegger i matt. Tips? Hva med filt (scene molton) i forkant?
    Har selv malt taket i sort matt, og det blir bra i kinosammenheng, men vær ekstra nøye med sparklingen, for alle ujevnheter vises når lyset er på :-(

Har selv valgt en noe mørk latte farge til vegger (samme som i min stue), for å gi rommet en "levelighet" utenom kinofremvisningen.

Skal selv ha scene molton på frontvegg, skal t.o.m. kle hifi møbel med dette for å skapen en uniformitet der fremme.

Bare mine egne tips...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ikke tatt filt som scene ting framme... synst ikke rommet blir like fint da.
    Det tøffeste eg synst er når det er litt trivelig og lyst med lys på og når lyset går av er det kullsvart og ingen refleksjon på vegg, golv eller tak fra lærrete.

Gjør det skikkelig, og det blir bra. Fordelen med scene molton (filt), er at det kan fjernes! Skal selv bruke borrelås for å holde det på plass, og da kan det jo fjernes... Og da kan det t.o.m være hvit vegg bak (fy fy). Synes jeg er lurt ihvertfall...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmålet er jo da om det lar seg gjøre å få det trivelig og lyst med lyset på og samtidig kullsvart når man skal se film med lys av. Det er nettopp dette som er balansegangen når en skal velge.. Jeg sier gjerne ja takk begge deler for å si det sånn (men er det mulig?)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo da om det lar seg gjøre å få det trivelig og lyst med lyset på og samtidig kullsvart når man skal se film med lys av. Det er nettopp dette som er balansegangen når en skal velge.. Jeg sier gjerne ja takk begge deler for å si det sånn (men er det mulig?)
    Jeg liker litt varmere men mørke jordfarger ala det Rune Åsenden har i sin kino. Det er mørkt men fortsatt koselig. Link

BTW: Jeg har endelig svart deg vedr. forsterkervalg i tråden du har opprettet om det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg liker litt varmere men mørke jordfarger ala det Rune Åsenden har i sin kino. Det er mørkt men fortsatt koselig. Link

BTW: Jeg har endelig svart deg vedr. forsterkervalg i tråden du har opprettet om det.
    Er enig i at det ser meget bra ut med fargene som er valgt i Rune Åsendens kino. Bli jo ekstra stilig med paneleffekten på veggene må jeg si.

Jeg har valgt en mørk rød farge til sofaen, se bilde vedlagt. Tenkte at dette ville matche de sorte flisene samt sort/grått på tak/vegg. Er vel litt vanskeligere å matche med andre farger..? Ideen var å heller benytte farger i inventaret enn på selve rommet. Da har man litt valgfrihet interiørmessig..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet illustrerer kun farge, har tenkt 2+2 gruppe

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planlagt at det skal stå 2 subwoofere til side for front-høyttalerne. Dette for å få mest ut av presence høyttalerne som bør være til side for frontene med minst 0,5m. Noen anmerker at sub'ene bør plasseres 1 i front og 1 bak..? Kommentarer til dette?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planlagt at det skal stå 2 subwoofere til side for front-høyttalerne. Dette for å få mest ut av presence høyttalerne som bør være til side for frontene med minst 0,5m. Noen anmerker at sub'ene bør plasseres 1 i front og 1 bak..? Kommentarer til dette?
    Mange forskjellige svar på dette Stapendius. Jeg har tenkt meg 2 foran, og symmetrisk i forhold til vegg (fy fy i følge mange).

Ser at mange anbefaler å gå utenom symmetri for å få det optimalt. Har du et kvadratisk rom, og den ene subben settes 1/4 inn til venstre på frontvegg, så skal du unngå å plassere den andre slik at dens posisjon ikke går opp i posisjonen til den første. Hm.. hva sier jeg her???

Jo, forholdet mellom plassering av sub 1 og 2 og deres respektive posisjon skal ikke være likt, eller kunne bli likt hvis det deles eller ganges med et heltall. Sier noen...

Atlantic Technology - Training Videos

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grå og mørkebrune farger kan jo bli fint og koselig. Også selges det jo maling som ikke reflekterer lys uansett farge om eg ikke tar helt feil.
    Men lyse farger er jo FY FY :P

Men å ha frontveggen i en farge som svart og resten av veggene i en annen blir fort bra og stilig, ser det er flere kinoer her inne som har det.

Når det gjelder sub er nok det beste å ikke velge plasering før du har prøvd det ut :P sett begge framme og prøv noen filmer med det. Sett begge bak og prøv noen med det.
    Sett en på hver side i rommet og prøv noen med det. Og en framme og en bak og prøv med det.
    Da kommer du nok fram til det du likte best og du kommer til å få ett mye bedre resultat en om du bare kjører begge framme og aldrig prøver noen av dem andre. Det kan godt hende att du ender opp med å sette begge framme, men da har du ivertfall prøvd ut alt

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grå og mørkebrune farger kan jo bli fint og koselig. Også selges det jo maling som ikke reflekterer lys uansett farge om eg ikke tar helt feil.
    En farve som ikke reflekterer lys i det hele tatt ville gjort seg veldig godt i militæret, selg den patenten om du får fatt i den sorten maling
    Om malingen ikke reflekterer noen av fargene i spekteret blir den svart, men den reflekterer fortsatt lys.

Jeg antar at det er uaktuellt med molton eller stoff på selve frontveggen, siden du ikke nevner det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv matt 10 i sort og brunt, mens jeg bruker matt 05 på veggene i en lysere farge. Da er det så matt som en kan få det fra vanlig fargehandel som Maxbo ihvertfall.

Bryt heller opp det mørke og "monotone" med bilder/akustikkplater og kanskje en fin tapet?

Ellers så har jeg vurdert å bruke scenemolton på sideveggene også :-D Da er det tenkt brukt en elektrisk gardinskinne, slik at jeg kun "trekker for veggene" når det er kino tid. Styrt via IR selvfølgelig ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    En farve som ikke reflekterer lys i det hele tatt ville gjort seg veldig godt i militæret, selg den patenten om du får fatt i den sorten maling
    Om malingen ikke reflekterer noen av fargene i spekteret blir den svart, men den reflekterer fortsatt lys.

Jeg antar at det er uaktuellt med molton eller stoff på selve frontveggen, siden du ikke nevner det?

Oki, eg trodde det var farger som ikke reflekterte eg :Sops:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å gå for tapet på bakveggen. Tror det kan skape litt mer atmosfære, spesielt da høyden bak skal kunne brukes til kortspill etc. Har nå fått i hus et lite bord (utfoldbart) + 4 stoler som vil gjøre nytten

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å gå for tapet på bakveggen. Tror det kan skape litt mer atmosfære, spesielt da høyden bak skal kunne brukes til kortspill etc. Har nå fått i hus et lite bord (utfoldbart) + 4 stoler som vil gjøre nytten
    Smart valg vedr tapet "dius". Vurderer det samme selv på bakveggen, men i dag kommer HT :-D så i går ble vegger ferdigmalt for denne omgang.

Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •