Stapedius sin hjemmekino - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 22 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 439
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik ser det ut i kinoen etter to dager med intens jobbing :-D
    (ikke så god kvalitet på bildet, men det er det jeg har så langt)

800D er på plass, sammen med 2 Parasound JC-1 monoblokker.

Foretatt kalibrering med Yamaha sin eksellente romkorreksjon.

Lyden er uten tvil løftet flere hakk ift mitt gamle oppsett med N803, og man kan nok forvente gradvis bedre lyd etter hvert som høyttalere og ikke minst de rykende ferske monoblokkene får gå seg til med tiden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med heftige høyttalere og monoblokker, i en allerede veldig pen og gjennomført kino!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Kenti!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    1 og 2. Dette har jeg ikke svar på da min elektriker utførte denne jobben. Jeg kan eventuelt spørre ham ved anledning.
    3. Fritthengende spotter ble løsningen først og fremst pga takhøyden, men ja innebygde spotter ville også ha virket inn på lydisoleringen oppover, siden taket i praksis bør henge fritt i lydbøyler med minst mulig kontakt for øvrig med tak & vegger. To fluer i en smekk der altså!
    4. Jeg har ikke laget luftekanaler. Platået er lektet opp og dermed er det en del hulrom under slik at varme ikke anses som problem for varmekablene.
    5. For å være ærlig er det ingen ting som er savnet ift det elektriske i ettertid.

Lykke til med arbeidene! Send meg link hvis du starter byggetråd, blir veldig spennende!!
    Beklager sent svar, men tusen takk for at du tok deg tid med å svare på spørsmålene mine, Stapedius. Du har gjort en knalljobb med kinoen, og det hjelper mye å få tanker rundt diverse problemstillinger. Jeg ser for meg å låne noen ideer fra deg etter hvert. Jeg skal opprette en byggetråd så fort jeg har fått tegnet noen Sketchup-skisser. Jeg tenker det er best å involvere forumet i planleggingsfasen også, så blir det forhåpentligvis en enda bedre kinoløsning.

Gratulerer med sinnsyke høyttalere forresten!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å tipse meg om tråden din når du er i gang da

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow! ble fantastisk med de nye frontene hvertfall!! 8)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut i kinoen etter to dager med intens jobbing :-D
    (ikke så god kvalitet på bildet, men det er det jeg har så langt)

800D er på plass, sammen med 2 Parasound JC-1 monoblokker.

Foretatt kalibrering med Yamaha sin eksellente romkorreksjon.

Lyden er uten tvil løftet flere hakk ift mitt gamle oppsett med N803, og man kan nok forvente gradvis bedre lyd etter hvert som høyttalere og ikke minst de rykende ferske monoblokkene får gå seg til med tiden.
    Jula kom tidlig i år ser jeg.
    Gratulere med nye fronter og monoblokker!
    Hadde vært artig å hørt dette oppsettet en gang.

Titt gjerne innom min tråd,jeg har også oppgradert fronter og monoblokker til vinteren

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...age-plass.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer!

Begynner å bli Mye fett utstyr på forum her.

Hva er målene på rommet ditt, har prøvd å bla litt men ikke funnet noe info om dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    gratulerer!

Begynner å bli Mye fett utstyr på forum her.

Hva er målene på rommet ditt, har prøvd å bla litt men ikke funnet noe info om dette.
    Takker :-D

Målene er 4,7 bredde x 6,0 lengde = 28,2 kvm.

Har oppdatert profilen min med denne infoen også :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet om plasseringen på fronter og suber. Ble mye bedre dybde i lyd-bildet ved spilling i stereo. Ikke store forskjellen mtp surround.

Når dette er sagt så er mitt inntrykk at 800D lettere lar seg plassere enn f.eks. mine gamle 803. Merkelig nok, men til stor fornøyelse!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det neste prosjektet i kinoen blir ny projektor og ny reciever, begge selvsagt m/3D. Tror ikke jeg nødvendigvis bytter ut lerretet til 2,35:1. Men om jeg får inn et 16:9 lerret hakket større enn i dag så slår jeg til. Det er egentlig kun et plass-spørsmål. I dag har jeg 106".

Høyden på lerett (ev inklusive ramme) er den begrensende faktor. Absolutt max-mål er 165cm.

Altså:

Projektor: Max 80k
    Reciever: Max 50k
    Lerett: Max 20k

Tips?

Newcomer Porsche sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye fronter og blokkene. Låter sikkert fantastisk for både lytting til musikk og for en god kinoopplevelse. Veldig godt totalinntrykk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det neste prosjektet i kinoen blir ny projektor og ny reciever, begge selvsagt m/3D. Tror ikke jeg nødvendigvis bytter ut lerretet til 2,35:1. Men om jeg får inn et 16:9 lerret hakket større enn i dag så slår jeg til. Det er egentlig kun et plass-spørsmål. I dag har jeg 106".
    Du vil gjøre lurt i å gå for et 2.35:1 lerret og en projektor, Sony VPL-VW95ES, med flere posisjoner. Da kan du gå mellom 2.35:1 og 16:9, kino følelsen du får med 2.35:1 er helt ekstrem!

Både Adeo og DreemScreen har gode lerret til fornuftig pris.

Reciever med det budsjettet kan jo prosessor og effekt forsterker være et alternativ.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du vil gjøre lurt i å gå for et 2.35:1 lerret og en projektor, Sony VPL-VW95ES, med flere posisjoner. Da kan du gå mellom 2.35:1 og 16:9, kino følelsen du får med 2.35:1 er helt ekstrem!

Både Adeo og DreemScreen har gode lerret til fornuftig pris.

Reciever med det budsjettet kan jo prosessor og effekt forsterker være et alternativ.

Et lite problem med 2,35:1 er at lerettet da må reduseres veldig i høyden. Eventuelt må jeg bytte om plassering av fronter og sub igjen. Da vil jeg nok miste noe av dybden i stereo.

Jeg har nå følgende effektforsterkere:

Parasound Halo A-51:
    5 kanaler Fordelt på senter, surround og bak.

Parasound JC-1 x 2:
    Til hver front.

Hvis ny prosessor takler 11.2 så trenger jeg effektforsterker til de 4 presence høyttalerne mine. Hvis ikke så demonterer jeg de og har ikke behov for mer effekt.

Tips til prosessor?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Porsche
    Gratulerer så mye med nye fronter og blokkene. Låter sikkert fantastisk for både lytting til musikk og for en god kinoopplevelse. Veldig godt totalinntrykk.
    Jo da, er veldig fornøyd :-D

Takk skal du ha!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite problem med 2,35:1 er at lerettet da må reduseres veldig i høyden. Eventuelt må jeg bytte om plassering av fronter og sub igjen. Da vil jeg nok miste noe av dybden i stereo.

Jeg har nå følgende effektforsterkere:

Parasound Halo A-51:
    5 kanaler Fordelt på senter, surround og bak.

Parasound JC-1 x 2:
    Til hver front.

Hvis ny prosessor takler 11.2 så trenger jeg effektforsterker til de 4 presence høyttalerne mine. Hvis ikke så demonterer jeg de og har ikke behov for mer effekt.

Tips til prosessor?
    Med en rombredde på 4,7 m trenger du ikke gå noe ned på høyden med ditt 106" da du fint vil ha plass til et 3m bredt 2.35:1 lerret med samme høyde som du har i dag. Og jeg kan love deg at du ikke kommer til å angre!:-D

Og med 80k i projektorbudsjett er det ikke så vanskelig å velge projektor da det kun er JVC som har noe i den klassen og det er JVC X95, men da kan man likegodt kjøpe en X75 som koster 20k mindre. Jeg personlig hadde ventet for å se hva Sony kommer med som erstatning til VW95 om ikke så lenge hvis ryktene stemmer, denne vil nok også havne rundt 60k. Eller så har du jo Sony VW1000 som er et stykke over budsjett, men med det utstyret du har ellers er det vel mulig å strekke budsjettet litt...

Receiver til 50k er det jo bare å vente på Z11 erstatningen.

Lerret med 20k budsjett hadde jeg valgt Adeo og tror det koster rundt 10-12000 for 3m bredt, og da hadde valgt hvit duk med en så bra projektor som du kommer til å kjøpe.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Med en rombredde på 4,7 m trenger du ikke gå noe ned på høyden med ditt 106" da du fint vil ha plass til et 3m bredt 2.35:1 lerret med samme høyde som du har i dag. Og jeg kan love deg at du ikke kommer til å angre!:-D

Og med 80k i projektorbudsjett er det ikke så vanskelig å velge projektor da det kun er JVC som har noe i den klassen og det er JVC X95, men da kan man likegodt kjøpe en X75 som koster 20k mindre. Jeg personlig hadde ventet for å se hva Sony kommer med som erstatning til VW95 om ikke så lenge hvis ryktene stemmer, denne vil nok også havne rundt 60k. Eller så har du jo Sony VW1000, men den er et stykke over budsjett, men med det utstyret du har ellers er det vel mulig å strekke dbudsjettet litt...

Receiver til 50k er det jo bare å vente på Z11 erstatningen.

Lerret med 20k budsjett hadde jeg valgt Adeo og tror det koster rundt 10-12000 for 3m bredt, og da hadde valgt hvit duk med en så bra projektor som du kommer til å kjøpe.

Dette høres unektelig meget fett ut Andreas!

Lerett:
    I og med at bredden på lerettet avgjøres av bredden mellom frontene så må jeg i så fall omplassere frontene ift subene. Er det virkelig verdt det? Jeg regner med at en kino-entusiast vil si ja og at en stereo-entusiast vil si nei..
    ...Så er det jo også en kino jeg har.. men må innrømme at jeg er svak for god stereo-lyd :-D ..frustrerende..

Projektor:
    Erstatning for VW95? Når kan man forvente denne? I det hele tatt mulig å si?

Reciever:
    Kommer det en Z-11 erstatning? Pr i dag er jo ikke Z-11 i salg, og det er ingen erstatter i sortementet så vidt jeg kan se.

Prosessor:
    Hva med prosessor? Jeg har jo all effekt jeg trenger for 7.2 i hvert fall. Er prosessor et alternativ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas21:

Du har Dreamscreen stoler 3 rader. Jeg har lyst il å bytte ut min Stressless Arion 2+2 i en swetspot-løsning og ser da for meg en 3-seter. Vil du si du er toppers fornøyd med Dreamscreen sin 3-seter, eller ville du vurdert Arion 3 seter med bord mellom hvert sete? Det er i hvert fall mine options pr i dag.

Setene på Dreamscreen sin løsning har i stedet for bord (og oppbevaringsrom under) koppholdere. De har også utfellbare "leg-rests"?

Newcomer Porsche sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler en titt på Meridian 861V8. Har alt som behøves vedr Musikk, Kino. En fantastisk prosessor. Har versjon6, men skal oppgradere i februar til versjon8. Er dyr, men verdt kronene når alt sumeres opp.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Porsche
    Anbefaler en titt på Meridian 861V8. Har alt som behøves vedr Musikk, Kino. En fantastisk prosessor. Har versjon6, men skal oppgradere i februar til versjon8. Er dyr, men verdt kronene når alt sumeres opp.
    Hvem fører denne? Og kan du si noe om hvorfor du anbefaler den?

Side 15 av 22 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •