Stapedius sin hjemmekino - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 22 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 439
    Newcomer Milcom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Bruck Scobo Down veggbelysning på sin plass. Totalt 5 stk i rommet. 2 på sideveggene og 1 bak. Skinne med totalt 11 spotter kan skimtes i taket. Skinnen går som en 'U' ca 0,5m fra side- og bak-veggen.
    Hey! fantastisk hjemmekino du har! likte denne meget godt.
    Men jeg spkulerer på hvor du kjøpte de vegglysene hen? og evt pris?
    Er intressert i de selv.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milcom
    Hey! fantastisk hjemmekino du har! likte denne meget godt.
    Men jeg spkulerer på hvor du kjøpte de vegglysene hen? og evt pris?
    Er intressert i de selv.
    Disse ble bestilt gjennom Expo Nova i Oslo. Husker ikke pris dessverre :/

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde en skikkelig blemme for et par dager siden.. Jeg la merke til at jeg hadde skrevet et avsnitt på min hjemmekinoside 2 ganger. Jeg markerte 1 av de og trykket uheldigvis på slett. Da forsvant ALT av tekst... Og det var uansett hvordan jeg forsøkte INGEN vei tilbake - ALT var borte for godt... Skikkelig kjipt! Har sendt melding til avforum flere ganger, men ingen svarer.. Må vel sette i gang å skrive igjen, sukk...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...eh, jeg har svart deg to ganger nå, har du ikke fått svaret?? Det er jo merkelig, men det er altså slik at dette er slettet fra databasen, ingen mulighet for å hente det tilbake igjen dessverre. Det skal ikke være mulig å slette alt av innhold ved å velge "slett" av ett avsnitt, så her må det ha skjedd noe alvorlig feil... Heldigvis er ny plattform ikke så alt for langt unna, men det hjelper selvsagt lite i dette tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...dette er slettet fra databasen, ingen mulighet for å hente det tilbake igjen dessverre.
    Seriøst? Kjører dere ikke regelmessig backup av databasen? At det kan være en del arbeid i å tilbakeføre en tidligere backup til et testmiljø, hente ut enkelte records og integrere med live-databasen er sannsynlig og trolig en hindring, men manglende backup høres nesten for utrolig ut til å være sant...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, vi har backups, sorzy, men å begynne å grave i en slik for portering av et gitt sett av data er ikke noe vi på noen som helst måte har råd til å drive med... Vi snakker her om flere timers arbeid for en tekniker, og det har vi rett og slett ikke ressurser til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forklaringen kjøper jeg. Det er en tidkrevende prosess å hente ut enkeltrecords fra en database og kopiere over til annen. Jeg reagerte bare på at du skrev "ingen mulighet" :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mål på rommet

Hei Stapedius!
    Leste at det kan bli for mye av det gode, men... Gratulerer så mye med en utrolig flott og gjennomført kino
    Jeg har lett etter målene på rommet ditt, mulig du har postet det et sted, men jeg finner det ikke. Har du målene? Holder på å tegne hus for tiden, og må muligens gå for kombi hjemmekino/kjellerstue (som ligner litt på det du har).
    Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av mine favorittprosjekt på hjemmekino dette! Jeg kommer dog aldri til å bruke så mye penger på hjemmekino, men det er god inspirasjon for ideer på en budsjett-kino.

Btw; hva med motorisert lerret? Og evt. TV på veggen for vanlig TV-titting etc?

Og kanskje noe slikt:

KMtronic: USB Relay Controller One Channel

Om du bruker HTPC til filmer, kan du bruke en slik til å skru av/dimme lys.

Det finnes noen slik man kan bruke til å kontrollere lyset fra 1-100% i styrke.

Denne er selvsagt ganske enkel av/på - men kan være greit for å skru av noe hovedlys, evt. skru på vifte i tak e.l. Mange muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av den akustiske løsningen (Tatt av Akto for bladet Hjemmekino):

3 stk Akustikkpaneler med motiv i farger (120x80cm) på sideveggene.
    2 stk Akustikkpaneler med motiv i sort/hvitt (90x60cm) på bakveggen.
    4 stk basspaneler i sort i hvert hjørne (40cm opp fra gulvet).
    12 stk akustikkpaneler i grått i taket mellom fronter/senter og sweetspot).

Alle akustikkpanelene ble bestilt og levert av Acoustic Tuning i Trondhjem. Motivene ble håndplukket selv og oversendt firmaet i England som trykker stoffet og syr det for hånd på panelene. Virkelig godt håndtverk.
    Det er en virkelig flott kino du har fått deg, gartulerer. :-) Vil du si noe om hva de akustikkpanelene kostet?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo!

Etter å ha nytt kinoen som den er i flere år er det nok på tide å se fremtiden i øynene! Jeg setter pris på alle forslag til forbedring, men velger å starte med å høre om dere har gode forslag til ny og seriøs projektor. Se min tråd:

http://avforum.no/forum/showthread.p...12#post1848212

Eller post i denne tråden :-)

Takker og bukker!!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL- VW1000ES

Har sett på resten av utstyret ditt, burde være oppnåelig for deg? Hehe
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Sony VPL- VW1000ES

Har sett på resten av utstyret ditt, burde være oppnåelig for deg? Hehe
    He he. Kan være ulurt å bruke så mye cash på teknologi som passeres i hurtig tempo :-p

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SONY VPL-HW30ES eller SONY VPL-VW95ES :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens!

Da har det IKKE blitt ny projektor... men snarere nye fronter og ny forsterker-del!!

Må innrømme jeg gleder meg umåtelig til følgende nykommere i min kino:

- B&W 800 Diamond fronter.
    - Parasound JC-1 monoblokker til hver front.

Håper å få alt i hus til uken :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at 800D er på plass blir neste steg i kinoen å anskaffe 3D projektor og ny reciever. Noen gode tips? Tenker vel på JVC DLA X95 som en mulighet. Men hva med reciever??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at 800D er på plass blir neste steg i kinoen å anskaffe 3D projektor og ny reciever. Noen gode tips? Tenker vel på JVC DLA X95 som en mulighet. Men hva med reciever??
    Sony VPL-VW95ES har jeg selv god erfaring med og den er noe billigere enn JVC. Begge kan jo kalibreres, så man kan hente ut det maksimale av dem.

Gratulerer med nye fronter!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suveren kino, stapedius!

Jeg opprettet bruker for å kunne spørre deg noen få, tekniske spørsmål rundt byggingen din, som jeg håper du har tid til å svare på. (Jeg er nemlig i full gang med planleggingen av en dedikert fullblods kino i det ene kjellerrommet mitt på 28kvm, og fant masse inspirasjon og tips i denne tråden. Byggestart vår/sommer 2013.)

1. Hvor kjøpte du røret til føring av HDMI-kabelen?
    2. Hva slags dimensjoner på k-rørene er det blitt brukt, og til hvilke punkter (litt vanskelig å se av bildene)?
    3. Gikk du for fritthengende spotlights i stedet for innebygde downlights for at dette ikke skulle ødelegge lydisoleringen i taket?
    4. Hvordan fungerer det bakre platået i forhold til at det ligger varmekabler under? Måtte du lage luftekanaler for dette?
    5. I etterkant av byggingen, er det noe ekstra av elektrisk du har opplevd at du skulle ønske du hadde montert? Eller er dagens oppsett helt prima?

Setter pris på utfyllende svar!

//Supernus

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut i kinoen i kveld, dagen før nytt utstyr kommer på plass... Klarer ikke helt å vente til i morgen kveld.. (spesielt fordi jeg naturligvis ikke får brukt kinoen i det hele tatt i dag :? )

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supernus
    Suveren kino, stapedius!

Jeg opprettet bruker for å kunne spørre deg noen få, tekniske spørsmål rundt byggingen din, som jeg håper du har tid til å svare på. (Jeg er nemlig i full gang med planleggingen av en dedikert fullblods kino i det ene kjellerrommet mitt på 28kvm, og fant masse inspirasjon og tips i denne tråden. Byggestart vår/sommer 2013.)

1. Hvor kjøpte du røret til føring av HDMI-kabelen?
    2. Hva slags dimensjoner på k-rørene er det blitt brukt, og til hvilke punkter (litt vanskelig å se av bildene)?
    3. Gikk du for fritthengende spotlights i stedet for innebygde downlights for at dette ikke skulle ødelegge lydisoleringen i taket?
    4. Hvordan fungerer det bakre platået i forhold til at det ligger varmekabler under? Måtte du lage luftekanaler for dette?
    5. I etterkant av byggingen, er det noe ekstra av elektrisk du har opplevd at du skulle ønske du hadde montert? Eller er dagens oppsett helt prima?

Setter pris på utfyllende svar!

//Supernus
    1 og 2. Dette har jeg ikke svar på da min elektriker utførte denne jobben. Jeg kan eventuelt spørre ham ved anledning.
    3. Fritthengende spotter ble løsningen først og fremst pga takhøyden, men ja innebygde spotter ville også ha virket inn på lydisoleringen oppover, siden taket i praksis bør henge fritt i lydbøyler med minst mulig kontakt for øvrig med tak & vegger. To fluer i en smekk der altså!
    4. Jeg har ikke laget luftekanaler. Platået er lektet opp og dermed er det en del hulrom under slik at varme ikke anses som problem for varmekablene.
    5. For å være ærlig er det ingen ting som er savnet ift det elektriske i ettertid.

Lykke til med arbeidene! Send meg link hvis du starter byggetråd, blir veldig spennende!!

Side 14 av 22 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •