Stapedius sin hjemmekino - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 439
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    12 stk akustikkpaneler i grått i taket mellom fronter/senter og sweetspot).
    Hei, flott hjemmekino du har her! Er det standard "Seam panel 762mm * 762mm, tykkelse 51mm." som du har i taket? Hvordan festet du disse?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på dette kunstverket av et bilde er det nesten som hjertet stopper og tårene triller. Fantastisk pen høyttaler med en enda penere farge. Og så er jeg så fasinert av gulvet ditt og hvordan det passer sammen med alt det andre i rommet. Atter en gang Stapedius! En fantastisk kino..:!:

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg liker smiger rett så mye, må det vel finnes grenser hehe.. Takk sorzy og antiloop

Jeg er en estetikk-fanatiker, og måtte simpelthen bare la alt matche, selv om andre faktorer kanskje ble utelatt. Totalt sett mener jeg det ble bra, ja (kremt).

Men så er jo smaken som baken, da

sorzy: panelene i taket ble festet med et spesielt 3M lim som fåes hos alle byggevarekjeder. Jeg fikk det direkte levert fra Acoustic Tuning. Det er nok beregnet på skumgummi osv.. Uten at jeg husker det nøyaktige navnet. Du vil nok finne det, men gi meg beskjed om hva du finner, så kanskje jeg husker

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nevnes, antiloop, at jeg i startfasen virkelig hadde lyst til å bevare gulvet. Så rommet ble på en måte konstruert i hvert fall fargemessig ift dette. Det har en slags sort/grå nyanse i seg og derfor ble det naturlig å velge sort/grå ellers i utvalget. Sort tak, matchet med grå akustikk-plater gjorde susen helhetsmessig vil jeg si

Og så ble det hele akkompagnert med litt rødt i form av burgunder (cherry-red) som jeg allerede hadde, samt vinrød sofa. Dette gir mer 'liv', men ikke for mye. En touch av rødt helhetlig. Resten ble avgjort sort. Tror det funker bra!

I det hele tatt er det slik jeg har innrettet mitt hjem, med relativt nøytrale farger på vegger og interiør, bortsett fra puter og veggpryd som gi farger og liv. En god måte å oppnå harmoni!

Og så er jo selvsagt puter og bilder mye enklere å bytte ut/variere enn solid interiør..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den øverste delen på venstresiden av høyre htt har en liten skjønnehetsfeil, eller ser jeg syner?
    Hva er forresten vinklingen på frontene?

EDIT: ordla meg feil!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Er det slik at den øverste delen på venstresiden av høyre htt har en liten skjønnehetsfeil, eller ser jeg syner?
    Hva er forresten vinklingen på frontene?

EDIT: ordla meg feil!

Hmm.. vet ikke helt hvilken skjønnhetsfeil du sikter til(?) Mulig, men beskriv hva du mener please

Vinklingen på frontene er litt innover mot sentrum, men ikke helt. Dvs at de er vinklet noe innover, men ikke helt, mot sweetspot. Jeg har lagt opp til at den optimale lyden skal oppleves i sete nr 3 fra venstre når du ser mot sofagruppen. Men lyden skal ivaretas uansett hvor man sitter på best mulig måte. Bildene viser nok litt mer vinkling enn jeg har i dag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har jeg altså fått levert både Technics SL1210M5G fra USA (1500USD totalt) + Bellari VP129 RIAA (2350 Svenske) de siste dagene. INGEN av de ble moms-belagt.. Herlig, men ikke min feil.. hehe.

Ift svensk valuta er jo dette et kjempekupp! Vil tro også ift USA, men kan ikke finne tilsvarende modell for salg i Europa..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Hmm.. vet ikke helt hvilken skjønnhetsfeil du sikter til(?) Mulig, men beskriv hva du mener please

Vinklingen på frontene er litt innover mot sentrum, men ikke helt. Dvs at de er vinklet noe innover, men ikke helt, mot sweetspot. Jeg har lagt opp til at den optimale lyden skal oppleves i sete nr 3 fra venstre når du ser mot sofagruppen. Men lyden skal ivaretas uansett hvor man sitter på best mulig måte. Bildene viser nok litt mer vinkling enn jeg har i dag.
    Vedlegg 46924
    Jeg tenkte mest på xxº i forhold til sweetspot, men ikke noe big deal egentlig, mest fordi jeg lurer
    --
    Det er bare til å prise seg lykkelig over at en (noen ganger) slipper å betale mva inn til Norge.

og PS: noen ganger kan det være en idé å redigere et innlegg isteden for å skrive nytt svar. Vet ikke om forumet har policy om at ikke skal postes/bumpes før det er gått 1 time eller hva...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 46924

og PS: noen ganger kan det være en idé å redigere et innlegg isteden for å skrive nytt svar. Vet ikke om forumet har policy om at ikke skal postes/bumpes før det er gått 1 time eller hva...
    Mulig de har en policy, det vet jeg neimen ikke. Men når jeg svarer på èn ting og etter litt svarer på en annen (helt annen sak) så finner jeg det naturlig å svare separat. Litt for oversiktlighetens skyld egentlig..

Blir mye å passe på om man skal svare i samme innlegg til flere som snakker om forskjellige ting eller? (prøver så godt jeg kan da)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igrunn ikke. Det er bare til å quote personen som du "snakker" med.
    Kode:
    [QUOTE = Brukernavn]      uten mellomrom
    Brukers tekst
    [/QUOTE]
    Din tekst

[QUOTE = Brukernavn2]     uten mellomrom
    En annen brukers tekst
    [/quote]
    Din tekst
    Eksempelvis blir dette da:
    2+2?
    5?

Sitat Opprinnelig postet av Ola
    Hva er best, CD-spiller eller DAC...?
    bla bla bla

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nok bli litt flinkere med redigeringen da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igrunn ikke. Det er bare til å quote personen som du "snakker" med.
    Kode:
    Din tekst

Din tekst
    Eksempelvis blir dette da:

5?

bla bla bla
    fælt å du hakker på stakkars stapedius ikveld da! La han være!!! uhuuuu

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, dette er ingen hakking, men mer som en "obsobs". Det jeg snakker om er egentlig "regel" på alle diskusjonsforum

Og jeg må vel få lov til å spørre om vinklingen på frontene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorzy: panelene i taket ble festet med et spesielt 3M lim som fåes hos alle byggevarekjeder. Jeg fikk det direkte levert fra Acoustic Tuning. Det er nok beregnet på skumgummi osv.. Uten at jeg husker det nøyaktige navnet. Du vil nok finne det, men gi meg beskjed om hva du finner, så kanskje jeg husker
    Takk for svar, tipper det er en form for monteringslim på patron som er såpass tykt at du kan trykke ut noen klumper i taket og så henger platen av seg selv mens det tørker. Vil isåfall tro at det er klin umulig å få demontert platene uten at deler av platen sitter igjen i taket :-|

Er det Seam panel i størrelse 762mm * 762mm, tykkelse 51mm du har brukt?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Takk for svar, tipper det er en form for monteringslim på patron som er såpass tykt at du kan trykke ut noen klumper i taket og så henger platen av seg selv mens det tørker. Vil isåfall tro at det er klin umulig å få demontert platene uten at deler av platen sitter igjen i taket :-|

Er det Seam panel i størrelse 762mm * 762mm, tykkelse 51mm du har brukt?
    Hmmm.. blir svar skyldig her.. Det er SEAM panel, ja. fra acoustic tuning. har ikke alle mål for hånd dog..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, dette er ingen hakking, men mer som en "obsobs". Det jeg snakker om er egentlig "regel" på alle diskusjonsforum

Og jeg må vel få lov til å spørre om vinklingen på frontene?
    Selvsagt er det lov å spørre om ALT

Jeg svarer etter beste evne..

(Obs. Der syndet jeg litt ift redigeringen igjen.. hrmf...)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildene dine...igjen:)

Hei,
    må føye meg inn i rekken av gratulanter med fantastisk stilig hjemmekino.
    Har bare et lite spørsmål angående bildene dine, husker du hva du betalte for å laste ned disse i høyoppløsning på movieposterdb? Syns det var kult så lyst til å printe slike på lerret.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rockafella
    Hei,
    må føye meg inn i rekken av gratulanter med fantastisk stilig hjemmekino.
    Har bare et lite spørsmål angående bildene dine, husker du hva du betalte for å laste ned disse i høyoppløsning på movieposterdb? Syns det var kult så lyst til å printe slike på lerret.
    Jeg husker ikke eksakt, men tror jeg spyttet inn noen ti-talls dollar for å få tilgang til en haug med høyoppløselige postere. Husker ikke prisen altså men for min del var det verdt det. Dersom du ønsker å trykke posterne på akustikkpanelene fra Acoustic Tuning så bør du gå for skikkelige 'råvarer'

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Spørsmål om reisverk

Hei, kjempebra kino du har her!
    Jeg har akkurat begynt med byggingen av en liten minikino i kjelleren, og har tenkt å bruke lydbøyler i taket slik jeg ser du har gjort. Spørsmålet er: hvordan har du festet veggbjelkene? Går ut fra de er skrudd fast i gulvbjelkene, men i taket ser det ut til at de er festet i bjelkene til lydbøylene - stemmer dette, eller har du en form for spalte mellom dem? (Tenker på instruksene til rockwool så skulle taket henge fritt ift. veggen, men det gjelder kanskje bare hvis man har veggbjelker som er festet i muren?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott kino!

Må bare få legge inne en komentar over hvor fin kino du har. Gleder meg til jeg selv kan starte på et slikt prosjekt.

Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •