Xanakor's hule. vintage high end ankommet, Rauna Njord! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 213 av 213
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da er det noe fremgang på stereofronten også!

kom over en annonse på et ar rauna njord høyttalere på finn, fikk tilslaget å hentet de som raskt som mulig!
    de som har fulgt meg tidligere husker kanskje at jeg hadde rauna tyr II på thule elektronikk for noen år siden, og de høyttalerne er noe av de eneste jeg savner etter å ha solgt noe.

skal legge ut bilde av mine aktuelle njord etterhvert i helgen (dog er de skamstygge) men her er et for illustrasjon

bare å komme med forsterkertips, har lyst på thule igjen, dog er jeg ikke serlig keen på trafobrum og det som ellers følger eldre thule produkter.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått funksjonstestet rauna njord, de spiller som bare rakkern!
    dog har jeg bare fått brukt en 2x15w t-amp, men de øser ut godlyd uansett

tok 2 mobilbilder av styggdommen

Xanakor's hule. vintage high end ankommet, Rauna Njord!-rauna1-jpg

Xanakor's hule. vintage high end ankommet, Rauna Njord!-rauna2-jpg

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig usikker ang forsterker på disse.

lydsignaturen til høyttalerne opplever jeg som veldig nøytral, mulig bittelitt på den mørke siden, jeg liker mørk signatur så dette er bare et pluss for min del.

hadde som sagt Thule på de forrige Rauna, det skal nevnes at rauna er ekstremt glad i strøm. fikk dessverre ikke prøvd mine forrige rauna på rør når jeg tenker meg om.

rør hadde vært veldig gøy å prøvd, dog tilsier ikke økonomien noe kjøp av fabrikkny forsterker, så nokk en gang er det bruktmarkedet som får gjennomgå

jeg er ute etter noe som er en annelse mørkt i lydsignatur.

legger ut et ekstra bilde av hvordan de ser ut med frontstoff. må lage meg en patent på dette når jeg starter restaurering

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow ! Gikk jo fra å ha "stått nærme bomba når det smalt" , til å bli drit tøffe!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de låter nøytralt mot det mørke, så ville jeg kanskje unngått noe mørkt. Iallefall noe for mørkt. Gjerne en rørpre, men kombinert med ett transistortrinn? Har sett noen Doxa 70se/sig på HFS-torget. Kanskje også en engelskmann kombinert med ett linjetrinn + rørtrilling?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Wow ! Gikk jo fra å ha "stått nærme bomba når det smalt" , til å bli drit tøffe!

Kim
    dog ikke mine de siste der, men hvordan de forhåpentligvis ser ut iløpet av sommeren

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis de låter nøytralt mot det mørke, så ville jeg kanskje unngått noe mørkt. Iallefall noe for mørkt. Gjerne en rørpre, men kombinert med ett transistortrinn? Har sett noen Doxa 70se/sig på HFS-torget. Kanskje også en engelskmann kombinert med ett linjetrinn + rørtrilling?
    er litt redd for at det kan bli for mørkt. har vurdert å prøvebestille noe småtteri fra on9mart, men er kjipern om det ikke passer.

har vurdert eldre rotel også. men er ekstremt overrasket over hvor bra de låter på den hyperbillige t-ampen jeg slengte på bare for å funksjonsteste de, ble sittene flere timer å hører på musikk den kvelden uten å tenke på hvilken forsterker det var

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over en dynaco st-80 effektforsterker på sentralen ikveld. den vurderes sterkt, dog spørs det hva jeg skal ha som forforsterker.

litt info:

Description:

The Dynaco Stereo 80 is an all silicon transistor basic power amplifier for use with separate preamplifiers such as the Dynaco PAT-4 or PAT-5, or for use with tape recorders or tuners such as the FM-5 or AF-6, which have their own volume controls. The Stereo 80 contains two 40 watt amplifiers on one chassis with a common power supply.

The components of the Stereo 80 are of the highest quality to protect against failure, both now and for many years in the future. All parts are used conservatively with close tolerances to assure continued proper operation, and etched circuit modules have been pretested under actual use conditions to ensure that every unit, after assembly, will meet the specifications normally associated only with laboratory prototypes.

The specifications of the Stereo 80 speak for themselves. The distortion and noise, up to levels well beyond those required to drive any conventional amplifier, are comparable to the finest tube designs while the high power distortion remains inaudible. Specifications do not reveal all the facets of superior audio performance, however. In use with varying program material, the Stereo 80 achieves its design goals of sonic ease and naturalness always sought but rarely achieved in solid state designs. There is remarkable clarity and an impression of direct contact with the original without the extra brightness or stridency which, unfortunately, is sometimes attributed to high fidelity sound, but rather there is an impression of limitless range and effortless handling of the highest power peaks.

Specifications:

Rated Power Output: 30 watts average continuous power per channel into 8 ohms, 20-20,000 Hz at less than 0.5% total harmonic distortion. Distortion reduces at lower power levels.

Power at Clipping, Single Channel, 1000 Hz, less than 1% distortion: 50 watts @ 8 ohms, 36 watts @ 4 ohms, 26 watts @ 16 ohms.

Intermodulation Distortion: Less than 0.5% at any power level up to 40 watts rms per channel into 8 ohms with any combination of test frequencies. Distortion reduces at lower power levels.

Half-Power Bandwidth: 20 watts per channel at less than 0.5% total harmonic distortion from 8 Hz to 50 KHz into 8 ohms.

Frequency Response: ±0.5 dB, 10 Hz to 50 KHz @ 1 watt into 8 ohms.

Noise: More than 90 dB below 40 watts output, full spectrum.

Channel Separation: Greater than 60 dB from 20 Hz to 20 KHz.

Input: 100,000 ohm load; 1.3 volts for 40 watts into 8 ohms.

Semiconductor Complement: 12 transistors; 10 diodes.

Size: 14" by 8" by 4" high.

Shipping Weight: 13 lbs.

Maximum Power Consumption: 35 watts quiescent; 250 watts maximum; 50/60 Hz, 100, 120, 220, or 240 VAC.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøssenavn....
    Har sett på den samme siden jeg selv har en Dynaco (ST-70 på 2 x 35 rørwatt), men har mine betenkeligheter mtp transistorkonstruksjoner. Men nå var jo Hafler sjøl rimelig forut for sin tid, så den er sikkert bra... Men, sterk nok for å drive dine Rauna? Time will tell...
    Blir spennende å høre om dine inntrykk

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøssenavn....
    Har sett på den samme siden jeg selv har en Dynaco (ST-70 på 2 x 35 rørwatt), men har mine betenkeligheter mtp transistorkonstruksjoner. Men nå var jo Hafler sjøl rimelig forut for sin tid, så den er sikkert bra... Men, sterk nok for å drive dine Rauna? Time will tell...
    Blir spennende å høre om dine inntrykk
    er kraften jeg tenker på også, så det er en vurderingssak.

problemet er jeg ikke får prøvd noen forsterkere heller, ferietid til kjentfolk osv. har hørt rykter om at Nad av alle ting skal fungere godt på rauna, kan ikke komme på at jeg prøvde nad forrige gang jeg hadde rauna.

Det jeg har prøvd er Denon og Thule, der Thule hadde en klar ledelse, det var dog bare thule ia60.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ser det ligger en Thule IA100 til 1500 og en Consonance A100 på HFS.. De blir iallefall ikke for lyse, og førstnevnte burde være en grei match?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ser det ligger en Thule IA100 til 1500 og en Consonance A100 på HFS.. De blir iallefall ikke for lyse, og førstnevnte burde være en grei match?
    thule ia100'en er også en kandidat, dog frister "problemene" med thule ikke. jeg hadde svak brum i min, man hører jo om ganske mange som har smårpoblemer med thule, men til prisen er det jo en knallkjøp, selv om fjernkontroll mangler (går sikkert å bruke universal programert via nettet eller noe?)

Consonance hadde også vært utrolig herlig igjen! savner virkelig m100 anniversary rørforsterkeren jeg hadde, den hadde tilogmed fjernkontroll!

musikken spilles 100% via pc, så må uansett ha en dac, og da kan man jo fleske til å kjøpe en dac med volumkontroll.

stian

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja om du er på jakt etter pose og sekk, så blir det kanskje litt verre... Ville også anbefalt DOXA (har i det siste sett både 70se og signatur under 2500), men de er også litt "løs kanon" i den forstand at det plutselig kan bli en liten smell.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •