♪♫♪ - Rægelyd i sør - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 549
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Har Monopulsene kommet i hus ??
    Nix, Det går nok 2 uker til. Det tar ca. 3-4 uker for å lage høyttaleren og sende den fra England. Det er vel snart 14 dager siden jeg fikk bekreftet at de hadde mottatt betalingen og kunne starte produksjonen.

Så jeg går her og tripper

Har koblet opp Snellene igjen (K III) og disse klarer en ting som Heresy ikke var så flink på; Q-Sound :-D Hvorfor de ikke fikk til det er jeg ikke sikker på, men det kan ha vært plassering eller noe annet (orakelsvar).

Jeg satt oppe i sofaen, hadde verandadøren oppe på kontoret og døren oppe mellom kontor og loftstue. Satt på "Amused To Death [MHCP 693]", Jeg var 100% sikker på at jeg hørte ei bikkje bjeffe "fra" loftstua (ca kl 2:30 fra sofaen). Jeg måtte faktisk spille sangen på nytt for å verifisere at hunden ikke var ute

Monopulse skal være veldig bra på soundstage så jeg gleder meg som en hund til de kommer *voff*

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monopulse skal være veldig bra på soundstage så jeg gleder meg som en hund til de kommer *voff*
    Ja. Det er det jeg også har oppattet etter å ha lest en del tester og brukererfaringer av de 4 ? modellene deres.

Nettopp derfor jeg er veldig interessert i disse høyttalerene.
    At de ser meget bra ut, man kan velge farge, og gir en dynamisk, livlig og engasjerende lyd er jo heller ikke å forrakte

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si litt mer om JohnBlue JB3 nå som du har hatt de en stund? Fått de på stativer?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det er det jeg også har oppattet etter å ha lest en del tester og brukererfaringer av de 4 ? modellene deres.
    MonoPulse har følgende modeller:

32S
    62S

Disse to er 3veis, med bass, diskant og superdiskant (piezo). 62S tåler litt mer effekt. Deretter har de en senter/surround utgave tilpasset disse;

Utifra bildenavnet vil jeg tro denne heter 32C

Så har vi "A Models - Audiophile-":

42A
    82A

82A går litt dypere i bassen, men krever mer effekt en 42A. Audiomix på HFS har 42A og denne virker flott med MAE-SET1.

Det finnes også senter/surround til disse to.

Så jeg kan jo koble om MAE til mono og kjøpe 4 til...

Nettopp derfor jeg er veldig interessert i disse høyttalerene.
    At de ser meget bra ut, man kan velge farge, og gir en dynamisk, livlig og engasjerende lyd er jo heller ikke å forrakte
    Om de er pene er jo smak og behag, jeg liker dem. Man kan velge mellom 10 stofftrekk og 5 forskjellige farger på metallet. Man kan også velge om stålprofilen i front skal være synlig eller ikke (må avklares ved bestilling). Her er det en del muligheter ja.

Jeg fikk jo smaken på det gode liv med Klipsch, men savnet nok litt mer tradisjonell "hi-fi lyd". Denne kan være en fin mellomting mellom Klipsch og Snell.

Sitat Opprinnelig postet av pretzel_logic
    Her er litt lesestoff mens du venter på de nye cd'ene dine!
    Det blir fort dyrt Jeg var innom en platebutikk før flyet gikk idag og rasket med meg disse:

Bra med blåserekke på den Sheffield Lab plata, med bla Jerry Hey og Gerald Albright. Nå skal sant sies at denne lå i postkassa da jeg kom hjem, men de to andre ble med meg fra butikken. Det ser ut til at de har klart flyturen bra.

Dimitri boxen var rålekker :-D

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kan du si litt mer om JohnBlue JB3 nå som du har hatt de en stund? Fått de på stativer?
    Har ikke tenkt å dra inn stativer nede. De spiller veldig greit på skjenken i stua. Da de bruker et fulltoneelement så er diskanten mye retningsbestemt. Dersom jeg er på kjøkkenet, så mister lyden en del av frekvensene i toppen.

Jeg lurte litt - første gangen jeg satt lyd på dem - hvor i all verden er diskanten. Du kan si; den er ikke like frempå som Klipsch Heresy

Men dersom jeg sitter i stua så er det faktisk veldig bra. Den største overraskelsen var at det faktisk er bass i disse små kassene.

Det er ganske mye akustikk i rommet. stua og kjøkkenet er vel på ca 65m2 og vi har en minimalistisk møblering. De er ganske altetende, men piano - vokal, jazz fungerer kjempebra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med blåserekke på den Sheffield Lab plata, med bla Jerry Hey og Gerald Albright.. Dersom jeg er på kjøkkenet, så mister lyden en del av frekvensene i toppen.

Om Jerry Hey er med er det garantert bra! Jeg har akkurat bestilt Rufus & Chaka Khan Stompin' at the Savoy, der skal visst også Jerry Hey være med.

Siden du liker Jerry Hey bør du skaffe deg noen Seawind cd'er, det var med dette bandet Jerry slo igjennom. Dessuten er jo Seawind horns legendariske. Larry Williams spilte også i Seawind. De spiller jazzfunk. De to første cd'ene kan kjøpes av manageren Blue Johnson, de to andre pluss samlecd'en remeber kan finnes på ebay og amazon. Jeg har selv kjøpt de to første cd'ene av Blue Johnson to ganger, ett sett til meg selv og ett til en venn av faren min som er ihuga Jerry Hey fan. Her er mailen jeg fikk av Blue Johnson:

Aloha Seawind fans!
    Thank you very much for your e-mail and your ongoing interest in Seawind. Seawind's first two CTI albums, "Seawind" and "Window of a Child" are available from us on CD and are each $15 + $5 shipping & handling in the US ($9 shipping & handling in foreign countries). We have investigated several credit card payment companies (including PayPal) and have chosen not to set up credit card software on our website (because of interest costs, other fees and security concerns), but we will accept a personal check, money order or US cash. So, if you would like to order the two CTI CD's from us (see attached photo), just send us your mailing address and we'll send them right out to you. Check or money order should be made out to and sent to:

Seawindjazz Management
    c/o Blue Johnson
    7526 Brookside Road
    Rancho Cucamonga, CA USA 91730

Sorry, we are currently out of stock on Seawind T-shirts.

If you are interested in Larry Williams' "The Beautiful Struggle" or Bob & Pauline's "Somebody Loves You", ...... they are only available on CD in Japan. You can import them through any CD store that imports Japanese product. The release number for Larry's CD is: SONY Music # SSCL-1. Bob & Pauline's CD is released on the Cool Sound label and the number is: Cool #058. Or e-mail Cool Sound: coolsoun@ea.mbn.or.jp If you are interested in Seawind's 2 A&M albums, "Light the Light" and "Seawind" (produced by George Duke), they are only available in Japan. You can import them through any CD store that imports Japanese product. The release number for "Light the Light" is: Polydor K.K. POCM-5034. The release number for "Seawind" (produced by George Duke) is: Polydor K.K. POCM-5035. Also, we are currently out of the "Remember" CD, but the track listings for it and all other Seawind albums, can be found on our website's "Albums" page. Here is the link:

The CD's

We hope this information helps you and we thank you again for your continued interest! We look forward to hearing back from you.

The Seawind Reunion Concerts were a huge success! The band will not perform again until the new CD is finished. Seawind is nearing completion of their long-awaited Reunion CD. They are now doing the final overdubs and will begin mixing & mastering soon. Among all the new songs are updated 2007 remakes of "Devil Is A Liar", "Follow Your Road", "Free" and "He Loves You" (which includes a guest appearance with Al Jarreau!) We will keep you informed as to progress & availability.

Seawind News

Best regards and PEACE,
    Seawind and Blue Johnson (mgr.)
    seawindjazz.com

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pretzel_logic
    ... "He Loves You" (which includes a guest appearance with Al Jarreau!) ...
    Slikt kan jeg like :-D Dette skal jeg se nærmere på.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja! Dette var min gate.

Pen 70' talls melodisk Rhodesjazz med bra drive på riden.

Her var noen smaksprøver: Amazon.com: Remember: Seawind: Music

Noen som vet om mer musikk av denne typen?
    YouTube - Fender Rhodes amp test

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hyggelig å se at det er flere som har god musikksmak:-D

Når det gjelder remember plata så tror jeg det er en samleplate fra de to første albumene som ble gitt ut av CTI. Det er disse som nå er tilgjengelig gjennom deres manager Blue Johnson. Men remeber innholder en bonuslåt som heter Can't Wait med en utrolig tøff intro som rettferdiggjør at den pgså kjøpes.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar med den frihet å quote inn her:

Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    De JohnBlue likte jeg! Er det diy?
    JohnBlue JB3 er nok ikke DIY - ikke fra min side iallefall Jeg kjøpe mitt par fra Audiomagus: Audiomagus - high end not high priced

Hadde lyst på litt lyd nede og ble fascinert av testen til 6moons: 6moons audio reviews: JohnBlue Audio Art JB3

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Ojoj, dette er jo disse som AudioMagus anbefaler til Trends 10.1 - kanskje jeg må revurdere disse igjen og si takk og farvel til mine elskede Proson'er - men da blir det ikke HiFi-low-cost lengre

ps! mteinum: du MÅ bare sjekke ut Over the Rhine og The Trumpet Guy - du får garantert hakeslepp

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ojoj, dette er jo disse som AudioMagus anbefaler til Trends 10.1 - kanskje jeg må revurdere disse igjen og si takk og farvel til mine elskede Proson'er - men da blir det ikke HiFi-low-cost lengre
    Og ja, de fungerer veldig bra med TA 10.1 - det er den jeg bruker sammen med disse - samt Squeezebox Duet som kilde. Prisen var ikke gal heller. $541.72 for HT og frakt. Har ikke fått noe krav om moms og tull, nå er det en stund siden jeg hentet de så jeg lever i håpet at det heller ikke kommer noe krav om dette. Med dagens dollar kurs så er vel dette ca. 2700,-

ps! mteinum: du MÅ bare sjekke ut Over the Rhine og The Trumpet Guy - du får garantert hakeslepp
    Dere er slemme! slutt å anbefale så masse bra musikk! Det er både dyrt og det tar mye plass :-D

Amazon.com: The Trumpet Child: Over the Rhine: Music

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den neste platen som skal kjøpes inn er uten tvil denne:

CD Baby: JAY LEONHART: The Bass Lesson CD/DVD

Det er ikke enkelt å sitte i åpent landskap og nesten knekke sammen av latter :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Monopulsene kommet i hus ??
    Da fikk jeg en hyggelig mail.

Sitat Opprinnelig postet av Allan
    The speakers have just been finished. We will test tomorrow and leave them running over the weekend.

If all is well - as it should be - we will ship on Monday and they should be with you, or held by UPS, by the end of next week.
    Så dette kommer til å bli ei lang uke.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trumpet Child hmmm *lytte på prøvespor... legge til wishlist på Amazon...*

Du vil kanskje også like Feist, Let It Die og The Reminder.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Og ja, de fungerer veldig bra med TA 10.1 - det er den jeg bruker sammen med disse - samt Squeezebox Duet som kilde. Prisen var ikke gal heller. $541.72 for HT og frakt. Har ikke fått noe krav om moms og tull, nå er det en stund siden jeg hentet de så jeg lever i håpet at det heller ikke kommer noe krav om dette. Med dagens dollar kurs så er vel dette ca. 2700,-
    Ja, jeg vet dette er helt feil tråd, men jeg kan ikke dy meg (mteinum, du må bare ha meg unnskyldt)

I siste Lyd&bilde skrytes det hemningsløst av B&W Zeppelin iPOD dock&høyttaler og inntrykket man får av å lese testen er at dette er eneste saliggjørende for å få god lyd i lite format (les: bokhylleplassering) til mp3/iPOD.
    Herligheten koster hos HFK 4798,-

En Trends 10.1 T-amp og 2 stk John Blue JB3 vil koste USD 572 med standard post/frakt, dvs ca kr 2920.

a: man får enda bedre lyd
    b: man får enda penere design, og enda mindre i størrelse
    c: man betaler MYE mindre

MÅTTE bare nevne dette

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT klarer vi ;)

I siste nummer av Hi-Fi Choice (jun 2008) så er sigaren også testet:

Pro:
    The Zeppelin looks great and can fill a big room with suprisingly loud, extremely well-separated sound. A very well put together iPod package ideed.

Con:
    Lacking in dynamic range (at any volume) and the iPod controls are too simplistic for what is essentially an expensive dock-fi.

Conclusion:

... However, the sound lacks the subtlety of dynamic shading that good hi-fi can produce.
    karakter: 3/5

Må si meg noe skeptisk til den der. Det er nok mer lyd i den - men dersom den er som de sier, dynamisk flat - så blir det litt kjedelig i lengden.

Går vi over til JB3 og trends, så er dette veldig sjarmerende mat:

Gabriela Montero - Bach and Beyond [0946 3 67359 2 4]

Amazon.com: Bach & Beyond - Gabriela Montero: Johann Sebastian Bach, Gabriela Montero, Unspecified, Gabriela Montero: Music

Super lyd, meget vakker fremføring av Bach. Dersom du liker "Jacques Loussier Trio" - kjøp denne! (PS. Jeg kjøpte min fra amazon.co.uk, tok 2 dager før den lå i postkassa)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Lyd&bilde skrytes det hemningsløst av B&W Zeppelin iPOD dock&høyttaler og inntrykket man får av å lese testen er at dette er eneste saliggjørende for å få god lyd i lite format (les: bokhylleplassering) til mp3/iPOD. Herligheten koster hos HFK 4798,-
    Joda, Meridian F80 kan plukkes opp for den smale sum av 20 000kr + docking for IPOD. Har egen EQ for plassering i bokhylle ++

T-Amp gir i allefall mye for pengene, og spiller spesielt godt sammen med høyttalere som ikke er så tungdrevne.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    letingen er snart over...

Sitat Opprinnelig postet av MonoPulse
    Hello Morten,

Your speakers left with UPS yesterday evening.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og litt fly-fly, bil-bil, bære-bære