HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 218
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det var nok LCD i din gamle Sony skjerm, men jeg er ikke 100% sikker altså. Dessverre synes jeg det er slik at man må inngå en del kompomisser i budsjett-klassen når det gjelder prosjektorer (gjelder vel egentlig det meste) at det rett og slett blir for dårlig etter min smak. Da kan jeg like gjerne la være, og det har jeg gjort, siden plasmaskjermen min gir bedre bilder. Men som sagt det er snakk om prioriteringer, vil man ha stort og dårlig bilde trenger det ikke koste all verden.
    Jeg har LCD tv nå også, og er kjempefornøyd med bildet på min Philips, men synes det hadde vært morro å få til en kino i kjellern da...og er ikke sikker på om jeg blir misfornøyd med LCD projektor....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    TX200 skal være svært lik TW600, men TX200 skal ha en kjappere auto-iris (som struper lysutbyttet for å "leke" større kontrastnivå). Ingen problemer med screendoor her. Nyere projektorer har en rekke funksjoner som skal "viske" vekk rutenettet, og med rett kalibrering og riktig sitteavstand til lerretet er screendoor IKKE noe problem.

Blant projektorene jeg så Gorm hadde testet i en annen tråd mot hverandre var TX200, TW600, PT-AE900 og Z4. http://avforum.no/forum/347866-post59.html
    det finnes en Hitachi PJ-TX200 til salgs der ute som har gått 1500 timer og den selges for 5000...... da lurer jeg på om jeg ikke vil gå for TW600 som har gått 300 timer for 4500????? høres det logisk ut??? eller er faktisk Hitachi PJ-TX200 så mye bedre at jeg skal gå for den til tross for at den har gått lenger??? kjøpe toyota som har gått 100 000 km eller mercedes som har gått 600 000 ???? hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Vpl-aw10

dette ser jo ut til å være en budsjett projektor.....men om den er bra, det aner jeg lite om, finnes det noen synspunkter på det? Jeg hadde sony bakprojeksjonstv som pæra holdt i 8 år på med heavy tv-titting, noe som har gjort at jeg kanskje inbiller meg at Sony er et bra kjøp...men hva vet vel jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    jeg hadde Sony hs 50 i to år, var kjempefornøyd, har solgt den nå, men kommer garantert til å kjøpe Sony pj nestegang også. beklagligvis kjenner jeg ikke modellen du nevner over. Jeg solgte min pj som hadde en lampe som var ubrukt og den som stod i som var gått 600 timer for 6.000,- den prosjektoren tror jeg du hadde blitt kjempefornøyd med.
    lykke til med valget

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du plages med regnbuer på dlp, men er ikke noe å gjøre med det. Som du sier så blir du sikkert fornøyd med en lcd projektor og den sony'en du nevner koster vel ikke all verden heller?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    det finnes en Hitachi PJ-TX200 til salgs der ute som har gått 1500 timer og den selges for 5000...... da lurer jeg på om jeg ikke vil gå for TW600 som har gått 300 timer for 4500????? høres det logisk ut??? eller er faktisk Hitachi PJ-TX200 så mye bedre at jeg skal gå for den til tross for at den har gått lenger??? kjøpe toyota som har gått 100 000 km eller mercedes som har gått 600 000 ???? hehehe
    TW600! Det er ikke såå stor forskjell, og pære koster litt det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW600! Det er ikke såå stor forskjell, og pære koster litt det og.
    Heller nok litt mot det ja, eller evt ny Sony aw10, håper på å få en demo av tw600 da,,,,.......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en fin sammenstilling av de rimeligste projektorene som anbefales i dag. Mange av dem er mulig å få fatt i på bruktmarkedet etterhvert. Det er lurt å kjøpe projektor helt til sist - bli ferdig med at det andre først. (Med unntak av lerret, det er ikke lurt å kjøpe lerret før projektor er bestemt)
    Galaktiske HD-bilder til budsjettpris - MSN Electroworld

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Her er en fin sammenstilling av de rimeligste projektorene som anbefales i dag. Mange av dem er mulig å få fatt i på bruktmarkedet etterhvert. Det er lurt å kjøpe projektor helt til sist - bli ferdig med at det andre først. (Med unntak av lerret, det er ikke lurt å kjøpe lerret før projektor er bestemt)
    mange fine og lurer råd og tips her, jeg lærer mens jeg holder på gitt , var innom hifiklubben i dag også for å se HD65, men problemet forsvinner ikke..jeg gir meg ikke så lett, hehe

Jeg har en god magefølelse for Sony......klok av erfaring, men lurer enda på den
    Panasonic PT AE500E , lurer litt på hva jeg kan komme med av bud på den uten å virke frekk liksom......I hodet mitt tenker jeg at den nok ikke er verdt mer enn 3000 kroner, hva mener dere tro?

Er det forresten sånn at man får kjøpt nye pærer til alle projektorer eller kan jeg riskikere at jeg feks ikke får tak i pære til denne???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Den likte jeg, takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte linken takk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE500 ville jeg ikke gitt mer enn 4000 for tror jeg. Da virker en ny Sony mer interessant. Tenk uansett på det som en investering over 3 år og regn ut månedsprisen/dagsprisen. Om 3 år har du spart penger til en skikkelig HD-projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE500 ville jeg ikke gitt mer enn 4000 for tror jeg. Da virker en ny Sony mer interessant. Tenk uansett på det som en investering over 3 år og regn ut månedsprisen/dagsprisen. Om 3 år har du spart penger til en skikkelig HD-projektor.
    hehe, joda jeg har best magefølelse for Sony akkurat nå......

Kan noen forklare hvordan det er mulig at pæra på en sony bakprojeksonstv kan holde i åtte år og gå sikkert 10000 timer eller mer??? Den tvn sto på døgnet rundt asså.....jeg begynte å lure på om den hadde pære i det hele tatt, kanskje den gikk på strikkmotor??? eller kanskje den faktisk ikke hadde pære? han jeg solgte den til for et år siden har heller ikke byttet enda......:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det har med lysutbyttet å gjøre. Mulig en ikke trenger en så kraftig pære til bakprojeksjon. Dermed blir heller ikke pæra så varm, og den holder lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det har med lysutbyttet å gjøre. Mulig en ikke trenger en så kraftig pære til bakprojeksjon. Dermed blir heller ikke pæra så varm, og den holder lenger.
    men de sa at den antagelig måtte byttes etter 3 år.....knis

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *knis*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort behov vil jeg ha for lenseshift mon tro??? Jeg vurderer sony vpl aw 10 opp mot vpl aw15 og forskjellene er ikke så store, bortsett fra at aw10 mangler lenseshift og har halvparten av kontrastnivået til aw 15 men likevel så mye som 6000:1. aw 15 har jo 12000:1, slik jeg ser det er de to ganske like utenom dette og jeg vurderer derfor hvilket behov jeg måtte ha av lenseshift........

noen meninger? Det skiller ca 3000 kroner i pris

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sparsommelig med plasseringsmuligheter kan lensshift være løsningen. Dette kan du greit finne ut med en projektorkalkulator og litt lesing i manualen til projektoren.

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Se side 14 og utover:
    http://129.33.22.12/release/VPLAW10.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sparsommelig med plasseringsmuligheter kan lensshift være løsningen. Dette kan du greit finne ut med en projektorkalkulator og litt lesing i manualen til projektoren.

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Se side 14 og utover:
    http://129.33.22.12/release/VPLAW10.pdf
    ja den kalkulatoren skjønte jeg jo mye av .....hehe, jeg har stor kjellerstue, projektoren bør aller helst plasseres i taket et eller annet sted og lerret vil jeg ha på vegg, plassert ganske høyt opp, ikke på midten liksom da jeg har brystningspanel på nedre del av veggene.......vil det da funke? rommet er sikkert 7 meter langt.....

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •