HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 218
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser ikke regnbuer på min benq8720 ei heller gjorde jeg det på den optoma hd70 jeg hadde som er ganske lik hd65.

Men til film så er generelt dlp best, men mange som er fornøyd med lcd også. Er vel litt sånn at om man ikke vet noe bedre så er man fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg ser ikke regnbuer på min benq8720 ei heller gjorde jeg det på den optoma hd70 jeg hadde som er ganske lik hd65.

Men til film så er generelt dlp best, men mange som er fornøyd med lcd også. Er vel litt sånn at om man ikke vet noe bedre så er man fornøyd?
    jo, det er vel helst når man begynner å kikke seg litt rundt at man ser sånt, jeg heller nok mye mot HD65 fordi den er ny og jeg får garanti på den da....har en tendens til å være noe galt med alle produkter jeg får i hus og da kan det være greit å ha garanti.....dessuten kan jeg få HD65 på elkjøp, kan prøve den og levere den inn hvis jeg ikke er fornøyd etter 29 dager, eller gjelder kanskje ikke returrett på projektor?????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært hos Hifi-klubben og fått demo på Optoma HD65 og jeg kan bare si så mye som at jeg nok ikke kommer til å gå for den...... Skal det virkelig være slik at hver gang jeg blunker så kommer hele fargespekteret frem? Jeg ble faktisk uvel av å kikke på lerretet jeg, plages med migrene og jeg følte det nesten som om jeg fikk migreneaura av å se på bildet. Det vil si i de lyse scenene var det ikke noe problem, men i alle de mørke scenene følte jeg at rainboweffekten ødela inntrykket hele tiden. Jeg kan ikke si at jeg anstrengte meg for å se etter slike effekter, men som sagt...hver gang jeg blunket ble jeg omtrent svimmel.....Jeg er utrolig lei meg nå....og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre.....hvis det er slik dlp fungerer på meg, så bør jeg kansje gå for lcd.........????

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg nok ha satset på en LCD. Skulle det være ønskelig, kan du alltids få en demo hos meg.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da ville jeg nok ha satset på en LCD. Skulle det være ønskelig, kan du alltids få en demo hos meg.
    ser du har aw700, jeg funderer på å kjøpe aw600 brukt......når jeg er så følsom for regnbuer er jo ikke lenger de gode alternativene jeg har tenkt på aktuelle, så ikke utenkelig at jeg gjerne vil ha en demo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger mer rådføring her jeg,......skal sørge for å få til en demo av lcd projektor i nær fremtid og har akkurat nå to alternativ.....epson tw600 gått 400-500 timer, 4500 kroner eller Panasonic PT-AE500 gått ca 300 timer 5900 kroner.........

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å si ifra, så skal vi nok få ordnet det.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sikt så handler du en DLP med 3 chip'er! Da blir det ingen regnbueeffekt!

TX-200 og etterfølgeren er også gode bruktkjøp hvis du kommer over noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    På sikt så handler du en DLP med 3 chip'er! Da blir det ingen regnbueeffekt!

TX-200 og etterfølgeren er også gode bruktkjøp hvis du kommer over noen.
    Ja det var det å komme over noen da, og til rett pris.....synes du 5900 for den Panasonic PT-AE500 er riktig pris???

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du er følsom for regnbue effekten, da er det ingen vei tilbake, og LCD eller SXRD-projektor er din fremtid. Sånn er det bare. :twisted:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kanskje det var litt dyrt, men jeg er ikke veldig oppdatert på priser. Tror den ble solgt for under 10000 ny på slutten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det virker som du er følsom for regnbue effekten, da er det ingen vei tilbake, og LCD eller SXRD-projektor er din fremtid. Sånn er det bare. :twisted:
    hehe, ja jeg tok ett blikk på lerretet og skjønte at det ikke gikk veien......jeg re lei meg for det for jeg var virkelig positivt innstilt til HD65, men det går bare ikke når jeg blir uvel av det.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kanskje det var litt dyrt, men jeg er ikke veldig oppdatert på priser. Tror den ble solgt for under 10000 ny på slutten.
    Jeg og følte det var for dyrt, går selvsagt an å forsøke seg på å prute, men hvor mye bør jeg gi for den, noen fornuftige forslag???????????????

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    Jeg og følte det var for dyrt, går selvsagt an å forsøke seg på å prute, men hvor mye bør jeg gi for den, noen fornuftige forslag???????????????
    Begynner å bli noen år den projektoren, kom vel i desember 2003?
    Men hvis det følger med en relativt ny pære (koster vel rundt 3500,-) så kan du jo by 4000,-... Merker det om du får den for den summen, spm er hva du synes den er verdt i forhold til hva annet som er på markedet til den prisen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja jeg tok ett blikk på lerretet og skjønte at det ikke gikk veien......jeg re lei meg for det for jeg var virkelig positivt innstilt til HD65, men det går bare ikke når jeg blir uvel av det.....
    Wow, var det så gale?... jeg har ikke sett HD65 selv, men derimot HD80 som jeg synes var bra.
    Selv synes jeg screendoor er noe av det verste som finnes, fysjameg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikk etter PT-AE700, TX200 og EMP-TW600 og evt etterkommere. For 4-6000 skal du få en svært kurrant LCD-projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Wow, var det så gale?... jeg har ikke sett HD65 selv, men derimot HD80 som jeg synes var bra.
    Selv synes jeg screendoor er noe av det verste som finnes, fysjameg!
    sukk, pæra på den Panasonic PT-AE500en har gått ca 300 timer sier selger, kanskje det er så mye screendoor på den at jeg egentlig ikke kan ha noen projektor,,,,,,,,håper virkelig ikke det.... hva slags teknologi var det i den gamle sony bakprojeksonstvn min feks??? LCD? men det kan man kanskje ikke sammenligne????? jeg bare spør....hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikk etter PT-AE700, TX200 og EMP-TW600 og evt etterkommere. For 4-6000 skal du få en svært kurrant LCD-projektor.
    tror jeg skal forsøke å få en demo av TW600....har du sett den i funksjon??

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sukk, pæra på den Panasonic PT-AE500en har gått ca 300 timer sier selger, kanskje det er så mye screendoor på den at jeg egentlig ikke kan ha noen projektor,,,,,,,,håper virkelig ikke det.... hva slags teknologi var det i den gamle sony bakprojeksonstvn min feks??? LCD? men det kan man kanskje ikke sammenligne????? jeg bare spør....hehe
    Det var nok LCD i din gamle Sony skjerm, men jeg er ikke 100% sikker altså. Dessverre synes jeg det er slik at man må inngå en del kompomisser i budsjett-klassen når det gjelder prosjektorer (gjelder vel egentlig det meste) at det rett og slett blir for dårlig etter min smak. Da kan jeg like gjerne la være, og det har jeg gjort, siden plasmaskjermen min gir bedre bilder. Men som sagt det er snakk om prioriteringer, vil man ha stort og dårlig bilde trenger det ikke koste all verden.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg skal forsøke å få en demo av TW600....har du sett den i funksjon??
    TX200 skal være svært lik TW600, men TX200 skal ha en kjappere auto-iris (som struper lysutbyttet for å "leke" større kontrastnivå). Ingen problemer med screendoor her. Nyere projektorer har en rekke funksjoner som skal "viske" vekk rutenettet, og med rett kalibrering og riktig sitteavstand til lerretet er screendoor IKKE noe problem.

Blant projektorene jeg så Gorm hadde testet i en annen tråd mot hverandre var TX200, TW600, PT-AE900 og Z4. http://avforum.no/forum/347866-post59.html

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •