HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 218
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvis du ikke får den andre forsterkeren til 1000 lappen, så har det kommet en yamaha forsterker på avtorget :P
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/30357

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    jeg har nettopp fått muligheten til å kjøpe en epson tw600 da for rundt 4000 kroner, så nå ble jeg brått litt i tvil her, vil jeg merke veldig forskjell på ny optoma, som jo er 3500 kroner dyrere og den, eller kan det være at den epson projektoren holder for meg som inngangsbilett????
    Nå er ikke jeg noen projektor ekspert, men har gjort litt research før jeg gikk til anskaffelse av projektor.

Den tw600 en lcd projektor og de er generelt ikke like gode til hjemmkino som DLP projektorer(som hd65 og benq 8720). LCD sliter også med noe som kalles screendoor, dvs at du ser rutenettet som bildet er bygget opp av, dette er ikke så stort problem på DLP.

Om du blir fornøyd eller ikke er vanskelig å svare på, men som du sier så er det jo penger spart. Men HD65 eller benq 8720 vil nok være mye bedre. Har du penger til hd65 så ville jeg heller gått for den. Jeg hadde hd70 som var forgjengeren og ble megtig imponert, så da kanskje du blir det samme av hd65?

EDIT: DLP som hd65 har også bedre sortnivå enn lcd som tw600, dette gir bedre farger og dybde i bildet.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldg Hjelpsomme folk her på forumet er med en gang det er en dame som trenger hjelp....lurer på om jeg skal kalle meg selv for dame neste jeg har hastverk....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    hvis du ikke får den andre forsterkeren til 1000 lappen, så har det kommet en yamaha forsterker på avtorget :P
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/30357
    jeg fikk Martranzen jeg , men takk for omtanken:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nå er ikke jeg noen projektor ekspert, men har gjort litt research før jeg gikk til anskaffelse av projektor.

Den tw600 en lcd projektor og de er generelt ikke like gode til hjemmkino som DLP projektorer(som hd65 og benq 8720). LCD sliter også med noe som kalles screendoor, dvs at du ser rutenettet som bildet er bygget opp av, dette er ikke så stort problem på DLP.

Om du blir fornøyd eller ikke er vanskelig å svare på, men som du sier så er det jo penger spart. Men HD65 eller benq 8720 vil nok være mye bedre. Har du penger til hd65 så ville jeg heller gått for den. Jeg hadde hd70 som var forgjengeren og ble megtig imponert, så da kanskje du blir det samme av hd65?

EDIT: DLP som hd65 har også bedre sortnivå enn lcd som tw600, dette gir bedre farger og dybde i bildet.
    Jeg er ikke et sekund i tvil om at jeg sikkert kommmer til å bli veldig fornøyd med HD65, eller alternativt BenQ 8720, men hvis jeg kan bli nesten like fornøyd med et enda rimligere alternativ så blir jeg jo generelt gladere av å ha 3500 kroner tilovers, hehe.

Rutenett høres ikke så voldsomt fristende ut*gapskratter* og det er ikke sikkert at W600 er like god å spille på.

Nå har gubben gått på spillrommet og spiller 360 på min gamle 21 tommers boksTV og han ser ikke ut til å plages nevneverdig med dårlig kvalitet, tror ikke han helt skjønner hva han går glipp av asså:lol:

Klarer ikke å overtale han til å være interessert i dette projektet ser det ut til, merkelig ettersom han er helfrest på tv-titting, parabol og spill, vi valgte nytt hus ut fra hans kriterier om at det måtte være fri sikt mot parabolen, hehe.....

Jeg fordyper meg i forumet her mens han spiller 360, helt likegyldig til kinoprosjektet...knis

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk Martranzen jeg , men takk for omtanken:lol:
    det er bra .
    da satser vi på at du blir fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Veldg Hjelpsomme folk her på forumet er med en gang det er en dame som trenger hjelp....lurer på om jeg skal kalle meg selv for dame neste jeg har hastverk....
    Hjelper ikke å kalle seg dame, du må kunne vaske klær, lage mat og hjelpe med lekser samtidig som du støvsuger, brette sammen klesvask mens du maler huset og sist men ikke minst, du må kunne vippe kokett med øyenvippene og bevege deg grasiøst

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    det er bra .
    da satser vi på at du blir fornøyd!
    Blir jeg ikke det så skal jeg skylde på dere, hehe, har du noen synspunkter på Optoma HD65 kontra epson w600 da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jeg ikke det så skal jeg skylde på dere, hehe, har du noen synspunkter på Optoma HD65 kontra epson w600 da?
    har desverre lite eller ingen peilig på projektorer :S, så kan desverre ikke hjelpe deg der.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har TX200 som ofte ble sammenlignet med emp-tw600. Jeg er svært fornøyd med min projektor, og jeg sitter på gjerdet og venter på at en 1080p-projektor av type DLP skal falle inn i mitt budsjett.

Noen plages av screendoor på LCD, men når det gjelder nyere LCD-projektorer tror jeg ikke dette er noe problem med mindre en har for stort lerret og/eller sitter alt for nært.

Noen plages av rainbow-effekt (et fargeetterslep) på DLP-projektorer med 1 chip og fargehjul. De med 3 chip-er er litt dyre, men synker vel fort i pris håper jeg.

På sikt bør du satse på DLP, men for nå vil du sikkert bli fornøyd med LCD også. Blir et prisspørsmål også for din del vel? Tror du har mer å vinne på å kjøpe LCD til ordentlig lerret enn DLP på malt sponplate!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har TX200 som ofte ble sammenlignet med emp-tw600. Jeg er svært fornøyd med min projektor, og jeg sitter på gjerdet og venter på at en 1080p-projektor av type DLP skal falle inn i mitt budsjett.

Noen plages av screendoor på LCD, men når det gjelder nyere LCD-projektorer tror jeg ikke dette er noe problem med mindre en har for stort lerret og/eller sitter alt for nært.

Noen plages av rainbow-effekt (et fargeetterslep) på DLP-projektorer med 1 chip og fargehjul. De med 3 chip-er er litt dyre, men synker vel fort i pris håper jeg.

På sikt bør du satse på DLP, men for nå vil du sikkert bli fornøyd med LCD også. Blir et prisspørsmål også for din del vel? Tror du har mer å vinne på å kjøpe LCD til ordentlig lerret enn DLP på malt sponplate!
    *Knis* hva jeg tror vet jeg vel ikke, er nok derfor jeg spør og graver sånn her, hehe, kan virke fristende å slippe unna med 4000 kroner for en projektor jeg kan leve med til gubben blir så frelst at han dropper noen deler til bilen og heller kjøper DLP projektor

håper noen andre også har synspunkter på dette, kan det forsvares å ha en W600 i hjemmekinoen selv om det er LCD og vil jeg få rutenett??????

Har ingen indikasjoner for at HD65 plages med regnbuer, men kan det være?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha reaserchet litt her tror jeg at jeg må ha DLP, vil ha bra sortnivå, men jeg bare lurer på om det vil være enklere for meg å plassere LCD projektor ettersom det sies her at linsevinkling gjør det enklere....

Hjemmekino.no - Guide - Projektorer - LCD

det står også her at LCD bråker mer enn DLP, vil jeg merke forskjell på Epson W600 og Optoma HD65 i støynivå?

Ble litt skremt av denne illustrasjonen på hvordan regnbueeffekt arter seg i praksis

Hjemmekino.no - Guide - Projektorer - DLP

Hvis dette er så fremtredende på HD65 så kan jeg IKKE kjøpe den!!!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen i området ditt (Særp ) må da kunne gi deg en kjapp demonstrasjon av LCD og DLP? Jeg sliter slett ikke med sortnivå i min kino, men DLP står på ønskelisten min da!

Du er velkommen til LCD-demo på Ski, men det er jo litt langt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen i området ditt (Særp ) må da kunne gi deg en kjapp demonstrasjon av LCD og DLP? Jeg sliter slett ikke med sortnivå i min kino, men DLP står på ønskelisten min da!

Du er velkommen til LCD-demo på Ski, men det er jo litt langt da.
    hehe, takk for tilbudet, hyggelig med så masse omtanke og hjelp, jeg lurer på om jeg sakte men sikkert begynner å miste fatningen her jeg asså.......

Jeg får forhåpentligvis en demo på DLP i løpet av denne uka......jeg tror det avgjørende for meg vil bli om jeg kan merke regnbueffekt på den optomaen, for hvis jeg gjør det blir det ikke den!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil fort merke om du plages av regnbuer eller ikke. Ser du ikke regnbuer så er det ikke noe problem for deg. Jeg plages ikke av regnbuer, men klarer å provosere det frem med ett mønster som ikke finnes i noen filmer!

Vet de har hatt hd65 på hifiklubben i fredrikstad, tror de skulle få den i særp også. Sortnivået er bedre på dlp enn lcd, og er gangske viktig for opplevd bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Du vil fort merke om du plages av regnbuer eller ikke. Ser du ikke regnbuer så er det ikke noe problem for deg. Jeg plages ikke av regnbuer, men klarer å provosere det frem med ett mønster som ikke finnes i noen filmer!

Vet de har hatt hd65 på hifiklubben i fredrikstad, tror de skulle få den i særp også. Sortnivået er bedre på dlp enn lcd, og er gangske viktig for opplevd bildekvalitet.
    De får inn HD65 i løpet av uka i særp, det er dit jeg skal for å få demo:smile:
    men på den sida til hjemmekino.no ble jeg vettskremt av illustrasjonen på regnbuer......er det virkelig så ille asså??

Hjemmekino.no - Guide - Projektorer - DLP

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken demo du har fått av screendoor som skremmer deg så fælt!?

Tviler på at hverken screendoor eller regnbue-effekt er noe problem i dag. Noen er mer følsomme for regnbue-effekt enn andre, og de ser problemet umiddelbart i actionscener. Ta nå en kikk på HD65 før du skremmer livet av deg selv og andre! Hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken demo du har fått av screendoor som skremmer deg så fælt!?

Tviler på at hverken screendoor eller regnbue-effekt er noe problem i dag. Noen er mer følsomme for regnbue-effekt enn andre, og de ser problemet umiddelbart i actionscener. Ta nå en kikk på HD65 før du skremmer livet av deg selv og andre! Hehe..
    tjoho, hehehe, joda jeg skal ta en kikk selvfølgelig, men jeg vet av erfaring av det folk sier ikke er noe prob fort kan bli det...

Kjøpte plasmatv som skulle være såååå fantastisk og det var ingen billig tv heller, men plagdes enormt med midlertidig innbrenning som alle sa ikke er et problem på nye plasmatv......endte opp med å selge den og kjøpe ny lcd jeg....holdt på å irritere meg til døde på den plasmaen*grrrrr*

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Kjøpte plasmatv som skulle være såååå fantastisk og det var ingen billig tv heller, men plagdes enormt med midlertidig innbrenning som alle sa ikke er et problem på nye plasmatv......endte opp med å selge den og kjøpe ny lcd jeg....holdt på å irritere meg til døde på den plasmaen*grrrrr*
    Du sjekket ikke med noen her på forumet først? :shock: Ingen grunn til å stole på noen forresten. Hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sjekket ikke med noen her på forumet først? :shock: Ingen grunn til å stole på noen forresten. Hehe..
    det var gubben som sto for reasearchen der gitt, hehe, fordi jeg var fornøyd med min sony 42 tommers bakprojeksjonstv fremdeles jeg og så ingen grunn til å bytte til plasma, da ville jeg heller ha lcd, men den var for dyr gitt*knis*, men vi endte jo opp med lcdn jeg valgte til slutt da og den er han også strålende fornøyd med......

Jeg kan ikke gjøre feilen å kjøpe en projektor han er misfornøyd med iallfall, og det betyr at jeg må være 100 prosent fornøyd selv, hehe, skal ikke ha det hengende over meg at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med*lol*

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •