HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 218
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    ja hvis det virkelig er fri frakt så kan jeg bestille tre ganger vettu
    koster kunn 45,- svenske for å sende det i postoppkrav
    med det er det vært å gjøre flere ganger hehe :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er imponert over alle gentlemen-a her på forumet jeg. Har aldri sett en sånn type tråd nærme seg 100 svar så fort. Lykke til med dine valg Linda. Det ser bra ut foreløpig hvertfall.
    JEG er imponert, på noen få timer har jeg funnet en løsning jeg tror jeg kan leve med og ikke minst til en pris jeg kan leve med.....jeg takker for det og håper det er hjelp å få når utstyret ettervhert skal kobles sammen også.....hehe

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på 3 meters avstand? eller på 4???
    ett 90" 16:9 lerret er ca 2 meter bredt, da må hd65 projektoren henge i taket eller stå på ett bord ca 3,10-3,30 meter unna.

og da anbefaler jeg å sitte 3.4 meter unna... men her har du kanskje muligheten til å flytte litt på deg og se selv hva du liker best?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    koster kunn 45,- svenske for å sende det i postoppkrav
    med det er det vært å gjøre flere ganger hehe :P
    hehe, ja budsjettet er ikke SÅ stramt for da tror jeg at jeg hadde prioritert å kjøpe havregryn og sukker fremfor kino:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    ett 90" 16:9 lerret er ca 2 meter bredt, da må hd65 projektoren henge i taket eller stå på ett bord ca 3,10-3,30 meter unna.

og da anbefaler jeg å sitte 3.4 meter unna... men her har du kanskje muligheten til å flytte litt på deg og se selv hva du liker best?
    vil nok henge den i taket ja, så da blir det sånn at jeg nesten har projektoren litt foran der vi sitter altså?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, si at du henger projektoren 3,3 meter fra lerretet også har du sofaen evt godstolen ca 3 meter unna lerretet. Da slipper du å se eller høre så mye til projektoren. Vil nok bli bra det tror jeg, men bittelitt stort bilde etter min smak, men også for lite for noen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, si at du henger projektoren 3,3 meter fra lerretet også har du sofaen evt godstolen ca 3 meter unna lerretet. Da slipper du å se eller høre så mye til projektoren. Vil nok bli bra det tror jeg, men bittelitt stort bilde etter min smak, men også for lite for noen
    kan jo alltids eksperimentere litt vel, vanskelig å si hvor langt unna jeg vil like å sitte da....

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen tips !

Nye Dynavoice M-65. Årets Beste Høyttaler i Lyd & Bilde | FINN torget

Når det gjelder kjøp av høytalere i Sverige så er det ingen toll, kun moms. Handlet selv Klipsch høytalere for 34 tusen hos TV boden på Svinesund i fjor sommer, stoppet på tollen og fikk et stempel på et papir. Momsen ordnet TV boden med den norske statskassen i etterkant. Enkelt, ikke sant :-D

Ellers så er den tungvint måten å første kjøpe produktet inkl. svensk moms, så stoppe på tollen og betale moms utifra kvitteringen. Ta med seg kviteringen på betalt moms tilbake til forhandleren, og så å få tilbake den svenske momsen i fra forhandleren.

Hvordan dette gjøres ved netthandel aner jeg ikke, men om produktet sendes i fra en svensk netthandel til en adresse i norge vil jeg tro de drar av den svenske momsen. Og at det betales norsk toll ved utlevering. Men som sagt jeg er usikker.

Ser du er i fra Særp, håper du henger deg med neste gang det blir arrangert ett Østfold treff.

Et tips, kjøp heller brukte produkter som i utgangspunktet er dyrere. Du vil uten tvil få mest for pengene da.

mvh
    Nølle

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,alle fra særp er hjertlig velkomne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Nye Dynavoice M-65. Årets Beste Høyttaler i Lyd & Bilde | FINN torget

Når det gjelder kjøp av høytalere i Sverige så er det ingen toll, kun moms. Handlet selv Klipsch høytalere for 34 tusen hos TV boden på Svinesund i fjor sommer, stoppet på tollen og fikk et stempel på et papir. Momsen ordnet TV boden med den norske statskassen i etterkant. Enkelt, ikke sant :-D

Ellers så er den tungvint måten å første kjøpe produktet inkl. svensk moms, så stoppe på tollen og betale moms utifra kvitteringen. Ta med seg kviteringen på betalt moms tilbake til forhandleren, og så å få tilbake den svenske momsen i fra forhandleren.

Hvordan dette gjøres ved netthandel aner jeg ikke, men om produktet sendes i fra en svensk netthandel til en adresse i norge vil jeg tro de drar av den svenske momsen. Og at det betales norsk toll ved utlevering. Men som sagt jeg er usikker.

Ser du er i fra Særp, håper du henger deg med neste gang det blir arrangert ett Østfold treff.

Et tips, kjøp heller brukte produkter som i utgangspunktet er dyrere. Du vil uten tvil få mest for pengene da.

mvh
    Nølle
    Nå kommer hele høytalerpakka mi til å koste under 3000 norske kroner og da kan kjøre rett gjennom tollen etter det jeg har forstått.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jepp,alle fra særp er hjertlig velkomne
    hehe, hva gjør dere der da? ser på film?.....knis

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hva gjør dere der da? ser på film?.....knis
    Det lurer jeg på også hehe

Så det er østfold treff inne hifi og av?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg å være dame på AVForumet skjønner jeg ja........
    Selv med litt vel mye knising stiller alle gentlemenn velvillig opp til alle døgnets tider.
    Skal bare poengtere noen tips du vel allerede har fått.
    1. Ikke kjøp Kenwood receiver til de Dynavoice høyttalerne. Kenwood har noen av de mest strømsvake receiverne du kan finne, og liker disse høyttalerne veldig dårlig. Been there, done that!
    2. Velg M-65 fremfor F-6. De er mye morsommere på film.

Om den Marantz receiveren er litt slank i bassen, er bare en fordel. For M-65 er absolutt ikke det. Sammen kan det bli en god match.

Lykke til videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Lønner seg å være dame på AVForumet skjønner jeg ja........
    Selv med litt vel mye knising stiller alle gentlemenn velvillig opp til alle døgnets tider.
    Skal bare poengtere noen tips du vel allerede har fått.
    1. Ikke kjøp Kenwood receiver til de Dynavoice høyttalerne. Kenwood har noen av de mest strømsvake receiverne du kan finne, og liker disse høyttalerne veldig dårlig. Been there, done that!
    2. Velg M-65 fremfor F-6. De er mye morsommere på film.

Om den Marantz receiveren er litt slank i bassen, er bare en fordel. For M-65 er absolutt ikke det. Sammen kan det bli en god match.

Lykke til videre!
    Takk for hjelpen du også Jeg kommer nok til å gå for Yamaha reciever om jeg ikke er fornøyd med Marantz, og ikke gå for Kenwood, men foreløpig har jeg bestemt meg for å greie meg med Marantz som jeg var så heldig å få tilslag på etter tips fra Herminator. Digger det.

Hva gjelder høytalerne har jeg bestemt meg for å gå for M65 etter en god natts søvn, blir jo rimelig når jeg kan få dem sendt til Strømstad det.

Er altså kjempefornøyd med at hele surroundpakken min nå kommer på under 4000 kroner også får jeg bra kvalitet, hehe, ja eller iallfall akseptabel.

Linda

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nytt spørsmål

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for at jeg kommer til å kjøpe en Optoma Hd65 hvis det ikke tilfeldigvis dukker opp en BenQ7820 mens jeg fortsatt tenker litt, i midlertid kom jeg over en BenQ W500 mens jeg lette etter 7820 her og lurer i den forbindelse på om den kan matche Optoma HD65, takknemmelig for innspill....

Linda

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er imponert over alle gentlemen-a her på forumet jeg. Har aldri sett en sånn type tråd nærme seg 100 svar så fort. Lykke til med dine valg Linda. Det ser bra ut foreløpig hvertfall.
    Jeg er også imponert, det som kanskje imponerer meg mest er whiskas som legger så mye glød inn i å blidgjøre "gubben" og faktisk tar det lange steget inn her å ber om hjelp - og får masse god hjelp til en plan som skal realiseres.

Gubben din er en heldig kar, her er det jo snakk om å bygge opp fra scratch med hjemmekino, prosjektor og til og med bardisk i ett rom hvor man kan dyrke felles interesser, mer eller mindre. Go whiskas!!! ;-)

Om bare flere av dine medsøstre hadde hatt den egenskapen, de fleste bryr seg døyten og synes mono 4:3 i en 28" CRT med en jalla DVD-spiller duger til innleide klisse-filmer... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

evig nerd

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Jeg er også imponert, det som kanskje imponerer meg mest er whiskas som legger så mye glød inn i å blidgjøre "gubben" og faktisk tar det lange steget inn her å ber om hjelp - og får masse god hjelp til en plan som skal realiseres.

Gubben din er en heldig kar, her er det jo snakk om å bygge opp fra scratch med hjemmekino, prosjektor og til og med bardisk i ett rom hvor man kan dyrke felles interesser, mer eller mindre. Go whiskas!!! ;-)

Om bare flere av dine medsøstre hadde hatt den egenskapen, de fleste bryr seg døyten og synes mono 4:3 i en 28" CRT med en jalla DVD-spiller duger til innleide klisse-filmer... :-)
    Er nok en evig nerd jeg, hehe, det BLIR hjemmekino selv om DVD spilleren; en kenwood dvf-5020 helt sikkert kan klassifiseres som jalla:smile:

Har allerede begynt å planlegge det estetiske rundt kinoen, jeg har ubehandlet brystningspanel der jeg skal sette opp alt i kjellern, og funderer nå på løsninger som gjør at hele rommet kan bli en fryd for øyet, kan evt fore ut veggene noe for å legge kablene skjult.

Hvis jeg går for Optoma HD65 følger det med et rullgardinlerret, men jeg har lyst på ramme med lysslynge bak. Dette fordi jeg har phillips tv med ambilight og synes det er topp. Ikke sikker på at lysslynge er så lurt mens projektoren går, men det ser iallfall stilig ut og lyser opp i rommet når den er av...

kan nesten ikke vente med å få alt i hus, men det vil nok drøye noe enda desverre, mye nytt som skal i hus når man flytter, men jeg liker å ha en gjennomtenkt plan

Linda

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du er her i dag også ja Flott at det er noen kvinner her inne også, alt for få damer som har interesse for av og hifi. Det er vel en ganske så mannsdominert hobby...

Gå for optoma hd65 eller benq 8720, ikke den w500 du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du er her i dag også ja Flott at det er noen kvinner her inne også, alt for få damer som har interesse for av og hifi. Det er vel en ganske så mannsdominert hobby...

Gå for optoma hd65 eller benq 8720, ikke den w500 du nevner.
    jeg har nettopp fått muligheten til å kjøpe en epson tw600 da for rundt 4000 kroner, så nå ble jeg brått litt i tvil her, vil jeg merke veldig forskjell på ny optoma, som jo er 3500 kroner dyrere og den, eller kan det være at den epson projektoren holder for meg som inngangsbilett????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der var egentlig et dumt spørsmål for så klart jeg vil merke forskjell, men jeg mente heller å spørre om tw600 er såpass mye dårligere at jeg burde droppe tanken, her er det økonomen i meg som tenker 3500 kroner spart, hehe

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •