HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 218
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    Sorry mac, men alt det der ble litt vel mye gresk for meg asså*gapskratter*
    Kan jeg bruke den eller ikke gutter?ops:
    ser ikke no problem med å kjøpe den yamaha'n.
    har du planer om å bruke Hdmi?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder til i særp jeg se.....hehe og der snappet noen den gode dealen rett foran snuta mi* gapskratter*
    jeg bor i særp hehe, men jeg har ikke tatt kontakt med selgeren av den marantzen, er den solgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

solgt

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Sonus Faber Consertino, Benq 8720 og Lerret selges | FINN torget

Her er en benq 8720 til 7000kr, denne ville jeg ringt på med en eneste gang! Ikke nøl med å kjøpe denne. Selgeren er dessuten devilej her på forumet, tipper han er meget seriøs og forsiktig.

Med denne projektoren, ett par M65 pluss c5 center og yamaha forsterker er du oppe i ca 14000 med kabler.
    den ringte jeg på allerede på onsdag, men han har solgt den og har bare høytelerne og lerretet igjen:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    ser ikke no problem med å kjøpe den yamaha'n.
    har du planer om å bruke Hdmi?
    vel...kremt...jeg forsøker å finne ut av hva hdmi egentlig er jeg.......knis......de mener her at jeg trenger det.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor i særp hehe, men jeg har ikke tatt kontakt med selgeren av den marantzen, er den solgt?
    det vet jeg ikke , hehe, har ikke fått sjekket ennå

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whiskas: Ta kontakt først du, vil ikke du ha den så prøver jeg meg. Marantzen altså.

Så var det benq 8720, den kommer jevnlig ut på brukt markedet, har sett flere de siste ukene, men disse blir vel fort solgt. Dukker en slik opp så kjøp den med en gang. Ellers har hifiklubben hd65 med lerret til 7500kr. Du vil nok bli fornøyd uansett hvilken du velger, men benq er å foretrekke.

PS: si i fra om du skal kontakte marantzen eller ikke, hvis ikke tar jeg den, finner alltids ett eller annet å bruke den på hehe

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp kabler på Clas'ern eller Biltema, de holder i massevis. Ser også nå at jeg har nylig fått "Ekspert"-stempelet her så sannsynligvis har jeg rett. Blir du senere kresen KAN det være lurt å se over kabelsalaten en gang til, det viktigste er å så langt som mulig å legge signalkabler vekk fra strømførende, gjerne hver sin H/V-vei

Prøvde senest idag PS3 med en optisk fra Biltema til 49,- Kjørte DTS-sporet til receiver, bildet via HDMI direkte til TV'en. Lyden var rå og bildekvaliteten sykt bra, husker ikke hvor jeg kjøpte HDMI-kabelen men den kostet nesten ingen skjorter.

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetOnNet*- Prispresser på hjemme-elektronikk

Har ikke lest hele tråden, men skal du ha billig å bra surroundforsterker er denne noe å tenke på.

Har handlet derifra noen ganger og de leverer raskt.

Ps. Dette er en utgått modell derfor halv pris av ny.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel...kremt...jeg forsøker å finne ut av hva hdmi egentlig er jeg.......knis......de mener her at jeg trenger det.....
    sån som jeg ser det har du ikke behov for en forstekrer med Hdmi.
    vurderer du den Marantz så er nok det et godt kjøp. den har ikke Hdmi, men det tror jeg du klarer deg uten .
    hvis du vil ha yamaha, så her de flere litt eldre modeller på brukt markede til ca 2000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whiskas: Ta kontakt først du, vil ikke du ha den så prøver jeg meg. Marantzen altså.

Så var det benq 8720, den kommer jevnlig ut på brukt markedet, har sett flere de siste ukene, men disse blir vel fort solgt. Dukker en slik opp så kjøp den med en gang. Ellers har hifiklubben hd65 med lerret til 7500kr. Du vil nok bli fornøyd uansett hvilken du velger, men benq er å foretrekke.

PS: si i fra om du skal kontakte marantzen eller ikke, hvis ikke tar jeg den, finner alltids ett eller annet å bruke den på hehe
    jeg har sendt en mail til ham nå, hvis du vil ha den mer enn meg så kan vi sikkert bli enige om han ikke har solgt den, det er ikke så hastverk med meg egentlig, jeg har jo ingen projektor ennå engang, hehe

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å motta de nyeste lydformatene som Dolby True HD og DTS HD-master trenger du en receiver med HDMI som minst kan ta i mot lydsignalene som LPCM. Dette er overlegent den beste lyden du kan få i hjemmekinoen i dag, og er mest fremtidsrettet. Å kjøpe en receiver i dag uten dette implementert er å velge bort den beste lyden du kunne fått i hjemmekineon. Med en PS3 eller blu-ray spiller får du disse lydkvalitetene inn i hjemmekinoen. I tillegg overfører HDMI bildet. En HDMI fra dvd spiller eller blu-ray spiller inn i receiver og en fra receiver, videre inn i prosjektoren.

Vurdere man ny dvd spiller bør man tenke en Blu-ray, som f.eks Samsung 1400 Komplett.no - Samsung BD-P1400 Blu-Ray spiller, Full HD 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Kjøp kabler på Clas'ern eller Biltema, de holder i massevis. Ser også nå at jeg har nylig fått "Ekspert"-stempelet her så sannsynligvis har jeg rett. Blir du senere kresen KAN det være lurt å se over kabelsalaten en gang til, det viktigste er å så langt som mulig å legge signalkabler vekk fra strømførende, gjerne hver sin H/V-vei

Prøvde senest idag PS3 med en optisk fra Biltema til 49,- Kjørte DTS-sporet til receiver, bildet via HDMI direkte til TV'en. Lyden var rå og bildekvaliteten sykt bra, husker ikke hvor jeg kjøpte HDMI-kabelen men den kostet nesten ingen skjorter.
    jeg kommer nok tilbake til kablene når jeg vel har fått alle de andre komponentene i hus, det er jo litt forberedelser som skal til i selve rommet også før jeg kan koble til...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frxta
    NetOnNet*- Prispresser på hjemme-elektronikk

Har ikke lest hele tråden, men skal du ha billig å bra surroundforsterker er denne noe å tenke på.

Har handlet derifra noen ganger og de leverer raskt.

Ps. Dette er en utgått modell derfor halv pris av ny.
    takker for tipset, men hvis jeg skal velge mellom denne og en ny yamaha som jeg har fått tips om her til samme pris, hva velger jeg da? Forsøker å få tak i en enda billigere en brukt jeg....

Linda

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sån som jeg ser det har du ikke behov for en forstekrer med Hdmi.
    vurderer du den Marantz så er nok det et godt kjøp. den har ikke Hdmi, men det tror jeg du klarer deg uten .
    hvis du vil ha yamaha, så her de flere litt eldre modeller på brukt markede til ca 2000,-

jeg forsøker meg på den Marantzen jeg, så får vi se.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg forsøker meg på den Marantzen jeg, så får vi se.....
    det er nok et godt valg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    For å motta de nyeste lydformatene som Dolby True HD og DTS HD-master trenger du en receiver med HDMI som minst kan ta i mot lydsignalene som LPCM. Dette er overlegent den beste lyden du kan få i hjemmekinoen i dag, og er mest fremtidsrettet. Å kjøpe en receiver i dag uten dette implementert er å velge bort den beste lyden du kunne fått i hjemmekineon. Med en PS3 eller blu-ray spiller får du disse lydkvalitetene inn i hjemmekinoen. I tillegg overfører HDMI bildet. En HDMI fra dvd spiller eller blu-ray spiller inn i receiver og en fra receiver, videre inn i prosjektoren.

Vurdere man ny dvd spiller bør man tenke en Blu-ray, som f.eks Samsung 1400 Komplett.no - Samsung BD-P1400 Blu-Ray spiller, Full HD 1080p
    ok, foreløpig blir det ingen blue-ray og ps3 har vi heller ikke, bare playstation, gamcube, x-box og x-box 360...

kjøper jeg brukt uten HDMI som ikke er så dyr kan jeg vel eventuelt bytte ut denne når jeg får behovet?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whiskas: jeg har egentlig ikke behov for den marantzen, liker bare å kjøpe nye ting hehe. Hvis han ikke har solgt den er det en billig inngangsforsterker for deg, om du ikke blir fornøyd kan du jo oppgradere senere.

Det er mye å lære når det gjelder hjemmekino som du sikkert skjønner, ser at det nevnes HD-lyd osv over hdmi, men dettee syns jeg ikke du skal tenke på i denne omgang, det har du heller ikke budsjett til. Det du kan vite om hdmi, er at du får bedre bilde med hdmi kabel fra dvd-spiller til projektor, men da må du ha en nyere dvd-spiller også, men dette kan du jo ta senre. Først og fremst vil vel du få opp en hjemmkino du kan glede deg overm, for å så evt smått men sikkert oppgradere med tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok et godt valg
    jeg håper det, slipper iallfall billig unna da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whiskas: jeg har egentlig ikke behov for den marantzen, liker bare å kjøpe nye ting hehe. Hvis han ikke har solgt den er det en billig inngangsforsterker for deg, om du ikke blir fornøyd kan du jo oppgradere senere.

Det er mye å lære når det gjelder hjemmekino som du sikkert skjønner, ser at det nevnes HD-lyd osv over hdmi, men dettee syns jeg ikke du skal tenke på i denne omgang, det har du heller ikke budsjett til. Det du kan vite om hdmi, er at du får bedre bilde med hdmi kabel fra dvd-spiller til projektor, men da må du ha en nyere dvd-spiller også, men dette kan du jo ta senre. Først og fremst vil vel du få opp en hjemmkino du kan glede deg overm, for å så evt smått men sikkert oppgradere med tiden?
    du har skjønt det:-D vil vel få gromlyd fra de høytalerne med den brukte recieveren også eller? bedre enn lyden fra pcn feks?

jeg vil liksom bare snegle meg sammen i en god stol i mørket med litt fyr i peisen og et glass vin og ha kinofølelsen jeg* Knis*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avstand

hvis jeg ender opp med optoma hd65, kan noen da svare på hvor stor avstand jeg må ha til lerret, jeg vil ha størst mulig bilde uten forringelse av kvalitet.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •