HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 218
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mere enn bra nok! Skal du ha noe nytt som er bedre koster det fort vekk mer enn 5000,-. Men hvis du ønsker HD-TV gjennom receiver så må du nok se etter noe nytt.

Mitt tips er at du klarer deg med den Marantz'en til prisen på HD har sunket litt. Det sparer du MYE penger på. Du kan helt fint bruke din DVD gjennom den receiveren.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    Hvor mye må jeg ut med for alle kabler som skal kobles til dette anlegget da, er redd det blir like mye som alle komponentene koster jeg
    Standard lakrissnører og høyttalerkabler på minst 1.5mm2 fungerer fint, kan for eksempel kjøpes på Biltema. Selv kleshengere fungerer veldig bra.
    kan noen dere si meg om hd komponent og hdmi er det samme
    HDMI og komponent er to forskjellige grensesnitt, men koble sammen ting med hdmi hvis du har mulighet for det.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Kjøp Dynavoice M-65 på Netthandelen slik du fikk det forklart i en annen tråd her. Deretter kjøper du denne:
    Dynavoice Challenger C-5 i Calvados Farve
    og denne :
    Yamaha RX-V461 RDS i Titan farge

Bruk dine Jamo som bakhøyttalere inntil videre. Trenger du noe høyttalerkabel eller signalkabel tar du en tur til Biltema eller Clas Ohlson og ber om hjelp.
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Mitt forslag:
    Høyttalere: Dynavoice M-65 pakke i Calvados farve
    Forsterker: Yamaha Hjemmekino Receiver RX-V461 Black - XD
    Subwoofer: XTZ 99 W10.16 i Sort Matt
    Projektor: Bilde - Projektor | Hi-Fi Klubben: OPTOMA HD65 Videoprojektor

Som lerret hadde jeg prøvd først å sett hvordan malte MDF-plater blir.
    Jeg støtter også disse forslagene... som jeg forstod det i en annen tråd har du 14000 til rådighet. Da må det bli prioriteringer og kompromisser må inngås. hvis bilde er det viktigste bør du gå for en brukt benq 8720 som vil koste ca 7500-8000kr, da har du igjen ca 6000kr til lyd. M65 kjøper du uansett til front og i tillegg en c5 center fra surround.no. Dette kommer på en ca 2500-3000kr alt etter. Da sitter du igjen med 3000-3500kr til forsterker og evt dvd om du må ha det?

i første omgang ville jeg brukt jamo'ene til bakhøyttaler og ventet med sub til evt seneren, kan jo hende du blir godt fornøyd med M65 uten sub. Den yamaha forsterkeren fra surround er nok ett godt kjøp, men om du må spare inn litt mere så finnes det nok en del gode forsterke til 2000kr brukt også...

En liten oppsummering fra deg nå, så ser vi hva vi har kommet fram til inntil videre...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lenge etter at man har fått hjemmekinoen i hus begynner man å ønske seg en sub da??? hehe...

Hvor mye må jeg ut med for alle kabler som skal kobles til dette anlegget da, er redd det blir like mye som alle komponentene koster jeg
    *
    Sub trenger du nok ikke i første om gang, du vil heller ikke savne det siden du ikke har hørt det med sub. Men med tiden så vil du nok få glede av en sub.

Kabler trenger ikke bli så dyrt, kanskje 500-700kr på biltema eller clasohlson...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=St3ffaN]Standard lakrissnører og høyttalerkabler på minst 1.5mm2 fungerer fint, kan for eksempel kjøpes på Biltema. Selv kleshengere fungerer veldig bra.

Da går iallfall jeg for kleshengerne, haha

Men om det står at det går an å koble hd komponent så betyr altså ikke det det samme som at det er HDMI på recievern feks????

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    ... men om du må spare inn litt mere så finnes det nok en del gode forsterke til 2000kr brukt også...
    Altså den jeg foreslo: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/30309

Men det er ingen grunn til å haste. Det dukker stadig opp noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub trenger du nok ikke i første om gang, du vil heller ikke savne det siden du ikke har hørt det med sub. Men med tiden så vil du nok få glede av en sub.

Kabler trenger ikke bli så dyrt, kanskje 500-700kr på biltema eller clasohlson...
    ok, men jeg vet jo hvordan følelsen med sub er selv om jeg ikke har det da, hehe, har jo kjørt surround på pc sant.....men skjønner at jeg sikkert får vesentlig bedre lyd ut av disse høytalerne enn jeg fikk av de små logitec høytalerne på pc og da er kanskje ikke behovet så akutt for sub, det er vel litt basslyd fra de høytalerne jeg skal ha i systemet mitt også elller===

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Med en kraftig nok forsterker er det mye moro i de høyttalerene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den marantzen er ett så godt kjøpt så om ikke trådens frue vil ha den så kanskje jeg plukker den opp da jeg er fredrikstad gutt. Hvor holder damen til egentlig? Kanskje noen her inne vet om gode tilbud i nærheten.

pnerbye: Marantzen er absolutt billig og bra, men som du sier dukker det alltid opp noen her og på finn.no, så reciver til 2000kr skal ikke være vanskelig å finne.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men jeg vet jo hvordan følelsen med sub er selv om jeg ikke har det da, hehe, har jo kjørt surround på pc sant.....men skjønner at jeg sikkert får vesentlig bedre lyd ut av disse høytalerne enn jeg fikk av de små logitec høytalerne på pc og da er kanskje ikke behovet så akutt for sub, det er vel litt basslyd fra de høytalerne jeg skal ha i systemet mitt også elller===
    Det er sannsynligvis MYE mere trykk i M65 enn den pc sub'en din blir nok en helt ny verden denne hjemmekinoen du skal snekre sammen. ikke forhast deg med sub, prioriter heller bilde og lyd foran nå i førsten.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på om Yamaha 461 kan motta lyd over HDMI. Tror det kun er en bildesvitsj, og du må ha en lydkabel(optisk/Koaksial) ved siden av. Må opp på 661 for å motta signaler som LPCM via HDMI. Lyden dekodes da i avspilleren(Blu-ray).
    Finner 661 her:
    Welcome to L-Sound!
    til 3990

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotja: riktig det du sier, 461 tar ikke lyd over hdmi, det er kun en switch.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne projektoren? http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=30192&cat=5

Det er vel projektor til "pærepris"? Og så kjøper du heller ett bra lerret. Da kan du lene deg tilbake å vente på behaglige priser på de projektorene som koster skjorta idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppsummering

Flinke gutter som kommer med gode forslag det

Jeg ville nok gått for BenQ8720 hvis jeg fikk tak i en da.......går ikke det tror jeg at det ender på Optoma hd65, tilbud hos hifisenteret....7495 eller en brukt epson tw600, har nok mest lyst på ny Optoma fremfor brukt epson, men aller helst BenQ...

Høytalerne dere har foreslått skal med......forsøker å få dem billigst mulig selvsagt.....

Venter med suben jeg

av reciever vil jeg nok satse på den yamahaen hvis jeg ikke får tak i den brukte i champagnefarge her på avforum til 1000 kroner da.... men hvor mange høytalere kan den klare?

må ha takfeste til projektoren og en hel masse kleshengere for å gå gromlyden da

dvd har jeg, en 7 år gamel kenwood som går som en klokke.

med kabler og sånn, er det da noen som kan si meg hva vi er oppe i....?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Er litt usikker på om Yamaha 461 kan motta lyd over HDMI. Tror det kun er en bildesvitsj, og du må ha en lydkabel(optisk/Koaksial) ved siden av. Må opp på 661 for å motta signaler som LPCM via HDMI. Lyden dekodes da i avspilleren(Blu-ray).

Sorry mac, men alt det der ble litt vel mye gresk for meg asså*gapskratter*
    Kan jeg bruke den eller ikke gutter?ops:

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med kabler og sånn, er det da noen som kan si meg hva vi er oppe i....?
    Uh åh.. Damen nevnte ordet som ikke skal nevnes...

Hvilke kabler??? Oioioi...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva med denne projektoren? http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=30192&cat=5

Det er vel projektor til "pærepris"? Og så kjøper du heller ett bra lerret. Da kan du lene deg tilbake å vente på behaglige priser på de projektorene som koster skjorta idag.
    billig, ja, men jeg har hørt at infocus ikke er så bra, og at den der bråker endel mer enn de andre alternativene jeg har her.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den marantzen er ett så godt kjøpt så om ikke trådens frue vil ha den så kanskje jeg plukker den opp da jeg er fredrikstad gutt. Hvor holder damen til egentlig? Kanskje noen her inne vet om gode tilbud i nærheten.

pnerbye: Marantzen er absolutt billig og bra, men som du sier dukker det alltid opp noen her og på finn.no, så reciver til 2000kr skal ikke være vanskelig å finne.
    holder til i særp jeg se.....hehe og der snappet noen den gode dealen rett foran snuta mi* gapskratter*

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber Consertino, Benq 8720 og Lerret selges | FINN torget

Her er en benq 8720 til 7000kr, denne ville jeg ringt på med en eneste gang! Ikke nøl med å kjøpe denne. Selgeren er dessuten devilej her på forumet, tipper han er meget seriøs og forsiktig.

Med denne projektoren, ett par M65 pluss c5 center og yamaha forsterker er du oppe i ca 14000 med kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Uh åh.. Damen nevnte ordet som ikke skal nevnes...

Hvilke kabler??? Oioioi...
    hehe, dere er jo så flinke, forbarmer dere over en helt grønn dame....jeg begynner å få en god følelse for denne kinoen jeg asså, husk endelig på at jeg ikke har så store krav som mange av dere sikkert har fordi jeg er helt ny...

Det eneste jeg har av erfaring med projektorer var min gamle sony bakprojeksonstv som jeg hadde intill for ett år siden....uten surround

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •