HJELP, dame trenger hjelp med hjemmekino:) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 218
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du finner det du trenger i manualen først og fremst. Hvis du har normal takhøyde og kan plassere projektor hvor som helst i taket så klarer du deg sikkert uten lensshift.

Et lerret skal ikke være for høyt på veggen. Det blir både ubehagelig, lite pent og vrangt ifht projektoren. Du bør for all del sentrere lerretet på veggen, eller litt over midten.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    ja den kalkulatoren skjønte jeg jo mye av .....hehe, jeg har stor kjellerstue, projektoren bør aller helst plasseres i taket et eller annet sted og lerret vil jeg ha på vegg, plassert ganske høyt opp, ikke på midten liksom da jeg har brystningspanel på nedre del av veggene.......vil det da funke? rommet er sikkert 7 meter langt.....
    Det ER en fordel med lensshift selv om man kanskje bare må justere et par cm. Litt kjipt å skru driten opp i taket og se at man har bommet, selv om det er lite. Går jo ann å montere projektor først og så se hvor bildet havner selvfølgelig, og SÅ hive opp lerretet. Men et tips om lerret, og egentlig TV titting generelt. Det mest behagelige er som regel å få midten av bildet ca. I høyde med øynene når man sitter i godstolen (Som tommelfinger regel). Jo høyere opp på veggen lerretet henges desto lenger bort fra lerretet ville jeg ønsket å sitte for å kompensere for "kino på første rad" effekten. Jeg snakker av bitter erfaring her.

Fant ikke du en brukt TW600 med så lite som et par hundre timer på pæra? Den har jo lens shift, ellers ganske lik på sonyen. Har oppgitt litt mer støy en Sony'en, men ellers...SCART har den vel og om det skulle føles nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Det ER en fordel med lensshift selv om man kanskje bare må justere et par cm. Litt kjipt å skru driten opp i taket og se at man har bommet, selv om det er lite. Går jo ann å montere projektor først og så se hvor bildet havner selvfølgelig, og SÅ hive opp lerretet. Men et tips om lerret, og egentlig TV titting generelt. Det mest behagelige er som regel å få midten av bildet ca. I høyde med øynene når man sitter i godstolen (Som tommelfinger regel). Jo høyere opp på veggen lerretet henges desto lenger bort fra lerretet ville jeg ønsket å sitte for å kompensere for "kino på første rad" effekten. Jeg snakker av bitter erfaring her.

Fant ikke du en brukt TW600 med så lite som et par hundre timer på pæra? Den har jo lens shift, ellers ganske lik på sonyen. Har oppgitt litt mer støy en Sony'en, men ellers...SCART har den vel og om det skulle føles nødvendig.
    Joda jeg håper på å få en demo av den.....venter på svar... vet ikke helt hvor lekkert det blir å snekre lerretet fast oppå brystningspanelet jeg,,,,har ikke så lyst til å begynne å rive....sukk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et typisk lerret er på +/- 230cm x 125cm. Ta en runde på målebånd. Du må jo ha lerretet helt opp i taket da hvis dere ikke har over standard takhøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høytalerjakten

etter å ha lest litt på forumet om falske eller ikke falske dynavoice høytalere kikker jeg litt rundtomkring jeg, hva med Patos Basic 310 feks, er det noe å samle på tro???? Eller kan jeg kjøpe dynavoice m65 fra Fynda.se???? engstelig.....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Det er nå det begynner å bli dyrt! You know to much!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe... Det er nå det begynner å bli dyrt! You know to much!
    Greit å vite litt vel, hehe, ikke kult å få asiahøytalere liksom.....må jo legge litt arbeid i å få dette bra da......har antagelig et par måneder til på reasearchen, vel kanskje en måned iallfall, da regner jeg med å være ferdig med de andre rommene og kan starte på kjellerkinoen........jeg skal få norges råeste budsjettkino,......lol

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan forresten den Mantranzen jeg henter i morgen funke med patos 310??? jeg husker ikke engang hvilken modell den recieveren var jeg hehe

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal duge til formålet, og jeg tror de spiller bra sammen.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha lest litt på forumet om falske eller ikke falske dynavoice høytalere kikker jeg litt rundtomkring jeg, hva med Patos Basic 310 feks, er det noe å samle på tro???? Eller kan jeg kjøpe dynavoice m65 fra Fynda.se???? engstelig.....
    de såkalte "kopiene" ble/blir vel solgt hos gooba.no og netthandelen.no, tror nok fynda.se har de "orginale". akuratt som surround.no
    fynda.se mener jeg er hovedinportøren av proson og dynavoice i sverige.
    samme som surround.no er her til lands :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Den skal duge til formålet, og jeg tror de spiller bra sammen.
    Vet du om patos basic 310 finnes i flere utgaver.....har lest om mk2, men kan kjøpe noen brukte som bare heter basic 310 og lurer på om det er en eldre og muligens dårligere utgave...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    de såkalte "kopiene" ble/blir vel solgt hos gooba.no og netthandelen.no, tror nok fynda.se har de "orginale". akuratt som surround.no
    fynda.se mener jeg var hovedinportøren av proson og dynavoice.
    samme som surround.no er her til lands :P
    ok, det står så mye rart overalt.....ikke bra for skeptikere... sjekker ut patos jeg nå......

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller kjøpt M65 over de Patos du ser på. Da får du mer lyd og høyere volum for pengene. Også ser M65 MYE bedre ut !
    Ville kjøpt de av Hifi centeret eller surround.no, du kan sikkert få en god pris hos hificenteret på m65 om du spør fint

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basic 310 er den forrige modellen,men den låter ikke noe dårligere enn den nye.Mange mener den gamle låter bedre da denne ble produsert i Kristiansand.MK2 versjonen er produsert i Kina.

Om valget ditt står mellom Patos og Dynavoice så vil jeg si at valget er klart.Patos ligger et par klasser over Dynavoice både i lyd og byggekvalitet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp m65 hos fynda. ikke noe å lure på en gang. De er orginale for det nordiske markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke har gjort noe dumt nå, men jeg la inn et impulsbud på patos basic 310 på nettauksjon og endte opp med å få dem!! Kanskje jeg bare får en kasse med bomull nå, hehe, vel gjort er gjort, gjenstår å se hva de duger til. Da bør jeg kanskje holde meg til patos i de andre elementene også eller??

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fordel at du kjører høyttalere med nogenlunde samme klangkarakter i front i allefall! Det betyr som oftest f.eks senterhøyttaler i samme serie som frontene. Bakhøyttalerne er ikke så kritisk i så henseende.

Bottom line: kjøp deg en senter i den nye basic-serien:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det er en fordel at du kjører høyttalere med nogenlunde samme klangkarakter i front i allefall! Det betyr som oftest f.eks senterhøyttaler i samme serie som frontene. Bakhøyttalerne er ikke så kritisk i så henseende.

Bottom line: kjøp deg en senter i den nye basic-serien:-)
    gode ideer om hvor de selges??? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant det ut hos kelkoo.no, men hvis noen har en brukt patos 210c så kjøper jeg den gjerne, hehe..... det skal jo være budsjett dette anlegget og det begynner å ta seg opp her...

kan jo forsøke å få tak i patos bak også da.....ellers har jeg to små jamo som duger enn så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant det ut hos kelkoo.no, men hvis noen har en brukt patos 210c så kjøper jeg den gjerne, hehe..... det skal jo være budsjett dette anlegget og det begynner å ta seg opp her...

kan jo forsøke å få tak i patos bak også da.....ellers har jeg to små jamo som duger enn så lenge
    AMENTIO / Velkommen er billigste webshop som har patos mk2 serien. De har både 210c og bokhylle-høyttalere (som kun funke som bak-høyttalere). Selv har jeg kjøpt patos 510mk2 fronter og 410mk2 til å ha bak på netthandelen. Gleder meg som en unge til de kommer! :-)

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •