♫♫♫ M&K Xenon, Marantz SR6004 & Velodyne SPL1200 Ultra - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 421
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pio 50" for 15k? Hvor:twisted:

Er klar for å gå opp til 50" selv om vi sitter litt nærme. Ca.2.5m:???:

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var 42" jeg hinta til nå.. 50" er dessverre litt dyrere, 20k. Det tilbudet får du vel faktisk på elkjøp i disse dager (utrolig nok)..

Sitter ca 2,3m unna tven jeg.. 42" holder i massevis for meg. Ser til tider at jeg kan tyde pixlene, så jeg tror 50" ville ha irritert meg, på grunn av at jeg sitter så nære. Men for all del, 50" hadde vært konge

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok bare innse at 50" blir for stort i denne omgang. Har aldri følt 42" er for liten heller. Mye vil ha mer og fanden vil ha større Tv! Jeg synes selv Pio er markedsleder på plasma. Spørsmålet er om jeg tør å la være å gå for Pio. Jeg er nå enn litt slik at skal det være så skal det være. Billige tv´er er for dødelige Man lever bare en gang og den tiden skal jeg bruke til å se på god Tv!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner akkurat hva du mener.. Jeg skulle selv bare ha en tv for 10k (enten PX80 eller LG PG6000)

Men da det store spørsmålet og valget kom, så innså jeg at det bare var Pioneer som var 100% feilfri. Jeg vet at uansett hvilken annen tv jeg ville ha kjøpt, så ville jeg ha vært nysgjerrig på hvordan det hadde vært med Pioneer. (eks: Hvor mye svartere blir det med pioneer? blir jeg kvitt den flimringa med Pioneer? Er panoreringa mye bedre på pioneer?) Og de spørsmålene ga meg ingen valg. Hvis jeg skulle få mest mulig ut av bildet, så måtte det bli Pioneer.

For å presisere størrelsesbehovet en gang til, så skyldes selvfølgelig pixeltydingen også signalkildene. Vil nevne at jeg bare har sett vanlig dvd igjennom komponent på xbox 360 - noe som sikkert ikke er allverden uansett.

Lykke til med valget. Håper jeg forvirra deg enda mer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over et bilde av mine ht i et rimelig likt oppsett.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det i oppgraderings syklusen?:-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke ny tv. Fikk info om at de bestiller nytt panel til tvn. Det var jo kjipt. Håpet på ny tv. Vel nytt panel er jo som å starte på 0 timer med tvn igjen.. Er uansett fornøyd med tvn, når den var i orden gir den imo bedre bilde enn min onkels PV70..

Ellers så går vi og venter på Panasonics nye BD50 Blu-Ray spiller som sikkert gjør en grei intern dekoding av HD-lyd. Håper den blir priset litt aggresivt. Evt får det bli nye til Sony. BDP-S550 mener jeg den heter. Gleder meg.

# 2 Ellers: Har tenkt en del på å få opp noe på veggene her for å gjøre noe med litt saftig bass. Synes Akuart har fine greier som kunne passe fint. Må se hva det kommer på ferdig levert Norge..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen, er du fornøyd med Sa720av?
    Har ikke fått hørt denne.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    God morgen, er du fornøyd med Sa720av?
    Har ikke fått hørt denne.
    SA720AV er vel egentlig tilpasset å spille kanon med SA1750+1730. SA anbefaler enten denne eller SA Exact til SA Ranger. Jeg har hatt denne en god stund og synes den går greit med Ranger. Det jeg derimot kan sette fingeren på er litt "boks lyd/kabinett-resonans" ved enkelte frekvenser på DD, men ikke DTS og HD-lyd. Har nok noe med kvaliteten på materialet...

Den oppleves ellers som musikalsk og kjapp. Ikke nødvendigvis tungdreven. Etter jeg fikk Superflatline til den så mener jeg den ble noe mere responsvillig, i sammenheng med mere power også. I mangel på blu-ray spiller har denne centeren stått stille i noen mnd. Jeg skal ila. Juli-august komme tilbake med en mere omfattende konklusjon og vurdere å bytte opp til SA Exact som jeg kjenner godt. En meget god center, som riktignok er laget for SA Explorer.

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å poengtere at denne centeren bør vinkles slik at den "sikter og fyrer av" mot hodet.

Hos meg glir den meget lett inn i miljøet i den sorte stereobenken. Folk legger ikke merke til den før jeg tar av "grillen" noe som jeg liker.

Snakkes!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortsetter med mini-testingen. Har nå lånt en sort Primare CD21 for igjen å teste cd-spiller i mitt eksisterende oppsett. Sist jeg lånte med cd-spiller hjem, konkluderte jeg med at wi-fi musikk var rimelig nærme og at det derfor ikke var forsvarlig å betale for cd-spiller.

Samtidig ville jeg teste spiller fra Primare, for å se om denne passet bedre inn i mitt oppsett. Riktignok ser den veldig strøken ut sammen de andre sorte Primare komponentene. Den styres også fra samme fjernkontroll, noe jeg opplever som et must i disse dager. Jeg bruker en Nordost signalkabel mellom spilleren og forforsterkeren. Enchantress til ca 1600.- Det er en kabel jeg tidligere har testet mot diverse med stort hell.

Testen starter med oppvarming av ører og utstyr med enkel sommermusikk fra Hed-Kandi og gode gamle beach-house serien. Spilleglede og engasjementet er der. Førsteinntrykket er at her er det deilig. Ønsker meg til stranden med en gang. Dette er riktig nok ikke musikken til å teste luftighet eller presisjon. Det var heller ikke meningen. Jeg byttet snart over til nyeste utgivelsen fra Mari Boine da jeg virkelig har sansen for hennes etniske driv. Dette er en remix cd med bidrag fra diverse små og store artister. Det låter rimelig kult. Dynamisk og underholdende. Spesielt i fra 100hz og ned er det nå fyldig men også samtidig stramt.. Klør meg litt i hodet og undrer meg over hvordan det hadde vært med Heimdall signal for å gjøre kabelkabalen enkel.

Denne cden synes jeg fungerer bra til å teste engasjement. Den kan være litt sær i noen ører hvis ikke utstyret spiller engasjerende. På femte låten som forøverig er remikset av den internasjonalt kjente Dj Henrik Schwartz, er bassen stram og deilig. Mari joiker av full hals og jeg ser nesten for meg dama stå i stua i full samedrakt. Lydbildet er stort og vokalen er relativt enkel å plassere. Nå begynner jeg seriøst og lure på storebroren CD31.. Ca dobbel pris. Det må jo være en annen liga? Jeg leser at Stereophile har denne på sin anbefalingsliste. Hvis den har mere av CD21 lyden tror jeg vi seriøst begynner å nærme oss her!

Etter noen timers lytting velger jeg å påstå at denne cd-spilleren har de musikalske kvaliteter som jeg liker. Den spiller i mine ører med en annen sound enn Hegel Cdp2A som jeg sist testet. Ikke like luftig, men med mere engasjement og morrofaktor. Jeg får lyst til å skru opp, finne frem flere gode skiver og helle i et glass Jameson. Det er tross alt Torsdag...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er helt ening med deg her Mute, at det er skikkelig morrofaktor med cd21, visst man skal ha en spiller som som kan underholde, er dette den rette til prisen, men skal man ha alle detaljene, og det nøytrale så er cdp2a en het kanidat. Så kjenner meg igjen i det du skriver.

Artig lesing av mini testen din

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut en tur og kjøpe stativ til kameraet. Så i kveld blir det nye bilder av stua. Oppdaterer minhjemmekino så snart det er i orden.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Skal ut en tur og kjøpe stativ til kameraet. Så i kveld blir det nye bilder av stua. Oppdaterer minhjemmekino så snart det er i orden.
    Oppdatert. Kommer dog flere

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. I det siste har jeg skaffet noen småsaker til hjemmet. Viktigste: Skaffet 20gb ny musikk Ellers har det kommet en strømkabel: PS Audio xStream Power plus. Massiv sak, stiv som fy. Ble ett nytt fundament i bassen. Virker som jeg fikk en halv oktav ekstra i bunn. Absolutt verdt det. Skal hente en strømkabel til til uken. Til effektforsterkeren.

Ellers har det kommet en iPhone i hus. Genialt deilig og styre musikken med den!

Ellers kommer det Blu-Ray spiller i oktober. (Sony BDP-S550)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til Sony 550 spilleren kommer jeg også! Lærte noe nytt nå, at Iphone fungerer som universalfjernkontroll. Så det er derfor alle kjøper den :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synergistic Research A/C Power Coupler i hus forrige uke. Tommelen opp! Ellers var jeg i Horten i helgen. Langt mellom godsakene. Mye sære greier. Det som var fint: Klipsch Palladium, Halcro, Bel Canto +++

Eon: Vet du når S550 er i butikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi snakker midten av november før s550 er i hyllene. Har forøvrig lest noen oppskrifter for å gjøre spilleren sonefri på bluray som involverer programering av en one for all fjernkontroll. Så litt knotete ut, men hadde vært tøft hvis det virker!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en alt for stor vegg uten noe på! Den er med på å gi en håpløs etterklang og sender lyden frem og tilbake i rommet.

Det finnes noen alternativer, men det blir enten dyrt eller stygt. Jeg er ikke veldig nevenyttig og foretrekker å finne noe ferdig. Jeg har sett på Acoustic Tuning sine saker, og en ensfarget plate kan fungere..

Kom gjerne med tips!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke interessert i å lage noe selv da ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo ikke være så vanskelig at selv ikke jeg kan klare det?

Kjenner sånn halveis til en enkel metode. Kjøpe lister, rockwool/akustikk, perforert lærret eller gardinstoff? Men blir det bra? Hmm..

Det jeg har mest lyst på er: AKUART - Lydabsorberende kunst

Men vet ikke om de leverer til Norge?

Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •