♫♫♫ M&K Xenon, Marantz SR6004 & Velodyne SPL1200 Ultra - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 421
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    også er det vel ikke til å komme bort i fra at man kan få 750K for 25 000,- NOK ny i eske rett over grensen i motsetning til jc-1 som koster deg en 70-80 lapper ny i eske.

da får pipen brått en annen lyd...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    ...da får pipen brått en annen lyd...
    indeed....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    750w på Klipsch... Pass deg ellers så sier jeg det til Kjell B.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    750w på Klipsch... Pass deg ellers så sier jeg det til Kjell B.
    Haha

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornpolitiet må gjerne rynke på nesen. Det bryr meg fint lite for makan til kontroll, dynamikk og slam har jeg ikke hørt på lenge.

Stort, presist, konsertnivå, liveopptak og rockefot :twisted:

Bilder kommer i løpet av dagen tenker jeg.

Supercharge your hi-fi!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også er det vel ikke til å komme bort i fra at man kan få 750K for 25 000,- NOK ny i eske rett over grensen i motsetning til jc-1 som koster deg en 70-80 lapper ny i eske.

To stk. 750K for den prisen?

Hva har du som pre og kilde Mute?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig det, men da er det jo grunnlag for og spørre om hvorfor den har falt såpass mye i pris på relativt kort tid 8)

Sikkert en helt grei forsterker, det som var grunnen for innlegget mitt var ett mer eller mindre flåsete innlegg/påstand i en annen tråd av Mute.

Bedre med enn annen lyd i pipen enn og være tett i trompeten vet du Audiophil

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    To stk. 750K for den prisen?

Hva har du som pre og kilde Mute?
    Prisen er avhengig av valutakurs, mva, frakt +++

750K er en limited edition sak, slik som mye av det MF produserer.

Samtidig er det vanskelig å få tak i flere av disse nå, de fleste er solgt. Tror Audio-Art har inne.

Nå bruker jeg Blu-Ray spillern som transport til Bel Canto Dac3 som også er forforsterker. Nordost Quattrofil XLR inn i 750..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Prisen er avhengig av valutakurs, mva, frakt +++
    Per stykk eller for et par lurte jeg på

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per stykk eller for et par lurte jeg på
    For et par ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pri 1 må være å få rommet ut av regnestykket.

Hvis ikke planene fremover er Svanå eller andre tyngre passive akustikktiltak vil den eneste veien fremover være DRC. Hva er vel vitsen med å kjøpe kremutstyr hvis ikke fundamentet, rommet, selve grunnlaget for god lydreproduksjon blir prioritert like høyt som produktene?

Det blir like dumt som å kjøpe en kostbar årgangsvin, lagre den stående på et husstak, for så å drikke den i et pappbeger.

Det er brutalt få alternativer å velge i, i mine øyne peker dette seg ut som det mest fornuftige alternativet.

Lyngdorf DPA-1 + Squeezebox Duet

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    .....da er det jo grunnlag for og spørre om hvorfor den har falt såpass mye i pris på relativt kort tid
    Hifi markedet styres mye av hype og religion ift. merker. Våre venner i Stereophile kan gjerne skrive at en gitt forsterker av et mindre kjent merke er bedre på de fleste parameter enn for eks. Parasound - til en lavere pris. Parasound vil fortsatt kunne vise til helt andre salgstall. Hvorfor prisen har falt kan en selvfølgelig bare spekulere om, ja.... For oss kunder er det vel bare å være glad til.

En liten digresjon. Jeg hadde en Musical Fidelity forsterker til rundt 16k som (da) var den eneste forsterkeren under 30k i Stereophile som var A-rangert. Hadde den med til Hifi Center kjeden og A-B sammenlignet den med en stor Hegel til nærmere 40k. På de høyttalerne (!) var MF minst like bra - så bra at selv butikksjef måtte spørre om MF hadde norsk importør. Pris og popularitet er ikke alltid ensbetydende med hva som nødvendigvis er "best".

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par ja.
    Wow! Rundt 25K,- for de powerplantene der var jo en fin pris, er jo nesten i prisklasse med Halo A21 men med mye mer krefter! :-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Fidelity A1 FBP :-o

Kom ikke denne på samme tid som 750K blokkene? Nå skal den selges?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Rundt 25K,- for de powerplantene der var jo en fin pris, er jo nesten i prisklasse med Halo A21 men med mye mer krefter! :-D
    Jeg kjøpte de av flere årsaker, men hovedgrunnen var at jeg anså de som det feteste man kunne få innenfor mitt budsjett. Kan hende andre hadde spillt like bra eller bedre men det gidder jeg ikke en gang tenke på nå, spiller himla kult og det var målet.

KentOve: Denne var aldri en del av planen, samtidig kan man ikke kjøpe 750K uten A1 FBP. Dette skal være en meget god pre-amp så den bør ikke være vanskelig å selge..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hifi markedet styres mye av hype og religion ift. merker. Våre venner i Stereophile kan gjerne skrive at en gitt forsterker av et mindre kjent merke er bedre på de fleste parameter enn for eks. Parasound - til en lavere pris. Parasound vil fortsatt kunne vise til helt andre salgstall. Hvorfor prisen har falt kan en selvfølgelig bare spekulere om, ja.... For oss kunder er det vel bare å være glad til.

En liten digresjon. Jeg hadde en Musical Fidelity forsterker til rundt 16k som (da) var den eneste forsterkeren under 30k i Stereophile som var A-rangert. Hadde den med til Hifi Center kjeden og A-B sammenlignet den med en stor Hegel til nærmere 40k. På de høyttalerne (!) var MF minst like bra - så bra at selv butikksjef måtte spørre om MF hadde norsk importør. Pris og popularitet er ikke alltid ensbetydende med hva som nødvendigvis er "best".
    MF er ikke så kjent i Norge da det ikke er å få i de store kjedene. Vanskelig å få demo osv. Jeg snakket med flere som eier MF og ba de beskrive lyden og eieropplevelsen mm. Til og med dama sier det låter fett. Vi sammenligner med Bel Canto Ref1000 som nettopp var inne til test.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Denne var aldri en del av planen, samtidig kan man ikke kjøpe 750K uten A1 FBP. Dette skal være en meget god pre-amp så den bør ikke være vanskelig å selge..
    Ah, okei!

Når det kommer til strømfilter/renser, så har jeg selv sett på Minisub, men nå kjører jo SG gode priser på Isotek produkter, så da er også Sigma aktuell.

Når skal du evnetuelt handle? Og har du fått testet produktene opp mot hverandre? Jeg ser begge produktene, altså Minisub og Sigma har fått gode skussmål. Thor er utelukket, da jeg ikke har planer om å legge så mye penger i en strømrenser.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ah, okei!

Når det kommer til strømfilter/renser, så har jeg selv sett på Minisub, men nå kjører jo SG gode priser på Isotek produkter, så da er også Sigma aktuell.

Når skal du evnetuelt handle? Og har du fått testet produktene opp mot hverandre? Jeg ser begge produktene, altså Minisub og Sigma har fått gode skussmål. Thor er utelukket, da jeg ikke har planer om å legge så mye penger i en strømrenser.
    Jeg er seriøst i manko på kontakter og i går fikk jeg litt panikk når jeg kunne høre at jeg brukte internett Ruteren tilfører støy og bør åpenbart ikke kobles i nærheten av anlegget. Nå er den fjernet og stillheten har senket seg igjen. Det ser ut til å bli Minisub, hvis jeg ikke finner en billig Thor, men det er nok ikke vesensforskjeller på disse 2. SG har gode priser. En ville selge meg sin brukte Sigmas for 8k. Ville ikke gå under SG, beholdt den heller. OMF på sentralen solgte Minisub for 4k nå. Den gikk fort. En i Danmark ville selge meg Sigmas for 6600DKK som ikke er en meget god pris for en brukt.. Og det var pluss frakt..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er seriøst i manko på kontakter og i går fikk jeg litt panikk når jeg kunne høre at jeg brukte internett Ruteren tilfører støy og bør åpenbart ikke kobles i nærheten av anlegget. Nå er den fjernet og stillheten har senket seg igjen. Det ser ut til å bli Minisub, hvis jeg ikke finner en billig Thor, men det er nok ikke vesensforskjeller på disse 2. SG har gode priser. En ville selge meg sin brukte Sigmas for 8k. Ville ikke gå under SG, beholdt den heller. OMF på sentralen solgte Minisub for 4k nå. Den gikk fort. En i Danmark ville selge meg Sigmas for 6600DKK som ikke er en meget god pris for en brukt.. Og det var pluss frakt..
    Spørsmålet er om du vil gå opp de 3 lappene til Sigma. Jeg for min del er litt i tvil, nå som jeg får Sigma til gamle prisen av Minisub. En brukt Sigma til 8k er ingen god pris nå som du får en ny til samme pris, og jeg ville heller ikke kjøpt en brukt Minisub til 4k, nå som du får en ny Minisub til 5k. Sigma kostet 13k før, så det er vel der du har mest penger å spare sånn sett. Her handler det nok kun om hvor mye penger du vil legge i denne biten, 5k eller 8k

Grunnen til disse prisene er vel at Isotek er konk ...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Spørsmålet er om du vil gå opp de 3 lappene til Sigma. Her handler det nok kun om hvor mye penger du vil legge i denne biten, 5k eller 8k

Grunnen til disse prisene er vel at Isotek er konk ...
    Konk ja. Det overrasker vel ikke. Samtidig bekymrer det meg fint lite. Derimot bedre pris

Har du noe info om forskjellene på de 2?

Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •