Vaden's Hjemmekino - Abrahamsen V4.0 kjøpt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vaden's Hjemmekino - Abrahamsen V4.0 kjøpt

Hei!

Eg har vore ein aktiv lesar på AVForumet i mange år. Har ikkje laget min egen MinHjemmekino side før nå pga eg har følt at eg ikkje har hatt godt nok utstyr til å vise frem. Men det siste halvåret har det forandret seg da eg har gått til innkjøp av ny reciever og høyttalere. Har også gått til innkjøp av to stressless stoler.

Dette er den første gangen eg lager ein MinHjemmekino side. Så tips angående siden mottas med eit stort takk.

I tillegg ville det også vært kjekt med tips angående framtidig innkjøp og forbedringer.

Bare til å legge igjen ein kommentar om du føler for det :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En flott kino du har der, flotte komponenter til å være 19. RS6 er voldsomt gode til prisen, ta godt vare på dem! Nydelig mellomtone og bass. Har selv hatt dem på RX-V1700 og i pure-direct spilte de svært overbevisende, latterlig til prisen.

Flott kino!

Tips fremover:
    SVS PCi 25-31 og RS LCR? Har du en sub fint integrert i bånn på disse og matchende senter så er du kommet veldig langt og skal du oppgradere fra dette må du legge mye penger for å komme skikkelig opp.

PS! Har også pløyd B5-sesongene i ungdommen, artig serie med engasjerende historie som du sier.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig bra utnyttelse av plassen! Kan tenke meg at du får mange fine timer der inne

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte tilbakemeldinger. Eg har planer til å gå til innkjøp av RS LCR til sommeren. I tillegg til RS1 eller RSFX bakhøyttalere. Sub må eg eventuellt vente med til etter sommeren da eg har lærling lønning i tillegg til andre utgifter.

Problemet med bakhøyttelere er at døren er ganske i veien (sjå på Sweetspot bildet). Den er heilt til venstre. Og det gjer at det ikkje er mulig å plassere bakhøyttalere bak i hjørnene. Har dere noken tips om ein anna måte å plassere desse?

Ja, eg er kjempe fornøyd med RS6. Dei blir bare bedre og bedre for kvar gong eg hørre på dei :-)

Det har blitt mykje forskjellige plasseringer i rommet for å finne den beste plasseringa som utnytter plassen eg har i rommet. Måten eg har det nå utnytter det best, og i tillegg speler høyttalerene best i denne posisjonen :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har enda eit spørsmål. Lerrettet mitt. Når eg er ferdig å bruke utstyret. Bør eg henge det opp? Eller bør det bare henge?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tenke meg at det er noen grunn for å ta opp lerettet hver gang. Eneste problemet kan vel evt være direkte sollys som kan misfarge det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Eg har sørget for at det er minimalt med lys som kjem inn til rommet. Så sollys er eg ikkje redd for :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne threaden dødde fort ut

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for at eg snakker med meg sjølv på denne threaden så stiller eg spørsmålet her:

Eg har planer om å kjøpe nye kabler til høyttalerene mine. Eg har tenkt på Better Cables III Premium, da desse passer i min prisklasse. Fins det andre kabler i 1000-1500 kr klassen som er betre?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra komponenter detta, liker spesielt receiveren din.
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Med fare for at eg snakker med meg sjølv på denne threaden så stiller eg spørsmålet her:

Eg har planer om å kjøpe nye kabler til høyttalerene mine. Eg har tenkt på Better Cables III Premium, da desse passer i min prisklasse. Fins det andre kabler i 1000-1500 kr klassen som er betre?
    Biltema-kabler burde vel funke greit, selv kleshengere fungerer bra. Legg heller pengene i oppgradering av senter og surroundhøyttalere eller en subwoofer (for eksempel SVS PB10).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Morsom nyhet. Dei kablene eg har er veldig dårlige. Noke broren min fekk med noken Dali høyttalere han kjøpte for 10 år siden. Med andre ord.. ikkje noke bra kvalitet :-)

Det eg tenkte på var å kjøpe BI-WIRE kabler. Men det er heller ikkje vits?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få litt liv i denne tråden min. Ingen som har tips angående framtidlige innkjøp eller forbedringer?

og tips angående korleis eg skal plassere bakhøyttalerene mine når eg har den døra i veien. Og om bi-wire kabler er vits?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Morsom nyhet. Dei kablene eg har er veldig dårlige. Noke broren min fekk med noken Dali høyttalere han kjøpte for 10 år siden. Med andre ord.. ikkje noke bra kvalitet :-)

Det eg tenkte på var å kjøpe BI-WIRE kabler. Men det er heller ikkje vits?
    Heisan!

Flott oppsett du har.

Ikke legg penger i høyttalerkabler. Bi-wiring er bare tull.

Når det gjelder fremtidige oppgraderinger, så synes jeg du bør legge penger i et effekttrinn med varm eller fyldig klang. Det vil løfte høyttalerne dine til nye høyder. Dersom du ønsker å benytte de mye til musikk bør du også se deg om etter en forforsterker med prossesorinngang. Da vil du ikke kjenne igjen høyttalerne dine. GARANTERT.

Mvh

Trond

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva slags effektrinn/forforsterker passer MA da? Eg har som sagt ganske liten peiling på dette. Alt eg veit er at eg liker eit godt bilde og god lyd. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva slags effektrinn/forforsterker passer MA da? Eg har som sagt ganske liten peiling på dette. Alt eg veit er at eg liker eit godt bilde og god lyd. :-)
    Abrahamsen er ihvertfall beste match i mine ører. Når det gjelder forforsterker så får jo Parasound 2100 masse masse skryt. Den er i tillegg billig.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelige Kimber kabler synes jeg er en grei referanse å ha. De låter i mine ører vesentlig bedre enn Clas Ohlson/Biltema billigvariantene uten å koste skjorta.

Etter det jeg leser på utenlandske forum er Tara Labs noe man evt bør ligge unna pga for mye betoning av øvre frekvenser. Veldig kategorisk kan man si at rent sølv og/eller spesielt flate kabler betoner øvre frekvenser - noe som isåfall kan bli feil matching.

MA lager visstnok også en egen høyttalerkable kalt Pureflow som består av 160 sølvbelagte kobber-ledere til relativt rimelig pris (£5 pr meter)

Ellers er kabler etter min mening siste prikken over i-en, bruk penger på kilde og forsterker først.

Bi-wiring har jeg ikke giddet å prøve - tviler på den store forskjellen...

Ellers hvis du har en DIY spire i deg, så er det endel som rapporterer at CAT5 nettverks-kabel kan være vel så bra som mange dyrere høyttalerkabler...
    DIY Cat5 Speaker Cables
    Speaker Cable Faceoff 3 - The DIY Shootout — Audioholics Home Theater Reviews and News

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound 2100 kosta jo opp i mot 6000 :-). Var ikkje så veldig billig i mine auge. Abrahamsen ja. Kven som selger det merket?

nf: Takk for mange tips, men eg trur eg venter litt med kablene. Har først ein del andre ting å bruke penger på.

Men er det ingen som har tips angående bakhøyttaler plassering? Eg har eit skikkelig dilemma pga den døra som står i veien.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det heilt seriøst ingen som har noken idear for plassering av bakhøyttalerene?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det heilt seriøst ingen som har noken idear for plassering av bakhøyttalerene?
    Kjøp RSFX, så plasserer du dem på veggen ved siden av stolene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil eg få eit lika stort lydbilde då, enn om eg henger dem på sidene bak?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •