Vaden's Hjemmekino - Abrahamsen V4.0 kjøpt - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk Eg må vell ta nye bilder snart siden eg har skifta ut så mykje. Har fremdeles ikkje skiftet ut den racket pga eg finner ikkje det eg er ute etter. Då skal eg tenke meir på andre lysmetoder.

Eg tenkte eg skulle kjøpe ein effektforsterker til frontene. Abrahamsen, Lyngdorf og Parasound har eg hørt passer bra til MA.

Om du har noken andre oppgraderings tips, så vil eg gjerne hørre dem.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wops.. litt rask med å trykke fleire ganger.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Takk Eg må vell ta nye bilder snart siden eg har skifta ut så mykje. Har fremdeles ikkje skiftet ut den racket pga eg finner ikkje det eg er ute etter. Då skal eg tenke meir på andre lysmetoder.

Eg tenkte eg skulle kjøpe ein effektforsterker til frontene. Abrahamsen, Lyngdorf og Parasound har eg hørt passer bra til MA.

Om du har noken andre oppgraderings tips, så vil eg gjerne hørre dem.
    Da gleder vi oss til nye bilder Ta gjerne å se igjennom bilder fra andre "kinoer" slik som Kenti og Hellnoob osv, de er ganske dyktig til å ta bilder og variere på vinkler og objektiver.

Jeg har hørt på Monitor Audio GS20, men var med særdeles dårlige lytteforhold, så kan ikke dømme de rettferdig da.
    Så jeg har lite å tilby når det gjelder tips om effektforsterker utenom at jeg har hørt Abrahamsen fungerer bra på MA.
    Tror Cybervision har hatt den kombinasjonen før han byttet ut MA.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Øysten!

Har ikkje sett tråden din før no.. Lover å komme å kalibrere når eg kommer heim 8 dager igjen nå :P.
    Har du alt du trenger til kalibrering (rew radioshack kabler osv..).
    Siden vi ikkje har noen dempeplater så er det eineste delay\fasejustering på yamaha`en og svs`en + romplassering og rom eq en til yamahaen vi kan tweake. Blir gøy det!:P

Ser du har vore uheldig med servicen på bærumhuset, er kjedeleg slikt.. Eg har hatt masse dårlig erfaring med hificenteret (soundgarden), så har bestemt meg for aldri å handle der meir..
    Men for din del er det vel ikkje så mange som leverer MA høytalere i norge?

Har og ein oppdatering på min utstyrsliste:

Usher cp-6381
    Usher P-307A
    Usher r 1,5
    velodyne dd-12
    som venter på meg når eg kommer heim, det meste uåpnet!
    Har problem med å sove på båten for eg gler meg slik til å komme heim (som f.eks nå, burde lagt meg for leeenge siden :P).
    Må ta deg ein tur til meg når eg har fått kalibrert mitt anlegg.

Gler meg til å komme på besøk, send meg tlf nr ditt på pm så ringer eg deg når eg kommer heim.

Ein idè kan være å se på bruktmarkede etter effektforsterker (her på avtorget, hifisentralen og finn.no), er alltid masse effektforsterker som blir solgt. Men du må jo nesten vite hva du er ute etter da.. Se på Bguarden sin tråd, han legger ut alle gode bruktkjøp, han har god peiling.

mvh

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan og ta med doxa dac`en min for å se om du får løft i lyden, ser ut som du kunne trengt ein bedre signal kilde.. Dac er billig og gir eit stoort løft i lyden, anbefales.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Eg har alt av utstyr til å kalibrere. Einaste eg mangler er hjelp Hifihuset i Bærum har vært veldig gode angående gode priser osv, men er til tider umulig å få tak i, og ventet fleire måneder på senteren og bakhøyttalerene.

Meget imponerende utstyrsliste. Det der er lyd eg må oppleve

Ta gjerne med DAC og noken test cdar som du kjenner godt. Så skal me ha ein kjekk kveld

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje noken referanse cd`er liggende.. Musikken er høyre på er som regel av dårleg kvalitet :\. Vist du bruker pc`en som signalkilde kan du jo laste ned noe FLAC musikk av god kvalitet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diy

Etter veldig lang tid med leiting etter eit A/V Rack som passer mine mål og design, så har eg gitt opp. Eg har bestemt meg for å lage det sjølv.

Det eg har gjort til no er å demontert den gamle tv benken. Den har eg fått mykje kritikk for, men den er laget av veldig solid heiltre, så eg tenkte eg kunne bruke den og spare ein del penger.

I dag var eg og handlet:

- Solid hobbyplate i furu: LBD 2400x610x28
    - Grafittsvart Lakkbeis
    - Halvmatt Beis
    - Svarte tjukke skruer
    - Grov Slipepapir
    - Fin Slipepapir

Problemet er at etter jobb og handletur så er det veldig mørkt ute. Så i måro begynner eg med å slipe platene fra den gamle tv benken. Satser på at eg kjem så langt at platene står til tørk over natta, og at benken er ferdig på onsdag.

Heldigvis har eg ein far som er hobby mekaniker, og at han har skikkelig utstyr for å utføre denne jobben raskt og skikkelig.

Har tatt bilder, og vil legge ut heile prosessen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn blei det ferdige produktet:

Er svært fornøyd!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble fin den!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Veldig enkel og grei. Hadde planer om ein skillevegg nede for å forsterke topp plata. Men den virket veldig solid, og då såg eg ikkje poenget med å bruke opp plass Eit lite problem med denne benken er at den er så åpen, og då viser kabelsalaten min mykje betre.

No er det vell på tide å oppdatere Hjemmekino sida mi. Svært mange forandringer har skjedd siden sist.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er endelig Sony VPL-HW10 i hus sammen med CHIEF RPMU Elite, Dreamscreen kabel og DVE bluray. Desverre så glemte Norcargo ein av kolliene mine som inneholdt det nye lerrete mitt.

Fyttirakern så stor HW10 er. Dobbelt så stor som min gamle PJ-TX300. Montering av utstyret gjer eg i måro. Hjemmekino sida mi trenger ein veldig god oppdatering når da gjelder bilde og info, så det tar eg til helga.

Har også fått ein god deal på Abrahamsen V4.0! Så eit effektrinn kjem inn i løpet av neste veka.

Siste oppdateringene:

- Sony VPL-HW10
    - Dreamscreen 200cm DynaGrey xWideFrame Rammelerret
    - Chief RPMU Elite
    - Popcorn Hour A-110
    - Canal Digital HD Dekoder
    - Sony BDP-S350
    - Nytt rack
    - Stressless sofa (kjem ikkje på navnet)
    - Logitech Harmony One
    - Nye tepper og gardiner som står i stil til utstyret

I tillegg har blu-ray samlinga mi triplet seg på eit par mnd. Det er dyrt å vera aktiv medlem på AVforumet. Ser alltid nye ting som frister ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alt det nye utstyret montert, og er kjempefornøyd! VPL-HW10 er i ein anna klasse enn Hitachi PJ-TX300.

Neste på lista er Abrahamsen V4.0! Problemet er at eg har biampet fronthøyttalerene på RX-V1800. Korleis går eg da fram når eg kobler opp V4.0? Kan ikkje ha fronthøyttalerene biampet eg da?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg kjøpt Abrahamsen V4.0! Eg har fremdeles ikkje fått svar på korleis eg går fram når eg kobler opp V4.0! Siden eg har fronthøyttalerene biampet på RX-V1800.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabel fra pre out front L til venstre inngang på effekt, signalkabel fra pre out Front R til høyre inngang på effekt. Husk å bruk overgangene som følger med. Også kobler du til høytalerne på vanlig måte på effekt.

Grattis med knall effekt. Hva ga du for den? :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0