Vaden's Hjemmekino - Abrahamsen V4.0 kjøpt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahh, en pakke med mye snadder! Sylindrene er utrolig artige både til film og musikk. Om ikke du hører lydmessig forskjell så se jo høyttalerkablene fine ut ihvertfall, og det hjelper jo på opplevelsen det og

Begynner å ta seg virkelig opp hos deg nå, Vaden! Du får slenge ut noen bilder til oss avhengige når du får tingene i hus.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra dette her, du vil nok merke en del forskjell på film.

Vurderer forresten Monitor Audio RS6 selv, det står mellom RS6, BR6, B&W 683 og 684. Du har tilfeldigvis ikke hørt RS6 og BR6 mot hverandre?

Senteren til RS-serien fikk forresten veldig bra omtale i siste Hjemmekino, så du slår nok ikke feil med den.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. No begynner endelig ting å komme på plass. Har mykje i bestilling for tiden, og pengene fyker fortere ut enn dei kjem inn.

Eg har ikkje hørt BR6, men eg har hørt 683. Dem var mitt første alternativ i starten. Derretter tok eg ein risky move ved å kjøpe RS6 uten å hørre på dem.

Eg hadde sendt dei tilbake om eg ikkje hadde likt dei, men rett utav pakken så var dei veldig gode, og etter litt speling så blei dei bedre og bedre,

Passet meg mykje bedre enn 683. Og har aldri angret på kjøpet.

Ja, eg leste den testen av RSLCR i Hjemmekino. Fekk veldig bra omtale. Trur dem vil passe fint inn i rommet mitt. Venter på at Hifihuset i Bærum får dei inn. Så eg har dei forhåpentligvis i slutten av mnd. På samme tidspunkt eg får det nye racket mitt som eg har bestilt :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å ta av det understellet høyttaleren står på?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men kvifor i all verden vil du ikkje ha understellet? Ser jo meget pent ut

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

meget bra utstyr du hadde her ja.

vurderte selv minitor audio en stund, men falt for B&W nå, men skal absolutt ikke se bort ifra at monitor kommer inn når kinoen blir flyttet til annet rom.

har du prøvd forskjellige kabler? altså om du hører forskjell på de?

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk xanakor.. det varmer

Eg har ikkje prøvd forskjellige kabler. Eg har som sagt brukt ein 10 år gammel kabel eg fekk fra Hifiklubben i Bergen. Den har gått gjennom mykje og har forskjellige farger med malings skvett.

Eg har bestilt Better Cables Premium III ht kabler. Eg tviler eg kjem til å hørre forskjell, men tiden vil vise. Grunnen til at eg kjøpte nye kabler var mest utsjånad messig. Fordi eg vil ende opp med ein stilfull kino når eg ferdig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne ikke lagt opp noen flere bilder av høyttalerne på profilen? Hehe.

Er det forresten noe særlig med bass i de, siden det bare er en 6"?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blei det rot.. trøtt

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har pakken blitt levert. Kablene er koblet til, og subben er plassert. Better Cables kablene var meget pene, og virket av høg kvalitet. Merket selv ikkje forskjell på lyden, men det ser mykje penere ut. SVS PCi 25-31 var mykje større enn eg trudde, og er eit meget pent møbel.

Nå treng eg virkelig hjelp til kalibrering av sub. Eg får desverre ikkje jobbet med det i kveld da det har vært ein veldig hektisk dag, og eg er totalt utsleten.

I måro begynner eg med norcad sin REW og Radioshack guide, og prøver den ut. Eg skal også prøve meg på Hellnoob sin guide. Håper eg får god støtte av dere meir erfarne AVForum medlemmene.

Eg syns dette blei virkelig flott, og skal få tatt noken bilder i måro. Skal også ta fleire bilder av RS6 til deg St3ffaN.

St3ffaN: Eg trur du kjem til å bli sjokkert over den dype, raske og pene bassen som kjem ut av denn eine 6". Eg blei hvertfall det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell.. da begynte eg med kalibrering i dag. norcad sin guide gjekk rett vest. Ser ut som eg må få noken opp til å hjelpe meg.

Skal prøva meg på Hellnoob sin guide. Den virker enklere å gjennomføre. Har desverre ikkje fått anledningen til å knipse noken bilder enda.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Du kunne ikke lagt opp noen flere bilder av høyttalerne på profilen? Hehe.

Er det forresten noe særlig med bass i de, siden det bare er en 6"?
    Mye bedre bass enn f.eks. B&W 683 utifra mine erfaringer. Spiller kanskje ikke fullt så høyt, men går dypt. Var hos en kamerat med radioshacken i helga og på hans RS6er alene fikk vi god respons ned til 33-34 hz... Spiller knall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg fått tatt noken bilder. Subben er plassert i venstre hjørne. Bildene er lagt ut på minhjemmekino profil. Du finner direkte link i signaturen min.

Tilbakemeldinger mottas med eit stort takk

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det. Fått kalibrert subwooferen enda?

Har forresten også bestilt meg RS6, RS1 og senter, så håper det blir en god oppgradering fra Dynavoicene jeg har fra før. Har du funnet ut noe mer om hvilken effektforsterker som passer til RS6? Abrahamsen v4.0 til 6500kr høres greit ut men er det nok effekt til høyttalera med bare 2x70 watt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kalibrert subben nokelunde. Venter på hjelp fra ein kar som kjem tilbake fra nordsjøen snart.

Eg vil nok tru du blir meget så fornøyd med oppgraderingen :-) Eg har selv bestilt RSFX og RSLCR. Eg har kjøpt Profigold Bassflex kabel som dei har på Lsound. Så har eg fått hjelp fra elektriker kompis til å montere kabelkanaler i taket bak til der RSFX skal stå. Blei MEGET pent :-)

Er for tiden missfornøyd med servicen eg har fått fra Hifihuset i Bærum. Har ventet over 2mnd på høyttalerene, og når eg ringer dem så seie dei at dei skal ringe opp igjen. Men dei ringer aldri tilbake. Dette har hendt 6-7 ganger siste to vekene. Virker som om dei ikkje har heilt kontroll der for tiden.

Ja, eg veit at dei nettopp har flytta, men uansett. Vell.. i dag blei eg fortalt at dei skulle få dei inn på Tirsdag, og at eg skulle ringe då. Gleder meg :-) Håper ikkje det er ein misforståelse denne gangen også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Er for tiden missfornøyd med servicen eg har fått fra Hifihuset i Bærum. Har ventet over 2mnd på høyttalerene, og når eg ringer dem så seie dei at dei skal ringe opp igjen. Men dei ringer aldri tilbake. Dette har hendt 6-7 ganger siste to vekene. Virker som om dei ikkje har heilt kontroll der for tiden.
    Det har skjedd meg også, men det er sikkert mye å gjøre der.

Du får poste en frekvenskurve av kalibreringa av subwoofern!

Men har du funnet ut noe mer ang. hvilken effektforsterker du skal velge?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg endelig mottatt RSLCR og RSFX. RSFX høyttalerene var fantastisk flotte. Blei positivt overraska.

No begynner ting å skikkelig ta seg sammen. Neste kjøp blir uten tvil eit nytt rack. Skal få opp bilder så fort som mulig.. fordi dette blei meget pent

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg lastet opp bilder av RSFX og RSLCR på minhjemekino siden.. link finner du i signaturen min. Bildene er nederst på siden. Som dere kan sjå så har eg fått lagt opp kabelkanaler i taket bak til bakhøyttalerene. Dette syns eg blei meget pent fordi det er nermest usynelig

Kommentarer er alltid hyggelig

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er det lenge siden det var vært noke aktivitet her. Har planer om å kjøpe effektforsterker på slutten av denne mnd. Har i det siste gjort meir beauty oppdateringer som nye tepper, nye gardiner og kabel sortering. Skriver denne posten for å få litt meir aktivitet her

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin utstyrsliste du har

Tips for å få bedre bilder: Ikke bruk blits.. Ta ibruk andre lyskilder, som taklys, naturlig lys(vindu), så blir det mye bedre, får ikke den lyse effekten som du har fått på noen av nærbildene dine.

Hva slags effekt tenker du på? Er det til frontene??

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •