Vaden's Hjemmekino - Abrahamsen V4.0 kjøpt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Vil eg få eit lika stort lydbilde då, enn om eg henger dem på sidene bak?
    Større:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet kan du prøve med 4 høyttere bak.

Jeg har det tilnærmet slik i min kino..:-D

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, 4 høyttalere bak hadde vore fint, men eg må ta ein ting om gangen. Har ikkje råd til å kjøpe så mykje på ein gang med min lærling lønn.

Første oppgradering trur eg blir ein sub. Tenker på XTZ W10.16 eller SVS PB10-NSD/SVS PCi 25-31. Deretter ringer eg til Andrè på hifihuset og ber om pakkepris med RSLCR og RSFX.

Problemet mitt er at eg ikkje skjønner heilt dette med effekt/forforsterer. Effektforsterker gjer slik at eg får meir effekt til fronthøyttalerene. Forforsterer gjer kva? Eg som må kjøpe ein ting om gangen. Kva er det første eg måtte eventuellt ha kjøpt?

Hugs dette er mitt første forsøk på hjemmekino. Så eg er ganske ny på dette. Derfor om noken bur i nærheten og ville vært intressert i å stikke innom og hjelpe meg å kalibrere. Så er dere hjertelig velkommen ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje eg burde endre navnet på denne tråden til: Vaden's endeløse spørsmålstråd. ^^

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne eg litt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg snakket litt med Hifihuset i Bærum og fått ein god pakkepris på RSLCR og RSFX. Trur eg bestiller dette slutten av mnd, da eg får lønn. Sub får eventuellt vente til lønningen etter der igjen.

Føler ikkje at sub er nødvendig med eingang, da RS6 har ganske godt trykk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein kompis skal selge sin NAD C272 Effektforsterker http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_graa.htm

Korleis vil denne passe inn med mitt utstyr? Er dette ein god forsterker? Vil eg kunne hørre forskjell?

Takker for alle svar på forhand.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff.. dette har jo endet opp som min egen spamme tråd. Ingen som har erfaring med C272?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C272 funker bra den, vet ikke hvor mye du må gi for den av kameraten din, men Hifiklubben har et medlemstilbud på 3500kr så burde vel bli en del mindre enn det.

Men start med en subwoofer! Du har jo en ganske bra receiver fra før, og må si jeg ikke merka særlig forskjellen på mitt utstyr på lavt/normalt volum etter jeg hadde kobla på en effektforsterker, men muligens jeg kan spille høyere enn med uten effektforsterker.

Hadde også prioritert en ny tv-benk/rack før effektforsterker, synes ikke den du har nå passer helt inn, hehe.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, eg er heilt enig. Den benken eg har nå er evig stygg. I tillegg så passer ikkje RX-V1800 skikkelig inn i den, med tanke på at den stikker ut. Skal først kjøpe RSLCR og RSFX. Derretter går eg etter innkjøp av sub. Satser på å ha RSLCR og RSFX i slutten av mnd, da Hifihuset i Bærum ikkje hadde dei i svart.

Har også gått til innkjøp av ny seng og ny sofa. Som blir levert neste veke. Blir dyrt dette gitt :-)

Eg må bare finne eit rack som kjem til å passe fint inn i rommet. Skal ta ein tur innom Skeidar, Jysk og Bohus i løpet av neste veke. Får håpe dem har noke som frister, ellers må eg ta meg ein tur til Haugesund eller Bergen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ugh! RSFX og RSLCR i svart kom ikkje denne sendinga allikavell. Så eg må vente til neste sending. Eg som gledet meg til å få dette i hus til helga :-(

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Ugh! RSFX og RSLCR i svart kom ikkje denne sendinga allikavell. Så eg må vente til neste sending. Eg som gledet meg til å få dette i hus til helga :-(
    Ikkeno nytt at det er litt venting på utstyr fra Bærum:cry:

Er bare å smøre seg litt med tålmodighet, og spille musikk så lenge:razz:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir saker dette Vaden, må bare smøre deg med tålmod, det er endel av hobbyen

Jeg vil anbefale deg å gå for en SVS-sylinder, spiller knall! Var hos en kamerat og hørte på RS6 - spiller veldig fint for pengene og jeg tror maaaange som har kjøpt B&W 683 og holder på å sovne nå kunne likt å ha RS istedet. Ta godt vare på dem!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Hifihuset i Bærum er jammen meg ein travel plass. SVS-sylinder er eit god kandidat. Det er den PCi 25-31 som er innen min prisrang. Med tanke på at eg ikkje har altfor god plass, og få plasser til å plassere den. Har ein god plass i eit hjørne attmed venstre høyttaler. Slik som du har plassert den cybervision.

Bare for å sørge for at eg forstår det rett. 25-31 betyr at det dypeste den kan gå er ned til 25hz? Ellers er SVS PB10-NSD eit godt alternativ. Men den tar ganske mykje meir golvplass.

Eg har ein ny sofa, ny seng og nytt rack i bestilling. I tillegg så venter eg på RSFX og RSLCR som eg har bestilt. Så eg får sjå kor mykje golvplass eg får då. Det er det som stopper meg. Dette er jammen meg ein dyr hobby :-)

Eg er strålande fornøyd med MA RS6. Har mange venner og familie som har alt fra Proson, Dynavoice, B&W og Dali. Føler at ingenting matcher mine høyttalere :-) Stereo med pure direct er rein nytelse. Film messig så er eg enda ikkje fornøyd. Bakhøyttalerene mine holder ikkje mål. Senteren er altfor lys og ekkel. og i tillegg så mangler eg det ekstra "trøkket" i filmopplevelsen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer kva slags kabler eg skal ha til bakhøyttalerene. Kabelene må vera litt lang da eg skal trekke den langs rommet. Trur dere desse gjør susen?:

Komplett.no - Monster Standard THX Høyttalerkabel 100ft/ 30m, 1,5mm2, Duraflex ytterkappe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tanker på kva slags kabler eg skal ha til RSFX bakhøyttalerene? Trur dere at denne duger: Komplett.no - Monster Standard THX Høyttalerkabel 100ft/ 30m, 1,5mm2, Duraflex ytterkappe ?

Eller har dere noken andre anbefalinger? Trenger ikkje å vera så billig, så lenge det duger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Heisan!

Flott oppsett du har.

Ikke legg penger i høyttalerkabler. Bi-wiring er bare tull.

Når det gjelder fremtidige oppgraderinger, så synes jeg du bør legge penger i et effekttrinn med varm eller fyldig klang. Det vil løfte høyttalerne dine til nye høyder. Dersom du ønsker å benytte de mye til musikk bør du også se deg om etter en forforsterker med prossesorinngang. Da vil du ikke kjenne igjen høyttalerne dine. GARANTERT.

Mvh

Trond
    Kva skal eg med ein forforsterker når eg har ein reciever? Har ein kompis som jobber på Elkjøp som har gitt meg ein deal til 6500 for Abrahamsen V4.0

Ein V4.0 vil gi meg eit godt løft på filmsiden også? Korleis måtte eg ha eventuellt koblet dette?

Skal få ein demo på den snart.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg jammen meg venta lenge på desse høyttalerene fra Hifihuset i Bærum, og dei har enda ikkje fått dem inn på lager. Nye unnskyldninger kvar gong . Eg har ikkje god nok tolmodighet til dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell.. etter enda ein telefon til Hifihuset i Bærum så satt dem leveringsdato om 2 veker. Dette er den 3dje gangen dem har gjort dette.

Derfor venter eg litt lenger med senter og bakhøyttalere, og går til innkjøp av ein SVS sub. (må mate oppgraderings syken) Spørsmålet nå er kva er det som passer best til mitt bruk og mitt rom.

Trur det må bli ein PCI Sylinder. Den passer mitt rom, og mitt budsjett. Kva seier dere?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ein stor pakke fra Lsound på vei.

Har bestilt:

- SVS PCI 25-31
    - Better Cables Silver Serpent Sub 5m
    - 2 x Better Cables Premium III Speaker Cable Bi-Wire 3m
    - Radio Shack Analog

Ja, eg er klar over at eg ikkje kommer til å merke hørbar forbedring på høyttaler kablene. Men måtte bestille da eg føler at MA RS6 fortjener bedre kabler enn dei 10 år gamle stubbene eg fekk fra Hifiklubben i Bergen.

Gleder meg til å få dette i hus. Kjem til å få lange kalibrerings kvelder med SVS subben og radioshacken. Einaste problemet er at eg ikkje forstår meg på dei frekvens diagrammene. Men nå er tiden inne for å lera.

Hehe. Denne tråden min har endet opp som ein dagbok, med tanke på at eg er den einaste som skriver i den

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •