gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 347
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rolf Inge Danielsen som er skribent for Fidelity sier at man ved demping av vegg "fjernes" veggen. Når det ikke eksisterer vegger blir det ingen refleksjoner i dem heller, så det stemmer nok det du sier.
    Tror det hjelper på mye å dempe sideveggene, du har vel skråtak, så det blir vel komplisert det der. Kan godt hende at refleksjonene ikke når sweetspot via taket..?

Bare pass på å ikke ha plakat eller bilde på platene siden de er av hard overflate og vil gi tilnermet null demping. Flere som har tabbet seg på det :P

Skal gå til innkjøp av materialer til et slikt prosjekt med ca 5 plater, kan lage en liten guide, hvis du ikke er før meg. Mye å gjøre de to neste ukene..

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Vet ikke hvordan lydbølgene "oppfører seg", men hvis de reflekteres rett tilbake, så vil de omtrent treffe 1 meter foran sweetspot. Men, det får jeg ikke gjort mye med.

Jeg skal i hvert fall kjøpe 1 plate, og tenke på hva jeg kan gjøre på hver side av garderoben. Kan jo muligens dele ei plate i to og finne på noe fancy.

Du kan bare å lage en guide. Sikkert mange flere enn meg som setter pris på noe slikt

Ser på profilen din at du har laga deg egne nettkabler. Hjelper det? Eventuelt om det er verdt det?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang nettkabler så har jeg hørt fra noen som mener man får bedre kontroll på bassen. Jeg har egentlig ikke fått testet det ut så mye, har ikke hatt jordet strøm på anlegget, bare til et par komponenter. Så har ikke blindtestet det.

Det er neppe verdt å kjøpe eks Nordost strømkabler, heller bruke 1-2000kr på bedre cdspiller, bedre forsterker osv. Mange andre ting å bruke pengene på.

Jeg hadde lite å gjøre, hadde lyst å lage noe tøft, så da ble det strømkabler. :P
    Har planer om å kjøpe en strømrenser (større og bedre enn supras filter) og får vel testet ut kablene maks da. Men de er skjermet, så det blir jo en bonus hvis mange strømkabler krysserhverandre evt kommer i kontakt med signalkabler, da det blir forstyrrelser. Det er nesten umulig å unngå.

For å oppsummere så vil jeg ikke si det er verdt så mye tid og penger som ligger i det, men det ble ett pent resultat. Blir kvitt noe forsyrrelser også.
    Sparer mye på å lage "furutech" kabler selv enn å kjøpe siden de ligger fra 2-8000kr stykk. Brukte ca 600kr pr kabel, noen med supra og oyiade støpsel som lå på 2-300kr pr stykk.

Vil tro at mange av "fanatikerene" på HFS synes det er verdt det, og kanskje noen vil påstå at det er bedre å bruke penger på kabler enn noe annet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker gorg. Kjekt med litt lærdom

Da har H/K AVR-255 kommet i hus. Fikk koblet den opp i går og kjørt automatisk romkorreksjon på den. Litt merkelig fordeling på lydnivået på høyttalerne. Den ene fronthøyttaleren var mye høyere enn den andre, og samme i bakkanalene. Slik skal det jo ikke være? :-P Jeg justerte allikevel begge til at de møttes på midten, så jeg tror det skal være greit nå.

Kommer tilbake med bilder og inntrykk senere.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny receiver. Tipper du er fornøyd nå:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis gompan! Da gleder vi oss til bilder

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Gunnar! ja, venter fortsatt på bildene du lovte meg Grattis forresten!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker boys..

Jeg er helt forferdelig til å forklare, så jeg henger meg litt på omtalen Skrotnisse har laget til oss. Men jeg legger ved noen ekstra personlige meninger også:

Etter en kjapp autokalibrering i går og litt rettelse av den, så satte jeg inn en film for å teste. Rendition ble filmen og det var vanskelig å peke frem store forskjeller fra H/K og Cambridge i akkurat denne filmen. Det ble mye testing i dialoger, og det stemmer litt det som har blitt sagt at den drukner litt her. Kan hende det hjelper med litt innstillinger her for å få dialogene tydligere og bedre. Det er på ingen måte dårlig, men den kunne vært bedre. Jeg ble også litt skuffet over lyden i bakkanalene, da de virket nærmest døde (etter autokalibreringen).

DERFOR..

gjorde jeg noen omjusteringer på bakkanalene og stilte litt på kalibreringen. Deretter fòr transformers inn i spilleren på godt nivå, før ørene satte seg i lytteposisjon. Opplevelsen ble en helt annen. Bakkanalene var der, og ga meg en helt annen surroundopplevelse. Det kan virke som om receivern er mer definert enn før - for noen kanskje litt kjedeligere. Jeg føler i hvert fall at lyden er mer definerbar. Det er lettere å høre hvor stemme kommer i fra, og lydbildet virker mer ovalt enn firkantet (.. om det i det hele tatt skulle gi et vist inntrykk for det norske folk :-P)

Jeg har også prøvd musikk i flere timer på den, og den er like musikalsk som Cambridgen. Så jeg er meget positiv og ser den allerede på som en kurrant allrounder med et snilt forhold til tørre lommebøker.

Alt i alt en oppgradering, men ikke en revolusjon ennå. Jeg skal allikevel ikke begynne å svartmale før jeg har prøvd HD, samtidig som erfaringene med denne nye boksen blir større.

Legger ved noen kjappe bilder nå, kommer noen bedre på profilen senere:
    Vedlegg 34605Vedlegg 34602Vedlegg 34606
    Vedlegg 34604Vedlegg 34603Vedlegg 34607

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    8-)
    a man with few words. Har du satt på muteknappen i dag mute ? :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny reciver Gunnar

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Daniel! Hva syns du jeg bør gjøre videre? Du har alltid noen gode innspill å komme med (PS: fikk ikke svar ang. cdspilleren)

Cambridge-riggen er btw solgt til en hyggelig herremann ifra Stord

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg foretatt meg et lite impulskjøp. Samsung BD-P1500 er nå min avspiller for lyd og bilde i filmsammenheng

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Gratulerer med ny støvsamler! Men, hvordan synes du det var med tanke på kreftene?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,takk

Jeg kan spille mer en høyt nok Allikevel ser jeg nå hvor bra cambridgen var også. (i krefter).

Nå skal det bli deilig med bluray, jeg har venta så lenge på dette nå føler jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Da har jeg foretatt meg et lite impulskjøp. Samsung BD-P1500 er nå min avspiller for lyd og bilde i filmsammenheng

Supert valg. Det var innspillet mitt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk Daniel! Hva syns du jeg bør gjøre videre? Du har alltid noen gode innspill å komme med (PS: fikk ikke svar ang. cdspilleren)

Cambridge-riggen er btw solgt til en hyggelig herremann ifra Stord
    Hadde ikke solgt Classè spilleren. Det er en super spiller. Jeg er vel av den typen som liker å legg cd plata i skuffen å nyte musikken på den måten. Mulig jeg er gammeldags.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill begge to. Vel, det ser ut til at jeg hører på deg igjen Daniel. Den er sikkert kjekk å ha i blant. Ettersom jeg blir eldre, så blir vel musikken en enda større del av fritia mi.. (nesten klisjèaktig, men sant!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill begge to. Vel, det ser ut til at jeg hører på deg igjen Daniel. Den er sikkert kjekk å ha i blant. Ettersom jeg blir eldre, så blir vel musikken en enda større del av fritia mi.. (nesten klisjèaktig, men sant!)
    Mulig Flac og disse nye IKKE komprimerte datafilene er like bra som cd, men sjarmen med å kunne legge cd plata i skuffen blir nok ikke borte for det første for min del

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Det er vel fortsatt litt tungvint å styre med pc spør du meg. Vil helst ha et par knapper å trykke på, så blir det lyd, men det får vi vel ikke med det første :/

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •