gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 347
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hei du.

Skal bli spennende å lese hva du synes om avr255, håper virkelig ikke at du blir skuffa. Ikke bare vil det innebære at du har gjort et dårlig kjøp, men det vil også bety at øra mine er på bærtur, for fy sensurert å mye morro jeg har hatt med denne boksen de siste dagene
    hæhæ Jeg tror ikke det er et dårlig kjøp. Tvert i mot. Jeg vet at det er mer krefter enn jeg har fra før, i tillegg følger det med det jeg mangler i dag. Nemlig HD-støtte og romkorreksjon. Jojo, det kan jo være totalt mismatch, men det tror jeg ikke noe på. Jeg har jo bare hatt denne hobbyen (med stor investeringer) i ett år, så mine krav er heller ikke særlig store.. Jeg tror det blir bra jeg Rune! - Om det skulle være "alldeles gæli", så får jeg vel solgt den igjen!!

Har ikke du BD-P1400 Skrotnisse?? Er det "dårlig lyd" i den? (Refererer til en post oppi her)

Til slutt: Sånn helt ærlig RX-V1800 vs. AVR 255? Trakk du en vinner?

Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio
    Spiller du noe Playstation a? Så har du en midlertidig Blu-Ray spiller og en kick ass spillmaskin. Senere kliner du til med en dedikert en?
    Jeg spiller en del Xbox. Og det av den enkle grunn at jeg syns det er flere og bedre spill på den. I tillegg liker jeg veldig godt ekstra funksjonene i live og achievements. Det er ikke dumt å kjøpe PS3, men jeg føler at det blir litt for mye å ha to spillmaskiner. MEN! den burde være med i vurderinga den også! Hrmff, at de ikke kan lage en god BD-spiller.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Jeg tror det blir bra jeg Rune! - Om det skulle være "alldeles gæli", så får jeg vel solgt den igjen!!
    Blir det helt gæli hos deg er det mulig jeg innkaller til pressekonferanse og serverer en offentlig unnskyldning mens jeg eter i meg arket med mine kommentarer om denne boksen!!

det å selge den igjen bør ikke by på noe problem nei. Det er jo ikke noe gæli pris du får på den heller, så et eventuelt tap bør bli minimalt, om noe overhodet.

Har ikke du BD-P1400 Skrotnisse?? Er det "dårlig lyd" i den? (Refererer til en post oppi her)
    Både ja og nei. På film kan du velge omtrent hvem som helst av dagens blu ray spillere, kjøre et hd-lydspor og bli bøtte imponert. I mine øyne er formatet - og teknologien - for ung til at vi virkelig kan begynne å dissekere lydkvaliteten på film. Selvfølgelig hører man forskjeller, men enn så lenge synes jeg ikke det er så mye å rope høyt om.
    Når det gjelder samsungen bdp1400 spesifikk kjøpte jeg den ene og alene for å kunne snurre sone b br plater og det gjør den med glans. Hadde jeg kjøpt den pga de musikalske kvalitetene hadde jeg imidlertid blir pokker så skuffet. På 2 kanals musikk gjør den en ok jobb, men jeg vil ikke ta den noe lenger enn det. For å si det diplomatisk, dette er en filmmaskin og der gjør den jobben meget bra. På musikk får man lett mye bedre løsninger til samme prisen.

Nå har jeg aldri hørt cd spilleren din, men skribleriene rundt om på nettet lover jo godt. Ser også at du har en mediacenter pc, har du vurdert å rippe inn musikken looseless og slenge på en ekstern usb dac? dermed kan du selge cdspilleren og slippe å tenke på musikkgjengivelsen i 2kanaler hos bd spillerne.

Til slutt: Sånn helt ærlig RX-V1800 vs. AVR 255? Trakk du en vinner?
    Nja, vanskelig den der. Kommer en lengere rapport om dette i helgen. Men jeg kan vel si at begge har sine spesialiteter. hk har en og annen egenskap yamahaen kan se langt etter mens yamahaen har ett par småting hk'en kan se langt etter. Hvem som er best vil jeg si at kommer an på kringutstyret og ens egen hørsel og prioriteringer når det kommer til lyd. jo, en liten artig ting, jeg tømte hk'en på arrayene uten at det klippa
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jo, en liten artig ting, jeg tømte hk'en på arrayene uten at det klippa

Det er jo helt pervÆrst! Nå gleder jeg meg enorm til å få den i hus!

Når jeg snakka om lyd på BD-P1400, så tenkte jeg på filmlyd og ikke musikk. Tror vi konkluderer det med at jeg bestiller meg en BD-P1500 og holder kjeft. For nå har jeg virkelig lyst på ordentlig HD i både LYD og BILDE. Oppgraderingene kommer UANSETT, så det er like greit å kaste seg inn i det med en eneste gang!

CDP.3 er faktisk en veldig habil CDspiller og jeg er godt fornøyd med den. Problemet er allikevel stresset med å kjøpe CD-plater eller brenne ut fremfor å laste ned og bare spille av. Noe må også gjøres på HTPC fronten, for det er utrolig kjedelig å ta frem tastaturet og musa som henger seg hvert andre sekund for å styre spillelista. Har prøvd å koble på harmonyen, men den fungerer ikke optimalt - skal se litt på en løsning der, for det skal jo fungere. Tror faktisk det med dac og eventuelt noe ala squeezbox kommer til å bli min redning for musikkinteressen fremover. Men, det får komme i andre rekke. HD først!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt pervÆrst! Nå gleder jeg meg enorm til å få den i hus!
    hehe, nå bør vel jeg snart holde kjeft sånn at du ikke bygger opp forventninger hk'en ikke har en realistisk mulighet til innfri hehehhehe.

Når jeg snakka om lyd på BD-P1400, så tenkte jeg på filmlyd og ikke musikk. Tror vi konkluderer det med at jeg bestiller meg en BD-P1500 og holder kjeft. For nå har jeg virkelig lyst på ordentlig HD i både LYD og BILDE. Oppgraderingene kommer UANSETT, så det er like greit å kaste seg inn i det med en eneste gang!
    jupz, med tanke på at du har en rimelig habil cdspiller bør jo stereobiten på samsungen være såpass ubetydelig at all fokus på ligge på filmlyden. Tror du kommer til å bli fornøyd jeg Nå har jeg ikke sjekka ut bdp1500, men 1400 er i allefall usannsynelig treig til å lese inn platene og navigeringa er også en tålmodighetsprøver, håper virkelig dette er forbedret på 1500!!

CDP.3 er faktisk en veldig habil CDspiller og jeg er godt fornøyd med den. Problemet er allikevel stresset med å kjøpe CD-plater eller brenne ut fremfor å laste ned og bare spille av. Noe må også gjøres på HTPC fronten, for det er utrolig kjedelig å ta frem tastaturet og musa som henger seg hvert andre sekund for å styre spillelista. Har prøvd å koble på harmonyen, men den fungerer ikke optimalt - skal se litt på en løsning der, for det skal jo fungerer. Tror faktisk det med dac og eventuelt noe ala squeezbox kommer til å bli min redning for musikkinteressen fremover. Men, det får komme i andre rekke. HD først!
    Mm, har lenge vurdert å kjøpe en god cdspiller, men blir mer og mer gira på en usb dac til htpc'en hvor musikken lagres ukomprimert. Kabinettet er jo ikke overdrevent fancy eller pent, men det glir greit inn i benken og hele pc1 styrer jeg fra labtopen. Har så vidt tenkt tanken på squeezebox o.l. eller andre typer fjernkontroller, men trives veldig godt med å bruke laptopen, så tror nok ikke jeg kommer til å teste ut noe sånt nei. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører VNC og styrer med Macen og det fungerer jo faktisk greit. Hva kjører du slags prog? Dette er litt latskap fra min side! Men å styre musikkbiblioteket med trådløs tastatur og mus, det er total nekt fra min side. Har nemlig hatt macen på reperasjon, så da har jeg hvert fall ikke giddet å skru på HTPCen!!

BD-P 1500 er forbedret på de feltene der, så det skal ikke være en stor irritasjon lenger. I tillegg er den veldig pen. Irriterer meg at det er ingen som har den på lager pr. dags dato så jeg kan få den litt kjapt.

H/K = Helt konge. No worries

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd saker og ting de siste dagene!

Bra valg av komponenter (kunne ikke gjort det stort bedre selv), må si jeg er solgt etter testen av Skrotnisse

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror det blir bra nå jeg! BD-spiller venter jeg med et par dager til jeg ser nettbutikkene har fått de inn på lager..

Driver forresten å planlegger kabelbytte. Er det noen som vil kommentere forbedringer / utskiftninger osv. Samme om dere sier det er ræva eller bra, da vet jeg det!

Her er kablene:

Fronthøyttaler: QED Silver Anniversary XT 2x2,5m
    Subwoofer: 5 meter Accurate Pro Subkabel
    Senter og Bakhøyttalere:OFC Plastisolert HTkabel 2x7,5m
    DVDspiller (bilde): Techlink hdmi
    Dvdspiller (lyd): Techlink Sp/dif kabel
    Signalkabel mellom forsterker og receiver: Argon 5055
    Signalkabel mellom CD-spiller og receiver: Supra 6 RCA

Tenker først og fremst på å få litt kvalitet over linja. Vil aller helst ha en leverandør å forholde meg til. Høyttalerkablene på frontene vil nok ikke bli bytta, da jeg tror og syns det er meget gode kabler.

Subwooferen trenger jeg ny kabel på. Den er altfor lang i dag, og sikkert ikke av den beste kvaliteten. Her trenger jeg en kabel med 2 han i ene og 1 han i andre. ( slik at jeg slipper y-ledd). Også vurderer jeg å bytte ut og legge til et par ekstra hdmi kabler.

Noen som vil fremme et godt forslag som ikke koster hånda,armen og skuldra? Gidder ikke legge 5000 i kabler da jeg ikke ser helt vitsen med det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Viablue, og du ikke skifter ut til frontene:

Subwoofer: NF-B Subwooferkabel, 5,0 m 22822 kr. 898
    Senter og Bakhøyttalere:bytte disse?
    DVDspiller (bilde): DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 02,5m
    SKU: DSUFC-2M5
    499,-
    Dvdspiller (lyd): NF-75 Silver Digitalkabel, 0,5 m 22905 kr. 498,-
    Signalkabel mellom forsterker og receiver: NF-A7 Signalkabel, Stereo, 0,5 m 22105 kr. 798,-
    Signalkabel mellom CD-spiller og receiver: NF-A7 Signalkabel, Stereo, 0,5 m 22105 kr. 798,-

Blir røft regnet 3500 kroner.. uten kabler til høyttalere.

Nå har Avshop begge merkene, altså Dreamscreen og Viablue(men brukte priser fra xtreme-cable.com)

EVT:
    bruk denne siden: ShopAll Monster | Monster Cable Products Home
    Dette er bare monstercable, men ganske billig. Tror Devilej eller en annen kjøpte derifra og anbefalte siden.

Da har du Monster, og de har alt, hdmi, analog alt mulig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, viablue. Interessant. Har du et godt salgsargument for at jeg skal velge akkurat den? :-D

Jeg trenger ikke så lange lengder som du spesifiserer der, så da går total summen noe ned, og da er vi på budsjettet tenker jeg

Jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre med høyttalerkablene på bakkanalene og senter. Tror eventuelt at jeg kjøper QED på senter og finner en "billig men bra" løsning på bakkanalene.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, viablue. Interessant. Har du et godt salgsargument for at jeg skal velge akkurat den? :-D

Jeg trenger ikke så lange lengder som du spesifiserer der, så da går total summen noe ned, og da er vi på budsjettet tenker jeg

Jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre med høyttalerkablene på bakkanalene og senter. Tror eventuelt at jeg kjøper QED på senter og finner en "billig men bra" løsning på bakkanalene.
    De ser forbløffende bra ut, og har veldig bra byggekvalitet!

Har hverken sett de i levende live, eller testet de selv, men de har fått bra omtale i Hjemmekino, og AndreWerdenskrig likte de godt.

Tror nok du vil finne bra nok kabler hvis du ser på den Monster siden jeg linket til. For å være ærlig så har tiltroen på kabler gått rett i dass det siste året.. all den debatten har fått meg til å tvile litt. Men liker at ting ser bra ut, så det blir gjerne noe fra Viablue på meg etter sommeren

Du finner også kabler på rull hos både Viablue og Monster.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Vet du hvordan QED er i forhold??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at QED er av ca samme som Techlink. Altså midt på treet.

Har mest Nordost, en QED kabel og noe DIY. Tror ikke du kan ta feil med Monster. De har også noen feete kabler, av type Sigma Retro, så det er mye å velge imellom der.

Viablue er et mer "bang for buck" merke, med fokus på kvalitet. Problemet er at de ikke er gratis heller.

Skal prøve å lage en liten liste med merker: (Dette er bare mine inntrykk, og har ikke tatt med alle merker her, bare de aktuelle)

1. Nordost
    ..
    ..
    3. Viablue
    4. Monster
    5. QED/Techlink
    ..
    ..
    8. Biltema/claes ohlson
    ..
    10. Generic

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, var noe ala slik jeg håpa du skulle komme med

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg bidrar til at det blir lettere å bestemme seg.

Du får summere opp hva du må ut med for Monster og for Viablue/Dreamscreen før du bestemmer deg.
    Husker ikke om du hadde demping i rommet, men hvis du sparer 1000kroner på kablene kan du heller legge de i demping.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig harde panelplater rundt i rommet, så jeg tror demping kan være kjempe lurt.. har vurdert å legge på tapet med et mykt stoff i på skyvedøra.. har du noen konkrete tips til demping som ikke "ødelegger" rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Selv syns jeg disse er dødskule, de skal visst gjøre en kjempejobb også;
    Acoustic Tuning

Euphonic platene der.

Har de som heter Acousti Slab Panel også, de er veldig plane, men har høyere absorberingsgrad enn Euphonic'en.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg rockwool akustikk plater, plank og gardiner, så har du noen fine plater!

http://avforum.no/forum/kalibrering-...mpematter.html

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kjøp deg rockwool akustikk plater, plank og gardiner, så har du noen fine plater!

http://avforum.no/forum/kalibrering-...mpematter.html
    Det der var jo genialt! Bedre blir det ikke når jeg har innkjøpspris på Rockwool.

Huff.. Hvor bør jeg plassere de? ops:

En på venstre vegg ved venstre høyttaler og to i bakkant på hver side? Dette her har jeg ikke peiling på!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ide og teori | Vicoustic

Her kan du se litt illustrasjoner

Jeg vil anbefale etter å ha sett mange slike rom, å ha på sideveggene slik at vinkelen treffer den imellom deg og høyttaler(hvis det gir noe mening.)

Altså slik:
    .............................O høyttaler
    ________:::::::________

Du må jo tilpasse iforhold til rommet, men sånn ca slik

Har også sett noen som har hatt plate bak sweetspot, og mellom høyttalerene på bakvegg. Så går det også ann å montere i taket, siden det er refleksjoner der også. Det vil også være gunstig å ha ett tykt teppe imellom sweetspot og høyttalere for å absorbere litt. Men er kanskje greit å ta en ting i gangen.

Man kan også lage plater for å ha som bassfeller i hjørner.

Slik Tiger har:

Platen er da ca midt imellom sweetspot og fronter.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for at du gidder å hjelpe meg så mye som du gjør. Jeg tipper det blir en plate på den ene sideveggen. Siden det er åpent på den andre siden, så kan ikke det være så bekymringsverdig. Rockwool-platene er for brede på bakveggen ser jeg, så der er jeg ikke sikker på hva jeg vil gjøre. Når det gjelder taket, så tror jeg at jeg dropper det. Det blir litt for voldsomt.

Men jeg tror jeg absolutt hadde tjent meg best på å få på en tapet med myk overflate på skyvedørene. Det er vel sikkert der og på venstre side av høyttaler at det er værst.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •