gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 347
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det var de to jeg tenkte på. Begge ligger godt under budsjettet mitt og de er jo mer strømsterke enn denon som jeg har kikka litt på. Så det er matchen jeg tenker på her, da jeg har hørt at HK blir litt pågående i diskanten med B&W. Vet ikke helt hvordan de er, gammel kontra ny?

soundgarden/ hifi center har jo knall gode tilbud på de nå

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Ja, det var de to jeg tenkte på. Begge ligger godt under budsjettet mitt og de er jo mer strømsterke enn denon som jeg har kikka litt på. Så det er matchen jeg tenker på her, da jeg har hørt at HK blir litt pågående i diskanten med B&W. Vet ikke helt hvordan de er, gammel kontra ny?

soundgarden/ hifi center har jo knall gode tilbud på de nå
    Er vel ikke all verden av krefter du trenger til senter og bak HT. Hva med å finne en reciver som også spiller bra i to kanals stereo. Kanskje Onkyo eller Marantz?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje ikke så dumt det heller. Marantz kjenner jeg veldig lite til, så det vil bli en kraftig satsing. Men det har jeg jo gjort før!

Føler allikvel at jeg trenger litt mer krefter nå.. Jeg vet ikke helt hvordan man "opplever" dette, men receivern virker litt tam når du gir på gass. Jeg føler jeg må skru en god stund før du får bra lyd ut av høyttalerne, så kreftene er vel ikke allverden. Som du sier så trenger jeg ikke masse krefter, men en receivern som støtter hd-formatene og ikke er aller værst bør jeg jo skaffe meg snart syns jeg.

I tillegg tenker jeg litt på at jeg må prøve å finne flere komponenter av samme merke, for at matchen skal bli enda bedre? Feks denonpakka med 2808/3808 og denon BD-spiller. Eller HK-receiver og en HK-blurayspiller som helt sikkert kommer. Noen tanker om det, eller er det samme?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du Denon går du for mer laidback lyd og dingsebomser og funksjoner du ikke trenger. HK er ikke slitsomme i det hele tatt. Klart hvis du henger på forstore HT og drar på så skriker det. HK er i allefall mer strømsterk en konk til samme pris. Nå har de også endelig HD-lyd og HD-menyer. Nå som den nye standarden å måle receivere kommer, ser du nok at NAD og HK trumferer mens andre får problemer. F.eks Denon 2808 ble målt til 35w med alle kanaler i drift i 20-20khz i 8ohm. Oppgitt til 120w!! Det kan det ikke bli god lyd av.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er kanskje ikke så dumt det heller. Marantz kjenner jeg veldig lite til, så det vil bli en kraftig satsing. Men det har jeg jo gjort før!

Føler allikvel at jeg trenger litt mer krefter nå.. Jeg vet ikke helt hvordan man "opplever" dette, men receivern virker litt tam når du gir på gass. Jeg føler jeg må skru en god stund før du får bra lyd ut av høyttalerne, så kreftene er vel ikke allverden. Som du sier så trenger jeg ikke masse krefter, men en receivern som støtter hd-formatene og ikke er aller værst bør jeg jo skaffe meg snart syns jeg.

I tillegg tenker jeg litt på at jeg må prøve å finne flere komponenter av samme merke, for at matchen skal bli enda bedre? Feks denonpakka med 2808/3808 og denon BD-spiller. Eller HK-receiver og en HK-blurayspiller som helt sikkert kommer. Noen tanker om det, eller er det samme?
    Det beste er å ta med de respektive reciverne med hjem å prøve. Å ha forskellige merker er som regel ikke noe problem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Velger du Denon går du for mer laidback lyd og dingsebomser og funksjoner du ikke trenger. HK er ikke slitsomme i det hele tatt. Klart hvis du henger på forstore HT og drar på så skriker det. HK er i allefall mer strømsterk en konk til samme pris. Nå har de også endelig HD-lyd og HD-menyer. Nå som den nye standarden å måle receivere kommer, ser du nok at NAD og HK trumferer mens andre får problemer. F.eks Denon 2808 ble målt til 35w med alle kanaler i drift i 20-20khz i 8ohm. Oppgitt til 120w!! Det kan det ikke bli god lyd av.
    Hvilke dingsebomser og funksjoner er det du ikke trenger på Denon reciveren?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at jeg bor midt i mellom ingenting. Hifiklubben blir nærmest, og der kan jeg selvfølgelig prøve en denon. Hificenter er værre som ligger i Lillestrøm og ca 1,5 - 2 timer unna. (besøke deg da, Daniel )

Forskjellige merker er vel ikke noe problem. Det bare ser bedre ut med like merker, i hvert fall med noenlunde likt utseende. Men min vrangfortrengte hjerne har fått det til at det muligens låter bedre med likt merke ops:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger egentlig aller først en blurayspiller, men jeg finner ingen spesielle akkurat nå. Denonen frister veldig, men har ikke sett noen tester av den ennå. Noen som vet om flere som er å anbefale?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du utav noe? Blir det ny reciever?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en receiver, men aner ikke hvilken.. Får på en måte ikke bestemt meg helt. Det viktigste er at det er en "god match" og at den støtter "HD-lyd".

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se på Primare SPA22! Den vil gi deg eierglede til 1000!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det hadde vært evig det, men den sprenger budsjettet mitt ganger 3. Jeg er allikevel veldig ivrig på en SPA i et "sånt merke". Kanskje en Parasound med støtte for HD-lyd når den kommer?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker litt på Harman/Kardon AVR-255 nå. Den ligger egentlig en del under budsjettet mitt, men den har så og si "alt" jeg trenger.

Jeg mangler ikke mye føler jeg. Men en receiver med skikkelig romkorreksjon og støtte for HD-formatene er det viktigste. Effekten kunne også vært litt bedre enn i dag, så da passet soundgardens tilbud på 255 veldig bra. Jeg har derfor sendt en mail til de angående den receivern.

Det skal jo ikke akkurat allverden til for å dra senter og bakhøyttalerne mine, så et overkill i kjøp må da være dumt det og. Estetisk så er den helt vidunderlig flott å se på.

Gjør jeg riktig eller bør jeg kikke en annen plass? Noen som vet sånn ca når de nye denon-receiverne kommer? Om det kanskje er lurere å vente på de - jeg vet ikke!!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker litt på Harman/Kardon AVR-255 nå. Den ligger egentlig en del under budsjettet mitt, men den har så og si "alt" jeg trenger.

Jeg mangler ikke mye føler jeg. Men en receiver med skikkelig romkorreksjon og støtte for HD-formatene er det viktigste. Effekten kunne også vært litt bedre enn i dag, så da passet soundgardens tilbud på 255 veldig bra. Jeg har derfor sendt en mail til de angående den receivern.

Det skal jo ikke akkurat allverden til for å dra senter og bakhøyttalerne mine, så et overkill i kjøp må da være dumt det og. Estetisk så er den helt vidunderlig flott å se på.

Gjør jeg riktig eller bør jeg kikke en annen plass? Noen som vet sånn ca når de nye denon-receiverne kommer? Om det kanskje er lurere å vente på de - jeg vet ikke!!
    Ikke så dumt det der!

Begynner å lure på om jeg virkelig trenger Pioneer LX 60..

Er bare spent på hvordan romkorreksjon til AVR 255 fungerer.

Vi får følge nøye med tråden til skrotnisse

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjonen ser i hvert fall bra ut. Håper det kommer litt info i dag. Har lest X-antall sider på svenske og engelske forum, og der har det ikke vært noen negative sider ved den (romkorreksjonen) i hvert fall.

** edit: det har dog vært litt opp og ned ang. videoprosessoren, men den kommer jeg knapt til å bruke uansett..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut Cambridge-komponentene ut for salg, så da blir det vel en slik H/K om ikke lenge :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjonen ser i hvert fall bra ut. Håper det kommer litt info i dag. Har lest X-antall sider på svenske og engelske forum, og der har det ikke vært noen negative sider ved den (romkorreksjonen) i hvert fall.

** edit: det har dog vært litt opp og ned ang. videoprosessoren, men den kommer jeg knapt til å bruke uansett..
    Hvis man bruker 1080p inn og 1080p ut vil det ikke være så mye som blir gjort, tror jeg.

Kanskje i tilfelle man bruker det i forbindelse med component osv.

Skal bare ha surround da? ikke noen stereokomponenter?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg hører såpass lite på musikk at det nesten ikke er verdt det. De gangene jeg slår på litt musikk, så er det oftere en konsert enn ei skive i cdspilleren. Jeg er en fyr som liker å se det jeg hører, med andre ord.

Jeg tror ikke H/K-receiveren er noe dårligere i stereo enn den jeg har i dag, så da gjør det ikke noe. Skulle jeg plutselig våkne opp en dag med en enorm lyst på stereo, så går jeg til innkjøp av en Parasound P3! Værre er det ikke

Jeg kommer sikkert ikke til å ha bruk for videoprosessoren uansett. Jeg kan jo bare bruke forlenger på audioplugga på xboxen, så det er en fillesak.

Har du et forslag til en blurayspiller gorg?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg hører såpass lite på musikk at det nesten ikke er verdt det. Jeg tror ikke H/K-receiveren er noe dårligere i stereo enn den jeg har i dag, så da gjør det ikke noe. Skulle jeg plutselig våkne opp en dag med en enorm lyst på stereo, så går jeg til innkjøp av en Parasound P3! Værre er det ikke

Jeg kommer sikkert ikke til å ha bruk for videoprosessoren uansett. Jeg kan jo bare bruke forlenger på audioplugga på xboxen, så det er en fillesak.

Har du et forslag til en blurayspiller gorg?
    Ja det har jeg! Samsung BD P1500

Den ligger ute for 3095kr på netshop.no
    Har vel vært et powerbuy på denne for omlag 2700kr på powerbuy.no, men ser ut som den er over. Er isåfall bare å melde interessen der.

Med en firmware oppdatering har du BD Live

Ellers ligger denne ute for ca 3000kr på amentio.no Panasonic DMP-BD30

Har ikke BD Live, men profile 1.1. Har fått god omtale i Hjemmekino mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX60 er helt konge til film, det må bare sies. Ville ha hørt den før jeg bestemte meg for H/K (Absolutt ikke noe negativt til H/K'en). Til musikk er det litt å hente for LX60 føler jeg, men den gjør i det store og hele en glimrende jobb på alle felter. En effekt mellom høytalerne og den vil nok ta opp musikkopplevelsen litt tenker jeg, da den ikke gir helt "nok".

BD-spiller må man jo ha når man har vært så "dum" å kjøpe verdens beste TV Gratulerer så meget med den! Vil ha en selv.

Gadd ikke å vente på de nye fra Samsung her, så jeg kjøpte BD-P1400 for en stund tilbake, kunne ikke vært mer fornøyd, sender ut all den nødvendige lyden for en eksepsjonell filmopplevelse, pluss at bildekvaliteten er konge. Syns den gjør underverker med vanlige DVD'er også. ANBEFALES.

Lykke til med valget!

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •