gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 347
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Tja. Er egentlig litt glad i Cambridge, men vi får se. Er ikke vits å oppgradere receiver før en større tv er på plass

Jeg er alt i alt veldig fornøyd her jeg sitter nå. Meget god lyd på både musikk og film, men frontene kunne ha godt av litt "drahjelp" av en subwoofer. Kjøpte nye høyttalerkabler i dag, slik at jeg får plass til en sub der racket står nå.

Ellerså tror jeg det blir riktig av meg å prioritere en større tv fremfor mer elektronikk nå. Som jeg sa i forrige post, trenger ikke ny receiver eller blu-ray spiller før bildet er på plass.

Enig?
    Nei

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nei
    Haha :-D Hva mener du Daniel? Kom igjen, la oss høre det!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha :-D Hva mener du Daniel? Kom igjen, la oss høre det!
    Egentlig ingenting. Skulle bare forvirre deg litt

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ingenting. Skulle bare forvirre deg litt
    Haha, hadde hørt på deg uansett. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, hadde hørt på deg uansett. :-D
    Fy fy. Det må du ikke gjøre

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå begynner dagene å nærme seg til ny lønningsdato og det betyr mer penger å svi av på hjemmekinoen. Hadde egentlig bestemt meg mtp hvilken sub jeg skal ha, men ettersom det er noen dager igjen til jeg kan bestille, så vil jeg la diskusjonen flyte

Skal som sagt ha ny subwoofer som skal passe inn i rommet på bildene i første post. Veggen der de brune gardinene henger, er mot yttervegg og nærmest denne veggen er den mest gunstige plassen å plassere en subwoofer. Grunnen til dette er pga støy under, fordi 3 meter inn i fra yttervegg, så vil jeg befinne meg rett over oppholdsromet (stua) under. Har også en mulighet til å flytte på racket og sette en sub der, og heller flytte racket på høyre side av frontrekka.

Her er de diverse subbene jeg har sett på:

XTZ w10 x2

Velodyne MiniVee SPL-800i

SVS PCi 25-31

SVS PB12-NSD/PB10-NSD

Drømmen er selvfølgelig å spille så bilder og lamper detter ned fra veggene, men det lar seg dessverre ikke gjøre her. Har også dårlig plass i frontrekka, så det jeg ønsker meg aller mest er to subber på hver side av sofaen. Ellers er jeg nødt til å flytte racket og sette en sub der. Jeg er også redd for at SVS tuben blir litt for dominerende, men det er mulig det bare er meg. :-P Noen gode råd / tanker om hva som vil gi mest for pengene / med hensyn til at jeg ikke kommer til å spille på altfor høyt volum?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå begynner dagene å nærme seg til ny lønningsdato og det betyr mer penger å svi av på hjemmekinoen. Hadde egentlig bestemt meg mtp hvilken sub jeg skal ha, men ettersom det er noen dager igjen til jeg kan bestille, så vil jeg la diskusjonen flyte

Skal som sagt ha ny subwoofer som skal passe inn i rommet på bildene i første post. Veggen der de brune gardinene henger, er mot yttervegg og nærmest denne veggen er den mest gunstige plassen å plassere en subwoofer. Grunnen til dette er pga støy under, fordi 3 meter inn i fra yttervegg, så vil jeg befinne meg rett over oppholdsromet (stua) under. Har også en mulighet til å flytte på racket og sette en sub der, og heller flytte racket på høyre side av frontrekka.

Her er de diverse subbene jeg har sett på:

XTZ w10 x2

Velodyne MiniVee SPL-800i

SVS PCi 25-31

SVS PB12-NSD/PB10-NSD

Drømmen er selvfølgelig å spille så bilder og lamper detter ned fra veggene, men det lar seg dessverre ikke gjøre her. Har også dårlig plass i frontrekka, så det jeg ønsker meg aller mest er to subber på hver side av sofaen. Ellers er jeg nødt til å flytte racket og sette en sub der. Jeg er også redd for at SVS tuben blir litt for dominerende, men det er mulig det bare er meg. :-P Noen gode råd / tanker om hva som vil gi mest for pengene / med hensyn til at jeg ikke kommer til å spille på altfor høyt volum?
    Må jo bli et SVS produkt. Da kan du jo bli med å hente den

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er så ubestemmelig nå. Mest redd for hvor jeg skal plassere saken.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp to PC 20-39, ligger jo en på bruktmakedet og
    Stter du en på hver side av sofaen så får du den råeste bassen og opplevelsen de røra kan gi !!!!

Har selv en slik på hver side (DIY) og det følest nesten som om eg har bassshaker under sofaen og. Dem spiller helt sinsykt på film og klarer HØYE volum som eg har fått mine på 122dB i sweetspot. På musikk blir de intrigert og du hører ikke att bassen kommer fra siden av deg.

Ville ikke tenkt på noe annet med tanke på ytelse.
    Vil du har mer design og plassvenlig er sikkert velodyn tingen. Eneste minus med velodyn er att de er så jevla dyre :P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Kjøp to PC 20-39, ligger jo en på bruktmakedet og
    Stter du en på hver side av sofaen så får du den råeste bassen og opplevelsen de røra kan gi !!!!

Har selv en slik på hver side (DIY) og det følest nesten som om eg har bassshaker under sofaen og. Dem spiller helt sinsykt på film og klarer HØYE volum som eg har fått mine på 122dB i sweetspot. På musikk blir de intrigert og du hører ikke att bassen kommer fra siden av deg.

Ville ikke tenkt på noe annet med tanke på ytelse.
    Vil du har mer design og plassvenlig er sikkert velodyn tingen. Eneste minus med velodyn er att de er så jevla dyre :P

Poenget er at jeg ikke trenger (ops "den mest sinnsyke bassen noen sinne". :-D Det er et lite dilemma dette her. Jeg er litt redd for at jeg blir sittende igjen med en subwoofer som helt sikkert presterer sinnsykt, men altfor mye til at jeg kan bruke den "fullt ut". En annen ting jeg lurer på er om ikke lyden blir litt lukket i de små hjørnene jeg har på hver side av sofaen. Jeg får nesten klaus av å stå i hver av de hjørnene selv.
    Eller er tuben så god til å spille opp og ut i rommet, så det kanskje er en fordel at det er en tube og ikke en box som eventuelt skal stå i hjørnene? Innspill? :???:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser på min kino så har eg også liten plass på hver side av sofaen. MAKS 2 cm å gå på etter eg har satt inn tubene. Og de spiller opp og ut under sofaen/rommet noe som gjør att lyden fyller rommet bedre en en boks sub som har elementet fram. Acebass og SVS sine bokser med element under fungerer nesten på samme måte som tube. Utenom att lyden blir bedre fordel når blåserøra står rett opp.

Og det er bedre å ha noe å gå på med en rørsub en to små som svetter når du skal spille høyt en dag :P

Sier det igjen, kjøp en tube om du har plass til det og du kommer nok til å bli fornøyd på alle pungter !

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut. Nå har jeg kommet enda nærmere en tube, hehe. :-)

Jeg kommer ikke til å kjøpe to tuber med engang, da jeg vurderer å investere i ny tv nå også. Så jeg lurer bare på en ting til: Er det et problem hos deg når bare den ene subben står på i det ene hjørnet bak? Tenker da på om det er for avslørende hvor lyden kommer i fra.

Takker for hjelpa.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se innom stua mi i linken under. Jeg hører ikke hvor suben står i det oppsettet, untatt når jeg skrur den litt for mye opp

Er storfornøyd med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo såklart merke endel forskjell når du har to på istedenfor en.
    Men eg bruke 1 en god stund før eg fikk laget ferdig den andre. Det funket ivertfall mye bedre en en boks sub uansett om det er acebass eller ikke. Hørte selvfølgelig hvor bassen kom ifra, men måtte liksom høre etter for å høre det.

Om du kalibrerer den godt nok og ikke har for høyt volum på subben. Så kommer du nok ikke til å høre det så godt, men ambefaler å kjøpe en til seinere ivertfall da
    2 subber er altid bedre en 1. Eg hadde aldrig klart meg med mindre en 2 idag ivertfall :P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Se innom stua mi i linken under. Jeg hører ikke hvor suben står i det oppsettet, untatt når jeg skrur den litt for mye opp

Er storfornøyd med den.
    Nå ser jeg ikke et helt klart bilde av hvordan det ser ut mot "sweetspot", men jeg kan forestille meg det. Det virker veldig oppløftende i hvert fall ;-) Tror nok jeg skal prøve den minste tuben og se hvordan det er. Har jo trossalt hatt CV-sub før, så jeg finnes ikke kravstor akkurat. hehe.

Btw, hvor har du kjøpt Nils Lofgren plata?

*edit: Høres bra ut Xinhua! Det ultimate er jo selvfølgelig å ha en på hver side, og slik kommer det sikkert til å bli etterhvert også. Jeg har ingen planer om å spille ruvende høyt, men ønsker å ha en sub som kan ta de dype takene som B&W-høyttalerne mine ikke er i nærheten av å nå i dag. Har sett svært få filmer etter at CV-subben ble tuppa ut av utgangsdøra, sammen med ny kjøper, for et par uker siden

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser så er suben plassert i svingen på buesofaen, og jeg sitter midt i treseteren på buesofaen.

Har du hatt CV sub tidligere blir du fornøyd, denne går mye dypere, men kanskje ikke med samme punch som CV har.

Lofgren plata ble bestilt gjennom Amazon.co.uk: low prices in Electronics, Books, Music, DVDs & more
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Som du ser så er suben plassert i svingen på buesofaen, og jeg sitter midt i treseteren på buesofaen.

Har du hatt CV sub tidligere blir du fornøyd, denne går mye dypere, men kanskje ikke med samme punch som CV har.

Lofgren plata ble bestilt gjennom Amazon.co.uk: low prices in Electronics, Books, Music, DVDs & more
    Takker. Jeg hadde en CV doble 8". Det var nesten bedre å ha den av, for å si det slik.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer her da? Tatt noe valg? Holder fortsatt en knapp på en tube der racket står

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Jeg hadde en CV doble 8". Det var nesten bedre å ha den av, for å si det slik.
    Har ikke hørt den jeg. Junior har en CLSC 12S, moro inne hos ham, men ikke helt det samme på stua her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs Pb10-nsd

Må jo bli et SVS produkt. Da kan du jo bli med å hente den

Jeg har denne SVS PB 10 NSD til mine B&W 683, HTM61, B&W 685 høytalere. Denne subben spiller helt rått, spiller skikkelig dypt og hardt. en kompis av meg anbefalte ikke å kjøpe 10 tommer pga lite trøkk. Når han kom til meg og hørte bøyde han seg i støvet tvert

Samtidlig ble jo denne subben kåret til den BESTE KJØP spesielt bra til film:hos hjemmekino bladet denne måneden!!

Jeg ble vertfall sjokkert over hva denne subben leverer, jeg bøyer meg også i støvet for den. Jeg synes den er helt rååååå Denne subben leverer varene i musikk og film er min mening ihvertfall

Å samtidlig får den akkurat plass bak hjørnesofaen min så den vises ikke i stuen Kjempe fornøyd med det

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •