gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 347 av 347
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei G! Ranger sjekket ut ja. Morsomt å prøve stativ + sub. Jeg har litt tro på Mentor 2 men vet ikke om prisen er god. Halv pris eller under? Selge centeren og?

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hoppet på samme båt som Gunnar, og skal prøve Stativ ht.. Jeg kikker litt i retningen b&w for jeg er litt nysgjerrig på de, men om det dukker opp noe annet snacks på brukten så kan det hende jeg går for de i stedet..

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er kanskje ikke så veldig god. De er forøvrig demobrukt på hifiklubben da. Vet ikke om det kanskje teller litt opp? Men burde være fullt mulig å finne et scoop på brukten snart. Jeg har jo ikke dårlig tid, og ønsker mest mulig for pengene.

Jeg er veldig usikker på center. Det er vanskelig å se at jeg kan finne noe matchene. I såfall blir det flaksflaks! Men den passer godt i benken og spiller veldig bra i mine ører..

Skuffende brukt om dagen. Finner ingenting appelerende..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er på ferie. Ha litt is i magen. Jeg synes forstatt S1 Super er det åpenbart beste valget du kan gjøre.. Evt Mi1 Avantgarde (Arreté)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag både her og på PM, Martin. Men det er ikke helt det jeg er ute etter.

Nå har jeg snart skifta ut alt jeg har her. Frontene er solgt, bakhøyttalere er solgt, media center er solgt, center skal selges, parasound skal IKKE, H/K kan selges men er redd for at jeg ikke får igjen mye på den nå..

Så nå burde det være noe som passer meg. Har tenkt å sette noen krav:

1. Klang. Denne gangen skal jeg ha samme klang i 5.1. Alt skal passe i alle kanaler.

2. Synlighet. Jeg har blitt litt WAF bevist. Hvor store høyttalerne er i frontrekka bryr jeg meg ikke så mye om. Derimot vil jeg ikke ha stativhøyttalere på veggen bak. Foretrekker noe lite ala focal dome eller kanskje "usynlige" hvite vegghøyttalere ala B&W jeg hadde før.

3. Størrelse på center. Center MÅ gå inn i benken på 56cm

4. Pris. Har blitt litt budsjettbevist og har ikke planer om å bruke så mye penger nå. Har for lite tid til å drive med hobbyen min og rommet er ikke tilegnet høyttalere i dyre dommer. Budsjett (?), tjatja!

Mine idéer: Har sett på Klipsch. rc-52, rb61 og rs42. Dette syns jeg har et OK+ utseende. Liker ikke at vegghøyttalerne i bakkant blir såpass dominerende. Prisen og at det er fem like høyttalere står allikevel sterkt på papiret hos meg.
    System Audio Talent rundt hele. SA Comet som center. Dette liker jeg. Litt dyrere enn klipsch, men utseendet liker jeg. Litt kjedelig å ha vegghøyttaler i front. Kunne ha foretrukket stativ.

Ellers finner jeg ingenting som kunne ha passet. Jeg leter etter "den store lyden" i de små høyttalerne. At ting er på stativ i front er heller ikke å forakte!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Det har nå gått nesten ett år siden jeg oppdaterte noe her sist. Mye har skjedd siden den gang både i livet og vår kjære felles hobby. Har hatt et lengre studieopphold i Australia og har av den grunn vært veldig inaktiv i det siste.

Men! Jeg tenkte jeg skulle friske opp tråden litt med mine nye løsninger og oppdaterer derfor tråden med HTPC/NAS og bygging i budsjettklassen.

DEL 1: Utvalg av komponenter.

Innledning: Det er et hav av både ferdigløsninger og komponenter å velge mellom for de som ønsker å bygge seg HTPC. Mine kriterier var at jeg ikke skulle låse meg selv til en produsent, men heller gjøre utskiftninger enklere for fremtiden. Hvis f.eks. et hovedkort ryker, så vil jeg at dette skal være lett og skifte, og at dette ikke er et produkt spesiallaget for min type løsning.

For mange er Mac mini en kanonbra løsning, men følelsen av å jobbe med noe, bygge, konfiguere, sette opp - så ble ikke dette løsningen for meg. Også ASROCK Ion 330 som veldig mange skryter av, blir også en låst løsning som gir lite rom for oppgraderinger. Hvis flere er som meg, så har de sikkert flere PCer allerede med mange deler liggende som aldri blir brukt til noe. Valget ble derfor å bygge en HTPC i mini-atx størrelsen hvor jeg plukket ut delene selv:

HK: Asus m4a78-htpc (~ 700kr)
    CPU: AMD Athlon X2 (~500kr)
    Minnekort: 4GB DDR2 Kingston - Kjøpt brukt (~250kr)
    Harddisk: 500GB liggende og 1TB ny (~ 600kr)
    Kabinett: Antec NSK1380 (~1100kr)
    DVD-brenner: Liggende

Totalkostnad: 3150

Produktbilde antec nsk1380

Produktbilde asus m4a78-htpc

At valget falt på Antec var naturlig. Jeg har prøvd flere produkter fra dem nå og er godt fornøyd med hvordan de former produktene sine. Kabinettet er stille med lyddemping rundt hele. I tillegg er det grei ventilasjon til tross for kabinettets størrelse. Det følger med vifte som kan plasseres i PCI-slot og det er ventil både på toppen. Størrelsen var det viktigste, for pcen skal plasseres i benken. Jeg har også sett og prøvd tidligere kabinett som ligner på et hifi-komponent (ref. Antec Fusion), men ville nå prøve noe enda mindre og lettere som ikke tar plass i benken. Tanken er at det også skal kombienres med en dac, og det er derfor viktig at det blir litt rom og luft inni benken.

Del 2: Byggingen. Visning

Vedlegg 67382
    Slik ser den altså, antec nsk1380 i front.

Vedlegg 67378
    og bak med ventil på toppen

Vedlegg 67379
    oversikt, uten topp og sider.

Vedlegg 67381
    et lite nærbilde av hovedkortet

Vedlegg 67380

Fakta om kabinettet:
    - Rommer 3 harddisker og en DVD-brenner/leser.
    - Mini-atx
    - 4 PCI-slots (Hovedkortet mitt begrenser det til 2)
    - medfølgende PSU på 350W med strømsparing!
    - Vifte følger også med til å sette i en av PCI-slotsene

Del 3: Programvare og fjernstyring

For å styre denne løsningen har jeg bestemt å benytte meg av windows XP og programmet XBMC. Etter å ha testet veldig mange ulike medieløsninger (mediaportal, boxee osv) så syns jeg XBMC er en utrolig oversiktlig og stilren løsning som absolutt er pen å vise frem sitt digitale bibliotek. Jeg anbefaler flere å ta en titt på hvilke løsninger man kan få (som selvfølgelig kan tilpasses) på XBMC

Å ha det oversiktig på PC er en ting, men det at det skal fjernstyres på en genial måte - er noe av det viktigste ved å ha et digitalt bibliotek. Her benytter jeg meg av iPhone og XBMC app du finner på appstore. Under legger jeg ved en bildeserie som beskriver det meste uten at jeg trenger å forklare. Genialt!

Vedlegg 67383 Vedlegg 67384 Vedlegg 67385Vedlegg 67386 Vedlegg 67387 Vedlegg 67388

Mitt kjære mediasenter og dac i benken:

Hva syns dere?

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •