gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 347
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    B&W 805s går jo for å være noe av de beste i prisklassen hva stativhøyttalere angår. Disse koster vel nesten 25.000kr ny, men er du heldig finner du dem til en god pris på brukten...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio Contour 1.4 er i alle fall meget bra, men spiller på en helt annen måte en Sa, mye mer nøytral, personlig syns jeg det er mer futt og fart over Ranger, mens på contourene er det mer avlappet, og deilig.

Vet ikke hvordan 1.4 er mot BW 805, men du kan jo teste opp mot hverandre.

Blir spennende å se hva valget blir.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Audiovector S1 Super eller signature er den rette for deg. Passer centeren, er lettdreven og dynamisk. Bra finish og lekkert utseende.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Dynaudio Contour 1.4 er i alle fall meget bra, men spiller på en helt annen måte en Sa, mye mer nøytral, personlig syns jeg det er mer futt og fart over Ranger, mens på contourene er det mer avlappet, og deilig.

Vet ikke hvordan 1.4 er mot BW 805, men du kan jo teste opp mot hverandre.

Blir spennende å se hva valget blir.
    Har hørt Countour og eier 805 og syns det blir feil å si at det ikke er futt å fart i dem, kan forstå hva du mener hvis du har hørt dem på en liten forsterker, men gir du disse nok efekt så spiller de etter mine øre meget engasjerende. Dette gjelder forsåvidt nesten alle gode stativhøytalere.

Hva som er det beste valget blant stativhøytalere er vanskeligt å si, tror nesten du skal kunne bli fornøyd uansett hva du går for, jeg vil jo selvfølgeligt ambefale 805 fordi det er en høytaler jeg setter utroligt pris på selv og vet godt hvor bra er, men det er mange spenende alternativer ute å går, så lykke til8)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Focal 1007Be på lån hjemme en gang. Har ikke hørt på *så* mange stativhøyttalere, men den er i allefal den desidert beste stativhøyttaleren jeg har hørt under 30k (og det inkluderer Dali, Audiovector og B&W). IMO er Beryllium diskanten fullt på høyde med Diamant-diskanten til B&W. Men det lukter high end av den (avslørende), og krever derfor litt god elektronikk.

Har vært innom bruktbørsen noen ganger.

Adam Audio har en stativhøyttaler som skal være rå i prisklassen også. Cybervision her på forumet skal (skulle?) selge et nesten nytt par. Veil. er vel 15k eller noe slikt, så får du tak i det settet kan du bruke resten på andre hyggelige oppgraderinger (Blu-Ray konserter, musikk, Squeezebox, øl). Evn. kjøpe de nye.

Andre.... Dynaudio er du inne på. Knall høyttalere. Monitor Audio har mye bra, sjekk GS serien. Både Focal og Monitor Audio selges til gode priser her til lands.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Har hørt Countour og eier 805 og syns det blir feil å si at det ikke er futt å fart i dem, kan forstå hva du mener hvis du har hørt dem på en liten forsterker, men gir du disse nok efekt så spiller de etter mine øre meget engasjerende. Dette gjelder forsåvidt nesten alle gode stativhøytalere.

Hva som er det beste valget blant stativhøytalere er vanskeligt å si, tror nesten du skal kunne bli fornøyd uansett hva du går for, jeg vil jo selvfølgeligt ambefale 805 fordi det er en høytaler jeg setter utroligt pris på selv og vet godt hvor bra er, men det er mange spenende alternativer ute å går, så lykke til8)
    Tror kanskje jeg uttalte meg litt uklart, for det jeg mente var at det er enda mer futt å fart i spillestilen til Sa i forhold til Dynaudio.
    Dynaudio er så og si nøytral mot Sa som er mer fremoverlent.

Og ja, jeg har nok effekt på 1.4!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan aldri få nok!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg uttalte meg litt uklart, for det jeg mente var at det er enda mer futt å fart i spillestilen til Sa i forhold til Dynaudio.
    Dynaudio er så og si nøytral mot Sa som er mer fremoverlent.

Han snakker om 805S

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Du kan aldri få nok!
    :twisted:

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse interessante meninger her ja. Jeg ser ikke helt grunnen til og ikke kjøpe brukt denne gangen heller. I hvert fall når prisene på klubben er satt opp såpass mye..

Spørsmål: Men er det noen av disse som er mer dedikert til hifi - kontra film? Jeg ønsker fullblods filmhøyttaler egentlig. I tillegg må stativhøyttalerne enten matche center, eller kunne byttes ut med noe i samme mål som centeren har i dag...

B&W 805S frister veldig, og de er kanskje ikke så vanskelig å få tak i billig på brukten heller. Å kjøre full Audiovector i front er meg heller ikke i mot, så får se slags pakke det blir der med høyttalere/stativer/kabler (hint, hint Martin). Lettere blir det å få riktig klang under film også.

Det er noe med meg og Monitor Audio. Jeg føler utseendet faller mer i smak i den dyreste klassen, PL100, men 30k blir veldig mye mer en planlagt!

Focal 1007Be blir noe av det samme. Fantastisk høyttaler, uten tvil, men også en dyr avfære. MA PL100 kan vel settes opp mot hverandre i kvalitet/pris, men det blir for dyrt for meg nå, selv brukt (med mindre en selger er veldig generøs).

Alt i alt er det vel B&W og AV som appellerer mest av det som har kommet opp til nå. Takker masse for innspill.

B&W 805S - Kunne ha tenkt meg noe sånt. Ser absolutt bra ut, eller hva syns dere?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe Cybervision sine Adam er ikke dumt! Ligger på brukten nå..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er flotte! Men kunne aller helst tenkt meg noe med en annen finish. Er ørlitt lei hel-svart.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skal være fullblods filmhøyttalere bør du vel også ta med Klipsch eller JBL i vurderingen.

JBL LS40 fikk jo meget god omtale sammen med en Velodyne subwoofer i testen til Hjemmekino. Slike løsninger kan måle seg med langt dyrere løsninger av typen gulvstående høyttalere.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

hei
    jeg trenger hjelp
    jeg har en billig samsung som jeg gjerne vil bruke til og høre lyden fra tv.
    jeg har en get hd tuner med to utg for lyd men på samsungen er inntaket speielt. ser ut som de derre tlf inngangene. finnes det kabler til dette?

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville garantert tatt en runde å hørt på JBL ls40 før jeg hadde gjort noe som helst! Utrolig sprek høytaler som i tillegg ligger helt fint i pris i forhold til budsjettet ditt..er vel ca 12tusen veil? Før evt "special price for you my friend" :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Hvis det skal være fullblods filmhøyttalere bør du vel også ta med Klipsch eller JBL i vurderingen.

JBL LS40 fikk jo meget god omtale sammen med en Velodyne subwoofer i testen til Hjemmekino. Slike løsninger kan måle seg med langt dyrere løsninger av typen gulvstående høyttalere.
    Ja, egentlig - men jeg er kresen på utseendet og de blir for hjemmekinoaktig (tar seg best ut med 8) på). Jeg er vanskelig med vilje!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA Ranger er i ferd med å bli solgt. Har fått bud på 11.500,- for HT, kabler og spikes. Sitter og vurderer dette nå. Hva syns dere?

Hva skal jeg ta inn? Er på utkikk etter høyttalere som egner seg til lite rom. Føler derfor at stativ er rette veien og gå, og sikler skikkelig på mentor 2.. hmm

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 805S er min drøm også. Disse låter, og der utrolig bra ut

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt. Men med prisene disse dager, så kan jeg se langt etter de. Tror faktisk det blir en liten nedgradering nå. Vurderer for øyeblikket Monitor Audio GS10 og som sagt Dali Mentor 2.. Tror det blir et bruktkjøpscoop.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har SA Ranger gått ut av mitt hus og ankommet ny og hyggelig eier fra finn.no. Skal forøvrig selge ut både mediacenter-løsningen min og muligens sub. Til erstatning har jeg bestilt Western Digital HD mediaboks, der man bare plugger inn harddisk / minnepenn o.l, og spiller rett fra dette. Billig, lettvint og genialt. Som suberstatning har jeg sett på Velodyne CHT-10Q. Får denne ny for en grei pakkepris med kabler i histen og pisten (HT, Sub osv..). Hva tror dere. CHT-10Q > XTZ 10"?

Noen som har gode forslag til passende høyttaler til H/K AVR 255 og Parasound A23 som effekt? Kan bytte ut H/K, men Parasounden skal ikke ut av mitt hus 8)

Har et par Mentor 2 på hånda til 10k. Godt kjøp?

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •