gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 347
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hjelper med salg. Tror nok det er noen Mi3 Sig ute på salg og.. Ellers ser jeg det ligger en B&W HTM center på brukten.. Finner du noen under minhjemmekino som har K3 eller lignende kan du jo ta kontakt?

Ellers har jeg tro på at K3 Sig nok spiller ganske fint. Har selv god erfaring med slimme høyttalere Ellers har jeg vel sett hvite SA Ranger på brukten

Minhembio.com - Hemma hos jier - Välkommen hem!

Minhembio.com - Hemma hos Zedot - Mina bilder

Minhembio.com - Hemma hos maxp74 - Flyttröra!

Minhembio.com - Hemma hos fajdoo - Nya mediamöbeln!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen som lå ute, men de var ca 6 år gamle og ikke rett farge :-P

Det er egentlig bare CMC som passer i str. når det kommer til B&W-center, men den vil jeg ikke ha. De jeg har sett hittil blir såpass høye, at de vil ligge på bakken og det blir det ikke god lyd av! Veldig ivrig på å få senteren i orden.

Takker for linkene Tiger. Gode erfaringer der.

Hva tror dere? Vil det lønne seg å bytte fra 683 til K3 Signature??

** edit: Kan jo hende det er bedre å spare til en skikkelig oppgradering. Som feks: AV3Ci Super, S3 Super. Slik han her har:

Det ser helt rått ut i hvert fall. Og størrelsen på kassa og elementene bør da følge 683 fra det øvre til det nedre spekteret.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her? Er det noe du går og tenker på? 683 er gode jo høyttalere, ingen tvil, men åpenbart noe du savner?

Ser ut som vi har blitt enige. Black is back but white is right!

Jeg ser en AV3Ci Super til salgs..
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hvordan går det her? Er det noe du går og tenker på? 683 er gode jo høyttalere, ingen tvil, men åpenbart noe du savner?

Ser ut som vi har blitt enige. Black is back but white is right!

Jeg ser en AV3Ci Super til salgs..
    :-D
    I hvit?!?!

Jeg holder tett på pengene mens jeg grubler om dagen, for dette er et valg jeg egentlig har lyst til å ta. Jeg tror lydbildet i midten vil høyne seg mye ved at jeg får en center som er vinklet og med et mer detaljert lydbilde. I tillegg vil K3 Signature være mer gunstige å plassere i mitt rom mtp avstand til bakvegg og romstørrelse. For all del, jeg er veldig fornøyd med 683, men det hadde også vært morsomt å opparbeidet seg litt erfaring ved et høyttalerskifte. I tillegg er det svært få som har audiovector her på forumet, og det er moro å ha noe som ikke alle andre har.

Det ryddesalget oslohificenter har nå, er ekstremt fristende, pga det er mye billigere enn sverige også.

Det jeg ønsker er en god allround høyttaler, men med hovedfokus på film. Jeg vil ha noe på høyde med / eller bedre mellomtone / diskant som 683 har, og plasseringsvennlighet spiller stor rolle. K3 signature har jo litt smalkasse og mindre basselementer, men de dypeste tonene tar selvfølgelig subwoofer seg av. Det må jo suben gjøre for 683 slik det er i dag også. Så jeg tror ikke K3 Signature vil være noe dårligere sånt sent, for med litt kalibrering så er det en smal sak (tror jeg?).

Forvirrende dette her..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lakkerer for tiden høytalerene mine i svart matt fordi de skal stå i kinoen, men hvis de skulle stått i stua skulle de vært hvite. Utrolig strøkent og stilfullt...og ikke minst høy WAF Tror ikke du gjør noen feil ved å velge Audiovector til film..de duger nok også bra til musikk. Har hørt den gamle serien (husker ikke hva de het) og det var dynamisk og bra. Sikkert ikke blitt noe dårligere med de nye modellene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg enig med deg. Hadde de stått i en kino, så ville jeg ha mørklagt rommet mest mulig, men ettersom det er kombinert så skal det også bære preg av stue. Disse hvite audiovectorhøyttalerne er en av de peneste høyttalerne jeg har sett på lenge. De er hjertlig velkommen i min stuekino. Spørs om jeg ikke må ta turen til oslo en dag for få hørt på de.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kjære godtfolk.

Nå har det vært lite aktivitet i posten min, så jeg er nødt til å få i gang diskusjonen igjen. Som sagt, så har jeg noen få punkter jeg er misfornøyd med i kinoen i dag. Det er:

* Centern er for langt ned mot gulvet, i tillegg til at den spiller grautete og innestengt.
    * Vurdere en subwoofer til, i mindre format som kan stå under et eventuelt bord mellom lenestolene.
    * Få orden på kablene bak tven!
    * Kanskje en billig og liten DAC, siden jeg spiller musikk rett i fra pcen til receiver. Har aldri prøvd en slik løsning, og er litt nysgjerrig på hvor stort løft man får av dette.
    * Burde ta en skikkelig kalibrering med radioshack, for å få det optimale resultatet.

Først og fremst er det punkt #1 jeg sliter desidert mest med. Dialoger i bildet er slett ikke bra nok, og volumet må skrues ganske høyt opp, og da vil feks eksplosjoner blir øredøvende. Dette gjør at det nesten er håpløst å se film på nattetid.

Dette problemet har egentlig bare ført meg til at jeg bør selge anlegget, og se etter en annen løsning. Yes! En grunn for å oppdatere!

Jeg føler ikke at jeg er orientert nok i markedet til å se den beste løsningen for meg, så jeg legger frem litt informasjon om hva det brukes til og hvilke krav jeg stiller:

* Det må være en center av samme størrelse som HTM61, IKKE STØRRE og helst ikke særlig mindre. En stor fordel hvis denne er vinklet (som feks. audiovector). Center bør være like oppløst som fronthøyttalerne!
    * Høyttalerne bør være noe tilsvarende 683, siden jeg liker lyden veldig godt. Og det bør legges vekt på at det spilles desidert mest film kontra musikk.
    * Stor fordel om jeg kan beholde forsterkeriet jeg har i dag (Parasound A23 og H/K AVR 255), men jeg vil ikke kaste et forslag, hvis det er mulig å få til en pakkeløsning hos en forhandler.
    * Jeg har ikke noe imot å kjøpe brukt, men har satt en ramme på 15k for fronthøyttalere og maks 7-8k for center (Nytt eller brukt)
    * En høyttaler på 350 kg og 40" elementer passer svært dårlig på mitt lille rom på 15m2.

Takker for alle gode forslag og tips underveis. Håper vi kan finne den rette høyttaleren til meg sammen.

- Gunnar

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan hjelpe deg med 1. Nye fronter og 2. Ny (demo) center.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Mute Høyttalere lagt ut for salg! htm61 og 683 selges!

Kom gjerne med innspill til hvilke høyttalere jeg bør vurdere. Har satt et tak på 20k (inkl. center). Gjerne brukt.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med:

+

Siste er ikke ute på sidene til soundwave, men ligger på 9990 tror jeg, og centeren 7000kr.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et sprekt forslag. Lekre høyttalere. Har du noen erfaring med de?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men utifra tester i eks Fidelity(tror jeg) skal dette være et bra kjøp.
    Syns de har hermet litt etter dynaudio i designet av elementene, men de er meget gode. Har samme 6.5" elementer i centern min.

Hvis du har stativ allerede vil slippe å sprenge budsjettet

Pahf har centern

Soundwave as

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dessverre så blir centern for bred. Den er nødt til å gå inn i tvbenken og kan derfor ikke være en cm større enn htm61 i bredden (helst ikke høyden heller). Det var litt dumt da jeg så bildet til pahf. Så ut som en real fighter der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen mål på maks størrelse til centern?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse: 19,8 x 54,4 x 33,9 cm (HxBxD)

Har sendt deg en pm btw

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du tidligere har vært inne på tanken på Audiovector, og jeg vil absolutt anbefale deg å vurdere det igjen. Starter du med basismodellene S3 Link og SC Link blir ikke prisen så gal. Herfra er det bare å oppgradere dem over tid helt opp til toppmodellen om man ønsker. Selv synes jeg dette er topp høyttalere både til film og musikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk devilej. Har en audiovector på hånda som jeg vurderer sterkt å kjøpe.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går salget? Nært forestående?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en del forespørsler. Mange som ikke kan hente selv. Vi må ta en prat en dag på høyttalerne!

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •