gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 347
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm. Skulle ønske det fantes en form for hub. Så slapp jeg å bruke de elektrikkerkunskapene jeg ikke har..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du tatt vekk alle bildene?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer en del nytt og tenkte jeg kunne legge ned hele greia til jeg fikk opp alt. Sikkert ikke så morsomt å se at jeg henger på "siste oppdaterte"-lista hele tiden.

edit: Litt til, så føler jeg at jeg har det komplett. Da blir det bare litt små utskiftninger. Så da er det greit å ha en profil som er ferdig. Var mye gammel info der osv.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det samme, men savner bilder av bakhøyttalerne dine, i tråden altså.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, koselig. De kommer!

Dere kan hjelpe meg med "sittevalget". Skal ha meg enten to stoler eller en mindre sofa. Den jeg har i dag er unormal bred ( til to-seter å være ), i tillegg er den heller ikke særlig god pga lav rygg. Rengjøring kan være litt tricky på den også, da det er vanskelig å få på stoffet etterpå. En annen ting er at det er knekk på armlenerne, slik at den er enda bredere enn nødvendig. Det går heller ikke ann å ha besøk, for folk finner ut at det er bedre å ligge i den, slik at jeg sitter med beina til andre i fanget. Eneste fordelen slik jeg ser det, er laptopbordet :-P Dere lurer sikkert hva jeg tenkte på da jeg kjøpte den - ikke spør meg.

Jeg leter derfor etter en sofa/stol med høy nakke og noe å ha bena på til en gunstig pris. Har lett "overalt"! Ikea, Bohus, Skeidar, Jysk, men finner lite som tiltaler meg på både komfort og pris. MEN!

Har prøvd denne (dexter 2-seter, skeidar):

Fantastisk god å sitte i. Synker godt nedi, bra nakkestøtte og skinn med knalltøff søm. Tenkte derfor på denne sofaen med en benstøtte løsning i form av pall med bord i forkant. I denne 2-seteren er det ikke plass til å ligge uansett!!

Det andre forslaget er to-lenestoler.. hmm

Prisen havner på rundt det samme.. Hva tror dere?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stoler! Da får du sitte i fred samt slipper tåfis i fanget! Muligens dyrere men se så mange tøffe stoler det finnes!

PS: Jeg er tilbake fra ferie.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er sant. Men i den sofaen kan ingen ligge i uansett! Dessuten er det litt lettere å skifte posisjon i en sofa kontra stol. Dette er et uforventet vanskelig valg må jeg si!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda flere alternativer:

Monroe 2-seter 6500,-

Sankt dyptdypt ned i denne og den var drit deilig. Flere som kommenterte det. Fargen er litt misvisende på bildet, men jeg tror den vil passe inn. Ellerså er prisen veldig god.

Amazon recliner 6k pr.stk

Denne var også kjempe deilig og jeg heller litt tilbake til det du sier Mute. Dette kan være tingen. Prisen blir litt drøy komplett med denne i mellom:

Trekantbord 2500,-

Lurer litt på om det blir en dexter eller monroe med en pall i front.

--

Ellerså har jeg handlet:

+

x2

=

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha. Fælt som du handler om dagen a, G!

Trekantbordet var kult det, men er den typen verdt 2.500,- tror du? Får du utnyttet plassen max med det?

Likte Monroe'n også, selv om jeg syns Dexter'n er dritkul.

Handlet flere billig-dvd'er også eller?!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig tatt valget og på fredag kommer to nye stoler:

Disse var uten tvil de deiligste stolene jeg noen gang har sittet i. I tillegg er de i skinn og har en tøff søm. Kan sitte og gro i disse! Gleder meg som en unge til jeg får de i hus.

Når det gjelder bord, så har jeg bare sett trekantbordet som er aktuelt. Det er fordi det er smalere i den ene enden slik at jeg kan sitte vinklet mot tven. Da tar det ikke så mye plass ut i rommet og det ser litt tøffere ut da. Men jeg er nok nødt til å evaluere dette en gang til når jeg får stolene, før jeg bestemmer meg.

Nå er jeg glad for at det blir to stoler i stedet for sofa. Endelig få sitte i fred!!! (nedtur for "homofile"venner med sure tær og ikke minst dama. )

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke akkurat feil ut med slike stoler! Håper du ikke ble ranet, for de så jo noe dyre ut.. Regner med du kommer til å bli sittende heftig mange timer i de fremover! Gleder meg til å se bilder av de på plass. Kanskje de får en positiv lydmessig effekt på rommet også?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempeglad for at jeg hørte litt på deg angående stoler. Jeg tror det blir vinninga for enda mer filmkos.

Det er jo litt misvisende bilde jeg kommer med her da, men bohus hadde ikke bilder av de på nett. Fargen er i mørk brun med en lysbrun kontrastsøm - slik som på dexter-sofaen(skeidar). Prisen var faktisk hyggelig, og jeg havner jo på budsjettet som har blitt antydet.

Det kommer jo til å bli to svære bautar som tar stor plass dette her, så det kan vel hende det hjelper litt mtp refleksjoner? Hvis møblene har noe særlig stor betydning da. Jeg tror i hvert fall at centerkanalen blir forbedret, ettersom den ligger så lavt ned mot gulvet. Det kan hende at centern får bedre spredning nå, når det ikke står et bord rett foran.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en dag i forveien gitt:

De ble veldig store, men knallgod komfort

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt skikkelig pænt hos deg nå

Tipper det er ganske vanskelig å komme seg ut av stolen etter en god film

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Blitt skikkelig pænt hos deg nå

Tipper det er ganske vanskelig å komme seg ut av stolen etter en god film

Takk i like måte. Du skulle bare vist. Sitter som støpt for min lubne rumpe. Kan faktisk legge på meg litt mer, så da har jeg en god unnskyldning for å ikke trene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Da har tiden kommet, til at jeg har begynt å vurdere nye høyttalere som skal drive denne hobbyen videre. Jeg har bestemt meg for at bakhøyttalerne, suben og elektronikken skal stå, mens htm61 og 683 skal ut på vippepinnen.

Jeg har vurderer rett og slett et bytte på grunn av ren nysgjerighet og litt mistrivsel med en innestenkt og grøtete center. Merket jeg har falt for denne gang er Audiovector, og henholdsvis disse:

K3 Signature:

AV3Ci

eller
    KC Signature

Alt skal være i hvit/sølv. Grunnen til at jeg vurderer to forskjellige centertyper, er at den ene er vinklet, noe som passer meg utmerket godt. Den kan ikke være en cm større enn det HTM61 er i dag, for at jeg skal få den inn i benken.

Så til spørsmålene:

* Hvilke fordeler (subjektivt) får jeg ved et høyttalerbytte?
    * Hvordan vil audiovector passe med parasound A23? Effektmessig og match?
    * Vil audiovector passe til det lille rommet jeg har?
    * Tror dere den vil dekke forbruksområdene mine? 80% hjemmekino 20% musikk.
    * Hvilken center bør jeg eventuelt gå for?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Audiovector lager jo fine saker de. Får jo også gode resultater i tester nå og da. Angående centervalget ser jeg det slik. Avantgarde. Den diskanten er alene verdt prisforskjellen. Ellers er jo AV (Audiovector) riktig lekre i hvit satin utførelse. Men! K3 vil nok ikke klare å matche den fylden du har med B&W i dag?! Da tror jeg nok du må opp på S3 Super...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for endelig en tilbakemelding!

Interessant det du sier der. Vel, det er egentlig ikke 683 jeg er misfornøyd med, det er center. Og siden det blir vanskelig å finne en med samme klang osv, så vurderer jeg å bytte hele fløya, så lenge 683 fortsatt er populære på bruktmarkedet. Dessuten ser audiovector unektelig flotte ut.

Både størrelsen og prisen skremmer meg litt på avantgarde. Den blir såpass stor at den nærmest vil bli liggende på gulvet og jeg sitter bare 2-2,5 meter unna.

K3 Signature har nok ikke samme fylden nei. Forventer vel litt tammere bass, men fortsatt en god mellomtone / diskant. Hvis jeg har oppfattet riktig, så vil utfallet av et bytte bli ca slik. Men 683 trenger mye hjelp fra sub den også, så jeg vet ikke hvor stor betydning det vil bli egentlig. Så lenge man får kalibrert det til å bli en match, så kan det låte aldri så bra?

edit **: Nå ser jeg faktisk at K3 og AV3Ci er satt til ryddesalg. Og blitt hakket billigere enn 683, hmm...

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •